Bistro 't Gerecht

Oude Boteringestraat 43 9712 GD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro 't Gerecht

Bistro ‘t Gerecht is een van de klassiekers onder de restaurants in Groningen. Al 17 jaar wordt hier op hoog niveau gekookt.

Sinds 2009 heeft de Michelin ons restaurant bekroond met een Bib Gourmand. Een onderscheiding die staat voor een uitstekende verhouding van prijs en kwaliteit. De Gault Millau een, inmiddels ook in Nederland belangrijk, onafhankelijke hotel en restaurantgids heeft ons 13 punten toegekend.

Onze eigentijdse keuken, onder leiding van Henrice Dijks, kent sterke seizoensinvloeden en legt de nadruk op eerlijke producten, verse vis, alleen het beste vlees en onze klassieker; kreeften uit het eigen homarium.

Wij ontvangen u graag in Bistro ’t Gerecht

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro 't Gerecht

Openbaar vervoer is op loopafstand.
  • : Valet parking gratis voor gasten.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant Bistro 't Gerecht

vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Sjors M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Een wat tegenvallende ervaring. Waar we veel van dit restaurant hadden verwacht (gebaseerd op IENS-reviews) waren de gerechten prima van smaak maar niet heel verrassend. Bovendien kwamen de gangen zeer snel achter elkaar, we hebben met 3 personen een 5-gangen menu "weggewerkt" en stonden ca. 2,5 uur later al weer buiten. De bediening was naar behoren maar wel erg jong en getuigde wat ons betreft niet van een overvloed aan kennis (van bijv. de gerechten of de wijn).
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Zeer goed eten met een zeer vriendelijke service, weer voor herhaling vatbaar.
Cindy O.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Dit is echt een top restaurant! Heerlijk eten, enthousiaste bediening en goede prijs-kwaliteit verhouding.
René D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk zes-gangen-verrassings-diner gehad met een half wijn arrangement. Van de ene culinaire verbazing in de ander. Mooie ambiance, kundige bediening.
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Heel aardig personeel en héérlijk eten
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
meer dan uitstekend restaurant. Heerlijk eten, uitstekende service, erg lekkere wijnen. Gezellige muziek. Wij hebben er een hele leuke avond met geweldig goed eten en uitstekende service gehad.
We raden het jou van harte aan!
aico K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Hebben hier een uitermate prettige avond beleefd. Top bediening en heerlijk eten! De wijnkaart was een leuke verrassing! Een absolute aanrader!
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Volgens de Michelin is Bistro 't Gerecht de beste keuken van Groningen-stad en daar kunnen ze best eens gelijk in hebben. Er wordt vrij klassiek Frans geserveerd, en met een a-la-carte, drie- , vier-, vijf- en zelfs zesgangendiner kan je alle kanten op.

Wij aten een mooie dun gesneden 'ganzencarpaccio' met verschillende pompoenbereidingen, en wat ganzenpate (die in smaak licht overheersend was), een zeer goed op de huid gebakken kabeljauw en een uitstekende gegaarde sukade. Het appeldessertje was licht, fris en deed tompoucerig aan (met een zeer passende desserwijn). De kleine kaasplank wat eenvoudig

Goed eten, hoogstaande details en een goeie prijs !
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Lekker eten, wel prijzig
ine G.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
mooie gerechten, heerlijk gegeten, maar de pauzes waren (te) lang, vooral voor het nagerecht
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Een prima adres, het eten is altijd goed, de bediening professioneel en plezierig en de zaak is ruim opgezet zodat je rustig zit. Zakelijk of privé een prima keus. Wij hadden het bistro-menu, met een prim gebakken stuk skrei als hoofdgerecht. Prijs-kwaliteitverhouding dik in orde.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Afgelopen weekend eindelijk weer eens gedineerd in ons favoriete restaurant in Groningen. Wat weer een verwennerij! Ook dit keer weer gekozen voor een verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Het niveau en smaak van alle gerechten was wederom van zeer hoog niveau. De vlotte bediening onder leiding van Hilbren zorgde voor een zorgeloze avond! We komen snel weer terug!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Gerechten waren smakelijk. Alleen de hoeveelheid garnituur en zeker de groenten was veel te weinig. Dat gold ook voor het nagerecht, het kaasplankje. Drie dunne plakjes kaas, een paar druiven en een paar noten, fantasieloos. We hadden er iets meer van verwacht in dit restaurant met een bib gourmand.
Het personeel was niet erg attent bij de afrekening, weliswaar in ons voordeel, want achteraf bleek ons dat niet alles in rekening is gebracht.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Het is gewoon een prettig restaurant om te zitten. De ontvangst was uitstekend, als ook de bediening.
De gerechten die in het kader van het verrassingsmenu geserveerd waren, waren ronduit uitstekend!
Gewoon heerlijk. De wijnen in het kader van het wijnarrangement waren heerlijk. Het is wel aan te raden bij een 5-gangen-menu te kiezen voor een 1/2- arrangement. Anders worden het wel wat veel glazen wijn.
bas R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Prima restaurant. Werden snel geholpen.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Wij nemen altijd het verrassings menu en het stelt nooit teleur, service is ook altijd perfect.
Mathilde T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Prettige ontvangst, aangename sfeer, waarin een goed gesprek mogelijk is. Eten was was van goede kwaliteit. Bij het hoofdgerecht met hert hadden we graag iets meer groente gezien. Toetje ( tartelle) was heerlijk! Minpunt: we vonden dat de wijn wel erg zuinig geschonken werd.
Robbert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Ter gelegenheid mijner 52ste verjaardag heb ik hier vanavond gegeten met een goede vriend. We namen het vijfgangengen verrassingsmenu en dat beviel zeer goed. Na spannende amuses. We begonnen met een werkelijk heerlijke rundertartaar, waarbij het wijnarrangement grappig genoeg een zeer passende witte wijn schonk. Daarop volgende kabeljauw was werkelijk perfect gegaard: zacht en zeer smaakvol. Hierna volgde een heerlijk gerecht van zwezerik. Heerlijk ook in combinatie met de erbij geserveerde zoetere witte wijn. Daarna volgde nog een heerlijk stukje entrecote en een perfect toetje van allerlei verwerkingen van chocola. Je kan hier werkelijk heerlijk eten. Echt goedkoop is het niet, maar het is zeker niet duur voor de kwaliteit, die mede werd bevorderd door de vriendelijke, maar onnadrukkelijk aanwezige bediening. Heeft men echt iets te vieren, dan is men hier aan het juiste adres, gesteld dat men even verstandig is zulk gezellig tafeflgezelschap te hebben als ik.
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Top tent waar met liefde wordt gekookt. En dat proef je