Bistro Lutje

Meer informatie over restaurant Bistro Lutje

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 17:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Stan M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten. Ondanks dat ik laat was werd er niet moeilijk gedaan. De bediening was heel vriendelijk en de chef heeft een goede maaltijd voorgezet. Ik ging voor de schnitzel en die was prima van smaak. Dit samen met friet en een mix van groeten en daar weer een glas wijn naast (ik had geen trek in bier dat er natuurlijk veel beter bij had gepast) maakte alles compleet. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik kom nog wel een keertje terug.
RiePie .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wederom vorstelijk gegeten bij dit restaurant. Eerlijk "no nonsens" eten en bediening. Wij waren deze avond redelijk laat, en ondanks dat de pitten al uit waren, werd er voor ons gekookt. Top!
JKenings .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
We wilde ons trouwdag eens vieren op een mooie plek en dat is het hier. Mooi uitzicht over het water. De chef was toevallig net aan het zalm roken en gelukkig waren we net op tijd want ze waren klaar dus vroegen we of we daarvan mochten eten? Natuurlijk mocht dat! Uitgelegd hoe hij koud rookte en daarna hopelijk smullen! Je kon proeven dat het zelf gerookt was met een heerlijke Rucola dressing erover dat maakte het compleet af! Was eigenlijk best wel veel dus wisten niet wat daarna te eten! Bediening was erg netjes en vriendelijk en wist ons te vertellen wat we het beste konden nemen! Een kleinere lutjeburger voor de iets mindere trek! Mijn vrouw had een hawai en ik een kaas dames lutjeburger! HEERLIJK! Eigen gemaakte knoflooksaus en heerlijke hawaisaus met een vleugje gember wat zeer smakelijk was. Kortom wel erg veel en zeker de moeite waard. Stonden trouwens nog meer soorten Lutjeburgers op, bleek een streekgerecht te zijn. De plaatselijk slager maakt de burger, wat je wel proeven kon! Het donkere desembrood kwam bij de plaatselijke bakker vandaan. En de uien van westerland zelf bij een plaatselijke boer! Ook zag het er erg leuk uit van binnen met oude zeekaarten als behang en leuke spulletjes wat met water te maken had! Hier komen wij zeker terug, niet alleen voor het eten maar ook voor de heerlijk Rosé die daar geschonken werd!! Top!
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Sfeervolle strandtent aan het Amstelmeer. De locatie is erg mooi: na een smal slingerend weggetje kom je bij het strand, waar de bistro pal aan het water staat. Ook als je binnen zit heb je een mooi uitzicht over het water en is het fijn toeven. Ook nog laat in het seizoen staat er een parkeerwacht op het terrein: kennelijk is het deels nog betaald parkeren, maar er zijn wel enkele gratis plekken voor de bistro. De bediening was prima: het meisje dat aan het werk was, was vlot en vriendelijk, maar kon jammer genoeg niet zoveel uitleggen over de kaart, die op onderdelen ook niet uitblonk in duidelijkheid. Dat zou bij een 'beachbar' met weinig complexe gerechten toch niet het probleem moeten zijn. Dan het eten: de zalm van mijn vrouw werd heel matig ontvangen. Het waren een paar plakken zalm, wat brood, een paar stukjes groente er overheen gedrapeerd maar vooral heel veel 'dille-achtige' saus. Met zoveel saus lijkt het bijna alsof de échte smaak verborgen moest worden. Ook overdaad troef bij de kaasburger: deze lag letterlijk bedolven onder een enorme berg gebakken uien, uitgebakken spekjes, sla en kaas. De burger zelf was van lekker vlees, maar had wel wat langer gebakken mogen worden. Ook hier zou je bijna denken dat de kok de smaak wilde verdoezelen. Als tip zou ik dus willen meegeven dat de zalm en de burger en niet het randgebeuren m.i. centraal zouden moeten staan. De prijs van e.e.a. is in verhouding. Ik denk dat we nog wel eens wat komen drinken, maar het eten slaan we dan even over.
Aller eerst verbaas ik mij over deze recensie want dat er aan u gevraagd werd of alles naar wens was was uw antwoord dat alles naar wens was! Niet melden dat er misschien een paar minpuntjes waren, volgens u, want daar kan je als mensen met elkaar over praten, maar nee gelijk alles op internet ventileren zonder er met mij over gesproken te hebben. Maar goed het is uw mening en die respecteer ik! De gerookte zalm rook ik zelf en dat proef je, had als meesterproever, zoals u zich zelf uitgeeft, direct geproefd moeten worden maar daar hoor ik u niet over, alleen het negatieve!?? De plakken brood die erbij komen is Desembrood dat speciaal gebakken word door de plaatselijke bakker voor mij dus niet zomaar een paar plakken brood! De kaasburger die u gegeten hebt verkoop ik hier al bijna 3 jaar en zo willen de mensen die hier komen het graag, dus sorry dat het niet in uw smaaklijn ligt! Ik heb denk al ruim 10000 lutjeburgers gebakken en deze korte tijd! Mocht u graag willen dat de burger wat verder gebakken word kunt u dat gewoon aangeven dan regelen we dat gelijk maar u meld niks, ja wel op iens! Dat is toch raar?? Overigens de burger is puur rundvlees die ook speciaal gemaakt word door Slagerij Ottens hier in het dorp en alleen voor mij, dus rosé mag hij zijn van binnen! Ook valt er niet veel uit te leggen over de kaart, die is duidelijk genoeg en mocht u nog vragen hebben dan kunt u dat rustig vragen, maar goed het is makkelijker om het op iens te zetten! Je kunt bij mij eten met een knipoog en dat wil ik zo houden. Het is laagdrempelig en niet duur. Alles maak ik zelf en niks komt uit een pakje, Ik werk met jonge mensen die zijn voor mij niet duur en zo kan ik de prijzen op de kaart ook laag houden, en wij Wieringers vinden alles goed als het maar Veel voor Weinig is en dat is het bij mij! Oh ja als meesterproever had u moeten proeven dat het een rucoladressing was met yoghurt en geen dilleachtig sausje. U slaat hier de plank toch wel aardig mis. Ik zal U een tip geven, meld eerst aan de eigenaar of chef of bediening of wie dan ook wat uw probleem is dan kan daar over gepraat worden en uitgelegd worden hoe het hier gaat. U weet de achtergrond niet eens! Voor de rest wens ik u nog veel proefplezier en kom gerust nog eens langs en als u in mijn Bistro de lekkere geuren ruikt van vers eten dan krijgt u vanzelf weer trek en probeert u het toch wel weer! Grt Bistro Lutje
Martinevansoolingen .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wij hebben een B&B hotel op Wieringen en verwijzen regelmatig gasten naar Bistro Lutje. Omdat één van onze dochters hier werkt weten wij dat alles vers gesneden en bereid wordt. Bistro Lutje is heerlijk toeven, op één van de mooiste plekjes van Wieringen, met eerlijk eten in een meer dan uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Laagdrempelig, eerlijk en puur. Echt Wierings!
Trebor0227 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
De locatie is leuk, het decor ook. De bediening is vriendelijk de kok daar tegen een stuk minder. Het eten viel me niet mee ( fish & chips ).
Hallo Francien, weet niet wat er loos is?? Eigenlijk is er niks gebeurt maar de laatste tijd word er bij mij veel gesloopt door kinderen waaronder ook een duur vrachtwagenmodel. Maar gister is ook het 1 en ander omgetrokken bij mij door de kinderen die bij jullie waren en ik zag vanuit de keuken dat er een lampje stond op het schoolbankje, die daar niet hoort, en heb hem daar weg gehaald. Ik denk dat het jouw zoontje was die daar zat en die was het er niet mee eens denk dat het lampje weg was, maar ik probeer mijn spullen veilig te stellen voordat het gesloopt word en voor de rest niks. Dat hij dan gaat huilen kan ik niks aan doen en heeft niks te maken met het niet gastvrij zijn waarmee jouw man komt. Ook komt er nog bij dat je man op iens meld dat de fish and chips niet lekker was (hij had wel alles op) en dat het kant en klaar uit de diepvries vandaan komt! Is totale onzin, het enige wat ik heb is heek uit de diepvries wat bij mijn vishandel vandaan komt en ik maak altijd zelf een bierbeslag waarin de vis gaat voordat ik het bak. Ik zie het als een compliment als ik vergeleken word met een grote producent die diepvries maaltijden maak, maar deze fish and chips maak ik zelf! Beetje jammer! Jullie wilde gewoon je garief halen omdat je zoontje zijn zin niet kreeg. Waarom ik niet meer personeel heb is alleen het feit dat ik vrij goedkoop ben en het moet doen met de middelen die ik nu heb, en zo druk was het niet dus 1 in de bediening is normaal! Ik leg de kritiek naast me neer die op iens staat maar zou prettig zijn als het ingetrokken word want het is niet waar wat er gemeld word en ik ben een kleine ondernemer die op alles moet letten en zulke onwaarheden kan een dolksteek worden voor mij als die site veel bekeken word! Probeer de Wieringer ondernemers te steunen en niet neer te halen. Iets opbouwen duurt veel langer dan iets afbreken. Ik hoop dat jullie wel een leuke verjaardag hebben gehad! Grt Ingo, Bistro Lutje
KlaasenIna .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Eindelijk na vele aanbevelingen van mensen zelf maar eens heen geweest! We wonen niet in de buurt maar het was zeker de moeite waard! Het is niet heel erg uitgebreid maar het eten is super lekker! Alles heel goed op smaak en vers bereidt, en dat proef je! Wij zagen veel lutjeburgers voorbij komen en die gaan we zeker de volgende keer ook nemen! We hadden niet direct het eten op tafel maar na het proeven van ons eten snapte we ook dat het iets langer duurt als normaal. Vers bereid. Even met de kok gesproken, ook eigenaar en chefkok, en die melde ook dat hij zonder pakjes werkt.
ArjanKlokker .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
We rijden er al jaren langs en eindelijk eens naar binnen voor alleen een kopje koffie! Het is er zo gezellig en huiselijk dat we besloten hadden om te blijven en genieten van het Amstelmeer en wat er allemaal rondom gebeurde! Prachtig uitzicht! We hadden Wieringer Schnitzel en Lutjeburger besteld, jeetje de Schnitzel hing over het bord en de Lutjeburger was helemaal mega. Alles was gewoon super op smaak en leuke en gezellige bediening! Top keuken voor een zeer lage prijs, snap niet hoe ze dat doen!! Super!