Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Valet parking , Wi-Fi
9,2
harrywubs .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Prima zaak voor een intiem feestelijk etentje. De sfeer is rustig en relaxed. Kwaliteit van het eten uitstekend en verrassend voor ons.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
geweldig eten, maar verspreid door het restaurant stonden vazen met grote bossen witte lelies die penetrante geur verspreidden. Onbegrijpelijk dat men in restaurant zo weinig gevoel heeft voor samengaan geuren en smaken! De vaas werd van onze tafel verwijderd (en ook de bediening had de geur opgemerkt zeiden ze), maar er stonden domweg teveel vazen om de geur def te verwijderen.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
We kozen voor een 4-gangen diner met wijn arrangement. Het eten was voortreffelijk, prachtige gerechten, niet goedkoop maar waar voor het geld, 45 Euro pp. Het bijbehorende wijnarrangement kostte 27,50 Euro pp. waarvoor we inclusief aperitief dus 5,50 per wijn betaalden, waarvoor per keer iets meer dan een borrel geschonken kregen, schandalig weinig. Twee keer was het glas al leeg toen het gerecht opgediend werd. Toen ik daar een klacht over indiende bij de betreffend ober, verzette hij zich heftig, het lag aan onszelf.... (?) heel slecht !!
Manon S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
De kwaliteit van de maaltijd was uitstekend. De bediening vakbekwaam. Het hoofd-vegetarische gerecht was lekker, maar wel erg minimaal.
drutten .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten! Een overcompleet 6-gangendiner met bijpassend wijnarrangement, mooie en bijzondere gerechten en wijnen
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Gisteren voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Hoge verwachtingen naar aanleiding van de recensies. En we werden niet teleurgesteld! We hebben erg lekker gegeten. Mooie gerechten die er prachtig uitzagen en ook fantastisch smaakten. We hadden een 5 gangen verrassingsmenu. Voor ons was het gerecht met de asperges en zalm echt de topper van de avond. Mooie smaken en perfect bereid. De twee wijnen die wij bij het menu hadden waren op advies van de sommelier en pasten perfect. Zelf eerst een andere rode wijn uitgezocht maar de sommelier vond dat hij "eigenwijs" moest zijn en kwam met een alternatief. Een goed advies waar we zeker geen spijt van hadden. Sowieso was de bediening de hele avond top. Af en toe een grapje waardoor het geen heel formeel iets was. Klein puntje van "kritiek", behalve een LBV was er geen andere soort port bij de kaas. Van een dergelijk restaurant zou ik dat toch wel verwachten. Al met al een prima restaurant waar we zeker terug komen!
MMAH .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Ontzettend genoten van het 6-gangen verrassingsmenu, waarvan één met bijpassend wijnarrangement. Met specifieke wensen werd zonder probleem rekening gehouden. Ieder gerecht, inclusief de diverse amuses, waren kleine kunstwerkjes, vol van smaak! De wijn complimenteerde elk gerecht op een prettige manier. Complimenten aan de chefs en de bediening voor een heerlijke avond. Wij komen zeker terug!
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wil je je laten onderdompelen met aandacht, lekker eten en een prettige ambiance? Dan is deze bistro the place-to-be. De bediening heeft humor, aandacht, speelt goed in op onverwachte omstandigheden en passen perfect bij de kwalitatieve gerechten.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Plezierige ontvangst. Goed eten zij het dat de hoofdvleesschotel wat taai was. Wijnadvies goed.

Waarom moet ik nu doorkletsen om aan de 120 tekens te komen? Vaak stuur ik daarom geen recensie meer in
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Samen met mijn vrouw een weekend naar Groningen. We hebben een geweldige avond gehad.
De ontvangst was zeer vriendelijk en de bediening bleef ons de hele avond in de watten leggen. Niets was teveel, een goede uitleg van de gerechten en alle tijd voor een persoonlijk praatje. Daarnaast een menu, dat helemaal klopte. Wij hadden gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Alle gerechten waren perfect op smaak en de smaakcombinaties klopten helemaal. Wat kunnen die jongens goed koken. Met name de ceviche was perfect gegaard. Lekkere wijnen completeerden het geheel. Als we weer eens in Groningen zijn hoeven wij niet meer te twijfelen waar wij gaan eten. Ontzettend bedankt.
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Goed eten (5 gangen verrassingsmenu) lekkere wijnen goede bediening.
Miro C.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten, alleen het dessert wijntje (px) paste niet bij het zoete dessert. Wij komen terug.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Wederom een heerlijke avond gehad in Bistro 't Gerecht! En weer gekozen voor een 6-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Deze keer konden we al een aantal gerechten proeven van de nieuwe kaart. Heerlijk! Met name het lam als hoofdgerecht was top! De bediening was ook deze keer zeer gastvrij, professioneel en kundig. Voor een tweetal tafelgenoten was dit hun eerste ervaring met Bistro 't Gerecht. Beide waren zeer verrast. We komen snel weer bij jullie eten!
Rein D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Top bediening en heerlijk eten.

Mooie gerechten, goed wijnadvies. Professioneel. Ook in je eentje kan eten genieten zijn.
Francis J.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten.
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Erg lekker gegeten bij Bistro t' Gerecht. Ontvangst goed, bediening erg correct. Inrichting en sfeer was eveneens goed. De gerechten werden mooi gepresenteerd, de bereiding en smaken waren erg goed. Zeker een aanrader
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
We verbleven in het naastgelegen hotel en besloten voor het gemak in dit restaurant te eten. Daar hebben we geen spijt van gehad. De bediening was heel vriendelijk en adequaat en het eten wat heerlijk. De wijnkaart bevatte een aantal prima wijnen.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Lekker gegeten. brood wel 5x extra gevraagd omdat die toch zo lekker is, heerlijke tartaar, perfecte hert, en een lekker dessertje. Bediening heel vriendelijk en lekkere wijnen. Kort weg dit is echt een aanrader voor een avondje uit in groningen.
Jans A.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag bij Bistro 't Gerecht gegeten, viel een beetje tegen. Bij meerdere gerechten werd niet precies uitgelegd wat het was. Daarnaast werden de wijnen van het wijnarrangement niet toegelicht. We moesten meerdere malen vragen om water en extra drankjes. De communicatie met de bediening verliep erg stroef. Het eten was heerlijk maar het duurde lang. Degene die geen vis wilde eten kreeg in plaats van zeeduivel met wortel alleen meer wortel. Hoewel een van ons had aangegeven geen rood vlees te willen eten werd dit toch geserveerd. Toen we weg gingen ook geen 'bedankt en tot ziens'.

Jammer dat het goede eten een beetje overschaduwd werd door matige bediening (overigens gold dit niet voor al het personeel).