Bistro-Mer

Zaterdag en Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Terras
Marietta V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Zeer warme en adequate ontvangst in dit sfeervolle restaurant (idem het afscheid, ook zeer belangrijk) Het was voor ons de eerste keer dat we hier aten en zeker niet de laatste!
Hier voel je je nog echt welkom. Fatsoenlijke en kundige bediening, het was een prachtige maaltijd die bestond uit oesters (vers en groot) en de heerlijkste tong die we in tijden hebben gegeten! Perfect bereid, zwemmend in de roomboter omgeven door groenten, daarbij salade en mooie kleine frietjes. 2 Grote bakjes saus ernaast hetgeen van ons niet had gehoeven, beter wat kleinere hoeveelheden. Staat leuker. De Chablis was overheerlijk maar aan de prijs (9 euro). We vonden de te veel koolzuur bevattende Cava (én niet Frans), te koud en minder smaakvol. Misschien beter een licht mousserende witte Franse wijn te serveren? Tot slot een prachtig klaargemaakte espresso macchiato met (leuk!) pindarotsjes. Prijzen zijn redelijk, aan de hogere kant maar het is het waard. Wij komen terug
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Dit keer met een grotere groep gereserveerd. Bistro Mer kan dat gemakkelijk handelen. Wederom door gastheer en eigenaar warm ontvangen en vakkundige dames in de bediening. Gast focus is hier normale gang van zaken en de oesters, tong en kreeft waren weer verrukkelijk. Aanrader voor alle franse stijl vis liefhebbers!
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Altijd een genoegen om hier te eten. De beste vis, de lekkerste kreeft, en de verste oesters. Een 3-gangen oestermenu vergde slechts €29,50 en bood eerst perfect opengemaakte Zeeuwse creuses, nu op hun best. Vervolgens twee bereidingen van oesters als hoofdgerecht: een gebakken versie met garnaaltjes en witte wijnsaus plus een gegratineerde variant met spinazie. Verslavend lekker en daarom komen we gauw weer terug.
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Bistro Mer, altijd een aanrader voor iedereen die verse vis en heerlijke oesters wilt eten. Altijd het warme ontvangst en keurige bediening maakt de avond tot een gezelligheid met een chique tint. Goede wijncollectie en de oesters waren weer verrukkelijk. Blijft een heerlijke zaak om heerlijk te eten.
Martel S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Deze week weer heerlijk gegeten bij deze franse bistro. Ik ga vaak voor het schappelijk geprijsde 3 gangen menu. Altijd goed!
Jolie67 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Ik vind het een cadeautje wanneer mijn man mij mee uitneemt naar de Bistro-mer. Ik ken het van vroeger en juist dat er niets veranderd is heeft zijn charmes.
We lunchen hier regelmatig en deze keer dineren wij er om zes uur. We worden streng te woord gestaan door een jong meiske, maar ik denk dat ze er nog moet inkomen. Haar roodharige collega begrijpt wel wat horeca is en neemt alle tijd voor ons. Dat is ook begrijpelijk, want het restaurant is op ons na nog leeg.
De oesters zijn zalig, maar er zit geen citroen bij, wat ik wel graag wil. De ene dame reageert zuur, hoe ik het durf te vragen, en de roodharige dame lacht vrolijk en werpt ons er een toe. De tonijn is subliem. Het ouderwetse slaatje eveneens. Je komt gewoon bij je moeder thuis. Ware het niet dat zij je wat meer zou verwennen.
We nemen namelijk allebei een glas wijn van ieder 7,50 per glas. Het is een nipje. Ik zeg er niets van, want ik heb geen zin in dat gezever dat een glas wijn moet bolstaan van smaak en zo op deze manier maar de bodem van het wijnglas moet bedekken. Het maakt dat ik wel erg zuinig met een slokje moet doen en je je wel erg schuldig voelt wanneer je een slokje neemt.
Neemt niet weg dat het een geweldig restaurant is met een Haagse grandeur en het een genot blijft om hier te komen.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Gisteren op uitnodiging (middels dinerbon) van een relatie gegeten in Bistro Mer. Kregen bij binnenkomst in een - tot op dan - geheel leeg restaurant, een tafel toegewezen, nr. 13. Voor de goede orde, ik had de dag ervoor aan de eigenaar (Marcel) gemeld dat de reservering geschiedde obv dinerbon. Al snel bleek dat wij de minst aantrekkelijke tafel hadden toegewezen gekregen. Naast ons was het doorgeefluik van de keuken, met een continu loerende kok op je tafel en daarnaast tevens de 'vertreklocatie' van de bediening, zodat je de hele tijd op de hoogte bleef van alle logistieke perikelen. Het eten op zich was prima, maar qua opmaak zeker niet spectaculair, beetje fantasieloos. En zeker niet onvermeld te laten de crème brulee, met een gewoonweg zwart verbrande toplaag!! Bij het vertrek kregen we van de eigenaar nog even een kort hoofdknikje oftewel die dinerbongasten waren toch maar eenmalig. En daar hij hij gezien onze ervaring zeker een punt!
Wel nog een welgemeend compliment aan de dames van de bediening, daar mankeerde het zeker niet aan.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Bijzonder dat je in een 3-gangen menu van €29,50 kreeft krijgt. En niet zo weinig ook. Eerst een klassieke kreeftensoep. Vervolgens een klassiek kreeftje 'thermidor' (je mag als gast zelf de bereidingswijze kiezen, maar wij kozen voor deze variant, in de schaal bereid, met wellustig-weelderige saus en met kaas 'overbakken'; er komt enig doe-het-zelf hak en breek werk bij kijken om de allerlekkerste stukjes kreeft te pakken te krijgen). Toe een klassieke crème brûlée. De wijnkaart is in dezelfde stijl (met bijvoorbeeld heerlijke witte Bourgogne, als je dat eenmaal hebt gedronken begrijp je niet waarom er nog één fles uit Australië, Chili of Zuid-Afrika wordt verkocht). Uitstekende bediening, met altijd een persoonlijke draai. Een zaak om je thuis te voelen en dus regelmatig terug te komen. Ook al omdat men je hier ondanks (of juist dankzij) de hang naar klassiek zeebanket toch ook altijd weer weet te verrassen.
Lonneke K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Zaterdag 14 mei heerlijke Oosterscheldekreeft gegeten, bediening prima, gezellig druk.
Daarom besloten we er 16 mei weer te gaan te gaan eten.
Er zat 1 ander echtpaar in de zaak. Niet zo gezellig..
We bestelden weer Oosterscheldekreeft, maar deze was totaal anders dan die van zaterdag, we vermoedden dat het Canadese kreeft was en vroegen om uitleg.
Er werd arrogant op gereageerd en bij hoog en bij laag werd volgehouden dat wij de Oosterscheldekreeft hadden gekregen...geen discussie mogelijk.
Wij voelden ons zeer teleurgesteld en bedrogen. Wij eten in het Oosterschelde seizoen minimaal 5 x zo'n kreeft.
Wij weten dus heel goed hoe die smaakt en hoe die er uit ziet. En die van zaterdag was ok...
Heel jammer dat er niets mee gedaan werd. We zijn met een naar gevoel naar huis gegaan.
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vanavond speciaal voor de Oosterscheldekreeft - in mijn beleving de beste ter wereld - naar Bistro-Mer gegaan, vooraf echt goede oesters en daarna drie maal kreeft. Oosterscheldekreeft hebben we hier eerder met veel genoegen gehad in hetzelfde gezelschap. Toen was ik echter meer onder de indruk, nu was de kreeft wat droog en niet geweldig smaakvol. Toe kaas. De bediening was adequaat maar niet erg oplettend. Samenvattend: de avond was plezierig, smaaktechnisch niet spectaculair en aan de prijs.
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Last-minute beslissing - vis in Franse zetting- oesters voor voor af, vissoep, eendenlever , parrilada (super vers en gevarieerd), inktvis. Gastheer super verder wel enigszins 'jonge' bediening maar dat vinden wij zelf niet storend. Enige minpunt de stoelen - daar zit je niet echt lekker op. Lang geleden eerder geweest en wederom genoten van de heerlijke vis en bijpassende wijn. Wellicht porties iets kleiner ? We hadden geen ruimte meer voor dessert.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteravond samen met een vriend genoten van het het oestermenu. Voor 6 heerlijke Zeeuwse naturel oesters met vinaigrette, daarna 3 Zeeuwse oesters, gebakken met een witte wijn saus en Hollandse garnalen en 3 Zeeuwse oesters á la tempura met gember en soja met frietjes en salade, werkelijk verrukkelijk. Een heerlijke Chardonnay er bij. Onze avond kon niet meer stuk.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met 3 echtparen met jonge kinderen gegeten. We kregen een grote tafel achterin waar wij geen last hadden van de overige gasten ;-)). Prima.
Het eten is lekker. We bestelden alleen een hoofdgerecht dat snel werd uitgeserveerd. Ik vroeg om een rare tonijn (daar moest ik wel expliciet om vragen, anders had ik een standaard medium gekregen wat ik bij tonijn een doodzonde vind) en die kreeg ik ook. Standaard frieten en een groene salade erbij. Wat fantasieloos. Doet wat mij betreft afbreuk en dat verklaart ook de waardering voor het eten.
Voor onze dochter hadden we een kinderportie zalm besteld, maar we kregen een volwassen portie en dito prijs. Overall vonden we het ook aan de prijzige kant voor het gebodene.
Meisjes uit de bediening deden hun best. Spraken prima Engels, wat door onze gasten werd gewaardeerd.
a M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Tja, wat kan ik meer zeggen dan: fantsatisch, formidabel en hoogstaand. De vis is hier werkelijk zo ontzettend goed van kwaliteit en bereidingswijze, daar kan geen restauranteur tegenop in deze stad. Ook al staan er al jaren achtereen dezelfde toppers op de menukaart, en ook al wijzigt er niets aan de speciale smaken, 't blijft goddelijk om hier te genieten van de gemarineerde coquilles, de rauwe oesters, de gerookte zalm, de op de huis gebakken tong, de gekookte kreeft en de speciale griet. Telkens weer. Ook de wijnkaart biedt royaal veel moois; wij genoten intens van de frisse Nieuw Zeelandse Sauvignon als ultiem bijpassend.
Kortom, 't blijft een genot om hier te eten; en hopelijk blijft dat nog heel lang zo.
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Bistro Met bevindt in het wat hogere segment. Tikkie opgeprikt, maar dat mag de pret niet drukken. Eten is goed. Goede plek om zakelijke contacten mee naartoe te nemen.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Hét heiligdom voor de oesterliefhebber, zeker nu de Bistro-mer tijdelijk een speciale oesterkaart voert. Ik zou wel alle bereidingen daarop willen proberen, maar het allerlekkerst zijn en blijven de 'platte Zeeuwse' in de meest pure staat. Niets mee doen, ieder druppeltje citroen, elk korreltje peper is voor de ware gelovige zoals ik een onvergeeflijke zonde. Je eet de beroemde oester hier ongelooflijk vers en perfect opengemaakt (zes grote voor €29,50), een wonder van zilt maar vreemd genoeg eveneens van zoet. Maar ook het menu (3 gangen voor een zeer redelijke €29,50) valt in de smaak, met onder meer (bekwaam gefileerde) rode poon, verrassend kracht bij gezet met een paddenstoelensaus. Een mooie wijnkaart, klassieke desserts, vakkundige bediening, een onvervalst Parijse zaak in de Javastraat.
tjeuling .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We houden allebei enorm van vis. Maar waren nog onbekend met oesters. We namen in overleg met degene die ons hielp verschillende oesters als voorgerecht. Het was heerlijk!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Buitengewoon aangename ontvangst door professioneel en vriendelijk team. Mooi dat er in Den Haag zo Brussels van een geweldige lunch genoten kan worden. Zeeuwse oesters fris en uitstekend van smaak mooi voor mijn Zeeuwse gast die ze zeer wist te waarderen.
De Tarbot paste zeer bij de hoge kwaliteit van de oesters. Ook het gember toetje ; Top.
Opvallend dat in dit intieme Belgische Restaurant de klant zo centraal staat; mooie niet opdringerige zorgzaamheid.
Gemend fatsoenlijk publiek.
Een aanrader.
snor1 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Vanavond met vijf personen heerlijk gegeten bij Bistro-Mer. Wij hebben diverse malen hier gegeten en de kwaliteit is altijd goed vooraf oesters(geweldig), tonijn carpaccio prima de hoofdgerechten bestonden uit zalm, zeeduivel op diverse manieren met salade en friet en eigen gemaakte mayonaise. De desserts waren ook prima verzorgd, en de koffie en thee heeft een heerlijk diner afgerond. Dit alles met een zeer vriendelijke en attente bediening in een zeer leuk restaurant. Ik zou zeggen gaat u dit zelf eens ervaren.
fijneter .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De vorige keer dat wij hier aten heb ik vermeld dat het eten hier echt heel smakelijk is, dat is het absoluut nog steeds! Ook vermeldde ik dat het meisje in de bediening een tikje arrogant was, deze keer was dat zelfs erger. Het eten is zo lekker, ik heb nog nooit zulke lekkere mosselen gegeten! Maar dat de bediening (eigenaar was niet aanwezig) de sfeer zo kan verpesten kan toch nooit de bedoeling zijn.