Bistro Zuster Francina en Soc. de Prins te Paard

Breedstraat 4 3603 BA Maarssen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bistro Zuster Francina en Soc. de Prins te Paard

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Duur
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Dat de zeer aardige bediening niet weet waar de kangoeroe die de biefstukjes leefde en hoe, of waar de zalm zwom en onder welke omstandigheden, valt absoluut te vergeven. Het is per slot geen biologisch restaurant. Maar dat de dijtjes van het springende beest vervolgens wat smakeloos en drogig zijn en nauwelijks door te knauwen, laat staan weg te slikken is niet echt te vergeven.
Vervolgens heeft men hier ook niet gehoord van de richtlijnen van de overheid: 2 ons groente per dag! Er lag een schattig worteltje, een stukje geroosterde paprika, een stukje courgette en een stukje venkel.
Hap, slik, weg en dan alleen maar een (klein) beetje frites.
Groente bijbesteld, lang daarop wachten, zelf naar de keuken om te vragen, rest van eten koud en in de buidel tasten.
Hier komen wij niet meer.....
Bobo87 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Personeel was vriendelijk maar gehaast had geen tijd voor de klant

3 gangen diner binnen drie kwartier klaar met alle gangen erg gehaast terwijl het niet druk was

Kleine porties eten kortom wij komen niet meer
Pekoma .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We zijn hier vaker geweest, deze keer met kinderen en kleinkinderen.
Het eten was erg lekker en de bediening was erg vriendelijk.
Ook de nieuwe speelhoek was erg leuk, de kinderen hebben zich er erg goed vermaakt, zodat de (groot)ouders in alle rust konden eten. Een prima idee! We komen hier zeker weer terug.
Jacqw .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
De gerechten waren zo klein dat het lachwekkend was. Er werd bovendien te weinig friet geserveerd zodat we flink bij moesten bestellen en betalen. Bij het uitserveren bleken er twee hoofdgerechten voor onze groep te ontbreken. De portie friet die werd aangeboden ter compensatie van dit ongemak (op zich sympathiek) was wederom érg karig. Ik zou het restaurant aanraden een hogere prijs te vragen voor de huidige driegangenmenu's met grotere porties of een simpeler menu te maken voor de huidige prijs. Op deze manier betaalt de klant meer dan verwacht voor eten dat teleurstelt en gaat hij met een wrang gevoel naar huis.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
We aten hier met ons jonge gezin (kind van 1,5 en bijna 4). Er was de actie van een driegangenmenu voor 20 euro en kinderen eten gratis. Daar waren mijn verwachtingen dus ook op aangepast. De kinderen kregen beide een kindermenu (friet, appelmoes en minifrikandellen) en wij kozen vooraf voor de trio van vis en gebakken mosselen. Beide gerechten waren eenvoudig, maar prima. Als hoofdgerecht aten we de spies met varkenshaas en ossenhaas en de kippendijsate. Ook van de hoofdgerechten was het vlees prima. Het garnituur bij de saté was er mager (slechts wat ingelegde rode kool) en bij de vleesspies ook niet overdadig. De bordjes van de kinderen waren vrij karig, maar voor beiden genoeg, dus geen klachten.
Het personeel was vriendelijk en oplettend.
Het enige echte minpunt vind ik de stoelen. Die zijn oud en doorgezakt, het niëlleer is hier en daar gescheurd. Dit komt heel armoedig over en zit niet echt lekker als je een panty aan hebt.
Al met al prima gegeten voor een lage prijs.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hadden gereserveerd bij dit restaurant en verteld dat we op tijd wegmoesten voor ons concert. Een half uur na bestelling nog steeds geen hap op tafel. Na diverse keren navraag na 45 min. verschenen enkele borden met minuskule porties hoofdgerecht. Koud bovendien. Een campignon droeg de naam Portobello. We hebben 3x om patat moeten vragen om genoeg binnen te krijgen. Ga hier dus nooit eten! U betaalt wel de volle prijs.
Wat een deceptie.
edkwint .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Vanavond hier heerlijk gegeten er was een super aanbieding je kon kiezen uit 2 verschillende 3 gangen menu´s welke je ook nog mag combineren voor € 20,00 vooraf carpaccio en trio van vis hoofdgerecht sate van varkens en ossenhaas en vispannetje als dessert dame blanche alles was perfect met vriendelijke en attente bediening van 2 vlotte meiden zeker een aanrader om terug te komen.
Lkist .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Vandaag bij Zuster Francina binnengevallen zonder reservering. Er was geen tafel meer vrij maar we mochten aan de bar eten. Erg gastvrij ontvangen, bediening was super; vriendelijk en attent. Het eten was heerlijk. We hadden bospaddenstoelensoep vooraf, een eendenborstfilet en een vispotje als hoofdgerecht en als dessert warme kersen met ijs en een panacottataartje. Porties precies goed, maar vooral erg lekker. Toen we weggingen vroeg ook de kok of we lekker hadden gegeten. Iedereen even attent. Het enige kleine minpuntje is dat de bar ook de 'wachtruimte' is voor mensen die nog geen tafel hebben. Hierdoor kan het wat rumoerig zijn als je aan de bar eet, maar dat duurt maar even. Verder een topavond gehad.
Katrien D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Prima eten voor even snel een hapje. Vis en vlees smaakte ok. De service is voldoende en de plek is prima. Even heerlijk gezeten
Esthereten .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Vandaag lekker geluncht bij zuster Francina in Maarssen. De broodjes waren lekker maar de service viel tegen. Er zaten weinig mensen binnen en er waren twee obers, maar we moesten steeds lang wachten. Er was niemand om ons te begroeten, het wachten op de kaart en op de opname van de bestelling duurde lang. Niemand kwam vragen of we extra drinken wilden of dat de maaltijd smaakte. Ze waren wel aardig maar hadden gewoon weinig belangstelling voor de gasten. Jammer.
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Op het kleine terras van dit restaurant is het in het vroege voorjaarszonnetje prima toeven. De bediening reageert vlot en attent; erg prettig. We waren hier al jaren niet meer geweest en het decor doet nog even gedateerd aan als destijds.
De sandwich van carpaccio viel noch bij mijn tafelgenote noch bij mij erg in de smaak; niet alleen was het geroosterde brood taai en erg droog, maar ook waren de sandwiches minimaal van carpaccio voorzien.
Marije S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Gezellig als je binnen komt zeker met koud weer. Heerlijk Texels bok van de tap. Wij waren benieuwd naar het eten. Helaas viel dit tegen. Als ik een salade niscoise bestel verwacht ik dit ook te krijgen en geen salade met een hoop extra tonijn. Het vlees van mijn man was goed maar de bijgerechten weinig bijzonders. Qua wijn zouden ze ook wat meer variatie mogen hebben en een betere kwaliteit. Jammer, met iets meer liefde koken en wat betere wijnen zou dit een top plek zijn.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Nadat ik via de website een reservering had gemaakt werd ik netjes de volgende dag gebeld om de reservering te bevestigen. Eerst aan de bar wat gedronken en toen naar onze tafel gegaan. Vriendelijk en gastvrij personeel dat diverse malen kwam informeren of alles naar wens was. De slakken vooraf hadden wat groter gemogen maar de tournedos met saus naar keuze was perfect.
Tot de volgende keer dus!
Hanka .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Heerlijk aan de Vecht gezeten. 2 tafels die zonder dat iemand het doorheeft erbij horen (tip: zet er een bordje op). Vlees (runderhaas spies) was prima, mals en een beetje rouge, voor mij presies in de smaak. (Maar vraag vervolgens wel ff hoe men deze gebakken wil hebben).
Vispanetje was oké!
Hoevelheden zijn aan de magere kant. De prijs is oké.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Te weinig kwaliteit én kwantiteit. Spareribs redelijk smakeloos, kipsate te weinig en leek opgegaard. Met 4 personen een klein bakje salade (wat 1 pers ook had gekregen) en de friet was te weinig. Nagerecht Dame Blanche: niets van warme chocoladesaus gemerkt, waterig ijs en de Irish Coffee dramatisch weinig (en natuurlijk ontbrak de ongezoete room). Bediening te standaard / 'supermarkt-vriendelijkheid'. Kortom: veel gemiste kansen, jammer.
Enrique E.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Op de weg terug van het paasweekeind hebben we in Loenen en Breukelen een leuk restaurant gezocht maar niet gevonden. Uiteindelijk in Maarssen wel bij Zuster Francina. We hebben er heerlijk gegeten en de bediening was uitstekend. Het vlees was precies zoals we het wilden hebben en de frieten gewoon goed. De mosterdsaus bij het vlees stelde wel enigszins teleur, deze was te sterk aanwezig. Maar dat is dan ook alles, prima eten en goede prijs-kwaliteitsverhouding.
JoostvH .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
Paar keer gegeten en iedere keer staan we weer versteld van de slechte kwaliteit van het eten. Het eten is óf niet gaar, lauw, óf te gaar (aangebrand). De variatie laat ook te wensen over. Heel veel varkensvlees en al jaren dezelfde kaart.
De reden dat we er toch weer eens zijn gaan eten was dat de kindermenu's wel oké en betaalbaar zijn. Althans zelfs bij het kindermenu kregen we een appelmoes die aan het gisten was...
Jammer dat op zo'n mooie locatie zo'n matig restaurant zit, want Maarssen met veel jonge gezinnen verdient een beter en hipper restaurant dat dit. Eigenaar: investeer in een nieuwe kok en restaurant met een modernere uitstraling, wifi, kinderhoek en leestafel! De locatie en ruimte is geweldig. En dan komen we wel!
Ellalaa .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2012
Prima restaurant om even snel te gaan zitten voor eenvoudig, lekker eten. We dachten er heerlijk aan het water te kunnen zitten, maar dat stelde niet veel voor: twee tafeltjes maar.
Het eten kwam snel, precies waar we op hoopten. Er zat een heerlijke grillsmaak aan m'n vlees. Frieten zijn voortreffelijk, die lust ik elke avond wel. Zoals gezegd, leuk en goed eten, maar voor een snelle stop.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Restaurant met een behoorlijke prijs/kwaliteitverhouding op een mooie locatie in het oude dorp. De kaart is weinig verrassend, maar de producten zijn doorgaans van goede kwaliteit. Er wordt niet echt 'gekookt', maar ze hebben goed vlees, knapperige frieten en vers stokbrood.
Enig minpuntje is wat ons betreft dat de kaart al jaren hetzelfde is. Als je zoals wij regelmatig uit eten gaat, ken je op den duur de hele (toch redelijk uitgebreide) kaart uit het hoofd. We hebben de eigenaar al een paar keer aangeraden om eens wat te experimenteren, maar blijkbaar durft hij dat niet aan (never change a winning team?). En aangezien hij vaak vol zit kun je hem dat niet eens echt kwalijk nemen...
De bediening is doorgaans vriendelijk, maar vaak wat jong en onervaren. Bij veel vragen moeten ze eerst even terug naar de keuken voordat ze antwoord kunnen geven. Niettemin een redelijk restaurant op een mooie plek.
SabvanderLaa .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
In juni 2012 hier heerlijk gegeten. De bediening was uiterst vriendelijk en lieten ons verschillende wijnen proeven. De beef was heerlijk mals met een heerlijke huisgemaakte saus. De sfeer in het restaurant was uiterst goed zodat we nog wat langer bleven naborrelen.