Meer informatie over restaurant Bistro 't Olde Stadhuus

Dinsdag t/m Zondag vanaf 12:00

J-makkinga .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Samen met een groep vriendinnen wezen eten.
We werden vriendelijk onthaald door de chefkok en bediening.
De ambiance is prachtig. Je kijkt uit over de vecht, heel
Idyllisch.
We kregen wat hapjes van het huis aangeboden ( olijfjes en tuinbonen) en zijn daarna begonnen met warme breekbrood met heerlijke kerrie kruidenkaas en olijven.
We hadden allemaal wat anders als voorgerecht en het zag er allemaal even puur en smakelijk uit. Geen poespas, 'gewoon' puur eten.
Zelf had ik de camembert als voorgerecht, erg smakelijk met de preiselberen compot.
Het hoofdgerecht had ik de tournedos, perfect gegaard zoals ik wenste.
Leuk was het ook dat de chefkok zelf kwam vragen of alles naar wens was.
Dat maakt je eetbeleving compleet.
Het nagerecht was een Hongaarse hangop, heerlijk verfrissend en een leuke afsluiter van een goed diner.
We hebben nog even na staan kletsen met de chefkok die net zijn werkdag er op had zitten. Een man met passie voor wat hij doet.
Een hartelijk team in een leuk restaurant. Het is zeker de moeite waard om hier een vorkje te prikken als je in Ommen bent.
Rob_Mackaay .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Geweldig genoten! Heerlijk op het terras aan de Vecht een biertje gedronken. Heel goede bediening (correct, vriendelijk en goede (wijn)adviezen). Bijzonder aangenaam verrast door het eten. De borden waren warm. Kleurstelling op het bord was prima. De Franse keuken met een geheel eigen stijl, overheerlijk! De streekproducten bepalen de smaak. En dat alles voor een prettige prijs (3 gangen voor 27,50 euro). Jammer dat we niet dichterbij wonen, dan kwamen we (veel) vaker.
Suzan M.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Prachtige locatie, vriendelijk bediening.
Gewoon simpel en nononse eten, de courgette soep was heel erg zout, dus gevraagd of in de hoofdgerechten daar rekening mee gehouden kon worden, en dat was verder dan ook oke.
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij hebben gekozen voor het menu ad 27.50.
Als voorgerecht wordt geadverteerd o.a. Noorse garnalen. Gelet op de smaak en de verschijningsvorm hebben wij onze twijfels of dit wel Noorse garnalen zijn tenzij deze garnalen op een of andere manier waren gemarineerd. Van de hoofdgerechten was de varkenshaas goed, de zalmforel matig net als de haasbiefstuk.
De nagerechten zijn wat fantasieloos.
De prijs voor een half glas wijn,4 euro, is onredelijke hoog,voor bier zijn de prijzen redelijk.
De fotoreportage op de website geeft de indruk dat er culinaire hoogstandjes uit de keuken komen, in de praktijk is het allemaal aan de matige kant.
De bediening is rommelig, duurt allemaal wat lang. De dame die de leiding heeft is wat meer professioneel en de heer die bedient heeft het allemaal echt niet. De overige dames doen hun best.
Vanaf het terras is er een mooi uitzicht op de rivier, het interieur binnen met een aantal afgeleefde en kale stoelen en tafels bestaande uit twee op elkaar gelijmde platen hechthout is wat armmoedig.
De pretenties van de website worden helaas niet waargemaakt.
Wij zullen dan ook niet nogmaals voor een diner naar dit restaurant gaan. Wel voor een kopje koffie met appelgebak want dat is prima.
Baltus .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Mooie locatie, gezellig terras. De bediening was prima, niet gehaast, vriendelijk, oplettend.
Het eten was heerlijk. Carpaccio als voorgerecht was echt dun, goed opgemaakt en goed van smaak. De kippensoep was goed gevuld en lekker. Als hoofdgerecht hadden we varkenshaas, mals en smaakvol. En met warme groente!! (krijg je helaas zelden). Nagerechten waren leuk opgemaakt en smaakten naar meer!!
De wijn: keuze uit diverse soorten en per glas zeker de prijs waard.
Een absolute aanrader.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Bediening was traag, meerdere malen om aandacht moeten vragen.
De kroketten waren niet op temperatuur van binnen. Mosterd te weinig, brood niet goed gesneden. Bediening had hier geen aandacht voor.
Handeweerd .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
viel ons ook tegen erg duur we hadden wat meer verwacht buiten stond aangekondigd daglunch voor 7,50 niet duur dachten we maar alleen een broodje of je kon kiezen alleen een soep
Willem .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Het decor is prima, een tafel langs de kade van de Vecht in het avondzonnetje. De bediening was vriendelijk maar soms wat onhandig met het inschenken van de wijn. Het eten smaakte goed.
Kirsten Z.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hadden een high tea besteld gereserveerd voor 7 personen, maar op het laatste moment moesten er 2 personen afvallen. Te laat om dit nog door te kunnen geven, want we waren al onderweg.
We vonden het erg vervelend om bij binnenkomst te moeten melden dat er 2 mensen minder kwamen. Het was wel jammer dat hier door het personeel in de keuken vervolgens hardop over geklaagd werd wat wij in het restaurant konden horen. Dit gaf ons niet bepaald een fijn gevoel, want het personeel wist niet waarom de 2 personen op het laatste moment moesten afvallen.
De high tea was lekker, maar ook precies genoeg. Een high tea moet uitgebreid zijn en eigenlijk net teveel zijn, zodat je lekker lang kan zitten en kletsen en ondertussen steeds weer wat nieuws proeft en er moet gevraagd worden of het voldoende was en zo niet dat het kan worden bijgevuld. Ik zal niet weer voor een high tea naar dit restaurant gaan.
En nog 1 minpuntje, er hing een sterke frituurlucht in het restaurant.
De meid die ons bediende was vriendelijk en deed haar werk goed.
Joepdh .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Mooi weer in het pinksterweekend, het mooie terras van dit restaurant leidde tot een frustrerende, dure avond met een slechte kwaliteteit van eten. We hoorden toen we net zaten de frustratie van een groot gezelschap die na 1,5 uur wachten nog steeds geen eten hadden. Het werd Op dat moment toevallig uitgeserveerd. Wij kregen snel een drankje maar pas na een half uur de kaart. Waarom zijn we toen al niet vertrokkken .... 3 gangen voor 27,50 uitgezocht. Stokbroodtussendoortje kwam na een uur. Voorgerecht kwam na 1,5 uur. slechtste garnalencocktail ooit... Volgens mij gewoon de garnering vergeten. Vitello Tonato van mijn vriendin met vermoedelijk goedkoop vlees kwam niet eens in de buurt van de echte. Net als andere tafels vroegen ook wij hoe lang het hoodfgerecht nog ging duren. Hoofdgerecht lamspotje en zalm. Prima maar niet meer dan dat. Mooi opdienen helpt in dit geval niet echt. Toetje was ok, de rekening niet. 75 euro weggesmeten. Bediening was niet onaardig maar in dienst van een kerel die het werkt uitdeelt. Zo inefficient zie je nog maar zelden! Bestelling deed 1 persoon, schrijft alles op. Personeel brengt alles, mag voor rest niet veel behalve schaapachtig kijken als je vraagt waar je eten blijft.... Kortom, zeer slecht!
Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Voor de tweede keer hier gegeten, stuk minder lekker als de eerste keer ! We hoorden de gasten naast ons vertellen dat ze een andere chefkok hebben. . Dat is niet zo'n slimme zet van ze geweest denken wij. Want het eten was niet te vergelijken. Heel jammer.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
met twee personen op aanraden hier gaan eten. Ziet er van de buienkant mooi uit en ook binnen valt op de inrichting niets af te dingen. Het menu van 27,50 waarbij alle 3 de gerechten in een keer besteld diende te worden was ronduit slecht. De geitenkas ,een homp afgesneden kaas van een rol, niet warm en nauwelijks garnering. Hoofdgerecht beiden langzaam gegaarde lamsbout doch ons inzien was het een week lang gegaard. Ook het toetje liet te wensen over.
Uiteindelijk met 2 biertjes, en 3 glazen wijn, die overigens wel goed smaakten, 88,-- euro afgerekend.
Conclusie....eens maar nooit meer.
Siebrentopma .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Met een restaurantkadokaart op zak ging ik - met een vriend uit de buurt - bij het oude gemeentehuis in Ommen avondje uit.
Ik moet zeggen - ik kende het restaurant niet - maar het eten en de bediening was erg goed. Heel prettig in de omgang. Bijzonderheden bij een gerecht werd niet moeilijk gedaan, ondanks dat alle tafels bezet waren. De borden zagen er mooi en verzorgd uit. Prijs kwaliteit is erg vriendelijk. Je betaald voor een 3 gangen en keuze van de hele kaart E 27,50. Waar vind je dat nog met deze kwaliteit. We waren erg verrast!!
Reneetop .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
het was met 1 woord: 'fantastisch"!
Met z'n vieren wilden we onze laatste vakantie vieren. We kozen dit restaurant door de mooie ligging en de leuke kaart. Uiteindelijk kozen we met z'n allen om ons te laten verrassen. Erg smaakvol en mooie presentatie. Dat de kok ook nog de gerechten kwam uitleggen aan tafel vonden we helemaal super!!
De trio als hoofdgerecht vonden we een geweldige aanrader om deze op de kaart te zetten. Net een klein proeverij.
Wij komen zeker terug!!
Handeweerd .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
jammer dat het twaalfuurtje er niet was stond wel op de site maar niet verkrijgbaar zeer misleidend aardig duur alles bij elkaar wel een mooie plek om te eten, maar voor ons hoeft het niet zo nodig meer,
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Wij hadden dit restaurant gekozen, omdat wij het niet kenden en omdat het aan de Vecht is gelegen. Na de culinaire happening van de vorige avond moesten wij wel ons best doen om objectief te blijven. Het vertoeven op het terras aan de Vecht was in ieder geval een pluspunt. De bediening was attent en snel. Wij kregen enkele amuses. Het voorgerecht, een garnalencocktail, verdeelde onze meningen. De smaak was in ieder geval goed. De varkenshaasschotel zag er goed uit, de smaak was prima. Wij genoten van de coupes advocaat- en hazelnootijs. De witte wijn was een heerlijke droge Spaanse en de rode een volle Italiaanse. Men heeft in dit restaurant een goede keuze voor een gunstige vaste menuprijs.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Tijdens een bezoek aan Ommen hier geluncht, met name vanwege het fantastische terras aan het water. De ligging is ook gelijk het enige pluspunt aan dit restaurant. Wat een waardeloze service zeg!

Wij waren aan de late kant (14:45 uur) en het terras was hooguit half gevuld. Toch moesten we een uur (!!) op een miezerige pannenkoek en uitsmijter wachten. En dat zonder uitleg of excuus. Verder lijkt de jus d'orange uit pak te komen en is de melk die ze schenken lang houdbaar (b?h!). Wanneer je daar -desgevraagt!- iets van zegt kun je een grote mond krijgen.

Wij waren bovendien niet de enige gasten die zo bejegend werden en het lompe gedoe kwam ook niet van slechts 1 personeelslid, maar van alle 4. Ze moesten zich rotschamen!
Louis N.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Gewoon lekker gegeten. Dessert (hazelnoot ijs) had iets meer smaak mogen hebben, maar voor de rest goed gegeten.
Personeel aardig, maar wel wat wijfelachtig.
Afman H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Samen met mijn partnes lunch gebruikt.
Bestond uit gevogelte bouillon (ok-ish) en een mosterdsoep met zalm ( drama en dat lag niet aan het feit dat de zalm verdwenen was) Gevolgd door een salade met ardenner ham ( basic) en een Club Sandwich (klein, rucola als garnituur en heel monotone smaakopbouw)
Goed als brandstof maar lekker eten - Nee
Kkz .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Vrijdag 10 mei 2013 goed en prettig gedineerd bij 't Olde Stadhuus, dat op een zeer mooie locatie is gesitueerd in Ommen. We kozen het 3-gangen menu van € 27,50. Dat was prima. De bediening was uitstekend. Het was gezellig druk. Voor iedereen was goede zorg en aandacht. Wij hebben een Hema Lekker Weg Club Lidmaatschap, dat recht geeft (ook op vrijdag) op korting. Niet dus, werd gezegd toen we wilden betalen. Later zwart op wit gezien dat de korting wel geldt op vrijdag (printscreen als bewijs). De manager/eigenaar hield echter onvriendelijk vol dat vrijdag geen korting werd gegeven. Inmiddels is dat op internet gewijzigd. Dit is iets voor “De koude douche” Tros Radar. Gaan we regelen. De manager/eigenaar geeft de Hema de schuld. Dat is makkelijk.