Over het restaurant Bistro Noroc

Creatieve combinaties

Noroc is een typische bistro in Leiden. Dat betekent een mooie Franse kaart, maar je vindt er ook een vleugje Italië. Het restaurantje is een beetje verstopt in een steeg, midden in het centrum. Passie en ervaring van de twee chefs samen resulteren in creatieve combinaties. Ze hebben er zelfs het certificaat van uitmuntendheid 2016 mee behaald!

Meer informatie over restaurant Bistro Noroc

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
Arthur N.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Fantastisch restaurant. De prijskwaliteit verhouding is geweldig. Neem het grote voorgerecht (€18 voor 2 personen) en daarna een klein hoofdgerecht (bv de voortreffelijke eend), en dan zit je voor weinig geld echt te genieten. Gaan we zeker vaker naartoe!
Jannette .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Door de oorverdovende herrie van de koffiemachine vanuit de open keuken kon ik nauwelijks een gesprek voeren, laat staan rustig eten. Daarom hebben we het alleen bij koffie en thee gehouden.

De inrichting kan beter voor zo'n leuke bistro. Je kunt er brocante/ retro spulletjes neerzetten die evt te koop zijn, zoals servies, vaasjes, oude radio's. Leg boeken en tijdschriften neer. Dat geeft wat meer sfeer en zorgt dat er altijd iets te bekijken is.
Louke V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Kleine menukaart waardoor je misschien iets sneller eens iets anders kiest, leuk! Daarbij was het eten verrukkelijk en niet duur. Gemoedelijk, een beetje een huiskamersfeer. Echt een aanrader voor zomaar een etentje buiten de deur.
Benjamin B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Nooit geweten dat er zulke goede restaurants in Leiden bestaan waar de prijs/kwaliteitverhouding echt geweldig is!
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wij hebben heerlijk in Noroc gegeten voor een bijzonder gunstige prijs. De kaart is dit groot, maar er staan aparte heerlijk gerechten op waarbij je ook nog eens kunt lezen uit een normale portie of een grote portie. De bediening was bijzonder vriendelijk. Echt een aanrader !
Peter J V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Bistro Noroc is een uiterst vriendelijke, kleine eenvoudige bistro. Een mensentent, zou Gerard Reve zeggen: eerlijk en heerlijk voedsel tegen een alleszins redelijke prijs. Probeer vooral ook de anti pasti voor 2 personen. Zalig!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Je waant je een klein beetje in allo allo, alleen de Franse muziek ontbreekt nog.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Voor het eerst hier geluncht. Piepklein, kleine kaart maar je voelt meteen dat hier met passie gekookt wordt. Ik neem een salade met gegrilde aubergine, geitenkaas en walnoten. Fijne dressing en ernaast een schaaltje olijfolie met lekker bruin brood. Mijn tafelgenoot eet tagliatelle met eend, champignons en roomsaus. Hij is er erg over te spreken. Hier komen we zeker terug. Voor de fantastische appeltaart die op de toonbank stond. Of voor alle andere gerechtjes op de kaart en het bord die we ook graag een keer willen proeven.
NvdAM .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gisteren hier weer geluncht. Zoals altijd heerlijk vers bereid, salade caprese en ovenschaal kip. Goede prijs-kwaliteit. Verse groenten, verse jus, lekker wijn. Beetje verstopt in een steeg, midden in het centrum, tussen boetiekjes. Vriendelijke bediening.
ThijsdeVos .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We hebben hier gegeten na mijn afstuderen met familie. De kwaliteit van het eten was zeer goed, vers en de prijs kwaliteit verhouding mijns inziens uitstekend. De chef en bediening doen erg hun best om het je naar de zin te maken. Op verzoek heerlijke wijn bij het eten. Tussendoor werd één van de gasten niet lekker maar dit werd keurig opgevangen en ingeschat door de bediening en chef. Tempo dik in orde.
Tip: Ik denk dat wat warmer licht en bijvoorbeeld een mooie olielamp/lantaarn buiten nieuwe gasten zou kunnen enthousiasmeren om eens een hapje te komen eten.

Voor de lunch ook altijd goed!

Aanrader voor als je eens iets te vieren hebt of als je zin heb in lekker vers eten. Je kunt hier eten in een ongedwongen sfeer met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Nog bedankt voor de mooie avond!
Proeferendrinker .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Altijd heerlijke lunchgerechen hier! Ik ben hier al meerdere keren geweest en de broodje worden altijd goed belegt en de producten zijn van goede kwaliteit en aardige bedieneng.
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Ben bij noroc wezen eten voor het diner. Was erg lekker en voor een goede prijs.

Enige wat vrij tegenviel was het kaasplankje. Deze was, met wat je ervoor kreeg, ontzettend duur. Bij andere veel duurdere/ gelijk geprijsde restaurants in Leiden krijg je specialere/lekkerdere kazen voor of een goedkopere of een gelijke prijs. De camembert was overigens wel uitzonderlijk lekker. Tip aan Noroc: ga is overleggen met de kaasboer op de lange mare. Zij maken plankjes voor een bepaalde prijs. In vergelijking met de rest van de kaart zou bv een plankje van €9,50 beter aansluiten.

Overigens was de service erg goed, toen we weggingen mochten we de brownie proeven. Was heerlijk. Probeer alleen wel op de muziek te letten. Niet iedereen houdt van house muziek tijdens eten.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Veel goede berichten gehoord over deze brasserie. Toch ook maar eens geprobeerd. Buiten staat een kaart met handgeschreven aanbiedingen. Klein of groot te nemen. Leuke combinaties. Erg creatief. Geen doorsnee. Kozen voor een combinatie van witlof, gekookte ham en kaassauce in of uit de oven. Werd geserveerd met mooi bruin stokbrood. Portie leek klein maar bleek achteraf toch zeker voldoende. Bij dit Vlaamse gerecht Hoegaarden genomen. Werd keurig aangeboden met een schijfje limoen. Raad ik toch af omdat citroen veelal het bier sloom maakt.
Evi T.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Onlangs heerlijk geluncht bij Noroc en zoals altijd hebben de koks zichzelf weer overtroffen. Na lang wikken en wegen (alles op de kaart zag er even smakelijk uit) gekozen voor het witlofschoteltje met gruyere en ham. Wat was ik blij met mijn uiteindelijke keuze, zo lekker! Het smaakte zelfs zo goed dat mijn vriend en ik dit schoteltje nogmaals bestelden om te delen. Als ik nog plek had gehad, had ik zeker nog iets anders van de kaart genomen. Goede reden om snel weer terug te gaan! Enig minpuntje is dat het wat krap is, maar vanaf maart breiden ze uit!
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Wat een leuke plek!! Ik had Noroc als aanrader van een vriendin gehoord, en ben er gister zelf gaan lunchen. Het is niet zo groot, maar doordeweeks voor lunch prima. Ik had de roerei met buikspek en truffel op heerlijk bruin brood, mijn mede-luncher had een broodje hamburger, die volgens mij heel mals was en maar 6,25! Gezellige service in een klein restaurantje en het eten was snel klaar!
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Dit (lunch)tentje is het bezoeken zeker waard. Ik kom hier zeker 2 tot 4 keer per maand om even te lunchen en het heeft me nog nooit teleurgesteld. Vers brood met eerlijke ingrediënten en 2 goede koks die weten wat ze aan het doen zijn. Er hangt een huiselijke sfeer en de bediening is altijd vriendelijk en attent. De 'specials' die vaak op het krijtbord staan zijn altijd geweldige gerechtjes. Met de tortelini, truffelsaus en eendenborst als één van mijn favorieten. Sterk aan te raden voor een culinaire lunch voor lage prijzen.
NvdAM .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Een rustiek uitziende lunch, vers bereid met knapperig luchtig brood. Ook buiten de kaart om stonden er lekkere gerechten op het bord. Klein zaakje, echt de moeite waard. De verse jus smaakte heerlijk. Ze hebben nu zelfs een zeewier/soja burger, volgende keer maar eens proberen.
Gitta M.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Met hoge verwachtingen aangekomen, viel meteen de onplezierige geur in het restaurant op. Het rook naar oude frituur. Heel vet! De koffie was niet warm genoeg! De hamburger van mijn partner was wat mij betreft echt te zwart om te serveren. Mijn roerei met buikspek was veel te zout. Ik heb me afgevraagd of het simpele blokjes gerookt spek waren en dan veel te veel. Het brood was lekker!
Nee, het viel enorm tegen want onze ervaring komt helemaal niet overeen met wat anderen hebben beleefd. Jammer!
jos R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Hier wezen lunchen, heerlijke originele gerechten op de kaart en ook zeker niet duur. De witte wijn was erg lekker en de bediening attent. Enig minpuntje je zit wat krap maar verder niet slecht en de moeite waard.
Zahir .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2013
de quiche met gietenkaas smelt in je mond, mooie van structuur balans ook prima, dit kleine eethuisje heeft volgens mij meer te bieden aardig mensen het is kleine met erg kleine tafels ach maar ja simpel maar wel lekker aanrader