Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 18 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.
Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.
Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; tartaar van rund.
Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,3

Jouw recensie over het restaurant Bistro 't Gerecht

Arjen P.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Goede sfeer, aten in de binnentuin. Bediening vrolijk, vriendelijk en professioneel. Gerechten waren uitstekend, vers, mooie gerechten, oog voor detail. Prijs/kwaliteit is prima. Parkeren is vlakbij en je zit echt lekker in de binnenstad te eten. Kortom, aanrader!
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
fantastisch lekker gegeten. We hebben ons laten verrassen met het 6 gangen verrassingsmenu, incl bijpassende wijnen. Hele mooie combinaties. Wij hebben een top avond gehad.
Jaap O.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk gegeten op de binnenplaats van het NH hotel! Vriendelijke zorgzame bediening! 6 gangen met heerlijke bijpassende wijnen. Ons jaarlijkse feestje in Groningen. Er gaat sowieso niets boven Groningen!
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten en hadden een fantastische avond. Het personeel is vriendelijk en attent. De wijn die ons werd geadviseerd (specifiek uitgezocht per gerecht) was voortreffelijk. Ik kom zeker terug!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
We hebben een ontspannen avond gehad met heerlijke gerechten en een prettige bediening
Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Super gegeten in een relaxte omgeving met sympathieke professionele bedoening.

We startten met een aperitief in de lounge van het aangrenzende hotel. Helaas geen alcoholvrije cocktails, wel alcoholvrij bier. We werden naar onze tafel geleid en hebben gekozen voor het 5 gangen verassingsmenu. Tempo was goed, conversatie met het personeel ook. Eten was prachtig opgemaakt en goed bereid. Ik vond de kabeljauw het lekkerst, maar het dessert mocht er ook wel zijn. En we waren met 2 personen en een half glas wijnmenu zo'n 130 euro kwijt. Zeer goede prijs - kwaliteitverhouding dus.
Drik H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Uitstekend avond met vrienden/familie in de binnentuin. prettige ambiance, uiterst prettige ontspannen bediening en service. Heerlijke wijnen ook het bob-arrangement was ruim voldoende om de smaak van de wijn te genieten. de aandacht van de chef zelf aan de tafel was bijzonder. prima prijs/kwaliteit verhouding.
Gerard .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Ongedwongen sfeer. Zeer prettige en voorkomende bediening. Uitstekend eten en drinken.
Margo S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Zeer goed en gezellig ,mooie mix tussen modern en klassiek .

Klein minpuntje iets te lang wachten tussen de gerechten .

Maar service was perfect.
Mooie stola kregen we toen het wat fris werd.

Echt een aanrader
Margreet P.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Hebben de vijf gangen proeverij genomen en mijn man het wijnarrangement. Alles was heerlijk en de gerechtjes zagen er prachtig uit. Personeel was erg aardig . Sommelier gaf goede uitleg bij de wijnen. Zaten buiten , toen het koud werd kregen we een dekentje. Al met al een aanrader .
JSLPoulisse .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Je wordt hier altijd ontzettend in de watten gelegd. Wederom gevarieerd, ondanks allergiën (lactose en vis). De kreeft, zwezerik en lam waren favoriet. Volgende keer weer!
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Altijd goed eten hier en lekkere culinaire hoogstandjes met altijd een zeer vriendelijke bediening, wij blijven terugkomen..
Martien L.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Beste restaurant in stad Groningen, het klein menu zorgt ervoor dat het eten altijd goede kwaliteit is. Er wordt altijd gewerkt met seizoensproducten.
Rana M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Aangenaam
Wilte V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Prima gegeten. De ontvangst was erg vriendelijk en ook de bediening was top.
Fijn, dat we buiten op een leuk en beschut terras konden eten.
Koos C.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Buitengewoon sfeerrijk in de tuin gedineerd. Prachtige gerechten (polder bok was een openbaring). Wijnarrangement paste uitstekend bij de gerechten. Prijzen zijn stevig maar in verhouding met het gebodene.
jancampo .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Alles eigenlijk prima alleen het tussengerecht coquilles van € 17 bestond uit slechts 1 coquille dat vonden wij slecht vandaar onze score m.b.t. prijs-kwaliteit "kan beter".
De tafel van Roel K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Zo hoort het: keurig verzorgd, mooi opgemaakt, prima van smaak, goed wijnadvies, mooie timing tussen de gangen en ook nog valet parking: dit gaat richting de tien.
We komen zeker terug.
Marijke K.
Heerlijk gegeten en alles klopte
Jacky183 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Wat een heerlijke gerechtjes hebben wij mogen proeven van de Proeverij. Een bijzonder vriendelijke bediening en uitstekende wijn maakten de avond tot een klein feestje. Aanrader!!!
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We waren weer eens in Groningen en er moest gegeten worden. Bistro 't Gerecht beviel prima vorige keer dus we gingen weer. Wederom een prima avond gehad, weer kwam de chef-kok even aan tafel en weer met een flink vieze buis en en zweet op voorhoofd. Inmiddels een trademark geworden? Eten was daarentegen helemaal prima. Niet spannend en je krijgt precies wat er beschreven wordt. Ook wel eens lekker.

Ook de bediening is gegroeid en het zelfvertrouwen straalt er van af. Soms wel een beetje te veel zelfvertrouwen waardoor de focus verdwijnt. Dingen worden beloofd maar vergeten. Tot 3x toe moeten vragen om onze witte wijn bij het gerecht. Gelukkig wel drie keer excuses ontvangen en het kwam er direct aan (3x).