Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Erg leuke sfeer, gezellige bediening en heerlijk eten. Goede prijs kwaliteit verhouding. Begane chef kok die verstand van zaken heeft. Goede wijnkaart. Zeker een aanrader!
Duncan D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
heerlijk eten en subliem toetje!!
zeker komen we hier terug!
Iwan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Het eten ziet er top uit en smaakt ook nog eens heerlijk!
De heer die daar werkte was ook top heel vriendelijk en open.
Ik kom zelf uit Amsterdam maar als ik in Groningen had gewoond was ik hier zeker vaker naartoe gegaan! Prijs/Kwaliteit helemaal goed!
Didi H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Genoten van het verrassings menu. Wat n feestje!, prachtig opgemaakte borden, en geweldige smaken. Mooie balans tussen vlees en vis gerechten! Super bediening.
Sylvia P.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Bijzondere smaakcombinaties. Erg lekker en zag er ook mooi uit.
J.F.C. G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Geweldig eten, speciale smaak sensaties . Elk gerecht met een hele goede bijpassende wijn.
goede attente bediening. Kan op gaan voor Michelin ster
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heel bijzonder was dat als je een menu wilt kiezen dat dan de gehele tafel dat menu MOET kiezen. Als er één wat anders wil, dan kan het menu niet doorgaan. Daarin waren ze heel inflexibel.. Rare regels..
De ober was erg geprikkeld toen ik zei dat ik dit niet snapte.. En dat ik best wilde bijbetalen voor andere gerechten dan het standaard menu, maar dat ik de overige 4 tafelgenoten niet hun keuze wilde laten wijzigen, omdat ik een ander gerecht wilde dan het menu..
Leo M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Fijn diner in een prettige sfeer! Gerechten goed tot zeer goed! Mooie zuren! Wijn/ spijs combinatie vooral bij het desert niet erg geslaagd!
alya S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten in de tuin van het restaurant. Bij de reservering had ik aangegeven buiten te willen eten en hoewel bij binnenkomst gerekend werd op binnen, was het staf zo flexibel om voor ons buiten in te dekken, alwaar we heerlijk een soort van private dining hebben gehad. Heerlijke gerechten, mooie wijnen erbij en goed tempo. Kortom een aanrader en wij komen zeker terug!
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Idee om de wijn door de klant zelf te laten beheren, hoewel ik me kan voorstellen dat anderen dit oke vinden. Het ging te snel wat betreft het inschenken van de wijn. Ook jammer dat er geen groente bij een toch redelijk geprijsd hoofdgerecht is. Gerecht vlees en was erg goed. Amuses vooraf verrassend. Bediening vriendelijk.
Sjors H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Op een mooie zomeravond bij Bistro 't Gerecht gegeten. Daar het erg warm was werd het eten opgediend in de binnentuin van het NH Hotel. Leuke binnentuin en perfecte ambiance bij het eten.

Wij hadden het verrassingsmenu met wijnarrangement. Het eten was erg lekker en vooral de wijnen waren er perfect op afgestemd.

Er van genoten en voor herhaling vatbaar!
harrywubs .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Prima zaak voor een intiem feestelijk etentje. De sfeer is rustig en relaxed. Kwaliteit van het eten uitstekend en verrassend voor ons.
louise S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
geweldig eten, maar verspreid door het restaurant stonden vazen met grote bossen witte lelies die penetrante geur verspreidden. Onbegrijpelijk dat men in restaurant zo weinig gevoel heeft voor samengaan geuren en smaken! De vaas werd van onze tafel verwijderd (en ook de bediening had de geur opgemerkt zeiden ze), maar er stonden domweg teveel vazen om de geur def te verwijderen.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
We kozen voor een 4-gangen diner met wijn arrangement. Het eten was voortreffelijk, prachtige gerechten, niet goedkoop maar waar voor het geld, 45 Euro pp. Het bijbehorende wijnarrangement kostte 27,50 Euro pp. waarvoor we inclusief aperitief dus 5,50 per wijn betaalden, waarvoor per keer iets meer dan een borrel geschonken kregen, schandalig weinig. Twee keer was het glas al leeg toen het gerecht opgediend werd. Toen ik daar een klacht over indiende bij de betreffend ober, verzette hij zich heftig, het lag aan onszelf.... (?) heel slecht !!
Manon S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Goede prijs-kwaliteit verhouding. Mooie gerechten, vriendelijke bediening. Top avond gehad!
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
De kwaliteit van de maaltijd was uitstekend. De bediening vakbekwaam. Het hoofd-vegetarische gerecht was lekker, maar wel erg minimaal.
drutten .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten! Een overcompleet 6-gangendiner met bijpassend wijnarrangement, mooie en bijzondere gerechten en wijnen
MMAH .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Ontzettend genoten van het 6-gangen verrassingsmenu, waarvan één met bijpassend wijnarrangement. Met specifieke wensen werd zonder probleem rekening gehouden. Ieder gerecht, inclusief de diverse amuses, waren kleine kunstwerkjes, vol van smaak! De wijn complimenteerde elk gerecht op een prettige manier. Complimenten aan de chefs en de bediening voor een heerlijke avond. Wij komen zeker terug!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Gisteren voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Hoge verwachtingen naar aanleiding van de recensies. En we werden niet teleurgesteld! We hebben erg lekker gegeten. Mooie gerechten die er prachtig uitzagen en ook fantastisch smaakten. We hadden een 5 gangen verrassingsmenu. Voor ons was het gerecht met de asperges en zalm echt de topper van de avond. Mooie smaken en perfect bereid. De twee wijnen die wij bij het menu hadden waren op advies van de sommelier en pasten perfect. Zelf eerst een andere rode wijn uitgezocht maar de sommelier vond dat hij "eigenwijs" moest zijn en kwam met een alternatief. Een goed advies waar we zeker geen spijt van hadden. Sowieso was de bediening de hele avond top. Af en toe een grapje waardoor het geen heel formeel iets was. Klein puntje van "kritiek", behalve een LBV was er geen andere soort port bij de kaas. Van een dergelijk restaurant zou ik dat toch wel verwachten. Al met al een prima restaurant waar we zeker terug komen!
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wil je je laten onderdompelen met aandacht, lekker eten en een prettige ambiance? Dan is deze bistro the place-to-be. De bediening heeft humor, aandacht, speelt goed in op onverwachte omstandigheden en passen perfect bij de kwalitatieve gerechten.