Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Valet parking , Wi-Fi
9,2
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Erg lekker gegeten bij Bistro t' Gerecht. Ontvangst goed, bediening erg correct. Inrichting en sfeer was eveneens goed. De gerechten werden mooi gepresenteerd, de bereiding en smaken waren erg goed. Zeker een aanrader
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
We verbleven in het naastgelegen hotel en besloten voor het gemak in dit restaurant te eten. Daar hebben we geen spijt van gehad. De bediening was heel vriendelijk en adequaat en het eten wat heerlijk. De wijnkaart bevatte een aantal prima wijnen.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Lekker gegeten. brood wel 5x extra gevraagd omdat die toch zo lekker is, heerlijke tartaar, perfecte hert, en een lekker dessertje. Bediening heel vriendelijk en lekkere wijnen. Kort weg dit is echt een aanrader voor een avondje uit in groningen.
Jans A.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag bij Bistro 't Gerecht gegeten, viel een beetje tegen. Bij meerdere gerechten werd niet precies uitgelegd wat het was. Daarnaast werden de wijnen van het wijnarrangement niet toegelicht. We moesten meerdere malen vragen om water en extra drankjes. De communicatie met de bediening verliep erg stroef. Het eten was heerlijk maar het duurde lang. Degene die geen vis wilde eten kreeg in plaats van zeeduivel met wortel alleen meer wortel. Hoewel een van ons had aangegeven geen rood vlees te willen eten werd dit toch geserveerd. Toen we weg gingen ook geen 'bedankt en tot ziens'.

Jammer dat het goede eten een beetje overschaduwd werd door matige bediening (overigens gold dit niet voor al het personeel).
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wederom een geweldige avond beleefd in Bistro 't Gerecht (restaurant NH Hotel De Ville). Het was alweer een aantal maanden geleden sinds ons laatste bezoek in dit geweldige restaurant. Ook dit keer kozen we voor een 6-gangen verrassingsmenu met een bijpassend wijn arrangement. De gerechten waren weer van een zeer hoog niveau. De begeleiding van de verschillende wijnen maakte ons feest compleet. Onze gastvrouw, Carin, was zeer gastvrij, vriendelijk en had veel kennis van de verschillende gerechten en wijnen. Of te wel: een geweldig culinaire avond. Direct een nieuwe reservering gemaakt voor in april 2017!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wat een geweldig lekker 5 gangen verrassingsmenu en de daarbij behorende wijnarrangement hebben wij weer gehad. Tel daarbij de ambiance, sfeer en medewerkers op en je hebt werkelijk een TOP avond.
Wij zeggen graag tot een volgende keer!!

Groet,
Janine, Gerhard, Anniek en Anneke
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Samen met vriendin heerlijk gegeten ! We hebben ons laten verassen door het verrassingsmenu . Het eten was echt heerlijk , elke gang weer een feestje . De koks en de bediening staan voor hoge kwaliteit en service! Wij hadden een topavond en komen zeker terug .
Ine G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Fantastisch gegeten met heerlijke wijnen erbij. We kozen voor het 6 gangen menu. Voor 1 niet kaas eter werden het 2 zoete nagerechten, allebei heerlijk, wel wat machtig. Prachtige amuses, ook voor het dessert nog een opfrisser. Bijzonder fijne avond doorgebracht tijdens ons weekendje Groningen.
Bianca W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten! Prachtige gerechten, heerlijke wijnen en vriendelijk personeel! Een top avond gehad en wij komen zeker nog eens weer.
Patty W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Top restaurant in Groningen. Makkelijk te bereiken . Dit is één van de beste zaken in de stad. Goede, hartelijke ontvangst; professionele en vakbekwame bediening en heerlijk, goed bereid eten. De keuken weet duidelijk wat de nieuwe smaken zijn, zonder overdreven te zijn.
Dank voor de geweldige avond!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Geweldig van begin tot eind culinair genot. Goede service, aardig personeel. Muziek wat minder.
Patricia O.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten, door de smaken en combinaties (schuim van citroengras bijvoorbeeld was fantastisch) en de boterzachte vis en algehele hoge kwaliteit. Heerlijke en goed passende wijnen, die zelfs een vinoloog aan tafel wisten te verrassen. En ook nog eens zeer prettige bediening (helemaal niet stijf), omgang voelt gemakkelijk en ze hebben kennis van zaken. We hebben een heerlijke avond gehad (voor de tweede keer). Voor echt lekker eten... we komen graag weer terug.
jitte S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Zeer fijn ontvangen door een goede gastheer, goede wijn spijs combinatie met erg interessante wijnen. Heerlijke gerechten en de snelheid was super.
Aglaia Z.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, gastvrij ontvangen, hele fijne avond
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Gezellig restaurant, aardige obers en zeer goede keuken. Wij komen beslist weer terug.!!
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Erg lekker gegeten .Goede service .
Alleen vonden wij dat alleen de gerechten snel op elkaar kwamen. Dat aangeven en der werd goed op gehandeld door ons zelf aan te geven wanneer de volgende kon komen.

Zeker een aanrader voor wie de stad Groningen gaat bezoeken en van lekker eten houdt.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten en de service was uitstekend: prettige en attente bediening. Tussendoor hebben we nog een gang toegevoegd omdat de gerechtjes bijzonder lekker waren. Kortom, een aanrader als je in Groningen stad bent.
Annemarie O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ik wil liever niet vertellen dat ik heerlijk heb gegeten in dit restaurant, met goede bediening, lekkere wijnen en verrassende gerechten. Ze hebben mij echt weten te verrassen.
yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk bistromenu voor een goede prijs met heerlijke amuse en prima wijn! Fijn gegeten met goede bediening!
Martien L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Goede prijs-kwaliteit (en lekker) eten, vlotte bediening, mooi decor. Ik zal hier zeker nog meer naartoe komen voor zowel zakelijk als prive!