Bistro-Mer

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Terras
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Bijzonder dat je in een 3-gangen menu van €29,50 kreeft krijgt. En niet zo weinig ook. Eerst een klassieke kreeftensoep. Vervolgens een klassiek kreeftje 'thermidor' (je mag als gast zelf de bereidingswijze kiezen, maar wij kozen voor deze variant, in de schaal bereid, met wellustig-weelderige saus en met kaas 'overbakken'; er komt enig doe-het-zelf hak en breek werk bij kijken om de allerlekkerste stukjes kreeft te pakken te krijgen). Toe een klassieke crème brûlée. De wijnkaart is in dezelfde stijl (met bijvoorbeeld heerlijke witte Bourgogne, als je dat eenmaal hebt gedronken begrijp je niet waarom er nog één fles uit Australië, Chili of Zuid-Afrika wordt verkocht). Uitstekende bediening, met altijd een persoonlijke draai. Een zaak om je thuis te voelen en dus regelmatig terug te komen. Ook al omdat men je hier ondanks (of juist dankzij) de hang naar klassiek zeebanket toch ook altijd weer weet te verrassen.
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vanavond speciaal voor de Oosterscheldekreeft - in mijn beleving de beste ter wereld - naar Bistro-Mer gegaan, vooraf echt goede oesters en daarna drie maal kreeft. Oosterscheldekreeft hebben we hier eerder met veel genoegen gehad in hetzelfde gezelschap. Toen was ik echter meer onder de indruk, nu was de kreeft wat droog en niet geweldig smaakvol. Toe kaas. De bediening was adequaat maar niet erg oplettend. Samenvattend: de avond was plezierig, smaaktechnisch niet spectaculair en aan de prijs.
Lonneke K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Zaterdag 14 mei heerlijke Oosterscheldekreeft gegeten, bediening prima, gezellig druk.
Daarom besloten we er 16 mei weer te gaan te gaan eten.
Er zat 1 ander echtpaar in de zaak. Niet zo gezellig..
We bestelden weer Oosterscheldekreeft, maar deze was totaal anders dan die van zaterdag, we vermoedden dat het Canadese kreeft was en vroegen om uitleg.
Er werd arrogant op gereageerd en bij hoog en bij laag werd volgehouden dat wij de Oosterscheldekreeft hadden gekregen...geen discussie mogelijk.
Wij voelden ons zeer teleurgesteld en bedrogen. Wij eten in het Oosterschelde seizoen minimaal 5 x zo'n kreeft.
Wij weten dus heel goed hoe die smaakt en hoe die er uit ziet. En die van zaterdag was ok...
Heel jammer dat er niets mee gedaan werd. We zijn met een naar gevoel naar huis gegaan.
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Last-minute beslissing - vis in Franse zetting- oesters voor voor af, vissoep, eendenlever , parrilada (super vers en gevarieerd), inktvis. Gastheer super verder wel enigszins 'jonge' bediening maar dat vinden wij zelf niet storend. Enige minpunt de stoelen - daar zit je niet echt lekker op. Lang geleden eerder geweest en wederom genoten van de heerlijke vis en bijpassende wijn. Wellicht porties iets kleiner ? We hadden geen ruimte meer voor dessert.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteravond samen met een vriend genoten van het het oestermenu. Voor 6 heerlijke Zeeuwse naturel oesters met vinaigrette, daarna 3 Zeeuwse oesters, gebakken met een witte wijn saus en Hollandse garnalen en 3 Zeeuwse oesters á la tempura met gember en soja met frietjes en salade, werkelijk verrukkelijk. Een heerlijke Chardonnay er bij. Onze avond kon niet meer stuk.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met 3 echtparen met jonge kinderen gegeten. We kregen een grote tafel achterin waar wij geen last hadden van de overige gasten ;-)). Prima.
Het eten is lekker. We bestelden alleen een hoofdgerecht dat snel werd uitgeserveerd. Ik vroeg om een rare tonijn (daar moest ik wel expliciet om vragen, anders had ik een standaard medium gekregen wat ik bij tonijn een doodzonde vind) en die kreeg ik ook. Standaard frieten en een groene salade erbij. Wat fantasieloos. Doet wat mij betreft afbreuk en dat verklaart ook de waardering voor het eten.
Voor onze dochter hadden we een kinderportie zalm besteld, maar we kregen een volwassen portie en dito prijs. Overall vonden we het ook aan de prijzige kant voor het gebodene.
Meisjes uit de bediening deden hun best. Spraken prima Engels, wat door onze gasten werd gewaardeerd.
A M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Tja, wat kan ik meer zeggen dan: fantsatisch, formidabel en hoogstaand. De vis is hier werkelijk zo ontzettend goed van kwaliteit en bereidingswijze, daar kan geen restauranteur tegenop in deze stad. Ook al staan er al jaren achtereen dezelfde toppers op de menukaart, en ook al wijzigt er niets aan de speciale smaken, 't blijft goddelijk om hier te genieten van de gemarineerde coquilles, de rauwe oesters, de gerookte zalm, de op de huis gebakken tong, de gekookte kreeft en de speciale griet. Telkens weer. Ook de wijnkaart biedt royaal veel moois; wij genoten intens van de frisse Nieuw Zeelandse Sauvignon als ultiem bijpassend.
Kortom, 't blijft een genot om hier te eten; en hopelijk blijft dat nog heel lang zo.
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Bistro Met bevindt in het wat hogere segment. Tikkie opgeprikt, maar dat mag de pret niet drukken. Eten is goed. Goede plek om zakelijke contacten mee naartoe te nemen.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Hét heiligdom voor de oesterliefhebber, zeker nu de Bistro-mer tijdelijk een speciale oesterkaart voert. Ik zou wel alle bereidingen daarop willen proberen, maar het allerlekkerst zijn en blijven de 'platte Zeeuwse' in de meest pure staat. Niets mee doen, ieder druppeltje citroen, elk korreltje peper is voor de ware gelovige zoals ik een onvergeeflijke zonde. Je eet de beroemde oester hier ongelooflijk vers en perfect opengemaakt (zes grote voor €29,50), een wonder van zilt maar vreemd genoeg eveneens van zoet. Maar ook het menu (3 gangen voor een zeer redelijke €29,50) valt in de smaak, met onder meer (bekwaam gefileerde) rode poon, verrassend kracht bij gezet met een paddenstoelensaus. Een mooie wijnkaart, klassieke desserts, vakkundige bediening, een onvervalst Parijse zaak in de Javastraat.
Tjeuling .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We houden allebei enorm van vis. Maar waren nog onbekend met oesters. We namen in overleg met degene die ons hielp verschillende oesters als voorgerecht. Het was heerlijk!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Buitengewoon aangename ontvangst door professioneel en vriendelijk team. Mooi dat er in Den Haag zo Brussels van een geweldige lunch genoten kan worden. Zeeuwse oesters fris en uitstekend van smaak mooi voor mijn Zeeuwse gast die ze zeer wist te waarderen.
De Tarbot paste zeer bij de hoge kwaliteit van de oesters. Ook het gember toetje ; Top.
Opvallend dat in dit intieme Belgische Restaurant de klant zo centraal staat; mooie niet opdringerige zorgzaamheid.
Gemend fatsoenlijk publiek.
Een aanrader.
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Vanavond met vijf personen heerlijk gegeten bij Bistro-Mer. Wij hebben diverse malen hier gegeten en de kwaliteit is altijd goed vooraf oesters(geweldig), tonijn carpaccio prima de hoofdgerechten bestonden uit zalm, zeeduivel op diverse manieren met salade en friet en eigen gemaakte mayonaise. De desserts waren ook prima verzorgd, en de koffie en thee heeft een heerlijk diner afgerond. Dit alles met een zeer vriendelijke en attente bediening in een zeer leuk restaurant. Ik zou zeggen gaat u dit zelf eens ervaren.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De vorige keer dat wij hier aten heb ik vermeld dat het eten hier echt heel smakelijk is, dat is het absoluut nog steeds! Ook vermeldde ik dat het meisje in de bediening een tikje arrogant was, deze keer was dat zelfs erger. Het eten is zo lekker, ik heb nog nooit zulke lekkere mosselen gegeten! Maar dat de bediening (eigenaar was niet aanwezig) de sfeer zo kan verpesten kan toch nooit de bedoeling zijn.
Fulco28 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Gisteravond gegeten bij Bistro Mer. Het restaurant ligt in een rustige wijk net buiten het centrum. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en omdat het rustig was konden we een tafeltje uitzoeken. Het restaurant is eigenlijk in 2 delen opgedeeld. Het voorste gedeelte is het wat donkerdere bistro gedeelte en achterin de lichte serre met het kleine terras in de achtertuin.

Snel arriveerden onze drankjes en de menu- en wijnkaart. Deze werden vergezeld door een mandje goed stokbrood met boter en een frisse tapenade. Het stokbrood werd desgevraagd nog aangevuld. De menukaart bevatte veel leuke gerechten met (zoals verwacht) een focus op vis. Vooraf kozen we voor de tonijn carpaccio en de garnalencocktail.

Helaas was de dressing bij de tonijn carpaccio te zout en te veel en overheerste deze de zachte smaak van de tonijn. Misschien een idee deze apart te serveren zodat de klant zelf de hoeveelheid dressing kan kiezen. De garnalencocktail werd geserveerd op ijs met een schaaltje prima cocktailsaus. De garnalen smaakten uitstekend. Als hoofdgerecht bestelden we de gegrilde calamaris en de tournedos. Beide prima en smaakvol bereid en goed op smaak. Prima portionering. Hoewel de focus van het restaurant op vis ligt weet de kok ook een prima tournedos te serveren. De ratatouille die als bijgerecht bij de tournedos kwam was erg goed en smaakvol. Overige bijgerechten bestonden uit een eenvoudige salade met een klassieke, frisse (wat zurige) dressing en lekker gekruide frites.

Als nagerecht bestelden we koffie en cappuccino. Gezien de klassieke kwaliteit van de eerdere gerechten was ik nieuwsgierig of men hier een goede dame blanche zou serveren, dus bestelde ik deze. Ik werd niet teleurgesteld, een heerlijke dame blanche. Lekker ijs, verse (niet gezoete) room en goede gesmolten chocolade en een aardbei, prima. Ook de koffies waren prima.

Bediening maakt een ervaren, deskundige en vriendelijke indruk. Wel wat veel veel heen en weer gevlieg op zo n rustige avond. Complimenten voor de relaxte muziek keuze, heerlijk!

Dan de rekening. Is Bistro Mer goedkoop? Nee, zeker niet. Zijn de prijzen in overeenstemming met de geleverde kwaliteit van de producten en de bereiding? Naar mijn mening wel. We rekenden met een goed gevoel af en hebben hier lekker gegeten.
Marijke_Verschoore .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Af en toe eten wij bij Bistro-Mer, zoals ook vanavond toen wij het maandmenu bestelden.
Lekker knapperig stokbrood met verse tapenade werd gevolgd door een voorgerecht van zalmtartaar met schijfjes avocado op een bedje van salade. Zowel bij het voorgerecht als bij als bij het hoofdgerecht dronken wij de witte huiswijn, een sauvignon met heel in de verte een klein ziltje, dat goed bij de spies met diverse soorten gegrilde vis smaakte.
Tot slot werd er een weelde aan vers fruit geserveerd met citroensorbet-ijs. Een heerlijk "Frans" avondje. Deze bistro houden wij erin.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wij gingen weer eens eten bij Bistromer, het enige restaurant in Den Haag waar we altijd terugkomen. Buiten zagen we, op vrijdag, het moederdagmenu (4 gangen 37.50) voor zondag staan. Geen probleem om dat nu al voor ons klaar te maken. We begonnen met 4 heerlijke verse oesters én 4 met lamsoren en een mousseline/puree achtig dekentje, gegratineerd. Top! Vervolgens goede aspergesoep met zalm, hollandse garnaaltjes en roomschuim. Toen een zalige halve Oosterschelde kreeft, mals en heerlijk gekruid. Met een Pouilly Fumé (wel € 55) Mijn tafelgenoot smulde van de citroen merengue taart maar die was voor mij iets aan de zoete kant. Lieve bediening van de hotelschooldames en last but nog least van eigenaar Marcel die alles doet om het je naar de zin te maken. Wij zijn in ieder geval nog nooit teleurgesteld. Klassiek maar kwaliteit.
Stella E.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Een paar weken geleden gegeten bij Bistro Mer. Het eten is heerlijk, de service is goed en het decor wat minder. Maar al met al was het een leuke avond.

Als voorgerecht hadden we van de aspergekaart de coquilles met Hollandse garnalen, wat echt voortreffelijk was. De saus was smaakvol en de coquilles goed gebakken. Als hoofdgerecht had ik de Oosterschelde met béarnaise saus, wat ook weer erg smaakvol was. De béarnaise saus had iets teveel kaneel, wat overheerste. Vond het erg lekker, maar had ook iets minder gemogen. Als dessert had ik een crepe suzette, waar weinig op aan te merken is.

De salade die we tussendoor kregen zag er erg onsmaakvol uit en goedkoop uit, dus die heb ik dan ook laten staan. Daar mag wel iets aan veranderd worden voor zo'n duur restaurant. Ik vond het eten ook eigenlijk te duur voor wat ik kreeg.

Het decor was ok. Het is erg oud en de kabels van de lampen hangen van het plafond. Als je gebruik maakt van het sanitair zit je precies naast de keuken, wat niet ideaal is. Het restaurant kan dan ook wel een opfrisbeurt gebruiken. Het kan de charme van een bistro houden met het moderne van de 21e eeuw.

Op de service is niks aan te merken en die was dan ook hartstikke goed.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Het seizoen van de asperges én het seizoen van de Oosterscheldekreeft. Dat wordt in deze zaak uitbundig gevierd, vooral in één hoofdgerecht, asperges met Oosterscheldekreeft dus, verenigd met een béarnaisesaus. Alle onderdelen subliem bereid, wat nog niet meevalt, want zelfs van déze kreeft, misschien wel de lekkerste ter wereld, weet menige kok een soort niet weg te slikken kauwgombal te maken. Hier doen ze het met het vereiste respect en de juiste timing. Uiteraard heeft het voorrecht van dit gerecht een prijs: €42.50. Maar je hebt hier ook een aspergemenu van drie gangen voor €29,50. Met onder meer heerlijke aspergesoep (los €12,50), rijk gevuld met de beroemde groente, garnaaltjes en zalm. Een onverslaanbaar adres, knap hoe ze op zo'n drukke avond de vaart erin weten te houden. Alleen willen we geen pindarotsjes maar net als voorheen zeebanketchocolaatjes bij de koffie, ze horen net zo bij de Bistro-Mer als de oestermandjes op straat en de Franse muziek uit de luidsprekers.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Restaurant ligt aan de Javastraat, dus een beetje "uit de loop". Voor ons om de hoek en sinds jaar en dag mijn favoriet. Binnen waan je je in Parijs. De kaart is al 28 jaar hetzelfde maar dat vind ik juist een pre. Geen gedoe met streepjes saus en liflafjes op vierkante borden maar eerlijke gerechten om met Den Blijker te spreken. De (voornamelijk) visgerechten zijn allemaal bereid op de klassieke wijze. Bediening altijd om door een ringetje te halen. Ergo, de reis naar de Javastraat te Den Haag waard!
JanBer .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Afgelopen zaterdag weer eens gegeten bij Bistro Mer. Zeer vriendelijke ontvangst, zeer vlotte bediening. We kozen voor het 3-gangen menu. Als apetizer bruin en wit stokbrood met boter en een tapenade. Al heel snel kregen wij ons voorgerecht bestaande uit gegrilde inktvis. Heel smakelijk met een frisse, iets zure dressing. Het hoofdgerecht - dat overigens ook heel snel op tafel verscheen - bestond uit zeebaarsfilet met paddenstoelensaus, paddenstoelen met wat groente en dunne frites. De filets lagen in het velletje van de baars dat krokant was gebakken. De vis zelf was mooi gegaard. De saus erbij smaakte goed, de paddenstoelen met groente idem. De frites leken o.i. niet zelf gesneden, maar diepvries. Overigens goed klaargemaakt. Hierna hebben we toch wel gevraagd om even een adempauze in te lassen eer het nagerecht opgediend werd. Maar goed ook, het nagerecht bestond uit een fors stuk citroentaart waarbij wij een espresso namen. De (witte) huiswijn paste goed bij het menu. Kortom, wij hadden een zeer geslaagde avond!