Bistro Romein

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Bistro Romein is redelijk druk, niet alleen met gasten, maar ook met tafels dicht bij elkaar, een eclectische selectie van foto's en kunst aan de muur en kerstversiering aan het plafond. We zitten, helaas, achterin, waar het een beetje donker is (voorin op de kleine verhoging is iets fraaier). Romein heeft een vrij uitgebreide kaart (met zeer lage prijzen). We beginnen met een vitello tonato en carpaccio op een groot bord; een interessante combi. De smaken zijn een beetje vlakjes, maar toch een aardig voorgerecht. Als hoofdgerecht nemen we een traditionele schnitzel met jägersaus. Het vlees is prima klaargemaakt, de saus is heel erg royaal, maar licht zurig. We krijgen er meer dan voldoende frietjes bij en wat salade en warme groenten. Als nagerecht gaan we voor een beetje zompig flensje met lekker ijs. Alles bij elkaar geen slechte maaltijd. Tuurlijk, je eet hier geen haute cuisine, maar dat mag je ook niet verwachten voor deze superlage prijzen. En de bediening is vriendelijk en attent. Er volgen direct excuses als er een glas wijn vergeten is en (zonder dat we daar om vragen) is dat glas ook direct van het huis. Dat hebben we bij duurdere tenten wel eens anders meegemaakt.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Met een gezelschap van 8 personen gegeten bij De Romein. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Er zijn wel meer restaurants waar ze voor €16 een driegangenmenu aanbieden, maar hier heb je voor dat geld net iets meer. Goede en efficiënte bediening, gezellige ambiance, goed seizoenseten, kortom bij De Romein kom ik graag terug.
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Met 9 mensen gegeten, elk eigen menu. Prima bediening, vlot. Uitserveren netjes niet te snel en niet te langzaam. Gevarieerde kaart voor het 3 gangen menu. Gezellig eetcafé. Het eten is smakelijk en opvallend niet zout. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Wel altijd reserveren. Heb je geen avondvullend programma voor ogen dan is dit zeker een aanrader.
RRoel .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 12 personen. Zeker gezien de prijs van het menu en de grote keuze aan gerechten is er voor ieder wat wils met een groter gezelschap. Ook de keuze voor wat luxere gerechten voor een kleine bijbetaling. De tafels zijn keurig ingedekt en het eten werd snel en netjes geserveerd door de vriendelijke bediening.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Toevallig tegen dit restaurant aangelopen een paar weken geleden ene een reservering gemaakt voor vanavond, lekker eten, een culinaire verassing aangaande diverse gerechten, net ff iets anders dan gewend maar voortreffelijke smaak, goede portie grootte, bediening die haar, uiterste best doet om het goed te laten verlopen en niet te duur, prima prijs-kwaliteit verhouding, een aanrader en voor herhaling vatbaar
Boudewijn N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
hè hè, eindelijk weer eens een restaurant met "escargots" als voorgerecht. Héérlijk. Niet geserveerd in het huisje maar op een warme steen met 6 gaatjes erin. Eet en proeft makkelijk en sopt eenvoudig. Het laatste is van belang vanwege het mee geserveerde stokbrood. En dan de tournedos, gevraagd om "saignant" en tegen onze meeste ervaringen in was hij ook rood en warm van binnen. Klasse van de kok. Lekker glas rood van het huis erbij en de avond kon niet meer stuk. 2 maal koffie ná en voldaan terug naar Tilburg. We komen gegarandeerd weer terug.
PatvW .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
De prijs is werkelijk toppie voor een 3 gangenmenu. Kaart is voldoende uitgebreid en kwaliteit is goed. De gerechten worden op een mooie manier uitgeserveerd. Prima bediening en leuk ingericht restaurant. Dus zeker een aanrader.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Vandaag lekker gegeten bij Bistro Romein. Vlakbij parkeergarage Eiermarkt (na 18.00 € 0,50 per uur) . Vriendelijke en adequate bediening. Super prijs/kwaliteit verhouding.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Het eten is hier erg goedkoop, zeker als je het menu neemt. Het eten is prima. Het ene gerecht is net wat smaakvoller dan de ander en het vlees goed gebakken. Gezien de prijs is het erg goed maar het is een bistro dus je hoeft geen culinaire hoogstandjes te verwachten.
Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Gezien alle trapjes in de locatie is het niet geschikt voor minder validen. Een aanrader voor wie voor weinig geld toch redelijk goed wil eten.
Char L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Bij Bistro Romein kun je voor een prikkie goed eren. De prijzen zijn vergelijkbaar met een kroeghap, maar hier is het eten wel echt beter!
Daarnaast zit je erg sfeervol, erg knus. Een prima tent om een hapje te eten, maar wees er snel bij met je reserveringen, want het is er vaak erg druk! Daar merk je in de bistro echter niks van, nooit problemen gehad met lang wachten of koud eten. Koet: een prima tent!
Arjankarper .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
het eten valt erg tegen. misschien moet je gezien de prijs niet teveel verwachten, maar er zat kraak nog smaak aan. de bediening deed zijn best, aardige mensen. maar geen reden om nog eens terug te gaan. sorry.
Jvernooij .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede kerstdag bij Romein gegeten. Vijf gangen voor 39,50. Niet duur. Voor de prijs krijg je goed eten, maar meer ook niet. Gezellig restaurant en niet te gehorig. Bediening was vriendelijk. Leuk om te eten voor weinig geld.
Marchien E.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Ik ken geen betere in Nijmegen wat betreft prijs-kwaliteit verhouding. De 3-gangen keuze menus wisselen vaak genoeg dat je niet telkens dezelfde keuzes hebt.
Jokpil .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Ruime entree, voldoende plaats voor jassen. Ruim opgezet restaurant. Niet gehorig, aangenaam gedecoreerd. Top: linnen op tafel! Warm welkom. Uitstekende prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding. Flexibele bediening, kleine wijzigingen in keuze van menu geen probleem. Romein kan nog beter worden als het wijnaanbod van hogere kwaliteit zou zijn. Vooraf wildtrio, Romeinsalade en broschetta. Hoofdgerecht : hertengoulasch en Black Angus. Nagerecht pepernoten creme broulee. Laagje suiker van 1 exemplaar was niet krokant. Veel varieteit in borden/servies: top!
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Verleden week prima gegeten. We waren er om 17.30 uur en hadden tot 19.30 uur de tijd. Dit hadden we aan de bediening doorgegeven. Echter iets voor 19.30 uur kregen we dan eindelijk ons toetje en moesten ons nog haasten om naar de Schouwburg te gaan.
Wat ons opviel was dat de bediening zeer te wensen overlaat. Herhaaldelijk moesten wij hen erop attenderen dat we graag de bestelde wijn wilden hebben maar helaas. Diverse keren liepen ze langs ons tafeltje. Het viel ons ook op dat de bediening ook niet snel was met de lege borden af te nemen.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
We hebben hier met 6 mensen heerlijk gegeten en gedronken. Voor de prijs van 13.50 per menu is het een koopje en het eten is lekker vers. Het enige vreemde vond ik dat ik geen karaf kraanwater kon bestellen! We konden wel een glaasje water krijgen (half vol) dat werd uitgeschonken en dat was het. Ik begrijp dat ze het van de drank moeten hebben, maar we hadden ook nog 2 flessen wijn besteld.
Levenomteeten .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Voor 12.50 euro een drie gangen menu van niveau, een totale verrassing. Wijngaardslakken in kruidenboter, toen ik vroeg om de steak met champignonroomsaus in plaats van de pepersaus die er oorspronkelijk bij geserveerd zou worden, was dit geen probleem. Als toetje had ik het ijs met aardbeien en romanoffsaus. Allemaal in perfecte porties, juiste tijd tussen de verschillende gerechten en een attente bediening. Toen ons drankje bij het hoofdgerecht vergeten was, hoefden we onze hand maar even in de lucht te steken en het werd meteen ingeschonken met excuses. Er hangt een gezellige, ontspannen sfeer en het eten is van top kwaliteit. Dat ze dit voor 12.50 kunnen aanbieden is een wonder, maar een heel fijn wonder.
Marie9 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2014
Na de goede recensies op iens te hebben gelezen hier een keer wezen eten. Het was een grote teleurstelling. We aten het 3 gangen menu voor 12,50. Als voorgerecht de crispy kip salade, deze bestond uit wat blaadjes sla met doorgekookte sugar snaps en als kroon op het werk een niet crispy kipschnitzel waar de structuur van een echte kip niet in terug te vinden was. Als hoofdgerecht flamkuchen, deze was niet heel slecht maar haalt het absoluut niet bij een echte knapperige uit de elzas. Nagerecht was een bolletje ijs met wat flinters onrijpe aardbei. Het mag nog zo goedkoop zijn, maar het eten was gewoon niet lekker en kwalitatief onder de maat. Het allertriestste van ons bezoek was nog dat we bij het weggaan constateerden dat ze niet alleen de volledige inboedel van het vorige restaurant hadden overgenomen, maar dat ze ook de iens topper sticker van hun voorganger bij de deur hadden laten hangen.
Mrood .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Afgelopen zondag gegeten bij de Romein. Een 3-gangen menu voor 12,50 en werkelijk voortreffelijk! Geweldige prijs-/kwaliteitverhouding, zeer attente bediening en mooi ingericht restaurant in een prachtige wijk van Nijmegen. Dit is echt een aanrader, wij komen hier zeker terug.
Sander C.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Heerlijk gegeten vanavond! Limburgs zuurvlees en varkenshaas waren goed op smaak. Bijgerechten waren prima, zeker de rabarber. De bediening was zeer vriendelijk, ondanks de drukte! Decor was erg sfeervol. Prijs/kwaliteit verhouding meer dan uitstekend.