Bistro Tante Sweel

Woensdag t/m Zaterdag 15:30 - 20:30

Jouw recensie over het restaurant Bistro Tante Sweel

Pjm C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk á la Carte gegeten en genoten van presentatie, ????????????en smaak???????????? ! Prachtige sfeer, al voorzichtig wat verfijnde kerstsfeer, begeleid door heerlijke Zweigelt, een Oostenrijkse rode wijn, echt aan te bevelen, tongstrelend, van voorgerecht, via hoofd- tot en met nagerecht, heerlijk mijn verjaardag gevierd! Genoten! Dank Bas , Annemarie en leuke bediening aan tafel...
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Dit was onze eerste ervaring met een aanschuifmaaltijd met 8 deelnemers van de kunstkring. Het was boven verwachting. Door de drukte werd het wel wat laat, maar het was het zeker waard. Een aanrader dus!
Pjm C.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten en met aangenaam gezelschap genoten van een zeer goed verzorgde drie gangen maaltijd met ook nog heerlijke amuse vooraf! Een leuk concept een "aanschuifmaaltijd" een concept waar bij het menu een verrassing is en ... dat was het ook! Zeker vaker doen! Overigens alle keren er voor ook genoten van een heerlijke maaltijd a la Carte. Gastvrijheid vond ik altijd Klasse!
Marthe V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Deze keer viel het zwaar tegen. We waren hier met 8 personen voor de zgn aanschuifmaaltijd met een vast 3-gangen menu. Ik moet een dieet volgen en dat is daar bekend. Deze keer liet de kok voor mij gerechtjes weg ipv ze te vervangen. Toen ik daar een opmerking over maakte, werd ik terechtgewezen met de opmerking dat hij het heel druk had en het toch voldoende was voor zo'n prijs. Dat noem ik het "afserveren" van een goede klant! Niet professioneel en zeker niet klantgericht. Een hele slechte beurt van deze chef!
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We zijn donderdagavond bij Tante Sweel gaan eten. De ontvangst door Annemarie en haar personeel was allerhartelijkst en we voelden ons gelijk op ons gemak. Ook Bas, kok en echtgenoot van Annemarie, kwam even een praatje maken. We bestelden Coq au Vin en een XXL hamburger. Annemarie liet ons weten dat ze een nieuwe bokbier hadden van brouwerij Maallust uit Veenhuizen en die smaakte uitstekend bij de hamburger, net zo goed als de wijn bij de kip. De prettige sfeer, de relaxte bediening en het goede eten zijn een fantastisch goed alternatief voor als je een avondje geen zin hebt om thuis te kokkerelen.
marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Dit was de derde keer dat we hier aten. Maar wellicht de beste keer. Alle zalen waren open en dat gaf wat (te veel) ruimtelijk effect. Maar wij (ouders; twee jongens van 18-20) zaten prima. Aankleding zeker in hoofdrestaurant (maar ook richting sanitair) leuk. Bediening vlot; maakt contact-vooral met de beide jongens. Was goed.
Voorgerecht beperkten we tot brood-mét. Was super vers en zo weg. Lekker. Verschillende hoofdgerechten. Varkenshaas iets aan kleine kant. Maar rumpsteak was heel goed klaargemaakt, Veel sap. Toch mediumgaar, Goede bijgerechten. Aangemaakte prei!
We kozen verschillend desserts (kaas paste niet meer) en alle vier waren we zeer tevreden.
Mooie bierkaart!
HenkenHillydeVries .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wij hebben koffiegedronken bij Tante Sweel in Zweeloo. Bij de koffie hadden wij appelgebak. De koffie was goed, maar het appelgebak viel heel erg tegen. Het was fabrieksappelgebak met nepslagroom (uit een spuitbus). De stukjes appel in het gebak waren erg taai (diepvries?). Bij Tante Sweel vraagt men voor dit appelgebak rustig 3,75 euro. Deze prijs staat in geen enkele verhouding tot de kwaliteit van het gebak. Een behoorlijke tegenvaller bij deze overigens best wel mooie bistro.
Leen V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Wij komen regelmatig bij Tante Sweel. Een zeer aangenaam restaurant. Laagdrempelig, gezellige sfeer, goede bediening die vlot en professioneel hun werk doen. Bij dit bezoek was het maandmenu helaas niet meer beschikbaar. Maar de kaart is ook prima. Daarbij een lekkere fles wijn. Prijs/kwaliteit is hier zeker goed.
roesies .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Het is een prettig bedrijf.Ook goed voor de kleintjes.Eten was goed.
Een aanrader.
Een minpuntje:waarom de ned.horeca altijd het zuinige flesje prik van 20 cl op tafel durft te zetten? Wat is dat toch? .Niet alleen in deze zaak Het euvel is echt niet alleen in deze overigens gezellige zaak.
Voor een kleine groep beviel het ons goed en voor de kleintjes een grabbelton(schatkist)
BaFo .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Tijdens een weekendje weg in Drenthe gegeten in dit restaurant. Pluspunt: op de bierkaart stonden biertjes van regionale brouwers. Het eten was van kroeghap niveau. Je krijgt wat je besteld en zo smaakt het ook. Niet verrassend, gewoon okay.
Ria E.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
1e kerstdag weer heerlijk gegeten bij tante Sweel. de visrokerij was fantastisch en ook de rib eye en varkenshaas waren overheerlijk.
alles goed bereid en smaakvol opgemaakt.
bediening was goed en de gastvrouw heel vriendelijk en behulpzaam.
kortom een bistro om naar toe te gaan.
Marnix W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Een bistro/restaurant met een eenvoudige kaart. Maar dan in de positieve zin van het woord. De verschillende soorten biefstuk die men er serveert zijn van topkwaliteit. Vers van het mes en niet van het diepgevroren soort dat bij de eerste snede leegbloedt op je bord waardoor er een taai stuk vlees overblijft. Nee, de biefstuk is hier van zeer goede kwaliteit en smaakt fantastisch. Dit is zoals eeen biefstuk hoort te zijn. En dat voor een prijs die meer dan vriendelijk is. In de Randstad betaal je al snel 15 tot 20 euro meer voor dit soort kwaliteit.

De aankleding van de zaak is modern en toch warm. De bediening is snel, vriendelijk en draagt de 'kleine gast' een warm hart toe.

Al met al een zeer fijne avond gehad en gewoon erg goed gegeten met daarbij een fijne bediening.
Maya Molle P.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Alles goed, carpaccio, flammen kuchen , surf en turf alles goed op smaak en correct bereid, bediening goed, gastvrij , onze keus voor deze locatie is tot stand gekomen door eerder die week appeltaart en koffie te nuttigen , deze was helemaal af stukje appel met kaneel als topping prima, zeker de 10 verdient, er is met liefde gekookt, was aan alles zichtbaar
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Wij waren voor het eerst in Drenthe in de buurt van Zweeloo. Even op het internet gezocht naar restaurant met goede recenties. Daar kwam Tante Sweel erg goed uit, dus.....wij er heen.
Wat een leuke zaak. Bediening erg vriendelijk met een geweldige gastvrouw. Het eten is gewoon goed niets op aan te merken. Prijskwaliteit verhouding is dan ook super te noemen. De uitstraling van het restaurant is moeilijk te omschrijven maar als je er binnen gaat is het gelijk gezellig en je voelt je er thuis en gemakkelijk.
Wij durven dit restaurant dan ook zeker aan te bevelen....en de rekening? die viel ons erg mee.
Wij komen hier zeker nog eens terug.

Klaaswes .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Met 7 volwassenen en 5 kleine kinderen heerlijk en gezellig gegeten. Speciale wensen voor het dessert werden perfect en met genoegen uitgevoerd. Plezierige sfeer van een grand café.
Hubrecht V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Nu voor de 2e keer tijdens onze Drenthe vakantie bij Tante Sweel en wederom super! Nu zijn we op ons lang weekend afgelopen oktober zelfs 3x op een rij geweest en werden iedere keer blij verrast ... wat een pareltje in mooie Drenthe!
Heerlijk gegeten van oa de voortreffelijke tournados, de garnalen, de zalm, de kip en de laatste avond op ons voorstel, werd er zelfs een op onze vraag een "grand dessert" gemaakt, daar we niet konden kiezen uit de kaart met desserts!
Voortreffelijke keuze als je voor kwaliteit (ook nog eens biologisch) gaat, een meer dan uitstekende service en uiteraard ook nog eens een heerlijke ambiance ...
Wij komen volgende keer weer terug, samen met ons kleine hondje (honden ook nog eens welkom, waar zie je dit elders in de combi dit Michelin waardig restaurant?).
Een aanrader en vanaf deze kant nog hartelijke dank voor het mede grandioos doen slagen van onze vakantie ...
Hartelijke groet van Saskia en Huub
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
In het pietoreske Zweeloo vindt je deze Bistro op de kruising in het centrum van het 'dorp' . De ontvangst is uiterst hartelijk. Spontaan aanbod om onze borden naar binnen te verplaatsen als het terras te koud wordt.
Ik kies de escargots vooraf. Nix mis mee, maar graag wat meer knoflookboter... De zeebaarsfilet daarna is lekker en goed gegaard. Als garnituur een leuke puntzak friet, geglaceerde witte kool met spekjes en rauwkost salade. De fles Prosecco wordt keurig in een cooler geplaatst (maar niet bijgeschonken). De verse broodjes met sausjes en tapenade van mijn vrouw zijn prima en haar Lady Rumpfsteak botermals.
De bediening is zeer klantgericht en erg vriendelijk. Al met al een prima adres voor een eerlijke en smakelijke maaltijd voor een redelijke prijs Waar de klant nog centraal staat!
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Op een warme zomeravond met 4 personen gegeten op het terras van deze gezellige bistro. We waren zeer tevreden over de kwaliteit van het eten en de vriendelijke bediening. Billijke prijzen, ruime, smakelijke porties.
Eric Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Heel lekker gegeten bij Tante Sweel, veel sauzen waren zelf gemaakt en smaakten zeer goed. Iedereen was uitermate goed te spreken over de kwaliteit van het eten. De bediening was vriendelijk maar niet altijd even alert. Pas bij de derde poging om de aandacht van het bedienend personeel te trekken contact gekregen en kunnen bestellen.
mgjg .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Heerlijk gegeten in deze bistro. Veel gerechten, sauzen en toevoegingen zelf gemaakt en niet kant-en-klaar. Daarnaast ook veel lokale gerechten. Prijs is niet duur. Restaurant, terras en toiletten zijn schoon en netjes ingericht. Een aanrader.