Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 18 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.
Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.
Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; tartaar van rund.
Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend

• Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Aangenaam
wilte1 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Prima gegeten. De ontvangst was erg vriendelijk en ook de bediening was top.
Fijn, dat we buiten op een leuk en beschut terras konden eten.
Koos C.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Buitengewoon sfeerrijk in de tuin gedineerd. Prachtige gerechten (polder bok was een openbaring). Wijnarrangement paste uitstekend bij de gerechten. Prijzen zijn stevig maar in verhouding met het gebodene.
jancampo .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Alles eigenlijk prima alleen het tussengerecht coquilles van € 17 bestond uit slechts 1 coquille dat vonden wij slecht vandaar onze score m.b.t. prijs-kwaliteit "kan beter".
De tafel van Roel K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Zo hoort het: keurig verzorgd, mooi opgemaakt, prima van smaak, goed wijnadvies, mooie timing tussen de gangen en ook nog valet parking: dit gaat richting de tien.
We komen zeker terug.
Marijke K.
Heerlijk gegeten en alles klopte
Jacky183 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Wat een heerlijke gerechtjes hebben wij mogen proeven van de Proeverij. Een bijzonder vriendelijke bediening en uitstekende wijn maakten de avond tot een klein feestje. Aanrader!!!
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We waren weer eens in Groningen en er moest gegeten worden. Bistro 't Gerecht beviel prima vorige keer dus we gingen weer. Wederom een prima avond gehad, weer kwam de chef-kok even aan tafel en weer met een flink vieze buis en en zweet op voorhoofd. Inmiddels een trademark geworden? Eten was daarentegen helemaal prima. Niet spannend en je krijgt precies wat er beschreven wordt. Ook wel eens lekker.

Ook de bediening is gegroeid en het zelfvertrouwen straalt er van af. Soms wel een beetje te veel zelfvertrouwen waardoor de focus verdwijnt. Dingen worden beloofd maar vergeten. Tot 3x toe moeten vragen om onze witte wijn bij het gerecht. Gelukkig wel drie keer excuses ontvangen en het kwam er direct aan (3x).
Sjors M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Een wat tegenvallende ervaring. Waar we veel van dit restaurant hadden verwacht (gebaseerd op IENS-reviews) waren de gerechten prima van smaak maar niet heel verrassend. Bovendien kwamen de gangen zeer snel achter elkaar, we hebben met 3 personen een 5-gangen menu "weggewerkt" en stonden ca. 2,5 uur later al weer buiten. De bediening was naar behoren maar wel erg jong en getuigde wat ons betreft niet van een overvloed aan kennis (van bijv. de gerechten of de wijn).
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Zeer goed eten met een zeer vriendelijke service, weer voor herhaling vatbaar.
Cindy O.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Dit is echt een top restaurant! Heerlijk eten, enthousiaste bediening en goede prijs-kwaliteit verhouding.
René D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk zes-gangen-verrassings-diner gehad met een half wijn arrangement. Van de ene culinaire verbazing in de ander. Mooie ambiance, kundige bediening.
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Heel aardig personeel en héérlijk eten
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
meer dan uitstekend restaurant. Heerlijk eten, uitstekende service, erg lekkere wijnen. Gezellige muziek. Wij hebben er een hele leuke avond met geweldig goed eten en uitstekende service gehad.
We raden het jou van harte aan!
aico K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Hebben hier een uitermate prettige avond beleefd. Top bediening en heerlijk eten! De wijnkaart was een leuke verrassing! Een absolute aanrader!
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Volgens de Michelin is Bistro 't Gerecht de beste keuken van Groningen-stad en daar kunnen ze best eens gelijk in hebben. Er wordt vrij klassiek Frans geserveerd, en met een a-la-carte, drie- , vier-, vijf- en zelfs zesgangendiner kan je alle kanten op.

Wij aten een mooie dun gesneden 'ganzencarpaccio' met verschillende pompoenbereidingen, en wat ganzenpate (die in smaak licht overheersend was), een zeer goed op de huid gebakken kabeljauw en een uitstekende gegaarde sukade. Het appeldessertje was licht, fris en deed tompoucerig aan (met een zeer passende desserwijn). De kleine kaasplank wat eenvoudig

Goed eten, hoogstaande details en een goeie prijs !
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Lekker eten, wel prijzig
ine G.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
mooie gerechten, heerlijk gegeten, maar de pauzes waren (te) lang, vooral voor het nagerecht
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Een prima adres, het eten is altijd goed, de bediening professioneel en plezierig en de zaak is ruim opgezet zodat je rustig zit. Zakelijk of privé een prima keus. Wij hadden het bistro-menu, met een prim gebakken stuk skrei als hoofdgerecht. Prijs-kwaliteitverhouding dik in orde.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Afgelopen weekend eindelijk weer eens gedineerd in ons favoriete restaurant in Groningen. Wat weer een verwennerij! Ook dit keer weer gekozen voor een verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Het niveau en smaak van alle gerechten was wederom van zeer hoog niveau. De vlotte bediening onder leiding van Hilbren zorgde voor een zorgeloze avond! We komen snel weer terug!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Gerechten waren smakelijk. Alleen de hoeveelheid garnituur en zeker de groenten was veel te weinig. Dat gold ook voor het nagerecht, het kaasplankje. Drie dunne plakjes kaas, een paar druiven en een paar noten, fantasieloos. We hadden er iets meer van verwacht in dit restaurant met een bib gourmand.
Het personeel was niet erg attent bij de afrekening, weliswaar in ons voordeel, want achteraf bleek ons dat niet alles in rekening is gebracht.