Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Valet parking , Wi-Fi
9,1
Patricia O.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten, door de smaken en combinaties (schuim van citroengras bijvoorbeeld was fantastisch) en de boterzachte vis en algehele hoge kwaliteit. Heerlijke en goed passende wijnen, die zelfs een vinoloog aan tafel wisten te verrassen. En ook nog eens zeer prettige bediening (helemaal niet stijf), omgang voelt gemakkelijk en ze hebben kennis van zaken. We hebben een heerlijke avond gehad (voor de tweede keer). Voor echt lekker eten... we komen graag weer terug.
jitte S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Zeer fijn ontvangen door een goede gastheer, goede wijn spijs combinatie met erg interessante wijnen. Heerlijke gerechten en de snelheid was super.
Aglaia Z.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, gastvrij ontvangen, hele fijne avond
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Gezellig restaurant, aardige obers en zeer goede keuken. Wij komen beslist weer terug.!!
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Erg lekker gegeten .Goede service .
Alleen vonden wij dat alleen de gerechten snel op elkaar kwamen. Dat aangeven en der werd goed op gehandeld door ons zelf aan te geven wanneer de volgende kon komen.

Zeker een aanrader voor wie de stad Groningen gaat bezoeken en van lekker eten houdt.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten en de service was uitstekend: prettige en attente bediening. Tussendoor hebben we nog een gang toegevoegd omdat de gerechtjes bijzonder lekker waren. Kortom, een aanrader als je in Groningen stad bent.
Annemarie O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ik wil liever niet vertellen dat ik heerlijk heb gegeten in dit restaurant, met goede bediening, lekkere wijnen en verrassende gerechten. Ze hebben mij echt weten te verrassen.
yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk bistromenu voor een goede prijs met heerlijke amuse en prima wijn! Fijn gegeten met goede bediening!
Martien L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Goede prijs-kwaliteit (en lekker) eten, vlotte bediening, mooi decor. Ik zal hier zeker nog meer naartoe komen voor zowel zakelijk als prive!
Janke R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten. We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. Tussendoor werden tongstrelende hapjes geserveerd. De wijn-spijscombinatie was erg goed. Het toetje bestond wat ons betreft uit wat veel smaakjes.
Thaïs J.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Echt een aanrader als je eens culinair wilt uitpakken! Goede service, houden rekening met al je wensen.
Een goede chef die zijn vak verstaat en verfijnd speelt met smaken en texturen. Werkelijk geen gerecht verveelt! De selectie kazen voor de kaasplank zag er mooi uit. Helaas hadden we geen dit dit extra toe te voegen aan het menu.

De enige tip die we hebben is over de wijnen per glas. Hier kan iets meer aandacht aan besteed worden, als in de inkoop van een iets betere kwaliteit en diversiteit. Omdat we met de auto waren (vanuit Amsterdam), bestelde ik namelijk liever een los glas i.p.v. een (half) wijnarrangement.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten met een uitstekende service. Prijs-kwaliteit verhouding was goed en het 4 gangen diner was zeer uitgebreid
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We kregen twee amuses die niet veel goeds beloofden: kerrie sponge cake en een soort macaron met wat zurigs erin. Beide jammerlijk geen goed mondgevoel en zeer sterk van smaak.
We kregen de menukaarten, maar werden er wel op gewezen dat we niet van de kaart mochten kiezen. In verband met de wintersluiting, zo werd ons letterlijk gezegd, moest de koelkast leeg en werden de restjes gebruikt voor het menu. Een onplezierige gedachte aan net wel/net niet meer verse vis en verlepte rucola uit het groentevak drong zich op.
We kozen voor het viergangenmenu, waarbij ik als extra kaas wilde. Dat kon niet; kaas hoorde bij het zesgangenmenu. Als ik dan vier gangen wilde met extra kaas, werd het een vijfgangenmenu en daarbij hoorde een zoet dessert. En nee, de extra vijfde gang kon absoluut niet gewisseld worden voor kaas. De bediening was hierbij zo nors, nukkig en ongeïnteresseerd dat we vol verbazing achterbleven. Uiteindelijk de goede keuze gemaakt om maar voor het eten weg te gaan.
Philip H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
prima bediening;goede info bij vragen;heerlijke huiswijn: prima avondje uit gehad!
Barry S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Fantastisch gegeten op tweede kerstdag. Terrine van eendenlever met appel en paling was heerlijk, net als de duif met koffiejus en witlof. Bediening wederom aardig en attent. Goede sfeer en een mooie afsluiting van kerst!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
De bediening is erg vriendelijk (ze herkende ons zelfs van de vorige keer!), de kok past gerechten op verzoek direct aan, de borden zijn opgemaakt als kunstwerkjes. Het enige puntje was dat ik als vegetariër een amuse kreeg waar vlees in verwerkt zat, maar bij melding hiervan is het direct netjes opgelost en kreeg ik een nieuwe, aangepaste amuse.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Lekker eten met goede wijn voor goede prijs kwaliteit verhouding.
Aliek H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De timing van de amuses en de bestelde gerechten was uitstekend. Daarnaast was het personeel heel vriendelijk en niet opdringerig.
Adhar D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Afgelopen vrijdag dan eindelijk in de Bistro gegeten, na alle lovende berichten en de Bib Gourmand.
Erg prettige sfeer en uiterst vriendelijke team wat erg servicegericht is, maar zonder opdringerig te zijn.
Wanneer je de kwaliteit en smaak van de gerechten ervaart, begrijp je meteen waarom er een Bib Gourmand is uitgedeeld.
Mooie opmaak en heerlijke smaken (persoonlijke favorieten, de diverse bereiding van de biet en de overjarige geitenkaas)
Vergeet zeker niet het bijpassende wijnarrangement te nemen, wel even Uber regelen :)
Wij komen zeker terug!

Evi & Karl
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Top tent, chef met talent en komt altijd even een praatje maken in het restaurant. Wel vaak veel zweet op het voorhoofd en vieze buis, maar dat zal vast liggen aan het feit dat er veel passie en energie wordt gestoken in het eten wat dat is prima! Erg lekker gegeten en vriendelijke bediening.