Bistro Rimi

Pancratiusstraat 5 6411 KB Heerlen Nederland Kaart
31-452056401

Over restaurant Bistro Rimi

Bijzonder interieur, veelzijdige kaart

Bij Bistro Rimi in het centrum van Heerlen valt het interieur van architect Frank van den Broek als eerst op. Vooral de bijzondere lampen van kunstenaar Aku Lahti zijn echte eyecatchers. De gerechten die de vriendelijke bediening hier serveert zijn echter minstens even bijzonder. Met invloeden uit de Franse, Italiaanse en Thaise keuken zijn ze werkelijk van alle markten thuis. Zo staat er voor iedere smaak wel wat lekkers op de kaart!

Meer informatie over restaurant Bistro Rimi

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag 12:00 - 22:00
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Echt genoten van het eten vooral de sauzen bij de scampi's (voorgerecht) en bij de asperges als hoofdgerecht waren zeer goed gelukt. Echt een aanrader. De wijnkaart ontbrak, er is alleen huiswijn maar die was wel prima en goed passend bij de gerechten. Bediening vriendelijk en attent. Het is maar een klein restaurant, de tafels staan wat dicht op elkaar, maar de sfeer was goed.
Fred J.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Afgelopen weekend heerlijk genoten van super lekker eten en vriendelijke bediening! Een echte aanrader!

Fred en Marian
Heerlen

Xandra S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het is een onopvallend restaurant aan de buitenkant, maar niet aan de binnenkant! Het eten was heerlijk, verfijnd met verse producten. Een driegangenmenu voor 27 euro; carpaccio als voorgerecht of heerlijke gamba's en een hollandse biefstuk met een zalige bearnaise saus, frites en verse warme groente en heerlijk ijs toe. Dit is een voorbeeld, de menukaart is niet te uitgebreid en dat vinden wij fijn. De porties waren voldoende, maar wij houden niet van grote porties. Voor ons was het precies goed inclusief de bediening, een dikke 10 waard!
Jackdaemen .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
De bediening was correct en ongedwongen maar heel beleefd en attent. We hebben 2 voor- en 2 hoofdgerecht gegeten en die waren allen erg goed en smaakvol met verse ingrediënten. Kortom we kunnen anderen dit restaurant van harte aanbevelen.
Andianne .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het menu van de dag, witvis.
Bediening is enthousiast en vriendelijk.
Heerlijke avond gehad.
Wolkie1972 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Al enkele keren hier gaan eten, ondanks dat ik zelf chefkok ben en natuurlijk zoals een recensies alles zelf kan bereiden is het eten de sfeer en entourage zeer goed lekker gezellig en niet duur ook zonder ah bon die ik zelf uit princiep niet gebruik.
Voor ons is het een restaurant wat in Heerlen onze voorkeur heeft.
Henselmans .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We zijn begonnen met een carpaccio, deze was prima van smaak, daarna vervolgden we met een oosterse zalm , dit was wel even wennen aan de kruiden die gebruikt werden. Als afsluiting een witte chocolade mouse met passievrucht, een lekkere combinatie. De bediening was vriendelijk.
Familie S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Een leuk restaurant. Zowel qua sfeer als kwaliteit. Het eten was erg goed en smaakvol voor een prima prijs/kwaliteit-verhouding. Zeker voor herhaling vatbaar.
Jacquelinehuth .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was heerlijk en de bediening was prettig! Deze keer mocht zelfs gekozen worden uit de hele kaart. Het is een aanrader!
Ga-Yi C.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Dit was niet de 1e keer bij Bistro Rimi, we hebben wederom genoten!
Service is goed, eten is heerlijk, en er hangt een gezellige sfeer in het restaurant!
Leuk, knus restaurantje in centrum Heerlen!
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Aan de hand van de hoge beoordeling gekozen voor dit restaurant, maar persoonlijk vond ik ik een 8,3 een beetje overrated. De inrichting is mooi en strak en je kunt zien dat ze hier veel aandacht aan hebben besteed. De bediening was ook vriendelijk, duidelijk en er zat genoeg tijd tussen elke gang.
Het eten vond ik persoonlijk wat te simpel en standaard voor de prijs die je ervoor betaald. Nu waren we daar met we een AH-actie, dus dan viel het uiteindelijk wel mee, maar anders had ik het geen 27 euro waard voor een drie gangen menu.
Als voorgerecht had ik scampi's in look. Op zich prima bereid, maar wel iets dat ik zelf thuis ook zou kunnen maken. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht, de Oosterse vis. Dit bleek gewone zalm te zijn, dus niet iets bijzonders. Deze was gegrild en op smaak gebracht met Oosterse kruiden. Wederom lekker en prima bereid, maar wederom iets dat ik ook makkelijk zelf thuis kan maken. Dit werd geserveerd met standaard frietjes en persoonlijk vind ik dat een beetje een gebrek aan creativiteit in de keuken. Je kunt zoveel kanten op met aardappel, en toch kiezen veel koks voor frietjes.
Als nagerecht hadden we een witte chocolademousse met passievrucht. De mousse was best lekker. Het had voor mij iets minder zoet gemogen, maar dat is een kwestie van smaak. Mijn collega met wie ik as vond hem daardoor juist erg lekker. De passievrucht had voor mij echter geen meerwaarde aan de mousse.
Op zich een leuk restaurant, met een mooie inrichting. Het eten was op zich kwalitatief goed, maar de kaart had van mij wel iets spannender gemogen. Zeker de combinatie van Franse, Italiaanse en Thaise elementen zoals ze op de website schrijven, kwamen niet echt duidelijk terug in het menu. Ik denk dat als de prijs/kwaliteitverhouding beter zou zijn ik een hoger cijfer had gegeven/
FamilieHabets .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Wat hebben we heerlijk gegeten! We mochten nog kiezen van de kerstkaart dus extra luxe. Heerlijke tomatensoep, carpaccio van rund en hert, en scampi als voorgerecht. Hoofdgerecht hadden we varkenshaas met verschillende sausjes en oosterse vis! Heerlijk! Als nagerecht een verrassing van de chef-kok en witte chocolade mousse met passievrucht. Ook weer super lekker. Een chef-kok die zijn vak verstaat en de bediening was ook super vriendelijk en gastvrij! Kortom een super avond gehad
Haroraemaekers .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Het was er erg gezellig. Leuke aankleding van het restaurant. Het eten was prima.
Ik had een heerlijk stuk zalm. De porties waren prima. We hadden genoeg gegeten, maar ons niet overeten.
De bediening was prima. De jonge dame was erg vriendelijke en behulpzaam, ook bij de keuze.
Ik zal er zeker nog eens terug gaan, en het restaurant aanbevelen bij mijn vrienden.
EJM .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Tijdens ons weekendje Limburg met zijn zessen heerlijk gegeten bij deze bistro. Gebruik gemaakt van de AH actie. Heel goed eten , lekkere wijn en vriendelijke bediening. Kortom gezellige avond gehad.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Ook ons tweede bezoek aan Bistro Rimi was een succes. Wederom uitstekend gegeten in een bijzonder vriendelijke sfeer. Komen beslist weer eens terug.
Parkiet .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Wij waren met 4 p. en namen deel aan de AH-restaurantactie. We werden gastvrij ontvangen. De chefkok was ziek. Zijn vrouw kookte die avond. Er waren 2 keuzes per gang. Soep van de dag (erwtensoep) of carpaccio van rund. Beide gerechten waren lekker, soep goed gevuld en goed warm. Daarna varkenshaas met keus uit diverse sauzen of zalm. De zalm had een pittig, krokant bovenkantje. Ook weer goed bereid. We kregen lekkere frites en wat warme groentes op bord zoals bloemkool, witlof, wortel. Dessert was mousse van witte chocolade met beetje gelei van passiebloem erop (heerlijk fris) of koffie met wat lekkers. De rode huiswijn was goed, de witte zoete ook. Als amuse kregen we een radijsje op stokje met vlgs mij truffelmayonaise gedoopt in iets krokants dat pittig smaakte (hetzelfde dat op de zalm zat). We hebben heerlijk gegeten en ook bediening was erg aardig. Aan te bevelen dus.
Aurora_penz .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Het driegangen menu was ook zeer uitgebreid. Bediening was ook erg vriendelijk en in het restaurant hing een leuke sfeer.
KyleB .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Vriendelijke en behulpzame bediening die goed rekening hield met allergieën.
Leuke sfeer in het restaurant.
Ondanks dat het restaurant gerund werd door twee personen, werden alle gasten toch goed bediend.
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We werden allervriendelijkst ontvangen. Nadat we heerlijk aan een wijntje zaten, het AH keuze menu bekeken. Mijn man had vooral een cappuccino van bospaddestoelen ( gepresenteerd in glas met schuimlaag) zag er prachtig uit en smaakte zalig, ik had vooraf een heerlijke carpaccio. Tussendoor werd ons een stokje aangereikt met een radijs en als ik het goed onthouden heb met daarop citroenmayonaise en grove mosterd....heel verrassend en lekker!
Als hoofdgerecht hadden we de varkenshaas met gebakken champignons. Echt heel erg lekker en mooi gepresenteerd.
Als dessert witte chocolademousse met passievrucht, super lekker!
Afgesloten met een goede bak koffie!
De bediening was zeer vriendelijk, met een compliment aan de jongste bediende, het bleek zijn tweede avond. Je kon merken dat hij nieuw was maar hij deed het keurig!
Boesveldbm .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
alle drie de gerechten waren zeer goed, zeer vriendelijke bediening.
gezellige sfeer. restaurant kunnen wij aan bevelen.