Bistro Zuidlande

Nova Zemblastraat 586 1013 RP Amsterdam Nederland Kaart
31-204752046

Over het restaurant Bistro Zuidlande

Je nieuwe favoriet

Eten zoals het bedoelt is: pure smaken, de allerbeste ingrediënten en het product in zijn waarde laten. Je proeft in deze knusse zaak in de Spaarndammerbuurt de hoogtepunten uit de klassieke Franse keuken. Geen poespas, geen gedoe, maar echt eten.

Meer informatie over restaurant Bistro Zuidlande

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 18:00 - 22:00

Agnetha B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We begonnen met een aperitief waarbij een sardientje geserveerd werd, deze zat vol met graten. Doordat het zo donker was kon je amper zien wat erop je bord lag dus de graatjes werden daardoor snel over het hoofd gezien. Het voorgerecht van zeebaars was qua smaak niet in balans waardoor de vis niet goed uit de verf kwam. Het hoofdgerecht van zeeduivel was daarentegen weer heerlijk. Ook het nagerecht was prima maar daarbij vond ik ook de smaken niet helemaal bij elkaar passend. De bediening had er een veel te hoog tempo in zitten, we kregen amper de kans om rustig een keuze te maken en de gerechten volgden elkaar in hoog tempo op. De wijn die we dronken was prima en goed geprijsd. Maar al met al was de prijs kwaliteit verhouding onvoldoende en komen we hier niet snel meer terug.
Menno D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken. Gerechten waren stuk voor stuk erg goed: mooie smaken en uitstekend bereid. De wijnen in het wijnarrangement waren erg lekker en pasten mooi bij de gerechten en waren bovendien schappelijk geprijsd. Tel er de vriendelijke bediening bij op en we hebben een uitstekende avond gehad. Tempo van de keuken had twee keer iets langzamer gemogen, maar we hebben wel een paar uur lekker getafeld.
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Werkelijk fantastisch!
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij kwamen met een bistro instelling binnen (even hapje eten en daarna naar het theater), dat bleek totaal anders qua menukaart dan verwacht. Schrap mijn inziens dat woord bistro. Hoofdgerecht was subliem, voor & na gerecht waren goed. Bediening beetje apart (als je geen aperitief wilt, dan wil je dus blijkbaar niks drinken, vreemd), wel vriendelijk.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Absoluut een van mijn lievelingsrestaurants in Amsterdam! Knusse sfeer, geweldige gerechten en uitstekende service. Ik blijf terugkomen voor de diamanthaas met truffelsaus en de coquilles met bloemkoolpuree - nu alweer zin in!
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ik kreeg de indruk dat die ene vrouw in de bediening het wel erg druk had... De kwaliteit van het eten was uitstekend volgens mij. Mijn tafelgenote was minder tevreden. Het was niet zo haar smaak. Kan gebeuren.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
FANTASTISCH!! Zelden zó lekker gegeten, enorme smaaksensatie. Hele fijne bediening met kennis, zie je helaas niet zo vaak. Zeker een aanrader voor een top avond.
Nel J.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Afgelopen woensdag hebben wij hier heerlijk op het terras gezeten en sinds een lange tijd niet meer zo lekker en goed eten gegeten.
Van het voorgerecht met ganzenlever en de daarbij aanbevolen dessertwijn hebben wij echt zitten genieten. Wat een smaken combinatie! De hoofdgerechten (zeebaars en kabeljauw) leken regelrecht uit de zee te komen, waren perfect gebakken en werden geserveerd in royale porties en met groentes die al net zo vers waren als de vis.
Wij komen snel weer terug!
Marc_F .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met mijn zoon van bijna 16 heerlijk gegeten in dit restaurant zonder opsmuk.
De inrichting is tijdloos en klassiek, de bediening attent en vriendelijk.
Het eten origineel en met aandacht gemaakt, bieten met kardemom, zeer gedoseerd gebruik van truffel bij het Iberisch scharrelvarken en een heerlijke portsaus bij de ‘pigeon royale’.
En ook wel verassend in een bistro, goede Italiaanse wijn die mooi past bij de gerechten.
Een bijzonder leuke avond gehad, zelfs mijn zoon zei; wat kan die man koken!
Een absolute aanrader, hier gaan we vaker eten !
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wat een goed besluit om mijn verjaardag bij jou te vieren Arend! Ik heb genoten. Je hebt voor 24 man echt fantastisch gekookt. Zowel de zeebaars als de diamanthaas was mooi op smaak en gewoon heerlijk. Mijn voorgerecht met veel vissoorten w.o mosselen was echt heel goed: super vers, pure smaken. Het was een mooie, relaxte avond. Complimenten ook aan Bobbie, ook de bediening was uitstekend. Tot binnenkort!
Hoi Annet! Wat fijn dat je een goede verjaardag hebt gehad en dat wij daaraan hebben mogen bijdragen! Hartstikke bedankt voor deze leuke recensie en tot snel!
Pien V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Dit is een pareltje van een restaurant die je zelden tegenkomt in de overvloed aan (nieuwe) restaurants die er zijn in Amsterdam. Ongecompliceerd (zoals het hoort!) fantastisch eten, ik waande mij afgelopen zaterdag echt in Frankrijk!
De coquilles waren brilliant en vooral ook groot! en côte de boeuf smolt op de tong. Het overheerlijk kaasplankje als dessert was ook niet versmaden. Ik ga hier vast vaker komen en zal de collega's en vrienden aanraden om hier te gaan eten. Veel dank Arend en Bobbie voor de fantastische avond. Hartelijke groet, Pien
Hoi Pien,
Wat fijn dat wij jullie zo'n geslaagde avond hebben kunnen bezorgen!
Wij verheugen ons erop om U en Uw collega's en vrienden binnenkort (weer) te mogen ontvangen.
Bedankt en tot snel!

DavidPrice .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wat een feestje hier! Het eten is helemaal wat wij willen. Frans, intense eerlijke smaak. Tranen in de ogen (van blijdschap) bij de Risotto met eendenlever. Verschillende lamsgerechten als hoofd maar dan zo verschillend van smaak. Knap. Bediening is precies zoals het hoort, charmant en dames hebben verstand van zaken. En het terras is dus een voltreffer. Na het eten lekker nog wijn drinken. Heerlijke avond gehad. Dank!
Dankjewel David!
Altijd weer een feest om jullie op visite te hebben!
Tot de volgende keer!
Leslie K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij zijn al meerdere keren bij Bistro Zuidlande geweest en elke keer is het weer super!!
Gisteren gingen wij de nieuwe kaart proberen (via Facebook kan je Zuidlande volgen). Wat hebben wij lekker gegeten! Mijn vriend en ik hadden zin in steak tartaar en toen heeft die aan de Chef kok gevraagd of dit mogelijk was. Die zei meteen 'geen probleem' .. we kregen zulk mooi vlees en de bereiding was heerlijk. Als hoofdgerecht had ik de gamba's met ravioli in kreeftensaus WAUW WAUW WAUW! Zo veel smaak. Mijn vriend had de eendeborst mets saus 'vignerons' ,eendelever en gedroogde druiven Elk hapje was super op smaak en de combinatie was heerlijk! De saus was fantastisch! De wijnkaart staat vol met mooie wijnen. En bij het dessert, kaasplankje met eigengemaakte vijgenjam (je eet nooit meer andere vijgenjam) heerlijke verschillende soorten dessertwijnen en port. De bediening is erg vriendelijk en je wordt goed geholpen. Het verbaast mij als er slechte recensies worden geschreven over Zuidlande, want ik raad iedereen aan om daar een keer te gaan eten. Zeker ons lievelingsrestaurant in Amsterdam!
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met een groep van 8 maakten we een heerlijke start met aperitief en mooie wijnkaart. Het beperkte menu bevatte voor ieder wat wils en een keuze maken was dan ook alsnog moeilijk! Voorgerechten met oa kalfstong, asperges, trio van tomaat waren erg lekker. Jammergenoeg was de jongedame in de bediening niet erg attent om vragen (uit interesse) van ons aan de keuken door te geven. Zo probeerde ze bepaalde bereidingswijzen uit te leggen met: 'maar het is gewoon lekker hoor'. Hier werden we niet veel wijzer van!
Hoofdgerechten kwamen in grote porties uit het kleine professionele keukentje en met slechts 1 aanmerking: de bouillabaisse werd te koud opgediend.
beste jmvdh
Ten eerste wil ik U mededelen dat wij het zeer vreemd vinden dat U 2 maanden na dato met een recensie komt. Wij kunnen dan niet meer achterhalen wat er nou precies aan de hand was en kunnen er dan ook niet beter op worden.
Wat waren U vragen??? ik antwoord ze graag voor U !! en het eten de wijn etc was prima zoals ik dat lees alleen de soep was niet warm genoeg en de vragen over bereidingswijzen had U gewoon in de half open keuken kunnen vragen om daar nou de bediening een 6 voor te geven........Het voelt een beetje als natrappen als er iets niet goed is is het wel zo netjes om dat meteen aan te geven zodat wij er iets mee kunnen nu doet U dat anoniem en veel te laat de tranen schieten mij in de ogen als ik zulk soort recensies lees.Ik heb een vraag aan U waarom?
Harald I.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ondanks de wisselende kritieken op deze site besloten deze weer eens te proberen na 2 jaar. 2 jaar terug vond ik het al meer dan o.k. Dit keer overtrof het mijn verwachtingen. Bourgondische overdaad en heerlijkheid. Hier is een echte kok bezig die weet wat hij doet. De risotto was van bovenklasse en mijn bouillabaisse was bijna te rijk aan smaken en inhoud. De koninklijke duif van mijn overbuurvrouw was op voor ik wat kon proeven maar de lamsschouder met ansjovis van mijn andere disgenoten was ook van grote klasse. Dit vraagt om meer. Het toetje viel een beetje tegen, rood fruit met ijs, mij iets te zuur maar smaken verschillen. Maar aanradertje deze tent en ze houden trouwens van goede muziek want als je Django draait kan je bij mij ook niet meer stuk.
Ann G.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Met mijn zoon en vrouw het einde van de eerste zomerdag gevierd. We hebben fabuleus gegeten! Wat is die risotto appel boudin noir met een smeltende plak gebakken eendenlever geweldig! Ook de zeebaars tartaar was uit de kunst - er werd geen probleem van gemaakt dat we deze voorgerechten deelden. Daarna hebben genoten van de lamsbout, boterzacht met heerlijke saus. En de licht gekoelde Mivervois paste er perfect bij. Complimenten aan de chef en de alleraardigste dames van de bediening!
Michael H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Vorige week hier gegeten, heerlijke diamantenhaas die perfect was gebakken. Precies de juiste portie en een mooie saus. Groentes waren allemaal vers met een mooie bijt. Service was even perfect als het eten. Echt van genoten. Absoluut een aanrader
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Ruim twee weken geleden hebben wij heerlijk bij Zuidlande gegeten. Voor mij zelfs twee keer in een week. De diamanthaas die ik tijdens mijn eerste bezoek at was van zo'n kwaliteit dat ik twee dagen later goede vrienden op een etentje bij Zuidlande heb getrakteerd. Ook de kabeljauw in kreeftesaus die ik bij mijn tweede bezoek at was heerlijk. Ik ben een fan van uitgesproken smaken en verrassende combinaties. Die krijg je bij Zuidlande voorgeschoteld. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar!
bruto .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gisterenavond gegeten op uitnodiging van vrienden.
Niet echt een heel goede ervaring.
Wij vieren hadden als voorgerecht asperges op 2 manieren bereid. De eerste hap bremzout.
Dit was de ervaring van ons allen. Het is gemeld bij de serveerster. Volgens mij hoorde ik haar toen al zeggen "hoog op smaak".
Vervolgens het hoofdgerecht. 1 maal kabeljauw met kreeftensaus en 3 maal de diamanthaas met truffelsaus. Een mooi stuk vlees, maar wel veel te veel saus. Tevens heel erg zout!!
Ik heb hierboven een aantal recensies gelezen, waarbij ik meerdere malen de ervaring "te zout" tegenkom. Als reactie wordt "hoog op smaak" aangegeven.
M.i. betekent hoog op smaak iets heel anders dan te zout. Dit zou niet als excuus gebruikt mogen worden.
Aangezien wij uitgenodigd waren, heb ik er geen punt van willen maken. Wel wil ik laten weten, dat wanneer ik er met mijn vrouw alleen geweest zou zijn, de borden retour keuken zouden zijn gegaan.
Ik hoop dat het restaurant deze recensie niet ziet als een aanval, maar meer als een recensie om iets van te leren/ mee te doen.
Beste Bruto
Het is geen excuus onze kookstijl is hoog op smaak als U dat niet graag heeft en U heeft de recensies gelezen had U het kunnen verwachten,wij gaan onze keuken niet aanpassen aan iedere individuele smaak of U houd er van of niet,U dus niet,geen probleem smaken verschillen.
mvg Zuidlande
Bob S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten, mooie pure gerechten die goed op smaak zijn gebracht. De bediening was erg leuk en rade een goede wijnen aan.
Vanuit het restaurant kun je de kok zien duidelijk plezier in zijn werk heeft. Wij komen zeker terug.
Dank je Bob,wij zien je graag terug,met nog meer plezier !!