Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Valet parking , Wi-Fi
Voordelig
Adhar D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Afgelopen vrijdag dan eindelijk in de Bistro gegeten, na alle lovende berichten en de Bib Gourmand.
Erg prettige sfeer en uiterst vriendelijke team wat erg servicegericht is, maar zonder opdringerig te zijn.
Wanneer je de kwaliteit en smaak van de gerechten ervaart, begrijp je meteen waarom er een Bib Gourmand is uitgedeeld.
Mooie opmaak en heerlijke smaken (persoonlijke favorieten, de diverse bereiding van de biet en de overjarige geitenkaas)
Vergeet zeker niet het bijpassende wijnarrangement te nemen, wel even Uber regelen :)
Wij komen zeker terug!

Evi & Karl
Vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Top tent, chef met talent en komt altijd even een praatje maken in het restaurant. Wel vaak veel zweet op het voorhoofd en vieze buis, maar dat zal vast liggen aan het feit dat er veel passie en energie wordt gestoken in het eten wat dat is prima! Erg lekker gegeten en vriendelijke bediening.
Wendy87 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Genoten van een heerlijk 4 gangen verrassingsdiner met lekkere bijpassende wijnen. Voor ons het beste restaurant in Groningen!
Reneposma .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goede service. Waren een aantal smaken die soms de overhand hadden in het gerecht (hazelnootpurree bijv)
Rfmann .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijke amuses! Gerechten voor ons goed geportioneerd, borden ook prachtig opgemaakt.
Mijn moeder trof jammergenoeg net een wat minder mals stukje vlees, maar verder was alles erg smakelijk.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
In korte tijd de tweede keer wezen dineren in Bistro 't Gerecht. Aanleiding de zeer goede ervaring de laatste keer en de goede beoordeling in de Lekker 2016. Wederom voor een 6-gangen verrassingsmenu gekozen, inclusief wijnarrangement. Wat fijn is, dat er echt rekening wordt gehouden met je wensen. Mijn partner is niet dol op vis. Hier werd gedurende de avond rekening mee houden. Ikzelf gaf aan de voorkeur te hebben voor juist wel vis. Echt uitmuntend waren de visgerechten (eerste 3-gangen)! Met name de rode mul en rogvleugel waren van een TOP niveau. Het eten was dus wederom van een hoog niveau, begeleid door heerlijk passende wijnen. De wijn uit Slowakije was verrassend goed. De bediening was vriendelijk en deskundig. Ook weer leuk om de chef en zijn keuken brigade aan tafel te zien. Al met al een geweldige avond in wat mij betreft het beste restaurant in de stad Groningen!
Marc F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Uitstekende keuken, prettige, kalme sfeer, vakkundige bediening. Kwaliteit hangt tegen het topsegment aan, met prijzen die - zeker als wordt gekozen voor het menu - daar onder zitten. Goede bereiding, volle smaken. Bijpassende wijnen van minder niveau dan het eten, maar wel adequaat.
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zaterdag met 2 Brabantse vriendinnen gegeten bij Bistro ' t Gerecht. We hadden gekozen voor een verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Wij hebben deze avond beleefd als een verrassing en verwennerij . Onze complimenten voor de bediening en de koks. We komen zeker terug !
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Gisteren heerlijk genoten van het verassingsmenu met bijpassende wijnen
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Uitstekende gerechten, kleine schoonheidsfoutjes in de bediening (timing van gerechten opdienen en wijn).
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een top avond! Heerlijk genoten van het 6 gangen diner inclusief wijnarrangement. In de watten gelegen door geweldige bediening. De gerechten in combinatie met de wijnen waren fantastisch! Alle medewerkers van Bistro 't Gerecht dank jullie wel!
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
we hebben hier het 5 gangen menu genomen. In dit menu veel verschillende smaken in mooie combinaties. Ook het bijbehorende wijnarrangement was verrassend en bestond uit mooie goed passende wijnen. Voor hetgeen we kregen viel de prijs mee.
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
2 Weken geleden weer is aangeschoven na 10 jaar. Volle bak op zaterdagavond en de bediening heeft alles onder controle. fijn aperitief en omdat we veel willen proeven en geen keuze kunnen maken delen we alle voorgerechten van de kaart met z'n 3'en. Top. Ieder z'n eigen hoofdgerecht en de garing en garnituren als wel de sauzen zijn van hoog nivo. Ook de kazen en alle nagerechten zijn weeeeeer om van je stoel te glijden maar ik zat op een bank ;-) Wijnen goed heerlijk geadviseerd. Goed om te zien dat het Gerecht op nivo is en zeker verbeterd in al die jaren.
MvG, Tony
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Prima gegeten en wat de tafelgenoot bij nader inzien niet afnam van het 6-gangen menu werd ongevraagd geminderd op de nota.
Bruintje D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk Bistromenu gegeten. O.a. perfect gegaarde boerderij eend en schol met mosseltjes. Wijnarrangementje was perfect. Zeer kundige en prettige bediening in leuke entourage. Prijs-kwaliteit is uitstekend. Kortom wat ons betreft in Groningen op nr1.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Goede prijs-kwaliteit.
Monique Q.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Wij hebben hier ontzettend lekker gegeten, werden heel vriendelijk ontvangen en de bediening was heel attent! Zeker een restaurantom naar terug te keren!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Gisteravond een heerlijke avond beleefd in Bistro 't Gerecht. We kozen deze keer wederom voor een 6-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Dit is absoluut een aanrader! O.a. de tartaar van rund en zeeduivel waren subliem bereid. De service, kennis en gastgerichtheid was van een zeer hoog niveau. En wat ontzettend leuk is, dat ook de chef kok en zijn brigade de gerechten serveren bij je aan tafel. We komen snel weer terug in, wat mij betreft, het beste restaurant van de stad Groningen.
Janine S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Fantastisch lekker gegeten, complimenten voor de chef en zijn team. Vriendelijke en leuke bedieining. Kortom een super geslaagde avond. We komen zeker nog eens terug, aanrader!!
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
De Canner kreeft en de runderlende waren beide super. Het rund was fantastisch gegaard en had een mooie smaak. Wat de grote hoeveelheid humus op het bord deed, kan ik niet verklaren. Het was niet nodig voor de smaak en voegde dus weinig toe. De bediening is vriendelijk. Aan de kwaliteit (en bijpassendheid) van de wijnen moet echt worden gewerkt.