Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Valet parking , Wi-Fi
9,1
yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk bistromenu voor een goede prijs met heerlijke amuse en prima wijn! Fijn gegeten met goede bediening!
Martien L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Goede prijs-kwaliteit (en lekker) eten, vlotte bediening, mooi decor. Ik zal hier zeker nog meer naartoe komen voor zowel zakelijk als prive!
Janke R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten. We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. Tussendoor werden tongstrelende hapjes geserveerd. De wijn-spijscombinatie was erg goed. Het toetje bestond wat ons betreft uit wat veel smaakjes.
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Echt een aanrader als je eens culinair wilt uitpakken! Goede service, houden rekening met al je wensen.
Een goede chef die zijn vak verstaat en verfijnd speelt met smaken en texturen. Werkelijk geen gerecht verveelt! De selectie kazen voor de kaasplank zag er mooi uit. Helaas hadden we geen dit dit extra toe te voegen aan het menu.

De enige tip die we hebben is over de wijnen per glas. Hier kan iets meer aandacht aan besteed worden, als in de inkoop van een iets betere kwaliteit en diversiteit. Omdat we met de auto waren (vanuit Amsterdam), bestelde ik namelijk liever een los glas i.p.v. een (half) wijnarrangement.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten met een uitstekende service. Prijs-kwaliteit verhouding was goed en het 4 gangen diner was zeer uitgebreid
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We kregen twee amuses die niet veel goeds beloofden: kerrie sponge cake en een soort macaron met wat zurigs erin. Beide jammerlijk geen goed mondgevoel en zeer sterk van smaak.
We kregen de menukaarten, maar werden er wel op gewezen dat we niet van de kaart mochten kiezen. In verband met de wintersluiting, zo werd ons letterlijk gezegd, moest de koelkast leeg en werden de restjes gebruikt voor het menu. Een onplezierige gedachte aan net wel/net niet meer verse vis en verlepte rucola uit het groentevak drong zich op.
We kozen voor het viergangenmenu, waarbij ik als extra kaas wilde. Dat kon niet; kaas hoorde bij het zesgangenmenu. Als ik dan vier gangen wilde met extra kaas, werd het een vijfgangenmenu en daarbij hoorde een zoet dessert. En nee, de extra vijfde gang kon absoluut niet gewisseld worden voor kaas. De bediening was hierbij zo nors, nukkig en ongeïnteresseerd dat we vol verbazing achterbleven. Uiteindelijk de goede keuze gemaakt om maar voor het eten weg te gaan.
Philip H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
prima bediening;goede info bij vragen;heerlijke huiswijn: prima avondje uit gehad!
Barry S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Fantastisch gegeten op tweede kerstdag. Terrine van eendenlever met appel en paling was heerlijk, net als de duif met koffiejus en witlof. Bediening wederom aardig en attent. Goede sfeer en een mooie afsluiting van kerst!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
De bediening is erg vriendelijk (ze herkende ons zelfs van de vorige keer!), de kok past gerechten op verzoek direct aan, de borden zijn opgemaakt als kunstwerkjes. Het enige puntje was dat ik als vegetariër een amuse kreeg waar vlees in verwerkt zat, maar bij melding hiervan is het direct netjes opgelost en kreeg ik een nieuwe, aangepaste amuse.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Lekker eten met goede wijn voor goede prijs kwaliteit verhouding.
Aliek H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De timing van de amuses en de bestelde gerechten was uitstekend. Daarnaast was het personeel heel vriendelijk en niet opdringerig.
Adhar D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Afgelopen vrijdag dan eindelijk in de Bistro gegeten, na alle lovende berichten en de Bib Gourmand.
Erg prettige sfeer en uiterst vriendelijke team wat erg servicegericht is, maar zonder opdringerig te zijn.
Wanneer je de kwaliteit en smaak van de gerechten ervaart, begrijp je meteen waarom er een Bib Gourmand is uitgedeeld.
Mooie opmaak en heerlijke smaken (persoonlijke favorieten, de diverse bereiding van de biet en de overjarige geitenkaas)
Vergeet zeker niet het bijpassende wijnarrangement te nemen, wel even Uber regelen :)
Wij komen zeker terug!

Evi & Karl
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Top tent, chef met talent en komt altijd even een praatje maken in het restaurant. Wel vaak veel zweet op het voorhoofd en vieze buis, maar dat zal vast liggen aan het feit dat er veel passie en energie wordt gestoken in het eten wat dat is prima! Erg lekker gegeten en vriendelijke bediening.
wendy87 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Genoten van een heerlijk 4 gangen verrassingsdiner met lekkere bijpassende wijnen. Voor ons het beste restaurant in Groningen!
reneposma .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goede service. Waren een aantal smaken die soms de overhand hadden in het gerecht (hazelnootpurree bijv)
Rfmann .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijke amuses! Gerechten voor ons goed geportioneerd, borden ook prachtig opgemaakt.
Mijn moeder trof jammergenoeg net een wat minder mals stukje vlees, maar verder was alles erg smakelijk.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
In korte tijd de tweede keer wezen dineren in Bistro 't Gerecht. Aanleiding de zeer goede ervaring de laatste keer en de goede beoordeling in de Lekker 2016. Wederom voor een 6-gangen verrassingsmenu gekozen, inclusief wijnarrangement. Wat fijn is, dat er echt rekening wordt gehouden met je wensen. Mijn partner is niet dol op vis. Hier werd gedurende de avond rekening mee houden. Ikzelf gaf aan de voorkeur te hebben voor juist wel vis. Echt uitmuntend waren de visgerechten (eerste 3-gangen)! Met name de rode mul en rogvleugel waren van een TOP niveau. Het eten was dus wederom van een hoog niveau, begeleid door heerlijk passende wijnen. De wijn uit Slowakije was verrassend goed. De bediening was vriendelijk en deskundig. Ook weer leuk om de chef en zijn keuken brigade aan tafel te zien. Al met al een geweldige avond in wat mij betreft het beste restaurant in de stad Groningen!
Marc F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Uitstekende keuken, prettige, kalme sfeer, vakkundige bediening. Kwaliteit hangt tegen het topsegment aan, met prijzen die - zeker als wordt gekozen voor het menu - daar onder zitten. Goede bereiding, volle smaken. Bijpassende wijnen van minder niveau dan het eten, maar wel adequaat.
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zaterdag met 2 Brabantse vriendinnen gegeten bij Bistro ' t Gerecht. We hadden gekozen voor een verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Wij hebben deze avond beleefd als een verrassing en verwennerij . Onze complimenten voor de bediening en de koks. We komen zeker terug !
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Gisteren heerlijk genoten van het verassingsmenu met bijpassende wijnen