Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant Bistro 't Gerecht

Robbert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Ter gelegenheid mijner 52ste verjaardag heb ik hier vanavond gegeten met een goede vriend. We namen het vijfgangengen verrassingsmenu en dat beviel zeer goed. Na spannende amuses. We begonnen met een werkelijk heerlijke rundertartaar, waarbij het wijnarrangement grappig genoeg een zeer passende witte wijn schonk. Daarop volgende kabeljauw was werkelijk perfect gegaard: zacht en zeer smaakvol. Hierna volgde een heerlijk gerecht van zwezerik. Heerlijk ook in combinatie met de erbij geserveerde zoetere witte wijn. Daarna volgde nog een heerlijk stukje entrecote en een perfect toetje van allerlei verwerkingen van chocola. Je kan hier werkelijk heerlijk eten. Echt goedkoop is het niet, maar het is zeker niet duur voor de kwaliteit, die mede werd bevorderd door de vriendelijke, maar onnadrukkelijk aanwezige bediening. Heeft men echt iets te vieren, dan is men hier aan het juiste adres, gesteld dat men even verstandig is zulk gezellig tafeflgezelschap te hebben als ik.
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Top tent waar met liefde wordt gekookt. En dat proef je
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Attente bediening, heerlijke combinaties en goede bijpassende wijnen. Top!
Eward V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heel aangenaam, vriendelijke service, warme sfeer en heerlijke gerechten. Bistro ‘t Gerecht is een aanrader.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Mooi restaurant, het eten is uitmuntend en de wijn uitstekend. Plezierige bediening. En heel gezellig. Een aanrader!
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijk gegeten, hele fijne bediening
Robert Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Prima gegeten, 5 gangen voor de prijs van 4. Zeer betaalbaar. De sfeer was prettig, het eten goed, de bediening attent. Top avond gehad
Eveline J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Afgegaan op alle lovende recencies had ik heel veel zin in het etentje bij 't Gerecht met mijn vriend tijdens onze Groningse city trip. Helaas is het bij ons een minder fijne ervaring geworden. Wij zijn beide behoorlijk ziek geworden na het eten, en wij denken dus ook ván het eten. We hebben dit meteen gemeld bij het restaurant maar kregen geen reactie. Uiteindelijk ben ik er een week na het etentje zélf maar achteraan gaan bellen. Het bleek dat ze mij vergeten waren terug te bellen.. Het restaurant denkt dat het de griep moet zijn geweest, en niet verkeerd eten. Nu is het natuurlijk nooit meer na te gaan, maar wij schatten die kans klein in. We kregen een hotel overnachting aangeboden in het bijbehorende hotel, maar daar hebben we niet zo veel aan omdat we aan de andere kant van het land wonen. Ik had van een duur restaurant iéts meer verwacht. Al met al geen leuke herinnering voor een flink bedrag.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Geweldige avond gehad. Eten was top een 7 ganger diner en ieder hapje was geweldig. Daarbij komt dat de sfeer echt super was . Dus kan alleen maar zeggen mense bedankt wij hebben genoten.
Wiebe A.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Beste restaurant van Groningen, verdient een ster!
Meike B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Was echt erg lekker!
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Niets dan lof over dit restaurant! We hebben heerlijk gegeten en genoten van verrassende combinaties en zeer smakelijke gerechten! De bediening was zeer professioneel, zonder 'stijf' of afstandelijk te worden; integendeel, vriendelijkheid troef! In eerlijkheid over de wachttijd aangegeven dat die beter kon, maar dat had betrekking op de start van het 4-gangen-diner. Er was iets mis gegaan met de bon in de keuken; de latere start werd echter ruimschoots goedgemaakt door verschillende welgemeende excuses en als compensatie bij elke gang de vriendelijke en zeer deskundige chef-kok aan de tafel, met leuke en waardevolle toelichting op (de bereiding van) de gerechten en ook nog eens kosteloos een zakje heerlijke olijfolie mee naar huis (na een vraag over de herkomst en een lofzang van ons op de kwaliteit en de smaak). Kortom, een heerlijke culinaire avond gehad, alleszins de moeite waard om voor naar Groningen te reizen!
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Gewoon een goede zaak met goede bediening waar je heerlijk kunt eten.
Erg fijn is hun gratis parkeerservice.
Het prijsniveau ligt voor wat je krijgt gunstig.
Het was moeilijk een keuze te maken van de menu kaart. Alles leek ons lekker.
Al met al een lekkere avond gehad.
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk gegeten, met prima wijnen erbij. Voor het 5-gangen menu was het tempo prima, net als de porties. Ook was elk gerecht tot in de puntjes verzorgd, zowel qua smaak als presentatie. De bediening is zeer professioneel en ze maakten de avond daardoor echt compleet.
Eagle P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Tja het blijft een Bistro concept.
ids W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Betrouwbaar adres, prettige bediening, verzorgd diner.
Karina Z.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Goed voor elkaar, na 2x zonder reservering binnengelopen in een volle tent, nu met reservering eindelijk aan tafel. Heerlijk gezeten, gegeten en genoten!
Corine G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Super avond gehad!!
H. S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Heerlijk gegeten: verrassingsmenu is aanrader. Fijne sfeer met zeer vriendelijke bediening.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij namen het 6 gangen seizoens gerecht waarbij alles een verrassing is, en zoals gewoonlijk zijn wij niet teleurgesteld. Samen met de goede en vrolijke bediening een geslaagde avond.