Bistro|Wijnbar De Ertepeller

Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
HellenBK K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Aangezien deze bij het verkeerde profiel is geplaatst, heb ik deze zojuist verwijderd.

Dit is de tekst die bij je recensie hoort:
Dit was niet mijn eerste keer bij dit restaurant. Was toen er blij verrast met de kwaliteit van de wijn en het eten. Ook deze keer niet teleurgesteld. Wilde hierdoor graag een keer terug komen met vrienden. Ik heb helaas een Gluten-,koemelk-en kippenei allergie. Maar voor dit restaurant is dat geen probleem. De gerechten van mijn keuze werden netjes aangepast. Heerlijk gegeten. De andere gasten van onze tafel hebben ook heerlijk gegeten vooraf gamaba's deze hadden iets meer smaak mogen hebben maar hoofdgerecht kalfsucade was heerlijk mals. Lekkere bijgerechten. En vers. Nagerecht mooie kaasjes, een soepje van rood fruit. Heerlijk. Vriendelijk en correct personeel met ontspannen houding. Wij zaten overigens in de Bistro. Komen binnenkort terug om het restaurant te proberen.
Mbmf .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
GE-WEL-DIG! beter kan ik het niet omschrijven.
Door het prachtige zomerweer van vorige week, konden we buiten eten en dus genoten we nog meer van het prachtige uitzicht op de rivier, Dordrecht en Zwijndrecht.
We kozen vooraf het fingerfood en als hoofdgerecht de steaktartaar en de truffelrisotto. Twee feestjes! De steaktartaar was bijna te mooi om op te eten en de truffel werd aan tafel er vers overheen geraspt.
De bediening was erg prettig in omgang. Attent, vriendelijk, klantgericht, gewoon perfect!
We hebben een top avond gehad! Ik kom zeker terug; hetzij in de wijnbaar; hetzij het restaurant. Tot zeer zeker ziens!!
Sander A.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met zijn 2en in de Bistro gegeten. Vriendelijk ontvangen en we kregen een tafel die grensde aan de wijnbar. Omdat we vonden dat we toch wel heel dicht op de gasten van de wijnbar zaten zijn we iets opgeschoven. We kozen voor het 3 gangen menu. Je kan per gang uit 3 gerechten kiezen wat het lekker overzichtelijk houdt. We kozen als voorgerecht Carpaccio als hoofd Kabeljauw en als desert witte chocolade met ijs met als tussengerecht nog een kaasplankje. Alle gerechten waren stuk voor stuk heerlijk en zeker niet zuinig! Alles zeer mooi opgemaakt en van hele goede kwaliteit. Achteraf uiteraard veel te veel gegeten maar te lekker om te laten staan. Het kaasplankje is een absolute aanrader, hierbij dronken we op advies van 1 van de dames een Madera. Super tip!!!
1 ding wat ons wel opviel is dat de gastheer van de Bistro een wel zeer gehaaste en rommelige indruk maakte, dit werd gelukkig gecompenseerd door de vriendelijke en kundige bediening van de dames maar voor de gastheer zit hier zeker nog ruimte voor verbetering in.
We hebben heerlijk gegeten en gedronken voor een redelijke prijs. De ertepeller is een absolute aanrader, zowel restaurant als bistro!

Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
vanavond bezochten we de bistro van deze nieuwe parel in Papendrecht. er wordt een keurig 3 gangen menu geserveerd voor 34 euri en das gewoon klasse. heerlijke gerechten, top smaak, vers, mooie bijpassende wijnen, afgestemd op het gerecht, men doet gelukkig niet moeilijk als er een gangetje omgewisseld wordt. mijn zoon had carpaccio en die had een prachtige structuur en beet, geen natte kleffe hap die je zo vaak tegenkomt. de dame steak tartare, super, de heer eendenborst en die was heerlijk. het decor is modern, industrieel. we mochten bij de bar zelfs nog een hammetje proeven van de iberico-varkenspoot die daar uitgestald ligt. topklasse. service uitstekend. papendrecht e.o. heeft er een superzaak bij.
Ansarie .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Door de gunstige recensies op Iens waren onze verwachtingen hoog gespannen. De ontvangst en bediening waren bijzonder hartelijk. Als voorgerecht hadden wij beiden de huisgerookte zalm, als hoofdgerecht de veluwse eendenborst en de runderentrecote Helaas vielen zowel het voorgerecht als de beide hoofdgerechten ons erg tegen. Zeker niet wat we hadden verwacht. Niet slecht maar zeker niet bijzonder. Prijs-kwaliteit viel tegen.
Pwijburg .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Tsja.. 3 tienen. Wat kun je er dan nog over vertellen... Het eten is absoluut zéér goed met heel zorgvuldig geselecteerde producten en perfectie in het vizier bereid. Ondanks dat het (te) stil was omdat kennelijk het EK voetbal vanavond belangrijker moest zijn dan een goede culinaire ervaring was het toch gezellig. Over de ontvangst en de bediening ook niets dan goeds. Het uitzicht op Dordrecht en de langs varende schepen zal waarschijnlijk nooit vervelen... Aan de buitenkant ziet het pand er op het eerste oog (nieuwbouw) wat steriel uit maar dat ben je binnen 1 minuut helemaal vergeten. Aan alles is gedacht en ook de details kloppen zonder hinderlijk te worden. (Zo is er een bekende Chef in Rotterdam die zo nodig zijn eigen met batterijen aangedreven peper en zout stel op ieder tafel heeft staan en alhoewel het eten daar ook goed is... Ik kan me daar toch aan storen.)

Dus Arjan en Mark ik zal naar verwachting nog regelmatig met een glimlach de rekening betalen wat ook die was best in orde ;-) Een aanwinst voor de regio en woon je niet in de regio dan loont het de moeite om even om te rijden!

Groeten,
Peter
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Recent geopend restaurant in Papendrecht dat mikt op de hogere prijsklasse.
Aparte bistro/wijnbar met aangepast (3-gangen)menu, op de kaart ook een aantal kleine ("fingerfood") gerechten eventueel vergezeld van een bijpassend glas wijn.
Restaurant en bistro zijn mooi ingericht, met veel glas en natuurlijk het fantastische uitzicht op het drierivierenpunt en Dordrecht.
Omdat we eerst eens wilden ervaren hoe keuken en bediening zijn, kozen we voor het 3-gangenmenu in de bistro (34,--, supplement voor kaas 4,--).
Mijn tafelgenote koos uit de juist gewijzigde kaart de avocado, daarna de eendenborst en als dessert de Romanoff, en was zeer enthousiast over de smaak van de gerechten.
Ikzelf ging voor de huisgerookte zalm, de kabeljauw en de kaasselectie.
Erbij een half flesje Pinot Grigio 2014 van Alois Lageder (26,--), die uit "de kelder" kwam en daardoor bij openen nog niet geheel koud was, maar na een tijdje in de ijsemmer prima smaakte.
De zalm was uitstekend gerookt, iets zwaarder dan standaard, en dat bevalt mij wel. Erbij een romig aardappelsoepje als saus, een zachte eidooier en een lekker crumble.
De kabeljauw was precies genoeg gegaard en de parelgort smeuïg. De op de kaart genoemde doperwten werden vergezeld van wat venkel en bleekselderij, en het geheel werd goed bij elkaar gebracht door de beurre blanc-saus.
Er waren ook wat radijzen die samen met gember waren bereid, maar de harde zurige smaak daarvan beviel me minder.
De kaas 4 stukjes kaas gingen goed samen met het schaaltje rabarbercompóte en kwamen met 2 stukjes hard geroosterd donker brood. Ik ben geen liefhebber van kletzenbrood, vijgenbrood, donker zuurdesembrood e.d. bij kaas. Waarom niet gewoon wat klassieke crackers of knapperig stokbrood met wat boerenboter.
We hebben uitstekend gedineerd. Gastheer Mark van den Berg, chef Arjan Kuipers en bediening waren alert en vriendelijk.
Punt van kritiek is de wachttijd tussen de gerechten. 2 Uur voor 3 gangen, zonder boord/amuses vooraf en koffie na) is toch wel lang, zeker omdat het niet buitengewoon druk was.
Ik miste ook wat lekker brood vooraf en eventueel een paar amuses. Wellicht worden deze in het restaurant wél geserveerd, maar het kwam mij wat kaal over.
Huijgen .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vanavond voor het eerst gegeten bij de ertepeller. Het was geweldig!! Na een hartelijke ontvangst namen we plaats aan een tafel met een geweldig uitzicht op het drie-Rivierenpunt. We hebben een 3-gangen menu gekozen waarbij we vakkundig werden ingelicht door de bediening. Het eten was voortreffelijk. Zowel de zeebaars als de eendenborst waren een ware smaaksensatie!! Tel daarbij de zeer vriendelijk en correcte bediening op van het personeel en dit bezoek was voor ons dus zeer geslaagd. Een aanrader voor ieder die van hoogstaand culinair genot houdt. Klasse ertepeller! Ga zo door. Wij komen zeker nog eens terug.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Voor de tweede keer in de bistro gegeten, het was weer een feestje!
Voor-, hoofd- en nagerechten wederom top.
Dit keer het piepkuiken als hoofdgerecht, om je vingers bij af te likken, letterlijk en figuurlijk, tip: geef er een doekje en een kommetje bij om je handen schoon te maken.
Bij geserveerde wijnen pasten prima bij de gerechten.
Bediening vriendelijk en correct.
Gelukkig mogen wie hier volgend weekend weer eten, cadeautje van collega's, kijken we nu al naar uit!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het eten was heerlijk. Risotto was wel erg wei of. Prijs-kwaliteitverhouding van de wijn top! De bediening was nog niet om over naar huis te schrijven. We werden vaak vergeten en yet kwam allemaal niet zo professioneel over. Mooie zaak.
Mylan N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gisteren in de bistro gegeten, wat een feest!
Goed advies van het personeel over de gerechten en de wijn.
En wat voor gerechten, vooral de truffel rissoto zal ik niet snel vergeten.
Al met al een top restaurant om over het uitzicht nog maar te zwijgen.
Beste restaurant in de regio en mischien ook wel daarbuiten.
Ik ga zeker snel nog eens bij Arjan en zijn mannen eten!
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Inmiddels alweer 3 keer geweest! hiervan was 1 dag alleen maar fingerfood proberen. heerlijke garnalenbitterballen en springrolls van pekingeend met heerlijke bijpassende wijnen! de chef weet de smaken heerlijk te combineren en de gastheer kan je een uitstekende wijn erbij laten proeven. een andere dag het 3 gangen-keuzemenu geprobeerd met heerlijke carpaccio een bijzonder malse entrecôte en een heerlijk nagerecht gehad. al met al dus telkens weer een culinair hoogtepunt! Zeker een aanrader
T V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Net open en nu al een aanrader. De kaart (3-gangen) heeft voldoende variatie. Het voorgerecht van witlof met blauwschimmelkaas was echt TOP en werd zeer mooi gepresenteerd. De hoofdgerechten (lamsschouder en zeebaars) waren ook erg lekker. Het kaasplankjes als nagerecht afwijkend van het standaardaanbod zoals in sommige restaurants. De wijnen (in ons geval onder andere een Portugese Alvarinho en een Franse viognier) lekker en .. ook per half glas te verkrijgen. De bediening moet nog de weg weten te vinden, maar is zeker servicegericht. Wij komen terug!