Bistro Zeelandia

Voorstraat 42 4486 AL Colijnsplaat Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bistro Zeelandia

Rene S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Prima gegeten in deze leuke bistro met dito medewerkers. Al onze gerechten waren voortreffelijk en ondanks het feit dat wij redelijk vroeg in de avond een tafel hadden gereserveerd werd er zeker niet snel snel gehandeld om zo wellicht nog een keer onze tafel te benutten. Zeker een aanrader!
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De ontvangst en bediening was hartelijk, fijne plek gekregen in het volle restaurant. We wilden eerst even borrelen want we waren vroeg, maar na vier keer door drie verschillende medewerkers te zijn gevraagd of we 'er al uit waren' hebben we maar besteld om daar vanaf te zijn. Het was duidelijk goed bedoeld maar gaf een opgejaagd gevoel. De wijn bleek niet goed en werd meteen vervangen door een nieuwe fles. Terecht maar klasse. Maar verder: de amuse, de cava, de oesters, de mosselen, de tong, het smaakte allemaal wat 'bleker' dan de donkere en klassieke niet-bistro-entourage deed vermoeden. Beetje dubbel gevoel dus.
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijke lunch gehad bij Bistro Zeelandia op Colijnsplaat. Top visgerechten. Vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gerechten waren heerlijk. ik had het menu, een prachtig voorgerecht, hoofdgerecht was lekker, en dessert was ook super , geweldig gegeten vooral voor de lage prijs.
Frans Peter W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Wat een mooie ontdekking!
Zeelandia in Colijnsplaat, aangeraden door een kennis, dus eerst even uitproberen. Wij zijn echte food liefhebbers maar dit restaurant kende wij nog niet: inmiddels al twee keer geweest. wat een heerlijke relaxte huiskamer, al het personeel is erg begaan en vriendelijk en... we hebben lekker gegeten! Prijs-kwaliteit is héél erg goed, heerlijke griet, mooie amuses, hier is een kok aan het werk die van zijn werk houdt !
Wij komen zeker nog meerdere keren heerlijk eten!
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Het keuzemenu a 16,50 genomen. Een amuse vooraf, bestaande uit een toastje met krab, een glaasje courgettesoep en een macaronibitterbal. Het was alledrie lekker, maar de bitterbal paste qua smaak er absoluut niet bij. De saus was vrij pittig waardoor de smaak van de krab volledig wegviel. Vooraf salade met gerookte zalm en een paar stukjes kibbeling. Was aardig, maar de sla was in de saus verdronken. Hoofdgerecht griet (platvis) die erg lekker was. De bijbehorende (diepvries?)frietjes waren even in het vet gegooid en er gauw weer uitgehaald. Iets bruiner was de smaak wel ten goede gekomen. De salade had ook hier veel te veel dressing. Het dessert bestond uit een flan met appels (erg lekker), een bolletje ijs, ook goed, en een appelloempia die voornamelijk uit deeg bestond en weinig smaak had. De witte huiswijn, een Nieuwzeelandse sauvignon blanc, was een gouden greep. Zelden een zo lekkere wijn gehad voor die prijs. Prijs-kwaliteitverhouding was ok. Voor dit geld was het een redelijke maaltijd.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Heerlijk gegeten, prijs kwalitetsverhouding bijzonder goed en zeer vriendelijke bediening. Een 9 voor decor omdat wij op het terras aan de leuke Voorstraat hebben gegeten, binnen niet gekeken.
Wij hadden het 2 keuze dagmenu en allebei een ander genomen. Beiden zeer goed
Een leuk team van leuke en attente jonge mensen en een kok die weet wat hij doet.
Hier komen wij zeker terug!
Han B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Toch nog dezelfde dag terug gegaan naar Bistro Zeelandia om dan de keuken eens echt te proeven. Zeker ook na het lezen van de recensies op iens. Uit een kaart met verschillende smaken gekozen voor de saté, entrecote, stoofschotel en een combinatie van vissoep met kaaskroketten. Wat meteen opviel waren de grote porties waarbij in eerste instantie de friet en salades in het niet vielen. Gelukkig konden die gewoon bijgevraagd worden, zodat er geen grote schalen garnituur koud staan te worden en worden weggegooid.
De vriendelijke vakkundige bediening is snel maar door het grote restaurant erg druk. Wachttijden blijven gelukkig beperkt en er blijft tijd voor een praatje.
De amuse was echt, lekker leuk en gevarieerd, ook voor de kinderen.
Voldeed meer dan verwacht !
Els V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Gezellig restaurant, goede sfeer. Uitstekende en snelle bediening die alles zullen doen om het de gasten naar hun zin te maken. Het eten is een lust voor het oog en uitstekend bereid. Ik zou dit restaurant bij iedereen willen aanraden. Prijs en kwaliteit zijn in goede verhouding. Het 3-gangen menu is echt een aanrader!
P.h.sallons .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Op onze trouwdag hebben we bij bistro Zeelandia gegeten met onze gasten. De eigenaresse had bijzonder veel aandacht besteed aan de aankleding van onze tafel, het was prachtig. We waren met een groep van 12 en hebben heerlijk avondvullend gegeten. Chapeau!
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Grote zaak en zeer goed gevuld. Hierdoor wel erg rumoerig. Maar de bediening is zeer vriendelijk en het ziet er sfeervol uit. Ons voorgerecht waren huisgemaakte garnalenkroketjes met Hollandse garnalensalade erbij. Dit was heerlijk, maar het was wel een forse portie. Hoofdgerecht waren mosselen. Je krijgt ieder een pan voor je met mosselen. Ook deze waren goed bereid en ook de zelfgemaakte sauzen en frieten waren bijzonder goed. Ook deze pan was voor ons aardig aan de maat. Een desert was hierom ook niet meer mogelijk. Kortom, een zeer aangenaam restaurant met een kok die het snapt qua bereiden en smaken. Wat ons betreft mogen de porties wat kleiner. Maar zeker een aanrader om heen te gaan.
Dine .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Eten hier regelmatig omdat we er ons thuisvoelen en vooral lekker kunnen eten. Kwaliteit/prijsverhouding is geweldig, je krijgt écht waar voor je geld! Gezellige ambiance, vriendelijke bediening. Probeer vooral ook eens het dag- en streekmenu, allebei écht en aanrader! We kijken al weer uit naar ons volgende bezoek!
Mras .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Wat een aanrader deze bistro van een jong ambitieus horeca echtpaar. Wij hadden het streekmenu gekozen en kregen waar voor ons geld. Prijs kwaliteit in goede verhouding en attente bediening.
Genoten bedankt
Kitty

Ikkimmy .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Met familie uit Zeeland hier gegeten en dat was een zeer aangename verrassing. Mooi tafellinnen, keurige bediening in zwart wit tenue, en dan blijkt dat de prijzen lager liggen dan van een gemiddeld eetcafe in Rotterdam ( onze woonplaats) ! Heerlijk gegeten, drie gangen weekmenu, vooral de huisgemaakte oude kaas kroketjes vooraf , erg lekker en mooi gepresenteerd , bovendien royale hoeveelheid met de bijbehorende salade. Hoofdgerecht was keuze uit schol of biefstuk pepersaus ( ivm zwangerschap werd deze voor mij goed doorbakken) na ijs met verse aardbeien . Echt een aanrader, wij zullen de volgende keer dat we in Zeeland zijn hier zeker weer gaan eten!
SyHellen .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Als je lekker wilt eten, met eerlijke Zeeuwse producten, moet je hier zijn! Culinair Genieten met de grote G. Inmiddels de hele kaart geproefd, we nemen hier graag gasten mee naar toe. Het dagmenu is iets waar de kok zijn eer in legt dus echt aan te raden. Coquilles, slibtong, zeekraal en lamsoor: yummie. Verder zijn de garnalenkroketten en de saté van de haas favoriet. Prettige bediening, en reserveer als t weer t toelaat een plaatsje op het terras.
Claudiascf .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Voor een erg schappelijke prijs, heerlijk gegeten en een zeer vriendelijke bediening!
Vooral de visgerechten zijn vers en lekker.
Je ziet en proeft dat ze elke keer weer hun best doen
Rikjh .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Zeer goede ontvangst, mooie houten vloeren en warme kleuren. De tent is aanzienlijk groter (dieper) dan je zou verwachten. Er is een aparte bierkaart met diverse (lokale) speciaalbieren.
De tonijn was heerlijk gebakken en de garnalen waren vers en mooi rood van kleur. De hoeveelheden zijn bij dit restaurant goed afgemeten en de borden zijn warm. Het gerecht wordt erg mooi gepresenteerd, zo vond ik o.a. een stoofpeer om mijn bord, super!
Ze serveren standaard gebakken friet bij de hoofdgerechten, jammer dat ze geen alternatieven bieden, maar gezien de scherpe prijzen is het niet echt een nadeel.
Conclusie: heerlijk gegeten, goede prijs/waarde-verhouding.
Bridge .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Dit restaurant is een aangename verrassing. Hoewel het inmiddels een grote ruimte is, blijft het toch sfeervol, zowel voor als achter in de zaak. De kwaliteit van eten is overeenkomstig met hetgeen je voor deze prijs mag verwachten. De porties zijn aan de grote kant.
Debruinerik1970 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Ik had (verleden tijd) goede ervaringen met Zeelandia, maar na vanavond is dit toch anders. Een streekgerecht besteld voor 27 euro : voorgerecht was okay, maar toen kwam de gebakken zeetong (te klein van maat) en vol kuit. Ik heb i.p.v. een hele een halve mini zeetong kunnen eten. Dit heb ik ook gezegd, maar was het weder antwoord, dit is de tijd van het jaar. Waardeloze reactie. Als kwaliteitsrestaurant zet je zoiets niet neer voor je gasten. Of je zet de tong niet op de kaart of je regelt wat met een dubbele tong. En toen me verheugd op een uit eigen keuken bereide appeltaart. Een stukje dat je amper zag liggen.......
Ik heb het idee dat het te goed gaat met dit restaurant en nu worden ze slordig en ongeinteresseerd!
Slechte beurt en met een vervelend gevoel naar huis.
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Absoluut heerlijk gegeten, veel fijne smaken, royale portie's en alles vers en huisgemaakt.
De prijs was zeer gunstig en de bediening erg attent. De huiswijn was prima en de koffie compleet was inderdaad meer dan compleet. Alles was heel schoon, toiletten ook!
Ook erg aangenaam was dat we niet werden opgejaagd toen we nog even rustig aan de koffie zaten na te genieten terwijl de keuken al dicht was. Al met al helemaal goed.
Dit gaan we zeker vaker doen.