Bistro 't Kerckeplein

Woensdag t/m Zondag 18:00 - 20:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Mus .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met de benaming bistro doet dit restaurant zichzelf geen eer aan. Dit is veel meer dan een gelegenheid waar je snel even een hapje eet. We waren dan ook plezierig verrast door de ruime keuze die de kaart bood. Het werd een volwaardig drie gangen diner met Texelse producten. Vooraf een heldere bospaddestoelensoep, die een beetje aan de zoute kant was. Het bijgeleverde stokbrood was helaas koud... We waren daarvoor trouwens al getrakteerd op een hapje uit de keuken: 'gewone' tapas, maar wel op een geraffineerde manier gepresenteerd met vers fruit (aardbei, witte en blauwe druif en blauwe bes). Als hoofdgerecht koos mijn man rund en ik lam. Dat laatste werd in drie versies gepresenteerd: filet, rack en lever. "Als kennismaking," zei de eigenaresse. Kijk, zo wil ik wel vaker voorgesteld worden aan een gerecht. Alle drie stukjes lamsvlees waren erg goed bereid! Evenals het royale stuk rund van manlief. Complimenten. Jammer, dat de bijgerechten patat en mayonaise niet huisgemaakt waren! De mayo kwam nota bene in zakjes. Wat een afbreuk! De Texelse aardappeltjes en de salade was wel helemaal oké. Het slotstuk, walnotenijs met boerenjongens, was heerlijk maar veel te veel. De hoeveelheid kan kleiner en daarmee kan ook de prijs van dit nagerecht lager: € 9,00 is wat aan de hoge kant voor een dergelijk dessert.
Al met al lekker gegeten en zeker een plek waar we vaker gaan eten.
Tip: Biedt naast de mogelijkheid te kunnen kiezen uit meerdere wijnen per glas ook het aantal bieren uit!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Volgens internet was de zaak op dinsdag open, niet dus, op woensdag terug, de recensie was te goed. Om 5 uur was de keuken open, eigenlijk niet dus, wij waren te vroeg. De visjes die wij op ons bord kregen waren grotendeels in de pan gebleven en zagen er niet uit. De smaak van bloem was overheersend. Alleen het groentebord zag er smakelijk en mooi uit. De fooi die wij gaven werd zonder bedankje binnengeharkt en wij hebben geen opmerking over de mishandelde vis gehoord. Ik denk dat mevrouw haar dag niet had. Hier komen wij nooit meer, er zijn genoeg zaken op Texel die blij zijn met klandizie.
jose.heeren .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na jaren weer eens gaan eten in Oosterend. Nog steeds is het eten goed, smakelijk en ruim voldoende. Een heerlijk stukje heilbot voor de dames en de heren werden bij hun lamsvlees extra getrakteerd op een stukje lamslever en lamssauccijs.
De bediening was leuk.
JPCW .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
We ondervinden er werkelijke belangstelling en zorgvuldigheid.
De gerechten zijn bijzonder van kwaliteit en de keuze is ruim voldoende.
Eten in de rotisserie is een avondje uit!
We komen er graag.
Diane V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Een fantastische avond gehad. Alles klopte en de wijn die werd aangeraden was heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we lamsfilet en we kregen er als bonus een stukje lamshaas bij, omdat dat zo lekker was (en dat was het).