Bistro Noord

Mt. Ondinaweg 32 1033 RG Amsterdam Nederland Kaart
31-207059906

Over het restaurant Bistro Noord

Culinaire kant van het IJ

Aan de overkant van het IJ gaat authentieke Amsterdamse gezelligheid gepaard met service en kwaliteit bij Bistro Noord. Een ambachtelijk bedrijf dat met behulp van lokale leveranciers uitsluitend gebruikmaakt van de beste producten. Hier lunch je niet met een broodje kaas. Nee, hier wordt gekookt in de Franse traditie en dus wordt er de tijd genomen voor elke maaltijd. Maar zakelijke luncher, geen zorgen, er is een speciale ‘snelle lunch variant’ waarbij je zaken kunt doen terwijl je geniet van een kwalitatief goede lunch. Een culinaire beleving op hoog niveau!

Meer informatie over restaurant Bistro Noord

GVB pontveer vanaf het C.S. naar de NDSM (meest rechter)
  • : Parkeerplaats

Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Jeanet P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op deze fijne plek heerlijk, verrassend gegeten. Culinair een topper!
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het duurde even voor we ontvangen weren en dat zette de toon van de avond. Met zijn tweeën in de bediening is te krap. Het duurde lang voor we drankjes en kaart kregen, maar ook eten duurde lang, waardoor we geen nagerecht meer konden nemen voor de laatste pont.
Het eten is lekker, maar gerechten waren behoorlijk zout, vooral de hoofdgerechten (smoked rib, kabeljauw en diamanthaas).
Doordat we geen nagerecht konden eten betalen we het volle pond voor de twee gangen en de koffie en dan is de prijs best pittig voor wat je krijgt.
Pieter T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Op een houten plankje krijg je de keuze uit een menu. Op dat menu staan niet zo heel veel gerechten maar dat lijkt ook voort te komen uit het feit dat je zo de versheid van gerechten kan garanderen en je niet teveel hoeft weg te gooien hetgeen me goed beleid lijkt.
Wij kiezen een de rauwe makreel, de scheermesjes en de geconfijte eend als voorgerecht, de kabeljauw als hoofdgerecht en een dessert.
Zoals wel vaker wordt met name met het voorgerecht bij alle tafelgenoten en mijzelf het meest raak geschoten net als met de datgene wat iedereen vooraf erbij krijgt, een soort witte balletjes die van zuurkool zijn gemaakt.
Geliefde en ik zijn het erover eens dat dat de grootste verassing was. Maar ook de scheermesjes zijn heerlijk, nieuwe smaken met fijne substanties en een heerlijke saus. Ook de rauwe makreel schijnt echt heerlijk te zijn.
De kabeljauw van het hoofdgerecht zelf vond ik minder echt lekker wel de saus daarvan en het toetje zag er vooral erg interessant uit.
De service is vriendelijk maar een tikje opdringerig. Wel leuk voor mensen die extra informatie over de gerechten willen en vrij hartelijk, qua tempo perfect.
Al met al een plek waar we wel nog een keer terug komen vooral omdat er details zijn waar je qua smaak enorm aangenaam door verrast kan worden.
Dat maakt nieuwsgierig.
Gerard C.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gisteren voor de 3e of 4e keer bij Bistro Noord gegeten. En het was weer verrukkelijk. Vooral de Short rib uit de smoker was top. Je moet sowieso iets uit de smoker bestellen als je hier eet. Heel bijzonder. Maar ook de rauwe makreel (zie je niet vaak op een menu) en zeker de gekonfijte eendenbout met eendenlever (in de vorm van een "bar") waren super. Lekkere zware Australische Shiraz erbij. Topavond.
willemien W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
ontzettend fijn in alle opzicht. Het eten, de bediening, de wijn en de Bistro zelf. top.
lupine G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten op tweede kerstdag, vriendelijke bediening met kennis van waren. Voorgerecht langoustine was voortreffelijk bereid, tussengerecht griet met truffel kwam de truffel niet volledig tot zijn recht, de boleet van mijn vriend was wel erg goed en mooi in combinatie met de bijpassende wijn. Het hoofdgerecht was een geweldige combinatie van hert, schorseneren en aardpeer met een lekkere kruidige rode wijn. Tot slot lekker kaasplankje en parfait met kersen om het af te maken. De aankleding van het restaurant is simpel en zou op sommige punten iets meer stijl kunnen hebben (leuk zeepje en handdoekje op het toilet ipv desinfecterende zeep bijvoorbeeld). Wij komen graag een keer terug.
Jelte K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
De industriële sfeer van de NSDM werf voel je als je in Bistro Noord zit. Hip en ruim, niet direct gezellig of romantisch. Het is wat je zoekt, voor ons familiediner was het top (al zitten die houten stoelen niet zo lekker). Het eten evenzo prima en ruim voldoende keuze op de wijnkaart. Bediening vriendelijk en vlot.
Ria D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
wij hebben er heerlijk gegeten,het was voor ons de tweede keer,aparte dingen.

komen zeker weer terug
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Excellent heerlijk gegeten met een uitgelezen wijnarrangement
In een voor ons leuk aangekleed restaurant
ProeverEva S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Fijne plek, goede sfeer, vanavond iets langer wachten op gerechten, maar geen punt; fijn wijn advies! Heerlijk gegeten...
Edwin W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hebben genoten van een heerlijk diner. Ontvangst was vriendelijk en zeer efficient. Heerlijk glaasje cremant gedronken. Het maandmenu was zeer smakelijk. Langoustine uiterst zacht, de snoekbaar heel vers en het hoofgerecht hert was ook zeer goed en verrassend. Uitstekende bediening. Komen zeker terug.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
heerlijk gegeten, leuk ontvangen, heerlijk wijn arrangement!
Voor herhaling vatbaar.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Gelegen op een onheilspellend terrein met veel betonblokken hadden we eindelijk een plek gevonden om te parkeren en werden we vriendelijk ontvangen in het restaurant. De kaart is redelijk beperkt. De kwaliteit van de gerechten was goed, maar de hoofdgerechten waren net aan lauw. Toen we daar iets van zeiden, was de reactie: dat is niet de bedoeling. Nee, inderdaad. Maar men kwam er verder niet meer op terug. Slecht hoor! Dit was voor ons een eenmalige ervaring.
Atie K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Voor 2e keer hier gegeten. Elk gerecht was weer helemaal goed!
Klaasjan K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Keuken bovengemiddeld! Met aandacht gemaakt, goede smaken, prachtige producten. Leuk om met de NDM pont vanaf CS naar toe te varen. Noord is nog net niet teveel doorontwikkeld om je een beetje pionier te voelen. Eventueel in combinatie met overnachting in Double Tree hotel...
Wendelien H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Verrassend goede keuken, geweldige smaken en een prachtig menu. Echt een aanrader
Arno K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Verrassend goed !
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Rijke smaken. Bediening die precies op het juiste moment aan je tafel staat als je ze nodig hebt. Top!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Hele aardige bediening, niet verrassende, tamelijk lekkere gerechten en niet bijzondere wijnen per glas. De prijzen zijn echter veel te hoog: dit niveau gerechten kan je in Amsterdam voor nauwelijks de helft van de prijs eten.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ik was erg onder de indruk, en heb heerlijk gegeten.
Ik raad het een ieder aan en van de restaurants in de buurt, is dit zeker het beste.

Rob Maurits