Bistro Pimpernel

Kruisweg 959 2132 CD Hoofddorp Nederland Kaart

Over restaurant Bistro Pimpernel

Franse specialiteiten

Een begrip in Hoofddorp, dat mag best gezegd worden. Geniet van de informele sfeer en de gastvrije bediening. Het eten is heerlijk, Franse specialiteiten spelen de hoofdrol op je bord. Het attente personeel adviseert je graag in een heerlijk glas wijn die perfect matcht met jouw gerecht bourgondisch genieten!

Halve fles mineraalwater

• Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
was goed en gezellig
De_Haas .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Ik ben hier gaan eten met een goede vriend en afgegaan op de Iens recensies. We werden vriendelijk ontvangen. door de uitbater. Het restaurant ziet er enigzins oudbollig maar niet ongezellig uit. Op het menu is ook redelijk standaard/oudbollig en enigzins aan de prijs.

We begonnen met een lekkere wijn en brood met tapenade, verder bestelde wij de wild bouillon als voorgerecht en hert, met groenten en gebakken aardappeltjes en friet als hoofd.

De geserveerde bouillon was goed op smaak en lekker.
Het hoofd gerecht was helaas een teleurstelling. Het Hert en de bij gerechten die wij wij geserveerd kregen waren op zijn hoogst lauw te noemen. Toen wij dit op merkten werd dit direct gecorrigeerd. Dit bestond helaas uit het hert en de gebakken aardappelen weer kort terug te doen. Het Hert was hierdoor bitter geworden en aardappelen niet noemenswaardig verbeterd.
Ook dit hebben wij gemeld en dit werd opgelost door het serveren van een entrecote, deze was wel erg goed.
Wat service betreft dus geen opmerkingen.

Nu kan het een keer misgaan. Echter ook als niks mis was gegaan moet ik zeggen dat dit restaurant aan de prijs is en ouderwets eten serveert. Dit is prima maar dan moet ook wel alles kloppen.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Mijn omgeving begon me weer hints te geven. Moet je niet eens een keertje gaan? Ga je niet meer uit eten? Dan weet ik dat ze het hebben over de Pimpernel en dan met name over de door mij beschreven ervaringen aldaar. Vaak genoeg heb ik gezegd; “je bent er toch ook vaak genoeg? Kan je toch ook iets schrijven?”. Ja, zeggen ze dan maar wij doen het niet zo leuk als jij. Grote kans dat ze gewoon slijmen maar ik heb net mijn vorige recensie gelezen en ze hebben wel een beetje een punt. Moet ik echt wel een paar dagen op broeien wil ik het beter doen.
Laat ik me deze keer dan vooral richten op de feiten. Vorige week zaterdag mochten we wederom het geluk smaken om ons aan de dis te zetten bij de onvolprezen Pimpernel. Mijn schoonmoeder was op visite en zou het hele weekend blijven. Wellicht dat u nu denkt: “och ongelukkige!” Maar dan kent u mijn schoonmoeder niet. Trouwens, zo vaak komt ze niet en als het dan wel zo ver is dan moet je het vieren en waar beter dan…? Inderdaad u begrijpt de hint.
Bij hoge uitzondering hadden we met een combinatie van dreigen en vleien ook haar favoriete kleinzoon zo ver gekregen om mee te gaan. Eerst een bescheiden hapje eten en daarna met zijn allen een filmpje pakken. Als je het doet, moet je het goed doen. Als je dan ook laat weten aan de gastheer dat je verdere plannen hebt, hoef je je zeker geen zorgen te maken dat je niet op tijd zal zijn.
We waren aan de vroege kant en konden zelf een favoriete plekje kiezen. Deze keer centraal vlak bij de wijn. Mocht het onverwachts allemaal mis gaan dan zou de troost immer nabij zijn. Uiteraard gaat het niet mis. Ik denk zelfs dat als het wel mis zou gaan dat wij als gasten er niet veel van mee zouden krijgen. Gastheer Raymond is genetisch niet in staat tot het tonen van paniek en dermate gepokt en gemazeld in het vak dat hij direct het voordeel uit het nadeel zou exploiteren.
Dat doet hij niet in zijn eentje. Natuurlijk niet! Hij weet dat hij kan vertrouwen op stille kracht Margreet wier niet geringe culinaire vermogens slechts geëvenaard worden door haar bescheidenheid. Andere koks werken zich in de kijker met het benadrukken van ‘t Rock ’n Roll gevoel van onder constante druk hoge prestaties te moeten leveren. Het zal wel! Ik weet dat er heel wat internationale rockers bij voorkeur naar Nederland komen om zich te buiten te gaan aan de producten van die snackbar die ooit begon in de Ferdinand Bolstraat. Geef mij dan maar Margreet.
Terug naar de feiten want ik zou het kort houden. Nadat we onze ergste honger hadden gestild met de broodjes besmeerd met truffelmayonaise, gezouten boter en de zongedroogde tomatentapenade (die trouwens steeds lekkerder lijkt te worden) mochten we alras aan de voorspijzen. Alleen maar klassiekers. Ik had de slakken in knoflookroom, vrouwlief de carpaccio, moeders had de keuken zo ver gekregen dat ze een combi hadden gemaakt van de gerookte zalm, de paling en de garnalen en kleinzoon mocht zich alvast te buiten gaan aan de in de arachideolie gebakken patatten. Purist als hij is, eet hij deze zonder tussenkomst van saus zelfs als dat de huisgedraaide mosterdmayonaise is. Alles ging schoon op als bewijs aan de keuken van onze waardering.
Dan de hoofdgerechten! Vrouwlief ging aan het lam, ik liet me weer overhalen tot een malse kort geschroeide rib eye steak en mijn favoriete schoonmoeder nam voor het eerst in haar leven de asperges met hollandaise saus en parmaham. Zelfs op latere leeftijd gaat zij het avontuur niet uit de weg. Dan zoonlief. Ik had u al gewezen op zijn uitgelezen smaak en het feit dat hij culinair moeilijk te behagen is. Margreet flikte het toch door bij hoge uitzondering een wienerschnitzel te serveren. Hij was er duidelijk blij mee. Een unanieme blijdschap overigens, want wij waren niet minder blij met onze keuzes. Het lam was dartel, de rib eye scharlaken en de asperges waren fris, smeuïg en zeer naar genoegen. De schnitzel was gewoon op. Niet zo poëtisch wellicht maar de hedendaagse jeugd is niet zo dichterlijk.
Door de uitgekiende timing, hadden we zelfs nog tijd voor een toetje. Dat liet ik me geen 2e keer zeggen natuurlijk. Ik had me al een aantal keren kunnen onttrekken aan de mort au chocolat (of in lokaal dialect: de chocodood). Nu zou ik mijn lot niet ontlopen. Vrouwlief nam de voor haar bestemde dame blanche en zoonlief verkoos een dame sans chocolat. Purist hè!
En schoonmoeder? Ja die had het buikje eigenlijk al overvuld maar ze kon toch moeilijk nee zeggen tegen een paar schepjes van de ‘mort au chocolat’. We hebben het beiden naar volle tevredenheid overleefd. Sterker nog, we kijken uit naar de volgende confrontatie met de chocodood.
U begrijpt, wij hadden weer een topavond.
Misschien heeft u een wat minder vloeiende relatie met uw schoonmoeder. Dat het nooit lekker loopt en zo. Pijnlijke stiltes als u samen bent? Zou u haar toch eens mee moeten nemen naar de Pimpernel.
Goed dat ik er aan denk. Toch even vragen aan mijn vrouw wanneer haar moeder weer komt.
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een top restaurant wat je niet verwacht van buitenkant, gezellige oubollige inrichting met een perfecte gastheer een goede kaart waar ook van afgeweken kan worden en toch ook weer betaalbaar het is voor ons de derde keer dat we er gegeten hebben de laatste keer zelfs met 9 personen.
De volgende staat alweer in de planning
SheungL .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Om te vieren dat wij allebei een nieuwe baan hebben zijn we bij de Pimpernel gaan eten. In onze kennissen/familie/vriendenkring wel bekend, wij hadden er zelf nog nooit gegeten! Van te voren had mijn vriend gebeld dat hij snel last heeft van de tocht dus of wij een tafel bij de deur vandaan konden krijgen. Dit was geen probleem, bij binnenkomst bleek zelfs dat de eigenaar dacht dat hij een oude man was en had zelfs een dekentje voor ons klaar gelegd, enorm attent (ondanks dat het niet nodig was)! Bij het zitten kregen we al broodjes (met heerlijke truffelmayonaise). Het eten was erg lekker, we zijn voor de carpaccio en de asperges hollandaise gegaan en die smaakten goed, alles kwam op warme borden waardoor het goed warm bleef. Als hoofdgerecht de rib eye en dat was een goed formaat stuk vlees! Heeft ons prima gesmaakt, maar wat mij toch het meest bij is gebleven is het ' death by chocolate' dessert, een echte aanrader als je nog wat ruimte over hebt! Eerlijk is eerlijk, soms moesten we wel even wachten op het eten, maar we hadden geen haast. Daarentegen hebben we diep respect voor de eigenaren die zich enorm inspannen om het iedereen naar de zin te maken! Het eten smaakt goed, de bediening is vriendelijk en attent, dus wat ons betreft een aanrader voor een gezellig avondje uiteten!
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Weer langs de Pimpernel geweest. Op mijn vorige artikeltjes had ik van mede-eters de opmerking gekregen dat ik zo weinig kritisch was. Ik zou moeten waken voor mijn objectiviteit en geloofwaardigheid. Dat was even schrikken. Kan ik toch niet laten gebeuren? In de dagen vooraf had ik me tot niet geringe ergernis van mijn huisgenoten geoefend op het leveren van scherpe edoch gefundeerde kritiek. Kilo's citroenen had ik er doorheen gejaagd, de sla alleen aangemaakt met natuurazijn, de borrel vervangen door citroengenever en slechts de goedkoopste droge witte wijn geschonken. Alles om toch maar zuur genoeg te kunnen zijn en ook letterlijk azijn te kunnen pissen. Met succes want de kalkaanslag in mijn toiletpot is inmiddels volledig verdwenen met slecht beperkte schade aan het glazuur.
Ik dacht me dus volkomen voorbereid. Met een diepe frons en strakke bovenlip schreed ik de drempel over. Willing and able om ook de minste overschrijding van de wenselijkheid of de betamelijkheid direct en vlammend in een beperkt aantal welgekozen woorden keihard af te straffen.
Maar waarom zou ik? De Pimpernel is alsof ik bij vrienden ga eten. Als ik vrienden zou hebben die zo goed zouden koken tenminste. Een geoefend zuurpruim kan altijd wel iets vinden om over te zeuren. Daar doe ik het niet voor. Ik ga uit eten om te genieten van een goede keuken, aangename wijnen en nog prettiger gezelschap. Tot dat laatste reken ik vaak ook de gastheer en de gastvrouw. Betekent wel dat we vaak niet zo avontuurlijk zijn en kiezen voor de vertrouwde adresjes waar we weten dat het goed is. Welnu dat is de Pimpernel.. Meer dan dat zelfs.
Het kan in mijn optiek ook niet mis gaan met zulk een gastheer en zulk een keuken. Ik moet op deze plek ook een cijfer hangen aan het decor. In alle eerlijkheid als de keuken en de service goed zijn, ben ik de laatste om te klagen over het decor. Overigens het ‘weer’ uit de eerste alinea kunt u heel letterlijk nemen omdat we minder dan een week geleden ook al waren geweest. Betekent dat ik in 1 recensie meerdere gerechten voor u kan beschrijven.
Zoals de zwezerik op een bedje van sla met appel en appelstroop. De zwezerik was perfect gebakken en de combinatie met de appel en de stroop is hemels zelfs voor een geseculariseerde ziel als ik. De 2e keer had ik de slakken. De kaart spreekt over kruidenboter maar je kan ze ook bestellen in knoflookroom. Allebei lekker maar neem toch maar de room. Probeer dan maar eens om niet alle saus met wat brood weg te eten. Mijn vrouw deed beiden keren de carpaccio. Ik kan u dan wel zeggen dat het gaat om een niet te overtreffen combi van perfect vlees in close harmony met de dressing, de pijnboompitjes en vooral de kaas maar misschien is het aansprekender als ik zeg dat ze de afgelopen 7 (8?) keren ook de carpaccio heeft genomen.
Dan de hoofdgerechten. Laat mij u verhalen over de lamsracks, het suddervlees en de rib eye. De eerste gaat vergezeld van een milde warme knoflooksaus, de laatstgenoemde van een koele knoflooksaus. In beide gevallen gebruik je die saus voornamelijk als extra touch voor de toch al heerlijke frieten want deze stukjes vlees hebben echt geen saus van node. Die rib eye is wel voor de stevige eter, neem dus een niet al te zwaar voorgerecht . Overigens raad ik een ieder aan om die rib eye nooit welldone, zo min mogelijk medium rare en ook niet saignant te nemen maar bleu. Dat wil zeggen heel snel aan alle kanten dicht geschroeid maar van binnen nog zo rood als een brandweerauto bij zonsondergang. Misschien wat te veel voor de minder geoefende eter maar mij mag je er voor wakker maken. Resteert het suddervlees. Welnu alle respect voor uw moeder/oma/oudtante/buurvrouw, maar zelfs zij kan niet tippen aan wat hier wordt geleverd. Het vlees heeft zulk een gaarheid dat iedere onverhoedse beweging dient te worden vermeden omdat de lapjes ander op uw bord uit een zouden vallen. Ik kan niet uitweiden over de smaak omdat het water me dan zo in de mond zou lopen dat mijn toetsenbord niet droog blijft. Ze gaan bij toch al niet zo lang mee.
Bij dit alles krijg je naast de beroemde in ganzenvet gebakken aardappeltjes (ook zonder saus) ook wat gezonde bijgerechtjes die zonder uitzondering geweldig zijn. In ieder geval de tomatensalade met milde kerrydressing. Maar de ene keer kregen wij de met het kaneel gekruide gebakken witlofstronk die ieder vermoeden van bitter schaterlachend van zich afschud, de 2e keer was het de spinazie in room uit de oven. Allebei geweldig. Heel vaak gezien dat aanzienlijke restaurants juist in die kleine bijzaken alsnog glorieus de mist in gingen. Niet dat de avond ermee verpest is. Verre van dat maar alles verliest toch een klein beetje de glans.
Dan de nagerechten. De vorige keer hadden we gemerkt dat de hemelse aardbeiensoep van de kaart was verdwenen. Mogelijk dat de term ‘soep’ hieraan debet is. Mensen associëren dat toch met warm en iets voor het voorgerecht. Nou dat is het zeker niet. Misschien dat de term Fraises Épaissies het beter zou doen? Het is in ieder geval een fruitige rinse emulsie van pure aardbei vergezeld van een bolletje weelderig roomijs, wulpse slagroom en een in dit geval onovertroffen takje mint. De combinatie van smaken en structuren is in onze opinie zo geweldig dat wij hebben gebedeld om het toch op ons bord te kunnen krijgen. Het is ons gelukt. Ik hoop van harte dat u het zelfde succes zal smaken. Het is meer dan de moeite waard en al dan niet gevolgd door de uitstekende koffie, een uitstekende bekroning van de maaltijd.
Moeten we snel nog een keer doen.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Met z'n vieren hebben we heerlijk gegeten bij de pimpernel. De mannen gingen aan de lam, de dames de eend en zalm. We hebben allemaal gesmikkeld. Alles was goed op smaak en mals. De groenten had iets bijzonderder gekund. Het interieur is gedateerd, maar wel gezellig. De gastheer was erg vriendelijk.
Ben R.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wij vonden het wederom weer goed,gezellig en heerlijk.Maar je moet als je hier gaat eten geen haast hebben.Deze mensen doen het met ze,naar twee en wij hebben daar heel veel respect voor.Nou vinden wij dat je van een avondje ergens eten altijd de tijd moet nemen. Deze meneer wil het echt iedereen naar de zin maken. Ga zo door!
Sjors11 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Op zaterdagavond gegeten met 4 personen hier gegeten. De gastheer was absoluut erg vriendelijk, maar deed alles alleen waardoor de bediening niet anders was dan miniem. Na binnenkomst heeft het ca. 15 min. geduurd voordat hij de drankjes kwam opnemen. Bij het opnemen van de bestelling van het voorgerecht en het hoofdgerecht bestelde wij ook wat brood vooraf. Na ca. 15 min kwam het voorgerecht maar was het brood nog niet gebracht. Voorgerecht was 3x Coquilles in een roomsaus en een eendenlever late, de pate was goed de coquilles waren bijna smaakloos en de roomsaus was een soort niet gezoet waterige lobbige slagroom, na wat toevoeging van zout en peper zat er iets van smaak aan. Na ca. 1 uur kwamen de hoofdgerechten (1x ribeye en 3x hertenbiefstuk met een cognac saus), echt belachelijk lang en over de smaak waren we ook al niet heel enthousiast. De ribeye was erg goed, de hertenbiefstuk was echt slecht. Zelfs mij mes had er moeite mee! Hij was qua kleur goed maar absoluut taai en smaakloos, de cognac saus was koud en smaakte naar een soort mangomayonaise. ook het bestellen van de koffie bleek problematisch na 2x te hebben doorgegeven kwam de gastheer na 10 min. toch nog even vragen wat de bestelling ook weer was. voor qua smaken waren alle gerechten oke, maar het meeste vlees was bij het opdienen al behoorlijk lauw. Wisselende ervaringen voor wat betreft het eten. Bediening vriendelijk maar slecht door te druk voor 1x man. Mijn conclusie: tegenvallend
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Voorafgaand aan een voorstelling in de Meerse gegeten in de Pimpernel. Dat bleek een prima keuze te zijn. Als voorgerecht de coquilles en pompoensoep en als hoofdgrecht de proeverij van wild en het pannetje van oma. De gerechten waren heerlijk van smaak en werden mooi opgemaakt opgediend. Wij hebben heerlijk gegeten. Ook goed is dat er keurig rekening wordt gehouden met de begintijd van de voorstelling.
Een aanrader
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Gegeten met groep collega's, die wisselend waren in hun oordeel. Zo was de gastheer absoluut erg vriendelijk, maar snapten wij niet waarom hij de bediening in zijn eentje deed. Naast zijn ervaring en gastvrijheid zou ik adviseren een vlotte jonge dame/heer in te zetten om de bediening net even wat vlotter te laten verlopen. waar de meeste voorgerechten redelijk goed in de smaak vielen, waren we over de hoofdgerechten minder enthousiast. Qua smaken waren alle gerechten oke, maar het meeste vlees was bij het opdienen al behoorlijk lauw. Bij de nagerechten mistte langere tijd 2x creme brulee, die uiteindelijk ook echt niet oke bleek te zijn. Andere nagerechten waren wel weer erg lekker. Wisselende ervaringen dus, algemene deler maakte onze ervaring niet heel enthousiast. De door velen geroemde 'huiskamer inrichting' snap ik wel, maar was voor mijzelf eerder oubollig en ouderwets. Je zou het retro kunnen noemen als dat de intentie zou zijn, maar die indruk had ik niet. Rieten stoelen in een restaurant is by far niet mijn smaak. Mijn conclusie: tegenvallend maar geen slecht eten, een aardige gastheer die het net wat te druk had en een wat gedateerde inrichting.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Heerlijk eten, vriendelijke en vlotte bediening, gezellig decor, kortom, een topper met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Robo44 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Goed eten in gezellige atmosfeer. Bij binnenkomst voel je je meteen thuis. De kaart biedt een uitgebreide keuze van voor en hoofdgerechten. De bediening is prima en er wordt goed ingespeeld op eventuele wensen buiten de kaart om en er wordt rekening gehouden met eventuele dieten, zoals in ons geval glutenvrij. Een aanrader voor een gezellig avondje uit.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Samen met bevriend echtpaar op 29/11/2014 gegeten bij Pimpernel. Dat is niet meegevallen. We hadden gereserveerd om 19.00 uur; het duurde een uur eer de (pompoen)soep werd opgediend, deze was op zich prima.
Daarna begon opnieuw het lange wachten: weer drie kwartier. Het probleem zit hem in de personele bezetting (twee mensen), die ook in de keuken actief is.

Zelf had ik "Oma's pannetje", goed van smaak. Mijn vrouw had een hertenbiefstuk, met o.a. gefrituurde spruitjes. Dat zag er niet echt smakelijk uit en het smaakte ook naar niks. Dat was ook de mening van de andere disgenoten. Een vervangende groente -bijv. verse gekookte spruitjes- was niet voorhanden. Wel witlof in een gebruleerde(?) roomsaus, zoals die bij de andere drie gerechten werd gepresenteerd. Misschien een idee om het garnituur bij het hoofdgerecht bij de bestelling vooraf te benoemen? De tournedos resp. het lamsrack van onze vrienden waren goed.

In het algemeen werd er vrij veel vet gebruikt (romige tomatensaus, in eendenvet gebakken aardappeltjes, gefrituurde groente etc). Niet iedereen verdraagt dat even goed.
Marco P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gister voor het eerst bijde Pimpernel gegeten na het hebben gelezen van andere recencies.
Wat ik gelezen heb klopt, een gemoedelijke sfeer, formaat hele grote warme huiskamer.
De zaak zat helemaal vol, maar het bedienende echtpaar dat heel druk was, heeft toch voldoende aandacht voor alle gasten. Het eten was prima, ik had oma's potje met ossenhaaspuntjrs en mijn partner had vis. Beide waren prima bereid en smaakvol. Kwaliteit van het eten is in verhouding met de prijzen. Echt een aanrader als je leuk en uitgebreid wil dineren. Wij hebben 4 uur aan tafel gezeten naar volle tevredenheid.
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
we hebben er voor het eerst gegeten en het diner was uitstekend en ook uitgebreid met brood.
ook kregen wij franse chansons als achtergrondmusiek wat goed bij het eten paste.
de eigenaarverzorgde ons goed en de bediening was snel.
FredenJolanda .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Ontvangst was erg goed. Het eten was verrassend en erg lekker. Bediening en service waren uitstekend. Min puntje we zaten vlak bij de ingang, en als deur open ging kwam er veel kou mee naar binnen.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Ik heb de proeverij van wild genomen en dat was een goede keus, ik heb heerlijk gegeten. De bediening was vriendelijk en komt persoonlijk over, je voelt echt dat je verwend gaat worden.
Het is een echte aanrader !!!
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Het is wel leuk, zo nu en dan een restaurantbespreking achterlaten op een site maar het levert wel een verplichting op. Als je een restaurateur in een aantal goed gekozen woorden de hemel in jaagt, moet je wel zo nu en dan terug om na te gaan of de goede man (M/V) door al het ophemelen niet op zijn lauweren is gaan rusten. Goed wij offeren ons wel op.
Vorige week dus maar weer afgereisd naar het schilderachtige Hoofddorp. De jongens voorzien van kaartjes voor de film van 18:50 uur. Volgens het meisje achter het loket zouden ze tot zeker 21:30 uur bezig gehouden worden. Dat gaf ons ruim 2,5 uur voor het diner. Dan moet het wel heel raar lopen willen we niet aan een dessert toekomen.
De ontvangst bij de Pimpernel was weinig verrassend allerhartelijkst. In februari was de kunst aan de muur anders maar hoe vreemd sommige mensen het ook kunnen vinden, wij gaan meestal niet naar een restaurant voor de kunst. Met de keus uit een aantal tafeltje, namen we die in de buurt van het wijnrek. De huiswijn, een Malbec, is meer dan uitstekend. Altijd leuk om dan te zien welke wijnen er nog meer voor handen zijn.
Bij ons aperitief werden we weer voorzien van brood en 3 schaaltjes met gezouten boter, tomatentapenade en olijventapenade. Allemaal even smakelijk. Mijn lief die niet zo gek is op olijven had liever de truffelmayonaise gehad. Ik kon me dus heerlijk uitleven.
De kaart is niet supergroot maar ik heb het altijd weer moeilijk om een keus te maken. Mijn lief neemt altijd de carpaccio, die niet te overtreffen combi van perfect vlees in close harmony met de dressing, de pijnboompitjes en vooral de kaas. Ik twijfelde even tussen de Salade Pimpernel en de slakken maar koos toch voor de laatste. De kaart spreekt over kruidenboter. Kenners weten dat Tanja ze ook serveert in kruidenroom. Het is allebei lekker maar ik raad toch echt de room aan. Zelden lijkt de kosmos zo in evenwicht als wanneer je je laatste toefje saus opneemt met een vers broodje.
Bij de hoofdgerechten koos ik de Rib Eye Steak en mijn vrouw voor de Lam. Ik ben dermate goed te spreken over die knoflookroom dat ik deze ook graag als begeleiding wilde bij mijn vlees. Uiteraard informeerde Raymond ook hoe ik mijn Rib Eye wens te nuttigen. In veel gevallen is de keus dan 1 well done, 2 medium en 3 saignant. Bij de Pimpernel heb je nog een extra mogelijkheid, te weten Bleu. Dat houdt in: aan beide kanten heel kort verhit op een hoog vuur om te zorgen dat het vlees super rood is. Betekent ook dat het vlees niet overdreven warm kan zijn, een situatie waarvoor de gastheer expliciet waarschuwt.
Ik ben zonder spijt voor bleu gegaan. Het vlees was zo goed dat de saus feitelijk overbodig was al hoeft u echt niet te denken dat ik het op het bord heb laten liggen. Het smaakt ook prima op die jaloersmakend lekkere in de arachideolie gebakken patatten. Ik blijf wel van mening dat je de weelderige in ganzenvet gebakken aardappeltjes zonder saus moet eten maar iedereen moet dat voor zich zelf uitmaken.
Naast het vlees en de aardappels zorgt de Pimpernel iedere keer voor wat gezonde bijgerechten. Deze keer romige spinazie en een sprankelend frisse zelfgemaakte appelmoes. Mijn lief bleek erg in d’r nopjes met haar lam. Er kon wederom geen hapje voor mij af. Ik kan dus deze keer niet uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat het overheerlijk was.
Na deze overdaad leken we nog ruim de tijd te hebben voor een toetje. Wel hebben we eerst nog maar een watertje voor mij (ja iemand moet rijden) en een glaasje rood voor mijn lief genomen. Over de nagerechten doen we nooit echt lang. Mijn lief hernieuwde haar kennismaking met de Dame Blanche in haar robe van warme vers gesmolten chocolade. Ik wierp me wederom op de crème brûlée. Als u meent dat u deze elders beter krijgt, dan hoor ik het graag maar vooralsnog zal ik u niet op uw woord geloven.
Iets voor half tien stapten de jongens al weer binnen. Onder het genot van een kopje heerlijke koffie en fris voor de boys namen we nog even de film door. Jammer dat ik ‘m gemist heb maar soms moet je opofferen voor je medemens..
LeonieII .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Naar aanleiding van de goede recensies gekozen voor Bistro Pimpernel. Dat was inderdaad een goed keuze! Ontvangst is gastvrij, bediening is met elan maar ook gemoedelijk met oprechte interesse voor de gasten. Een gevarieerde menukaart en alle producten zijn van zeer goede verse kwaliteit, met zorg geserveerd en bereid. Ondanks dat het redelijk druk was op de woensdagavond (reserveren!) heeft de gastheer alle aandacht gegeven aan de gasten.
Een bistro waar men kan genieten van een uitstekende maaltijd en waar ik zeer zeker weer zal gaan eten!