Bistro 't Kerckeplein

• Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Bistro 't Kerckeplein

Lisanne K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Op de website wordt prominent genoemd dat je bij 't Kerckeplein niet zomaar een glas wijn krijgt, maar meegenomen wordt op smaakavontuur. Als wijnliefhebbers klonk ons dit als muziek in de oren en besloten dan ook te gaan lunchen met een goed glas wijn. Om 12.15 aangekomen, waren wij de enigen in de zaak. Lekker gemaakt door de tekst op de website, bestelden we een glas rode wijn. Hierbij werd gemeld dat de huiswijn een Merlot is. Wij wilden graag 'op smaakavontuur', dus gaven aan dat we graag iets anders wilden dan de huiswijn. Vervolgens kwam het meisje tóch aanzetten met de fles huiswijn. Wederom hebben we aangegeven dat we deze niet wilden, maar graag verrast werden door al het lekkers dat ze te bieden hebben! Met wat moeite mochten we kijken bij een tafeltje waar ongeveer 6 flessen rode wijn in verschillende prijscategorieën uitgestald stonden. Zonder advies of te vragen naar onze smaak, hebben we zelf een wijn uitgekozen die ons lekker leek. Het meisje ging een dame halen die de wijn moest openen. Het fluisteren over deze wijn was echter niet zo zachtjes waardoor wij konden horen dat 'deze mensen de huiswijn niet willen'. Het openen van de wijn was ook het enige wat deze dame deed. We hebben haar gezicht niet eens gezien... De wijn werd op tafel neergezet. Wederom geen toelichting. Deze rare gang van zaken heeft ons doen besluiten de wijn op te drinken en af te rekenen. Lunchen hebben we vervolgens maar ergens anders gedaan.
JPC W.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
We komen hier al vele jaren en geven hoog op over het heerlijke eten in de bistro annex rotisserie. De toewijding en belangstelling geeft een plezierig gevoel. Gegarandeerd een avondje lekker eten in een gezellige sfeer.
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Tijdens een fietstocht hebben we hier geluncht, Mooi terrasje gelegen in een idyllisch straatje. Maar de kaart viel ons een beetje tegen. Was meer een veredelde snackbar. Broodjes waren van die hamburgerbroodjes. Erg goedkoop spul... Jammer. De bediening had ons niet gezien, dus we moesten zelf naar binnen om te bestellen en af te rekenen. Terwijl we de enigen waren op het terras. Inrichting binnen is erg ouderwets. Bij mijn grootmoeder was het moderner!
We hadden weer iets in onze maag, maar verder was het niet geweldig.
Mus .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met de benaming bistro doet dit restaurant zichzelf geen eer aan. Dit is veel meer dan een gelegenheid waar je snel even een hapje eet. We waren dan ook plezierig verrast door de ruime keuze die de kaart bood. Het werd een volwaardig drie gangen diner met Texelse producten. Vooraf een heldere bospaddestoelensoep, die een beetje aan de zoute kant was. Het bijgeleverde stokbrood was helaas koud... We waren daarvoor trouwens al getrakteerd op een hapje uit de keuken: 'gewone' tapas, maar wel op een geraffineerde manier gepresenteerd met vers fruit (aardbei, witte en blauwe druif en blauwe bes). Als hoofdgerecht koos mijn man rund en ik lam. Dat laatste werd in drie versies gepresenteerd: filet, rack en lever. "Als kennismaking," zei de eigenaresse. Kijk, zo wil ik wel vaker voorgesteld worden aan een gerecht. Alle drie stukjes lamsvlees waren erg goed bereid! Evenals het royale stuk rund van manlief. Complimenten. Jammer, dat de bijgerechten patat en mayonaise niet huisgemaakt waren! De mayo kwam nota bene in zakjes. Wat een afbreuk! De Texelse aardappeltjes en de salade was wel helemaal oké. Het slotstuk, walnotenijs met boerenjongens, was heerlijk maar veel te veel. De hoeveelheid kan kleiner en daarmee kan ook de prijs van dit nagerecht lager: € 9,00 is wat aan de hoge kant voor een dergelijk dessert.
Al met al lekker gegeten en zeker een plek waar we vaker gaan eten.
Tip: Biedt naast de mogelijkheid te kunnen kiezen uit meerdere wijnen per glas ook het aantal bieren uit!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Volgens internet was de zaak op dinsdag open, niet dus, op woensdag terug, de recensie was te goed. Om 5 uur was de keuken open, eigenlijk niet dus, wij waren te vroeg. De visjes die wij op ons bord kregen waren grotendeels in de pan gebleven en zagen er niet uit. De smaak van bloem was overheersend. Alleen het groentebord zag er smakelijk en mooi uit. De fooi die wij gaven werd zonder bedankje binnengeharkt en wij hebben geen opmerking over de mishandelde vis gehoord. Ik denk dat mevrouw haar dag niet had. Hier komen wij nooit meer, er zijn genoeg zaken op Texel die blij zijn met klandizie.
jose.heeren .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na jaren weer eens gaan eten in Oosterend. Nog steeds is het eten goed, smakelijk en ruim voldoende. Een heerlijk stukje heilbot voor de dames en de heren werden bij hun lamsvlees extra getrakteerd op een stukje lamslever en lamssauccijs.
De bediening was leuk.
JPC W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
We ondervinden er werkelijke belangstelling en zorgvuldigheid.
De gerechten zijn bijzonder van kwaliteit en de keuze is ruim voldoende.
Eten in de rotisserie is een avondje uit!
We komen er graag.
Diane V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Een fantastische avond gehad. Alles klopte en de wijn die werd aangeraden was heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we lamsfilet en we kregen er als bonus een stukje lamshaas bij, omdat dat zo lekker was (en dat was het).