Bistro Velvet

Velperbuitensingel 17 6828 CV Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Velvet

Creatief genieten

Stoer, creatief en rock & roll: dat is Bistro Velvet. Eigentijdse en originele gerechten, waarbij ook tijd en aandacht besteed is aan de garnituren. De kaart wisselt regelmatig, maar er staan altijd weer interessante groenten, kruiden en vlees of vis op de kaart. Of vegetarisch natuurlijk. Een heerlijke plek in Arnhem!

Meer informatie over restaurant Bistro Velvet

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag
- Wijnbar vanaf 17:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras
Joost P.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Verrassende avond, verwachting meer dan overtroffen! Fantastische combinaties van smaken, heerlijke bijpassende wijnen. Met aandacht gepresenteerd. Je proeft de passie voor het vak! Absolute aanrader!
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Heerlijk eten, verrassende combinaties, aantrekkelijk geprijsd 5-gangen diner. Wijnarrangement aan de prijs, al met al niet goedkoop deze avond, maar wel heerlijk!
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk eten, mooie smaakcombinaties die ook aantrekkelijk worden oogediend. Bij t hoofdgerecht waren de huisgemaakte fritten met Koffie en chili echt zalig! Ik ga hier graag weer terug, kan t iedereen aanraden, zeker ook voor de heerlijke Barbera wijn
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Na enige tijd hebben we hier weer gegeten. Het concept is veranderd en dat is wat ons betreft geen vooruitgang. Je kunt nu alleen maar 'kiezen' voor een 5-gangen-menu. De vorige keer konden we ook nog van een kaart kiezen. De gerechten zijn erg wisselend van kwaliteit. Het voorgerecht met asperges was erg lekker. Ook de op de huid gebakken kabeljauw kon ons bekoren. Over de scheermesjes met kerrie en met linzenpuree waren de meningen verdeeld. Mijn vrouw heeft het laten staan en ik heb het opgegeten. Een topper was dit niet. Het hoofdgerecht met een soort lamsragout was zwaar onder de maat. Mijn vrouw lust geen lam als deze sterk naar lam smaakt (vergeten te zeggen). Maar ik vond dit ook helemaal niets. Smaakte goedkoop en stond in schril contrast met de eerste 2 gerechten. Het dessert was weer uitmuntend. Mooi contrasten in smaak en structuur.

Het feit dat je alleen maar 5 gangen kunt kiezen beperkt ook de kleine eter. En zelfs ik (een grote eter) kwam er overvol vandaan. En ik hou niet zo van dit soort opgelegde keuzes.

Dus.....dit was de laatste keer, ondanks dat er een best goede kok staat. Maar de kwaliteit wordt niet bepaald door het beste gerecht, maar erdoor dat gerechten op een gelijkwaardig niveau zijn.

Succes met de feedback.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten.
Ze hebben een vijf-gangen menu welke ze eventueel kunnen aanpassen als je bv niet van vis of vlees houdt.
De 5 gangen zijn zeer verrassend maar erg lekker. Heerlijke combinaties van vis met vlees en verder wordt er gebruik gemaakt van de 'vergeten' groenten maar ook deze zijn weer op een zeer verrassende wijze klaargemaakt en vormen daarmee een top aanvulling op de gerechten.
Zeer zeker de moeite waard voor een herhaling.
belle B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, vriendelijk en goed personeel met een goede kennis over de gerechten en de wijnen, super goede combinaties! Al met al heerlijk genoten. Wij komen zeker terug!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
heerlijk gegeten ,mooie gerechten ,origineel en niet te zwaar .
Goede wijnkeuze erbij
Nienke R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op valentijnsdag hebben wij hier verrassend goed gegeten. Er was een standaard 5 gangenmenu,maar wij houden wel van verassingen. De tafels stonden erg dicht tegen elkaar (omdat het druk was met valentijn), dit had wel minder gemogen. Gezien de drukte op deze avond, alle lof voor de bediening en keuken Het tempo was goed, we werden netjes te woord gestaan en goed geholpen. Het eten was was zeer goed en gevarieerd. De porties zijn inderdaad niet heel groot,maar daarom kun je hier na een heerlijk 5 gangen diner de deur uitgaan met een lekker vol gevoel. zonder dat het teveel is. Wij zijn zeer tevreden en komen zeker nog een keer terug.
Fokje J.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wij vonden de ambiance zeer fijn en het etwn was erg verrassend en echt heerlijk.
ra K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Erg lekkere en aparte gerechtjes! En cullinaire porties, erg klein dus. Achteraf hadden we er misschien beter aan gedaan een mandje brood er bij te nemen. We vroegen een simpele huiswijn, helaas bleek het een van de duurdere flessen te zijn. Verrassingsmenu plus een fles (eenvoudige) huiswijn voor € 90,- vind ik wel lichtelijk pretentieus. Zeker wanneer je ook geen keus hebt. Voor dat geld proberen we graag iets anders. Bij de reservering hadden aangegeven met zijn tweeen iets te vieren te hebben. Het viel mij tegen dat daar helemaal niets mee gedaan werd.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Verrassend, kundig en authentiek. In 3 woorden beschreven hoe wij onze avond bij Velvet beleefd hebben, moet je iig één keer gedaan hebben.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Verrassend, kundig en authentiek. Mijns inziens een mooie omschrijving van de ervaringen die Velvet je brengt. Een dikke aanrader!
Cynthia H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten vandaag! Genoten van het 5-gangen menu dat mooie smaakcombinaties liet zien en dat voor een erg mooie prijs.

Bij vertrek hoorden we dat er sinds een maand een nieuwe kok is aangesteld. Wij hopen dat hij nog lang zal blijven.

Wij gaan snel weer.
Joke M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De bediening is jong en erg enthousiast. Ze willen het graag heel goed doen. En zijn ook leergierig.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Dit restaurant is echt een aanrader als je een keer iets wilt eten wat net iets anders is dan normaal. Zeer verrassende gerechten die mooi zijn opgemaakt met bijpassende wijnen. De bediening was ook goed en konden lekker buiten zitten op het terras. Inrichting binnen zag er heel mooi uit. Echt een aanrader!
willemvanm .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Bij toeval bij Velvet terecht gekomen (tafeltje voor 2 met 5 gangen - menu a 25 euro per persoon)
We hadden niet gereserveerd maar gelukkig was er gezien het vroege tijdstip nog plaats vrij. We hadden (helaas) haast gezien vervolgafspraken. Al het personeel speelde perfect deze omstandigheden in.
Het menu: verrassend en erg lekker. Niet te grote gerechten maar in totaal ruim voldoende. Verrassend gebruik van ingrediënten waardoor bijzondere smaakcombinaties.
Personeel: vriendelijk en behulpzaam (hebben ook goed van elkaar in de gaten wat er speelt). Zonder uitzondering is men op de hoogte van hetgeen men serveert. Het serveren op gebeurt op uiterst correcte wijze.
Sfeer: prettig informeel
Prijs: ik zou bijna zeggen, gezien het geheel, te laag :-)
reisthijs .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Tafeltje voor 2 met 5 gangen - menu a 25 euro per persoon. Fles witte huiswijn voor 20 euro. 1 persoon had geen enkele beperking qua eet - wensen de ander een lijst wat hij niet wilde eten. Aanwezig 2 koks en 1 serveerster. Een zeer goed op elkaar afgestemd trio ! Men hield zeer goed rekening met de beperkingen qua eten. Goede doorloop tijd qua gerechten en zeer aardige bediening. De mevrouw in kwestie was pas een week daar werkzaam maar deed het als of zij er al jaren stond te werken. Compliment voor deze leuke serveerster. Bijzonder prettig dat de vrouwelijk manager afwezig was. Gemaakt aardig zijn met een grote hoeveelheid dominantie maakt de sfeer er vaak niet prettiger om. De kwaliteit van het eten was in verhouding tot het bedrag fenomenaal ! Dit restaurant mag wat mij betreft weer hoog scoren ! Toegegeven was in de beginperiode erg goed tussentijds iets minder maar nu weer helemaal top. In totaliteit zeker hier 6 keer gegeten. Een aanrader weer !!!!!
Rachelle P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Inmiddels 4x bij Velvet gaan eten! De eerste 3x een verrassingsmenu genomen wat super lekker was! Wat een geweldig verrassende combinaties! Zeker in combinatie met een goed geadviseerde wijn. Bediening is goed en vertellen bij iedere gang kort maar krachtig wat voor je staat. Echt een aanrader. Laatste keer gekozen voor het nieuwe "sharing" concept. In mijn ogen een tegenvaller. Porties zijn te klein om te echt te delen(met meer dan 2 personen) en door dat je deelt en vanalles door elkaar eet komen de smaken niet tot z'n recht. Volgende keer zou ik weer gewoon het verrassingsmenu kiezen ;-)
R. R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Bij bistro Velvet geluncht met z’n tweeën. Bijzondere gerechten. Ik had haring met een heerlijke Gin tonic granité, meiknol en kersen . Goed bedacht, de combinatie is voortreffelijk. Als hoofdgerecht heb ik een heerlijke bio runder Entrecote genomen van Slagerij Groeneweg. Mijn partner makreel tartaar en spareribs teriyaki. Alles was met zorg bereid en mooi opgemaakt. Wij zaten binnen, maar door de mooie zonnestralen werd de zaak prachtig verlicht . Personeel heel vriendelijk en attent. Inrichting vond ik gedateerd, dus een beetje onderhoud zou ik binnenkort plegen. Goed ervaring en, bij een toekomstige bezoek aan Arnhem, is deze zaak een mogelijk bestemming voor onze maaltijd.
Gast-in-eigen-land .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
We hebben van het verrassingsmenu (3 gangen voor €25) genoten. Gerechten waren creatief en heerlijk! Voor grote eters misschien te kleine porties. Voor ons perfect!