Bistro Malle Jan

Donderdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gegeten in het tuintje, niet overdreven gezellig, want het meubilair kan wel een modernere touch gebruiken. Prima attente bediening. Als voorgerecht zalige slakken gegratineerd met kaas, lekkere mosseltjes en een prima loempiaatje. Daarna heerlijk gemarineerde spareribs waarvan het vlees vanaf viel en een mooie goedgevulde hamburger, sausjes en lekkere roseval aardappeltjes erbij. Kaasplankjes (vreemd 'duur' ten opzichte van de andere gerechten) met port als dessert. Lekker wijntje overal bij. Wat een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Binnen ziet het er ook heel gezellig uit, wij komen hier ook in de winter zeker terug!
Flurps .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Eetcafé met veel aanloop. Door de akoestiek wat rumoerig maar wel gezellig. Snel een dagschotel gegeten en die smaakte prima. Kaart gaf redelijk wat andere keuzes.
Davebroeksma .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Superleuk vrijgezellenetentje hier gehad. Van te voren een keuze gemaakt voor een menu omdat we met een grote groep waren. Wij wilden hier ook graag de keuze voor spareribs bij en dat was mogelijk. Eten was goed, service was goed en De biertap waarmee we zelf ons bier konden tappen was helemaal super. Kortom aanrader!
Molindema .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heel leuk verrassend restaurantje vlakbij de Pieterskerk. Vlotte bediening en goed eten voor een goedkope prijs. Spare ribs waren heerlijk en mijn vegetarische vriendin had moeite met kiezen van de kaart omdat er ook veel vega opties zijn.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vandaag weer eens bij Malle Jan gegeten. Wij hebben hier wel vaker gegeten en is altijd goed geweest. Vandaag stond er duidelijk een andere chef achter de kachel want het was rond uit slecht, jammer. de garnalen waren niet lekker volgens ons uit de vriezer de mosseltjes waren wel lekker. Het hoofdgerecht een schnitzel met champignons saus werd verkeerd geserveerd als de saus er apart was bij geserveerd was het een heel ander gerecht geworden. Als een schnitzel gepaneerd word is dit mede om deze krokant te maken gooi dan niet de saus erover want dan krijg je een soort spons/sompig stuk vlees Jammer. de visburger die mijn vrouw had was wel okay maar om deze nou met een broodje te serveren als diner ? maar goed volgende keer maar wat anders opzoeken in Leiden. Echt jammer want het was voorheen wel goed maar om nu de gok weer te wagen wie er op dat moment achter de kachel staat nee dat doen wij niet. Nog wel even de bediening bedanken want die vonden het heel vervelend.
Greetje68 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Vanavond Valentijnsavond gegeten, hadden gereserveerd maar kwamen iets eerder dan 19.00uur. Het restaurant liep op dat moment net leeg, wat ons tevoren ook verteld was ivm een evenement eerder die avond. Tafeltje was daarom nog niet gereed, maar dit werd meteen geregeld. Ala voorgerecht de garnalencocktail en het pittig gehakt loempiaatje en hoofdgerecht de gamba's, slibtongetjes en spare ribs. Was allemaal boven verwachting, helemaal voor de prijs. goed op smaak, lekkere verse groente en rozevalaardappelen. De normale portie spare ribs was ruim voldoende dus de variant groot zal dat helemaal zijn. Kortom heerlijk gegeten, vlotte vriendelijke bediening en leuke afsluiting van ons weekendje Leiden.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
vanavond valentijnsdag gegeten bij Malle Jan gereserveerd om zeven uur was niet echt druk dus alle tijd zou je denken om er iets goeds van te maken . hadden de sliptongetjes besteld dropen in de boter groente onder een dikke laag boter alles was boter en nog eens boter . op de vraag of het gesmaakt had nee dus te veel boter kreeg als antwoordt dat op de kaart staat dat het in boter wordt gebakken . nu kun je iets in boter bakken en bakken maar dit leek nergens op ik ben zelf chef-kok en echt niet al te kritisch maar had wel een ander uitleg verwacht. dus de volgend keer slaan we Malle Jan echt wel over.
Agna Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Al weer lange tijd geleden dat ik daar at, heb er zelfs ooit nog gewerkt eind jaren zeventig. Qua sfeer is er niet veel veranderd, nog steeds dezelfde signatuur, waar niks mis mee is. Het eten was goed, de pompoenburger met saus van blauwe kaas was heerlijk, en van tafelgenoot begreep ik dat de varkenshaas ook prima was. Voldoende garnituur, de porties waren groot genoeg. De bediening was vriendelijk, kortom deze zaak is wat het altijd al was: goed voor een pretentieloos, laagdrempelig etentje in een gemoedelijke sfeer.
Joy22 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Gister 1e kerstdag zijn mijn vrouw en ik gaan eten bij Malle jan. We komen er al jaren met veel plezier. Helaas werd mijn vrouw bij het voorgerecht niet lekker en moesten we de boel afblazen. De vriendelijke dame in de bediening was erg met ons begaan en haalde alle gerechten van de rekening ondanks dat we het voorgerecht al hadden. Ze heeft een taxi voor ons gebeld en kwam tussen het wachten kijken of het nog goed ging. Wat een top bediening en we komen snel terug om het over te doen en het heerlijke eten wel te eten bij jullie!
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Gisteren met z'n 3en gegeten bij Malle Jan, waar we met de familie wel vaker komen. Gezellig restaurant op een mooie locatie. Het eten was OK maar de porties niet overdadig. Met name de toetjes .. kaasplank voor een tientje p.p. met de 2 kleinste glaasjes port die ik ooit gezien heb ( dat ben ik anders van ze gewend). Vriendelijke bediening ...zeker, maar de snelheid kon beter, en het was niet eens druk. Volgende keer beter !
Mariekedewit .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Het eten was slecht! Smakeloze slibtong en lauwe loempia au mer. Bediening niet echt vriendelijk.
We hoeft en niet te wachten maar daardoor was het eten ook koud!
Na het eten een ieniemini likeurtje voor 5,25.
We komen hier al vele jaren en hebben altijd goed gegeten maar komen hier niet meer terug
Wilroot .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Afgelopen zaterdag hier met zijn vieren gegeten, lamskoteletjes, slibtongetjes, varkenshaas en spare ribs. Allemaal heel lekker! vooral de lamskoteletjes van grill! Daarbij goed gedronken en met dessert en koffie uiteindelijk een rekening met zijn vieren van onder de 100! Helemaal top!
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Gezellig klein tentje in een van de steegjes rondom de Pieterskerk.
Zijn hier met zijn drie gaan eten. Ik had hier lang geleden als een aantal keren gegeten maar vond het toen de laatste keer slecht (te rauw opgediende biefstuk, slechte service etc.) Nu na lange tijd terug kom weer eens te kijken of er wat veranderd was.
Voorgerechten waren goed. Carpaccio had wel ietsje meer smaak mogen hebben door de saus die er bij zat. Mosseltjes vooraf waren goed bereid en lekker evenals de geitenkaaskroketjes, lekker sausje ook daar bij!
Als hoofdgerecht spareribs, waren ietsje aangebrand, biefstuk (goed bereid, heerlijk mals), en een mooie portie kipsaté met kroepoek en adjar tjampoer.
Toetjes waren ook heerlijk.
De bediening was duidelijk nog niet heel erg ervaren maar deed op zich haar best. Even eet smakelijk wensen bij het opdienen van het eten had wel fijn geweest, evenals het even mededelen dat de patatjes die er bij horen er nog aan komen. Ook had het meisje een echt te kort rokje aan.

Al met al goed eten, gezellige sfeer maar een puntje voor de bediening om nog even wat scherper te zijn.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Afgelopen vrijdag heerlijk op het terras gezeten. De verschillende voorgerechten die we bestelden waren lekker maar simpel en ook de spareribs waren prima van smaak. De groenten bij de spareribs zou ik volgende keer maar weg laten, die voegden immers niets toe en waren doordat ze onder de spareribs (en de marinade dus) lagen al hun smaak verloren. De bediening was zeer attent en snel en hadden ook nog verstand van de verschillende bieren en wijnen. Kortom ik kom hier vast en zeker een keer terug voor de spareribs of iets anders lekker.
Mulder1981 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Studentikoze sfeer. Prima kaart. Mooi gelegen in het prachtige leidse centrum. Ik kom er graag en meerdere keren per jaar.
Zwindel .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Met een zeer grote groep hier op zaterdag avond gegeten. Door een activiteit in de stad waren er op het moment ook nog erg veel andere groepen aanwezig in het restaurant. We waren met ongeveer 20 mensen en er was een afgesloten ruimte voor ons klaar gezet, erg fijn! Bediening was uitermate vriendelijk, er werd een goede service geleverd. Er was een keuze menu voor ons gemaakt waar wij uit een aantal gerechten konden kiezen. Ik was hier zelf erg tevreden over. Kortom heerlijk gegeten, zeer gastvrije en vriendelijke bediening. Aankleden van de zaak ook erg leuk. Het was top!
Cynthia Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
De sfeer is gezellig, relaxt en doet een beetje studentikoos aan en de meeste gerechten zijn dan ook prima betaalbaar. Het deed me een beetje denken aan een pub, met burgers en fish & chips op het menu.

We bestelden de burger deluxe (deze had alles erop en eraan), de loempia de mer, de fish & chips en de Marokkaanse pannenkoek (vega), speciaalbiertjes en muntthee en als toetje twee keer het grand dessert.

Volgens mij was iedereen redelijk blij met z'n keuze. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begreep wat er precies Marokkaans was aan de pannenkoek en hij was ook niet heel bijzonder, maar hij heeft me prima gesmaakt.

De bediening is vlot in de breedste zin van het woord en er wordt veel aandacht besteed aan de presentatie and it shows, top! De fish & chips werden bijvoorbeeld opgediend in een kommetje van een gefrituurde tortilla o.i.d. en het grand dessert was een plaatje! We kregen er twee verschillen; het bestond uit kwarktaart, speculaas crème brûlée, kletskoppen met citroen- en frambozensorbetijs (heerlijk ijs!) en ijstruffels, smullen!

Al met al dus een leuke locatie voor gezellige avond met vrienden!
BerndKS .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Oude tijden herleven bij de Malle Jan. Varkenshaas met champignonsaus, schnitzel met zigeurnersaus staan op de kaart. Wij (4-en) kiezen voor uiensoep, geitenkaaskroketjes en carpaccio vooraf. De uiensoep en carpaccio zijn prima van smaak, het kroketje is vlak van smaak en lauw.
Als hoofdgerecht hebben we varkenshaas, vegetarische ravioli en lamskoteletjes. Allemaal lekker. De bijgevoegde groente is lekker knapperig net als de friet. De rosevalaardappeltjes vallen ook in de smaak. Al met al geslaagde avond met lekker eten.
Missy S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Het voorgerecht was een mandje brood met smeersels, dat was lekker. Hoofdgerecht was voor ons beiden spare-ribs, spicy en normaal. Zo konden we van twee smaken proeven. De spare-ribs waren wel iets te donker, volgens de bediening kwam dat door de marinade. Wij proefden echter duidelijk dat ze aangebrand waren, gewoon te lang in de oven gelegen... Toen we dit nogmaals aangaven, werd hier helaas niet echt op in gegaan.
Het kommetje water met citroen moesten we om vragen. De bediening gaf aan dat ze dat niet vergeten waren, maar nog geen tijd had gehad om het naar ons te brengen. Het halve terras was echter leeg en binnen zat niemand...
We komen speciaal voor de spare-ribs bij Malle Jan, maar ik denk dat we beter op zoek kunnen gaan naar een ander adresje.
Freekiejnogmaals .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Na een dagje varen even snel wat gegeten. De terrassen zaten vol, dus we hebben eerst even binnen gezeten en toen er plek was hebben we een plekje buiten gekregen. Lekker gegeten; loempia met garnalen stond helaas niet meer op de kaart" maar in plaats daarvan 2x spare ribs en natuurlijk ijs na; kletskoppen en witte dame. Goede prijs kwaliteit verhouding.