Bistro Romein

Ridderstraat 11 6511 TM Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Romein

Bistro Romein is een intieme, gezellige bistro in het oude hart van Nijmegen gelegen op een steenworp afstand van de parkeergarages Eiermarkt (150 meter)
en Kelfkensbos (200 meter) of Schaeck Mathonsingel (CS Nijmegen). In deze garages kunt u na 18:00 uur voordelig parkeren voor slechts 50 cent per uur!

Op vertoning van uw parkeerticket van één van deze garages vergoedt Bistro Romein de parkeerkosten van het avondtarief bij uw bezoek aan ons restaurant.
Het bedrag wordt aan het eind van uw bezoek in mindering gebracht op uw rekening. Deze service past bij onze missie & visie om onze gasten een super
kwaliteit-prijsverhouding te bieden!

Meer informatie over restaurant Bistro Romein

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Bistro Romein

Nathanya S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Heerlijk gegeten tegen een prima prijs!
R.G. V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Leuke ontvangst, goede bediening, heerlijk eten, van alles voldoende. Voor herhaling vatbaar.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Altijd gezellig. Prijs kwaliteit verhouding erg goed. Prettige bediening. Niks op aan te merken
Gaby T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Vanaf de ontvangst tot dessert was t heerlijk! Aanrader om hier gezellig te gaan eten. Wij hebben een lekker drie gangen menu genomen. De lekkerste chocolade mousse van Nijmegen als dessert.
Bernadette V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
vriendelijke bediening, lekker eten,fles kraanwater bij de wijnen heel gezellige omgeving.
Sabine K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Luister, mijn tip is om de wijn achterop de kaart te zetten, aangezien wijn aan het begin van de kaart erop lijkt alsof jullie mensen dronken willen maken. Toen ik en mijn lief hier zaten, zagen wij alleen alcoholische drankjes, misschien een tip om dit minder te doen.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Bistro Romein is redelijk druk, niet alleen met gasten, maar ook met tafels dicht bij elkaar, een eclectische selectie van foto's en kunst aan de muur en kerstversiering aan het plafond. We zitten, helaas, achterin, waar het een beetje donker is (voorin op de kleine verhoging is iets fraaier). Romein heeft een vrij uitgebreide kaart (met zeer lage prijzen). We beginnen met een vitello tonato en carpaccio op een groot bord; een interessante combi. De smaken zijn een beetje vlakjes, maar toch een aardig voorgerecht. Als hoofdgerecht nemen we een traditionele schnitzel met jägersaus. Het vlees is prima klaargemaakt, de saus is heel erg royaal, maar licht zurig. We krijgen er meer dan voldoende frietjes bij en wat salade en warme groenten. Als nagerecht gaan we voor een beetje zompig flensje met lekker ijs. Alles bij elkaar geen slechte maaltijd. Tuurlijk, je eet hier geen haute cuisine, maar dat mag je ook niet verwachten voor deze superlage prijzen. En de bediening is vriendelijk en attent. Er volgen direct excuses als er een glas wijn vergeten is en (zonder dat we daar om vragen) is dat glas ook direct van het huis. Dat hebben we bij duurdere tenten wel eens anders meegemaakt.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Met een gezelschap van 8 personen gegeten bij De Romein. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Er zijn wel meer restaurants waar ze voor €16 een driegangenmenu aanbieden, maar hier heb je voor dat geld net iets meer. Goede en efficiënte bediening, gezellige ambiance, goed seizoenseten, kortom bij De Romein kom ik graag terug.
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Met 9 mensen gegeten, elk eigen menu. Prima bediening, vlot. Uitserveren netjes niet te snel en niet te langzaam. Gevarieerde kaart voor het 3 gangen menu. Gezellig eetcafé. Het eten is smakelijk en opvallend niet zout. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Wel altijd reserveren. Heb je geen avondvullend programma voor ogen dan is dit zeker een aanrader.
RRoel .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 12 personen. Zeker gezien de prijs van het menu en de grote keuze aan gerechten is er voor ieder wat wils met een groter gezelschap. Ook de keuze voor wat luxere gerechten voor een kleine bijbetaling. De tafels zijn keurig ingedekt en het eten werd snel en netjes geserveerd door de vriendelijke bediening.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Toevallig tegen dit restaurant aangelopen een paar weken geleden ene een reservering gemaakt voor vanavond, lekker eten, een culinaire verassing aangaande diverse gerechten, net ff iets anders dan gewend maar voortreffelijke smaak, goede portie grootte, bediening die haar, uiterste best doet om het goed te laten verlopen en niet te duur, prima prijs-kwaliteit verhouding, een aanrader en voor herhaling vatbaar
Boudewijn N.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
hè hè, eindelijk weer eens een restaurant met "escargots" als voorgerecht. Héérlijk. Niet geserveerd in het huisje maar op een warme steen met 6 gaatjes erin. Eet en proeft makkelijk en sopt eenvoudig. Het laatste is van belang vanwege het mee geserveerde stokbrood. En dan de tournedos, gevraagd om "saignant" en tegen onze meeste ervaringen in was hij ook rood en warm van binnen. Klasse van de kok. Lekker glas rood van het huis erbij en de avond kon niet meer stuk. 2 maal koffie ná en voldaan terug naar Tilburg. We komen gegarandeerd weer terug.
PatvW .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
De prijs is werkelijk toppie voor een 3 gangenmenu. Kaart is voldoende uitgebreid en kwaliteit is goed. De gerechten worden op een mooie manier uitgeserveerd. Prima bediening en leuk ingericht restaurant. Dus zeker een aanrader.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Vandaag lekker gegeten bij Bistro Romein. Vlakbij parkeergarage Eiermarkt (na 18.00 € 0,50 per uur) . Vriendelijke en adequate bediening. Super prijs/kwaliteit verhouding.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Het eten is hier erg goedkoop, zeker als je het menu neemt. Het eten is prima. Het ene gerecht is net wat smaakvoller dan de ander en het vlees goed gebakken. Gezien de prijs is het erg goed maar het is een bistro dus je hoeft geen culinaire hoogstandjes te verwachten.
Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Gezien alle trapjes in de locatie is het niet geschikt voor minder validen. Een aanrader voor wie voor weinig geld toch redelijk goed wil eten.
Char L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Bij Bistro Romein kun je voor een prikkie goed eren. De prijzen zijn vergelijkbaar met een kroeghap, maar hier is het eten wel echt beter!
Daarnaast zit je erg sfeervol, erg knus. Een prima tent om een hapje te eten, maar wees er snel bij met je reserveringen, want het is er vaak erg druk! Daar merk je in de bistro echter niks van, nooit problemen gehad met lang wachten of koud eten. Koet: een prima tent!
arjankarper .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
het eten valt erg tegen. misschien moet je gezien de prijs niet teveel verwachten, maar er zat kraak nog smaak aan. de bediening deed zijn best, aardige mensen. maar geen reden om nog eens terug te gaan. sorry.
jvernooij .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede kerstdag bij Romein gegeten. Vijf gangen voor 39,50. Niet duur. Voor de prijs krijg je goed eten, maar meer ook niet. Gezellig restaurant en niet te gehorig. Bediening was vriendelijk. Leuk om te eten voor weinig geld.
Marchien E.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Ik ken geen betere in Nijmegen wat betreft prijs-kwaliteit verhouding. De 3-gangen keuze menus wisselen vaak genoeg dat je niet telkens dezelfde keuzes hebt.
Jokpil .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Ruime entree, voldoende plaats voor jassen. Ruim opgezet restaurant. Niet gehorig, aangenaam gedecoreerd. Top: linnen op tafel! Warm welkom. Uitstekende prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding. Flexibele bediening, kleine wijzigingen in keuze van menu geen probleem. Romein kan nog beter worden als het wijnaanbod van hogere kwaliteit zou zijn. Vooraf wildtrio, Romeinsalade en broschetta. Hoofdgerecht : hertengoulasch en Black Angus. Nagerecht pepernoten creme broulee. Laagje suiker van 1 exemplaar was niet krokant. Veel varieteit in borden/servies: top!