Bistro La Route

1823-A De Schans 8231 KB Lelystad Nederland Kaart
31-320221818

Over het restaurant Bistro La Route

Biologisch en duurzaam in de polder

Aan het knusse pleintje van Lelystad kun je niet om La Route heen. De vriendelijke bediening lijkt je te bedienen in je eigen woonkamer of eigen terras. Met de gerechten gaan ook de wanddecoraties mee met het seizoen. Heel veel waarde hecht La Route aan duurzaamheid; er worden gebruik gemaakt van biologische producten, zoals de zelfgemaakte locale frieten en appelmoes.

Meer informatie over restaurant Bistro La Route

5 minuten lopen

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

RalphL .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Lekker en eerlijk eten. Een pareltje verstopt in Lelystad. Bediening was zeer goed ook voor onze zoon van 6. Het eten is lekker met voldoende finesse maar zeker niet over de top. Een aanrader voor tussendoor
Sebastian K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Zondag met z'n drieën gegeten. Ongedwongen sfeer en genoeg ruimte in dit restaurant, vlakbij het centrum van Lelystad. De kaart biedt verschillende opties, van de standaard kipsaté, tot gamba's en seizoensgerechten zoals asperges. Deze waren lekker, maar de saus was wat overdadig met veel mayonaise. Personeel is vriendelijk en de prijzen zijn niet hoog. Qua eten was het - voor wat wij hadden - verder ok maar niet bijzonder.
Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad, maar even voor de goede orde,
de saus bij de asperges is geen mayonaise maar Hollandaise saus. Jammer dat u dat niet even gevraagd heeft dan had ik het meteen toe kunnen lichten
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Al jaren kiezen we voor La Route. Een vertrouwd adres, waar twee hardwerkende ondernemers hun uiterste best doen om de lekkerste gerechten te serveren tegen een zeer schappelijke prijs. Zo kun je nog eens wat vaker uit eten gaan. Optimale sfeer, eerlijke kaart met duurzame producten vanuit de streek. Wij kunnen La Route van harte aanbevelen!
lien40 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Alle gerechten wat je ook neemt is helemaal geweldig,heerlijk eten vreselijke aardige mensen en eigenlijk is dit altijd de plek waar we willen gaan eten en deze mensen verdienen ook een dikke 10.
info140 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten, ditmaal met echtgenote en twee kritische dochters. En voor de tweede keer was het voortreffelijk. Ik nam zelf het voordeligste menu, gebakken en pikant gevulde champignons vooraf, kalfslever met toebehoren daarna, en tot slot een grote soes, gevuld met ijs en slagroom.
Echtgenote koos voor de eendenborst, gevolgd door klassieke asperges met ham en ei, terwijl de dochters zich tegoed deden aan een in principe vegetarische schotel van pasta met pestosaus en asperge, maar toen zij op de vraag of ze vegetariërs waren aangaven ook wel vlees te eten werd de schotel nog met enig vlees uitgebreid.
Idereen enthousiast, vandaar een hoge score. Helaas : Nog steeds een minpuntje wegens het ontbreken van terrasverwarming voor vertokte Bourgondiërs die af en toe een sigaartje willen opsteken.
Ad27sep .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
La Route is een van onze favorieten. Je kunt er gezellig en goed eten. Een mooie bescheiden kaart met de mogelijkheid om ook kleine porties te bestellen. Specialiteiten zijn seizoensgebonden (deze keer asperges). Geen moleculair-bereidde gerechten met schuimen e.d., maar eerlijke Hollandse / Franse gerechten met biologisch geteelde ingrediënten. In La Route heerst een bijna huiselijke ambiance. Die sfeer ontstaat niet alleen door de entourage en de open keuken, maar ook door de attente bediening, door de eigenaars en ook door het overige personeel (in opleiding). Wij gaan hier altijd met een goed gevoel weg en zullen hier zeker vaker komen!
Gemma V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Eten prima, maar het duurde erg lang voordat het hoofdgerecht werd geserveerd!
Bediening vriendelijk.
Tafels aan het raam staan te dicht op elkaar, zodat je de gesprekken van anderen letterlijk kunt volgen.... Irritant. We hebbben om een andere tafel gevraagd en dat was geen probleem.
bjorn_vd_meer .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zoals altijd lekker eten, goede service en in alle rust kunnen genieten. Een van de best bewaarde geheimen van Lelystad!
bedankt jullie waren ook gezellige gasten.
groetjes .
Rob en Reina
Bridget65 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Bij aankomst denk je oh, wat zal dit brengen, buitenkant pand oogt niet echt gezellig, jammer. Binnen staat de gastvrouw gelijk klaar. Een goed ontvangst. Mooie kaart, lekkere wijn en een uitstekende bediening. Voorgerechten van 'trio vis' carpaccio en garnalen, vers, puur, heerlijk! Vlees en eend hoofdgerechten perfect gegaard en botermals! Daarbij groente, sla en frietjes en appelcompote.
Nagerecht vonden wij wat minder, dat was jammer. Dame blanche en pistache ijs, niet veel ijs, veel slagroom. De brownie was vrij droog, heel klein bolletje ijs en veel slagroom. Liever wat minder slagroom van betere kwaliteit en een betere brownie. Al met al heerlijk gegeten, goede tijd tussen de gangen, goede sfeer, personeel en gastvrouw, kok allemaal even vriendelijk en attent!
Aanrader!
peter.kuipers .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gewoon goed: aandacht voor elke gast, elk gerecht.
Rustige sfeer. De reservering voor glutenvrij was begrepen.
Voor ons al 20 jaar een vertrouwd adres
peperkaas .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
We hadden het wildmenu gekozen. Alles goed vers. Mooi opgemaakt en van een goede kwaliteit. De gerechten waren goed bereid. De gastvrouw was vriendelijk en attent. Het restaurant had een gezellige kerstsfeer. Alles bij elkaar was het een plezierige ervaring en zeker de moeite waard om naar terug te gaan.
ingrid701 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk gegeten , voor een prima prijs , in een warm,gezellig ingericht restaurant met gastvrij en vriendelijk personeel .
Trigger H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Wat een leuke zaak! Ongedwongen. Prima kwaliteit (biologische groenten en rundvlees)! Heerlijk gegeten en genoten van de kalfslever met ui en kalfs-entrecote met sjalotten. Bijgaand een prima garnituur in voldoende hoeveelheden. De bediening was zeer vriendelijk en informeerde of alles in orde was en wij smakelijk aten. Nu, dat hebben we gedaan! Voor sympathieke prijzen en geweldig eten was het een heerlijk avondje uit.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Bistro La Route is in Lelystad gelegen aan het enige echte horecapleintje (Schans 18-23a).
Het restaurant heeft een klein buitenterras en is binnen gezellig en huiselijk ingericht met losse tafels, houten vloer, lange gezellige bar, open haard en siezoen gebonden canvas foto's aan de muur (nu in herfstsfeer met paddenstoelen).
Met z'n tweetjes werden wij vriendelijk ontvangen, jas aangenomen en naar onze plaats begeleid door gastvrouw Reina. Haar man Chefkok Rob staat in de open keuken. Wij namen eerst een oude rode port en kregen hierbij van de zaak een bakje olijfjes en ieder een toastje met hierop een plakje komkommer en peperpaté. Mijn glas port had bij de laatste slok wat bezinksel wat volgens Reina normaal is bij oude port. Volgens mij hoort dit in de fles achter te blijven en niet in het glas. Als voorgerechten hadden wij Gamba’s a Ajillo met veel knoflook en piri piri geserveerd met daarbij een warm eigen gebakken broodje en een Geitenkaasje omwikkeld met spek en een mosterd honing dressing. De Gamba's kwamen lekker pruttelend in een aardewerk schaaltje op tafel. Wij bestelden een heerlijke fles rode huiswijn uit Argentinië. De hoofgerechten waren: Ossenhaas met Roquefort saus (eventueel te wijzigen in cognac saus) met sperci boontjes versierd met een strooisel van nootmuskaat en een Zalm moot (jammer genoeg zonder enig sausje) met aardappel puree waar doorheen stukjes wortel en prei. De ossehaas en zalm waren perfect gebakken volgens onze wens ! De opmaak/presentatie van de gerechten op de borden kon beter. Bij de gerechten kregen wij nog een schaaltje eigengemaakte appelmoes, frietjes en lekker aangemaakte salade. Tussendoor kwam de serveerster nog vragen of alles naar wens was. Een toetje kon er niet meer in. Daarom namen wij French- en Irish-coffee als afsluiting van het heerlijke, smaakvolle en sfeervolle etentje. Een aanrader voor mensen die van een warme sfeer en lekker eten houden !