Bistro Nijeholt

Van Harinxmaweg 10 9244 CJ Beetsterzwaag Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Nijeholt

Op zoek naar een fijn, toegankelijk restaurant in het mooie Friesland? Bistro Nijeholt in Beetsterzwaag is een goede keuze als je voor eerlijk, snel en voedzaam gaat. Dit leuke restaurant is het snellere zusje van Michelinsterrenrestaurant De Heeren van Harinxma. Is deze sterrenzaak je net iets te chique, dan heb je nu de keuze om bij de ongedwongen bistro ernaast aan te schuiven.

De bistro behoort bij Bilderberg Landgoed Lauswolt en is gelegen middenin de prachtige Friese natuur. Je ontspant hier volledig. Dat proberen ze in de bistro dan ook niet te doorbreken, de bediening maakt het je volledig naar de zin. In de keuken staat chef-kok Arjan Bisschop die enkel heerlijke, eenvoudige, maar smaakvolle gerechten vanuit zijn keuken het restaurant in stuurt. Denk aan een goede pastrami van kalfslende of gemarineerde zalm als voorgerecht, runderstaartstuk van de BBQ of eendenbout als hoofdgerecht, en als toetje een parfait van cranberry met Friese dúmkes of Friese kaas met mosterdfruit. Klinkt heerlijk toch?

Zie je het wel zitten om in een ongedwongen sfeer tot rust te komen met heerlijke gerechten? Boek dan één van de 32 stoelen en strijk neer bij Bistro Nijeholt in Beetsterzwaag!

Voor reserveringen na 19.00 kunt u telefonisch contact opnemen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro Nijeholt

Landgoed Lauswolt is eenvoudig te bereiken met het openbaar vervoer. Vanuit Station Drachten pakt u bus 20 richting Heerenveen via Burgum. U stapt uit bij bushalte Lauswolt. Vanaf deze halte loopt u in twee minuten naar het hotel.
  • : U kunt uw auto parkeren op onze eigen gratis parkeerplaatsen. Voor de elekrische auto's is er een oplaadpunt aanwezig.

Jouw recensie over het restaurant Bistro Nijeholt

Arno K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Zijn hier al vaker geweest,was weer voortreffelijk ,jammer dat er geen terras bij zit.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
an recensies als - het was lekker - heerlijk gegeten - prima avond gehad-
heb ik helemaal niets. Bistro Nijeholt lijkt meer op een bistro in de Alpen dan een
bistro in Parijs met de geruite theedoeken als servetten en hout,hout en hout.
Dus ook een houten plankje kwam met pinda's in de doppen die je op de
grond mocht smijten. De doppen dus. Mij even iets "te leuk". Daarbij smakelijk brood,
kleine augurkjes, radijs (waterig) en een alternatieve kruidenboter. Dan heb je wel wat.
Oesters op de goede temperatuur is altijd goed. Halve kreeft voor 24.50 was
meer een half kreeftje maar hij was lekker. De citroenmayonaise erbij was niet
nodig. Integendeel, en die had ook teveel citroen. De carpaccio van rund was van
diamanthaas/schouderhaas en dat vlees is prima maar te zacht voor een
carpaccio. De gerookte amandelen en oude Friese kaas overheersten.
De filets van pietermannen waren niet allemaal even gaar en een enkele zelfs
veel te droog. De prei was doorgekookt en in de toren ook wat gekookte aardappels
in de schil helaas. De creme brullee was goed en lekker. Beetje meer vanille had best
gemogen . De goedkoopste witte wijn, een Sauvignon Blanc, was het geld waard maar de rode
was min. De wijnwereld is groter dan die van Frankrijk, heren van Nijeholt !!
Prettige bediening. Toegankelijke bistro. Woensdagavond om 19.30 vol.
Dat bevreemdt mij. Ben ik verwend ? Ja !
Jifke V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Prima gegeten, service ook prima, vind de Bistro qua inrichting matig.
Janneke B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Kaart is beperkt maar alles erg lekker.
Lies S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Ik was samen met mijn zoon, we hebben heerlijk gegeten!
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Gooi de pinda schillen maar op de grond. Heeft iets nostalgisch. voortreffelijk eten, goede maar beperkte keus. Bediening soms wat te vlotjes. Op woensdag: vol!!!
een aanwinst hier in de omgeving.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
We hadden van eerdere bezoeken een positieve ervaring. Nu op mijn verjaardag was het teleurstellend.
De keuze van de gerechten was te beperkt. Keuze uit 3. De gerechten werden veel te snel achterelkaar geserveerd. Het hoofdgerecht werd niet per persoon geserveerd, maar bij elkaar in een schaal. Ook al bestelt iedereen hetzelfde dan stel je toch prijs op een persoonlijk gerecht. De prijs van de wijn staat in geen enkele verhouding tot de hoeveelheid die je in je glas krijgt. Neem een voorbeeld aan Duitsland, daar staat naast de prijs ook de hoeveelheid vermeldt.
Jammer om een verjaardag op deze manier te moeten besluiten.
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten in een hele gezellige ambiance van een bistro. De gerechten waren zeer goed en mooie porties. Wij komen zeker terug!
L.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Met vriendinnen hebben wij een super gezellige avond gehad. Het eten was voortreffelijk. Wij gaan hier zeker nog eens naar toe.
Harmen D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Genieten op een prachtige locatie! We komen snel weer.
Wordt maandelijks uitje heb ik met mijn echtgenote afgesproken.
Gezellige knusse plek om samen met vriende een avond uit te gaan
Catrien G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heerlijk gegeten in een gezellige en leuke Bistro!
anneke W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Was erg gemoedelijk wij waren op de fiets eerst 30 km gefietst konden rustig eerst nog 2 drankjes op terras doen
Personeel in de bistro was erg vriendelijk
Annegien S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijk gegeten op een top locatie met vriendelijk en vlot personeel
Wiep-Fenna D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Heerlijk gegeten in een fijne ambiance na een uurtje golfles op de aangrenzende golfcourse. Zeer attente
en uiterst vriendelijke bediening!
Jelte D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Erg lekker gegeten in een sfeervolle ambiance. Prima gerechten en een vlotte, persoonlijke bediening. Komen zeker terug!
Henriette O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Alles was geslaagd! Eten was heerlijk, bediening was super en de sfeer was ook top! We komen zeker terug naar deze prachtige plek!
Judit Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
De inrichting van de Bistro is geweldig en gezellig. Je moet door de keuken lopen naar de Bistro. Heel leuk is het dat de mensen in de keuken enthousiast reageerden toen wij voorbij liepen. De kwaliteit van de voorgerechten was heel erg goed en het zag er heel mooi uit. Wel viel ons op dat de hoeveelheid aanzienlijk minder was dan een week geleden. Dit vonden we teleurstellend, zeker gezien het feit dat mijn dochter juist heel lovend was over het voorgerecht. De hoofdgerechten waren summier. Het hamburger broodje was wel heel erg eenvoudig en kon uit de supermarkt komen. De salade was lekker maar miste de dressing en de patat viel ons persoonlijk heel erg tegen. Ook het nagerecht was niet zo lekker. De opmaak zag er wel heel leuk uit. De wijnen waren in verhouding redelijk duur en hadden wat ons betreft wel in de juiste glazen (Bourgogne in bijpassend glas) geschonken moeten worden. Zeker in Lauswolt. Wij hebben na deze eerste kennismaking besloten dat het hierbij blijft. Zeker gezien het feit dat het personeel zeer afstandelijk was en geen sfeer probeerde te maken. Soms kan het eten dan niet zo lekker zijn maar als de bediening top is blijft dit ons bij en komen we nog eens terug. Het personeel in de keuken is ons bijgebleven. Heel veel succes.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
goede en rustige sfeer, vriendelijke en snelle bediening, leuke extra's als broodplankje vooraf, verfijnde smaak van de gerechten,
Fransje K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Het was een heerlijke ontdekking deze bistro. De entourage helpt zeker mee. Eenvoudig parkeren op het landgoed, de met echte kaarsen verlichte lantaarns, de rode loper en vooral de warme ontvangst. De hal was feestelijk aangekleed maar de warme ontvangst, begeleiding naar de tafel ... alles was top.Vriendelijkheid en voorkomendheid overal. Vanuit de keuken werd ons zelfs een fijn avond toegewenst! Hoe leuk is dat! De aangeklede kan water gaf aan dat er met oog voor detail wordt gewerkt De uitleg over degenen die de inrichting hebben verzorgd leuk in een verhaaltje.... super entree! Het 3 gangen menu kunnen we van harte aanbevelen, Zalm, wildpate, parelhoen en super nagerechten. Alles even smakelijk en lekker warm. Ruim tijd voor een goed gesprek en een mooi glas wijn tussendoor. Kortom een zeer geslaagde avond. Chapeau voor koks en anderen die maken dat we zeker snel terugkomen! Met vrienden! Een geslaagd avondje uit.
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk, eerlijk eten. Voor herhaling vatbaar!