Bistro Stokpaardje

Sluisbuurt 51 1911 BC Uitgeest Nederland Kaart
31-251320798

Over het restaurant Bistro Stokpaardje

Fijne maaltijden met verse ingrediënten

In Uitgeest vind je restaurant ’t Stokpaardje. Bijgestaan door gastvrouw Yvonne en een team jonge enthousiaste medewerkers bereidt eigenaar en kok Wim van Bemmel een fijne maaltijd met verse ingrediënten voor jou. Het eten is er goed en smaakt ook heerlijk. De sfeer is er perfect en de bediening ook. Je kunt er lunchen, dineren, een feest geven of vergaderingen houden. Het is ook een officiële trouwlocatie!

Meer informatie over restaurant Bistro Stokpaardje

Maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag van 16:00 tot 23:00 uur
Zaterdag en zondag van 12:00 tot 23:00 uur
Diner vanaf 17:00

Voor afwijkende tijden en/of dagen kun u contact opnemen met Wim van Bemmel 06 24804670
- Diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Bistro Stokpaardje

Ada M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
gezellige sfeer
ronald S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Voor het eerst bij Stokpaardje gegeten. De verwachting niet waargemaakt. De spinaziesoep vooraf was prima van smaak maar had wat meer gebonden mogen zijn.Saté(XL) kan naar mijn mening wat sterker gemarineerd. Ook de malsheid liet te wensen over..Friet en salade prima. Hoeveelheid vlees is meer dan genoeg. Zeebaars gerecht mist ook wat kracht in smaak. Portie weer prima. Dessert, oma's appeltaart, was prima.
Bediening was goed. Qua inrichting/sfeer kunnen ze wel wat adviezen inwinnen van een styliste.Vond het een erg sobere inrichting.
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een fijne ambiance. Goede service, prima prijs kwaliteit verhouding.
Evelien & Rob D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst. Goede service. Lekker gegeten voor een goede prijs
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Zaterdag 30 september in deze bistro gegeten in het kader van de Nationale Restaurant Week. Het is een kleine maar zeer gezellige eetgelegenheid, die je echter wel moet weten te vinden, want vanaf de weg is het pand niet te zien. Het ligt wel op een prachtige locatie met rondom fraai zicht op het Uitgeestermeer en een haven. Deze horecaonderneming zal het vooral van mond tot mond reclame moeten hebben, want je kunt er niet toevallig tegenaan lopen.
Na binnenkomst werd al snel de vraag gesteld of we kwamen voor de DekaMarkt dineractie. Huh, doet deze supermarktketen nu ook al aan acties? Ik vertelde dus maar dat we voor de deal van de Nationale Restaurant Week kwamen. Dat was dus kennelijk bij de reservering niet vermeld. Als gezegd, we hadden een tafeltje met een mooi uitzicht, maar dat hadden alle tafels, omdat drie van de vier wanden vrijwel geheel uit glas bestonden.
Mijn lief bestelde een Bitter lemon en ik kon me weer eens laven aan een LeffeTripel met de zo karakteristieke sinaasappel smaak.
We vingen de avond aan met een lekker broodje met kruidenboter. Die boter was wel flink hard en liet zich dus ook niet makkelijk smeren. Daarbij kregen we ook een schaaltje met zowel groene als zwarte olijven en prikkers.
Bij het voorgerecht konden we kiezen uit twee verschillende soepen en een bietencarpaccio. Beiden kozen we de laatste. Dat verbaasde me, want mijn partner houdt helemaal niet van rode biet. Het bleek later dan ook dat ze het niet goed begrepen had, want ze dacht een rundercarpaccio te krijgen. Voor haar is carpaccio synoniem voor rundvlees. Tja, haar kennis van het Nederlands geeft zo nu en dan wat probleempjes. Zelf vond ik de carpaccio heel smakelijk, met behalve de rode biet verschillende slasoorten, zongedroogde tomaatjes en geitenkaas.
Bij het hoofdgerecht hadden we de keuze vlees (confit de canard) of vis. We namen beiden de gekonfijte eendenbout, hoewel mijn disgenote op zich een liefhebster van vis is. Deze vis kende ze echter niet en daarom besloot ze ook voor de eend te gaan, echter pas nadat ik haar had uitgelegd dat canard eend betekent. De eend was absoluut goed bereid, lekker sappig en mals. Het gerecht werd geserveerd met twee soorten aardappel uit de oven – waaronder zoete wedges – champignons en een stoofpeer. Daarbij prima krokante frites. Wel miste ik wat vitamines in de vorm van een rauwkostsalade bijvoorbeeld. Uiteraard lieten we onze glazen nog een keer vullen.
Het dessert was warme appeltaart met aalbessen, druiven, vanille-ijs en slagroom. Helaas ook voor mijn gezellin, terwijl ze uitdrukkelijk had aangegeven geen slagroom te willen. Gelukkig werd dit door de bediening netjes opgelost door het dessert onmiddellijk weer terug te nemen en de slagroom te (laten) verwijderen. Het gerecht was in al z’n eenvoud best lekker.
Al met al hebben we hier wel smakelijk gegeten, al waren de gerechten eenvoudig van presentatie en weinig origineel. De bediening was goed en vriendelijk. Ook werd er – meen ik – minder gerekend dan volgens de deal mocht (€ 27,50 voor een 3-gangen menu). Ik geloof dat voor het menu € 24,50 werd gerekend. Een nog betere deal dus. Zeker op een mooie dag in het voorjaar of zomer is het een uitgelezen plek om te gaan eten en/of wat te drinken, onderwijl genietend van de grote aantallen zeilboten.
Ans E.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Prima gegeten, kleine kaart, maar netjes verzorgde borden
Vera K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Lekker ongedwongen gezeten, goede kwaliteit en vriendelijk personeel
Ida V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Gezellige sfeer relaxte omgeving, rustgevend
Hou van bootjes en water????
Georgia V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Beste satehsaus ooit gegeten. Super mooie lokatie aan het Uitgeestermeer. Heel leuk en vriendelijk personeel. Wij zijn hier graag.
Pieter C.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Het Stokpaardje blijft een leuke bistro waar je goed kan eten. Maar met de komst van een andere restaurant in Uitgeest (Klaas) wil ik de tip geven om toch eens in te zoomen op de kaart.

Misschien is het tijd voor het Stokpaardje om meer mee te gaan met de tijd. Stap eens af van de standaard pommidori soep als soep van de dag. Maak eens een andere vis speciaal dan de "beekridder" of "zeebaars". Er ligt altijd dezelfde soort groente garnituur op je bord. Smaak is goed alleen wederom veel van hetzelfde. Het is de laatste jaren, naar mij beleving weinig veranderd op de kaart.

Daarnaast vind ik dat de prijs/kwaliteit verhouding beter kan. Surf en turf voor €21,- waarbij de sucade net even te dun is om mooi te bakken als steak is en gemiste kans. De garnalen kunnen net even van betere kwaliteit en houd ze in de schil!

De basis is goed, herijken is nodig!
Pieter A.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
prima eten bij het Stokpaardje
jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
keuken is geweldig, keuken personeel is vriendelijk naar de gasten toe lijkt wel vriendelijker dan de bediening. Keuken niks aan veranderen gewoon zo doorgaan. Bediening kan nog veel verbetering komen om te beginnen zelf pas eten na de gasten of voor de drukte. De vrouw uit de bediening zat rustig een 3 gangen menu weg te werken terwijl wij graag wat drinken wilde bestellen. Bediening staar soms niks te doen terwijl de keuken erg hard werkt staat een beetje knullig. Al met al een prima restaurant op een prima locatie!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Heerlijk en ontspannen gegeten, goede kwaliteit. De kabeljauw, op het vel gebakken, was boter gaar.
De lamshaasjes die weliswaar niet op de kaart stonden waren precies goed.
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Basic restaurant, leuke kaart, aan het eten proef je dat het met zorg is bereid. Bijzondere plek met uniek uitzicht over het Uitgeestermeer.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Heerlijk gezeten!
RCL .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk relaxt dineren aan het prachtige meer. Wim en Yvonne doen er alles aan om het je naar de zin te maken.
(h)eerlijke horecamensen die genieten van hun werk en dat ervaar je.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Klein maar heel knus.
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Super gastvrij, heerijk gegeten en gezelligheid die je nergens anders in de buurt kan vinden. Topstekkie. Nieuwe favoriet!
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Nergens eet je zulke lekkere saté als in 't Stokpaardje. Daarbij komt de leuke gezellige locatie én de vriendelijke, hartelijke bediening. Kortom, een heerlijk avondje uit met vrienden in 't Stokpaardje!
Cora H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heel gezellig, wij gaan geregeld uit eten, maar dit is een terugkomer, super!!! De sfeer, vriendelijkheid van de medewerkers en het gevoel van "warmte"is heel fijn, niets is teveel!