Bistro Poncin

Donderdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

Huubgielisse .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Bij binnenkomst viel het ons op dat er geen andere klanten aanwezig waren in het restaurant terwijl het zondag avond was. We werden heel vriendelijk ontvangen en aan tafel kregen wij de menu kaart. De bediening nam de bestelling op zonder iets te noteren, heel knap met 5 personen. Helaas moesten wij 1uur wachten op ons voorafje bestaande uit; kikkerbilletjes, gevulde champignons en slakken. Dit was echt heerlijk. Daarna weer 40 minuten wachten op het hoofd gerecht, boeuf bourguinon, filet de maigre en scampi. Ook de bijbehorende frietjes waren echt heel goed en origineel geserveerd in een puntzak. Einde verhaal, je kunt hier heel lekker eten maar 1 uur wachten voor een voorgerecht kan echt niet zeker niet als het nog niet druk is. Een aanrader is de kikkerbilletjes echt veel lekkerder dan bij de chinees. Smakelijk.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Sfeervol restaurant met een uitstekende bediening ! De gerechten mooi opgediend en van uitstekende kwaliteit . Een zeer goede keuze uit de vele restaurants die Bergen op Zoom heeft !
Serge.grognard .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Super gezellige Franse sfeer, heel lekker gegeten, escargots en eerlijk stuk vlees, open keuken, vriendelijke bediening, eerlijke prijs-kwaliteit verhouding, top!
SHoevers .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Bediening vriendelijk en snel. Voorgerecht Gegr paddestoelen iets te zout maar wel lekker. Voorgerecht salade met geitenkaas te veel azijn, erg zuur. Bouillon met paddestoelen lekker, iets flauw. Uiensoep mistte wat de uiensmaak terwijl er voldoende ui in zat. Hoofdgerecht eend, lekker, niet de meest malse, maar goed smaak was prima. Al met al ruim voldoende maar geen topkeuken. Ondanks dat het vol was werd de keuken door maar 1 kokkin gerund, knap hoor. Niemand hoefde te lang te wachten op het eten. Personeel bestaat alleen uit vrouwen, wat ook wel eens leuk is. Overall, een prima avond gehad met 2 personen. Incl wijn €100,-
Ada_ .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Het eten was super lekker. Mijn favorieten waren de doperwten soep met spekjes, steak tartare en de macrons.
Zeker een aanrader.
Senang1975 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We zijn goed ontvangen bij het restaurant en mochten zelf een tafeltje uitkiezen. Bediening was attent en behulpzaam. De gerechten en de ambiance waren lekker en zeker een aanrader om nog een keer te reserveren.
KarolienBijsterveld .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten in deze gezellige, sfeervolle bistro. Op de kaart staan typische Franse gerechten en door de vriendelijke bediening werden we vlot geholpen. Ze werken in het restaurant enkel met verse producten en alles wordt met zorg bereid door de chef in de open keuken. We hadden vooraf allebei de escargots en als hoofdgerecht de steak tartare en de eendenborst. Als afsluiter de "assiette de fromage" met een heerlijk glas rode port. Met oa Edith Piaf en Charles Trenet op de achtergrond waan je je echt in Frankrijk! Wij komen hier zeker weer terug!!!
Info227 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Vreselijke tegenvaller. We hebben eerst ruim 30 min. moeten wachten tot we eindelijk een drankje mochten bestellen, vervolgens nog een uur gewacht op het voorgerecht en als hoofdgerecht een rauwe eendeborst op het bord. Natuurlijk hebben wij hier wat van gezegd en daar werd niet goed op gereageerd. Wij komen hier nooit meer terug.
KarinMannien .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Poncin. Als voorgerecht had ik een rijk gevulde vissoep en mijn partner een steak tartaar. De gastvrije bediening kwam even later met ons hoofdgerecht, een entrecote met aubergine crème, courgette en tomaatjes. De entrecote was mals en perfect bereid.
Als afsluiter kozen wij voor de citroen taart en franse kaas. De citroen taart was heerlijk. De gastvrouw kwam aan tafel zelf uitleg geven over de kazen. Na een cappuccino met huisgemaakte macarons, gingen wij voldaan naar huis. Wij komen binnenkort zeker terug.

Hans-van-Kloetinge .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Naar volle tevredenheid een hapje gegeten bij dit restaurant. Wij waren er nog niet bekend mee en werden er door kennissen op geattendeerd. Het eten was van goede kwaliteit, met respect voor de grondsmaken die de Franse keuken met zich meebrengt. Niet teveel poespas, maar gewoon een kwalitatief bord eten met karakter.

De service was informeel, wat in lijn ligt met de menukaart en de sfeer in het restaurant. De gastvrouw kon goed advies geven omtrent de bijpassende wijntjes bij de gerechten. De entrecote van de grill is zeker een aanrader! Wij schuiven graag nog een keertje aan :) Enige minpunt was dat de menkaart zelf iets te 'chique' aandeed voor het karakter van de zaak, een iets lossere benaming en beschrijving van gerechten zou fijn zijn.
FraRi .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wij zijn meerder malen in dit gezellige restaurant wezen eten! Het is altijd goed en de bediening is erg correct. De steak tartaar is subliem , vlees van de houtskoolgrill ,altijd een menu op het seizoen aangepast. Tijdens wijn/spijswandeling ook heerlijk bordje kalfsvlees gegeten en in juli gaan we meedoen met de table d'hote
Gisteravond AAA menu was ook wederom heerlijk. Een aanrader moscht u in Bergen op Zoom verblijven . Chapeau !!
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Heerlijk gegeten in deze Franse huiskamer. Het vegetarische gerecht was heerlijk. Ondanks het slecht weer buiten scheen hier binnen de zon volop. Echt genoten van het avondje daar.
L3kker .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Er was slechts 1 serveerster voor het hele restaurant. Daardoor was de bediening uitermate traag. Het voorgerecht 'Confit de thon met avocado en boerenbrood' was niet meer dan een boterham met tonijnsalade (uit blik?) met een plakje avocado erbovenop. Het zacht gestoofde kalfsvlees was flauw van smaak en vrij taai. De kabeljauwfilet was goed gebakken op de huid, maar het witte sausje erbij was waterig en smaakloos. De patat frites was slap en werd na een opmerking hierover vervangen. Helaas pas toen het hoofdgerecht al op was. We hebben maar geen dessert meer besteld. De prijs was te hoog voor de kwaliteit van het eten.
In het vervolg slaan we dit restaurant over.
ChrisV .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Menu met voldoende keus. Heerlijke steak tartare. De portie voor het hoofdgerecht was ruimschoots genoeg. Goede, vlotte bediening.
Bramterellen .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Vandaag heerlijk gegeten in deze leuke bistro. Bij aankomst vriendelijk ontvangen en daarna een leuk plekje toegewezen. Als service kregen we voor dat we iets besteld hadden een karafje water op tafel met een bakje olijfjes. Vervolgens de bestelling doorgegeven, entrecote en steak, waarna we wat stokbrood met boter en tapenade kregen (als service). Het vlees was perfect bereid, heerlijk sausje naar keuze geserveerd met eigen gesneden friet. Het vlees werd gepresenteerd op een bedje van groente (wortel, champignon en peultjes), eenvoudig maar lekker op smaak en garing was perfect. De rode wijn was erg lekker en paste goed bij het gerecht. Als de dessert koffie met amaretto, dit kwam met een kleine etagere met wat lekkernijen. Mijn partner kon niet kiezen voor een dessert, hier werd gelijk goed op ingespeeld en er kon een combinatie van twee desserts gemaakt worden. Verder een vriendelijke en goede service. Een echte aanrader voor een lekker avondje uit eten!
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Prima bistro, met zorg en liefde ingericht en een zeer prettige correcte bediening. Eten was voortreffelijk, tenminste de gekonfijte eend met zuurkool was TOP. Dit restaurant onderscheid zich van de meeste andere restaurants door gratis een karaf water en stokbrood met boter en pesto te serveren. Zo hoort het!!!
Rwbergschenhoek .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Na een lekkere wandeling in de Wouwse plantage hier toevallig terecht gekomen. Een aangename zaak met vriendelijke en attente bediening. Zaak zat nagenoeg vol maar eten kwam vlot door. Vooraf de kip paté resp. garnalen kroketjes. Smakelijk en puur; je krijgt wat je besteld. Hoofdgerecht de entrecote resp. de zeebaars. Vis en vlees van prima kwaliteit en bereiding. Franse bistro dus geen overdreven hoeveelheid groeten. Friet was overigens gewoon goed.
Lekkere glas huiswijn erbij en een koffie toe. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs. Kortom van harte aanbevolen!
Louise O.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Waren met 6 personen in dit restaurant. We hebben allen heerlijk gegeten zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten worden met veel smaak bereid. Er wordt water op tafel gezet zonder te vragen en steeds bijgevuld. Goed oplettende bediening attent (foto) , meedenken als iemand dieetwensen heeft. Kortom we hebben een zeer geslaagde avond in deze gemoedelijke bistro gehad. Leuke kaart, niet te veel keus en gedurfde gerechten (kikkerbillen).
Ga zo door!
Diana57 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Heerlijk gegeten in een sfeervolle bistro. De steak tartare is een echte aanrader.
De dame die ons bediende was heel vriendelijk. Wij komen zeker terug.
Diana en Ronald
JanniedeV .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Naar aanleiding van een tip van vrienden zijn we hier wezen eten. Omdat het geen opvallend restaurant is, waren we er nog niet eerder geweest. Maar we gaan zeker terugkomen!

Locatie
Het is gelegen tegenover stadspaleis Het Markiezenhof, en de middeleeuwse gevels en ramen vormen een schitterend decor. Men kan in de straat (zelfs bijna voor de deur) parkeren, maar wij hadden de auto op het Mineurplein gezet, het is maar 2 minuten wandelen het stadscentrum in.
De straat zelf is 30km-zone en éénrichtings-verkeer, en leidt naar de Grote Markt. Er rijdt soms wel een auto maar daar hebben we binnen niets van gemerkt.

Binnen
Eenmaal binnen werden we direct en zeer netjes ontvangen door de gastvrouw, die ook onze jassen aannam. Een plaatsje mochten we zelf uitzoeken. We kozen er 1 halverwege de zaak, om zo ook wat van de werkzaamheden in de open keuken mee te krijgen.

Wat ons allebei direct opviel was het speelse gebruik van het meubilair, bij zowat geen enkele tafel stonden dezelfde 4 stoelen. Dit leek een bewuste keuze en dat vermoeden werd later bevestigd door de gastvrouw. Ze legde ook uit dat de stoelen allemaal echt antiek uit frankrijk zijn, zelf bij mekaar gezocht. Ze zijn hier opgeknapt en voorzien van mooie nieuwe zittingen.
De tafels waren allemaal strak met linnen gedekt, deftig! Dit was wel opvallend omdat de prijzen toch erg vriendelijk zijn. De plafondlampen zijn wellicht wat gedateerd maar misstaan niet erg.
Aan de accessoires en afwerking van de zaak is te zien dat er veel liefde en aandacht in gestoken wordt.
Het geheel kwam op ons over als knus en gezellig, maar toch ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld een zakelijk diner.

Eten en drinken
We kregen toen we zaten direct een karaf goed koud water, en wat olijven en brood. We wilden al wel wat drinken maar nog even wachten met de kaart, dit was geen enkel probleem. We namen allebei een Ricard als aperitief, gemixt met een vleugje grenadine. Een aanrader als je ook van Frankrijk houdt!
We gingen niet voor het menu (3 gangen voor 30 euro), omdat de a la carte prijzen erg meevielen. Mijn man hield het simpel met de charcuterie vooraf en de steak als hoofdgerecht. Ik ging voor de "specialiteit van het huis" steak tartare vooraf en "collier d'agneau" (lamsnek) als hoofd, op aanraden van de gastvrouw.

Voorgerecht
De charcuterie (bord met diverse vleessoorten en geroosterd brood) was netjes en ruim voldoende, en smaakte hem prima. De steak tartare wordt direct met de hand gesneden, en proefde dan ook geweldig! Hij werd geserveerd met o.a. kappertjes, uitjes, mosterd, diverse sauzen. Ook zat er een eidooier op die je zelf mag vermengen met het vlees. Het zorgt voor een smeuiig geheel met een waar feest van smaken in je mond! Een echte belevenis, dit gerecht. Omdat het rauw is, misschien niet ieders keuze, maar de mijne zeker!
Overigens dronken we er de rode huiswijn bij, die opvallend goed is.

Hoofdgerecht
De steak was "dik in orde" en "je proeft echt dat hij van de houtskoolgrill komt". Leuk was dat we in de open keuken hadden kunnen meekijken hoe die bereid werd.
Mijn lamsnek was ook bijzonder lekker, hoewel ik normaal niet zo'n fan ben van lam. Dit 12 uur gegaarde vlees was een heerlijk zacht zowel van smaak als textuur.
Bij de gerechten kwam er apart nog frietjes en gegratineerde aardappelen. Op het bord zelf was er natuurlijk een garnering van groeten met gebakken spekjes, prima.
De bediening kwam vrij vlot al vragen of we nog een portie friet wilden, en gaf aan dat als we nog meer wilden dat dat geen enkel probleem was. Die frites waren super, de gratin kon mijn man minder bekoren (mij wel). De mayonaise was huisgemaakt en inderdaad weer op de echte franse wijze, stevig en lichtzuur.
De rode huiswijn vormde ook hier een prima aanvulling, samen met een verse karaf water.

Nagerecht
We kozen de Creme au chocolat en de mango bavarois, beiden van uitstekende kwaliteit en goede grootte. Vooral die chocoladepudding (want dat is het) is een aanrader, de pure chocolade is heerlijk!

Achteraf nog een kopje koffie (standaard voorzien van diverse huisgemaakte lekkernijen!) en gezellig natafelen in een ongedwongen sfeer. De chef-kokkin kwam nog even langs om te informeren of alles naar wens was geweest, en verklapte desgevraagd het recept van de mayonaise, aardig!

Voor ons was deze avond weer eens zo'n "pareltje" dat je maar heel zelden vindt. Aan de andere bezoekers te zien had iedereen het naar z'n zin, personeel inclusief.

Vakwerk en prima prijzen, ga zo door Bistro Poncin!