Over het restaurant Bistro Karel 5

Casual classic

Een sfeervolle authentieke bistro met lunch, diner en borrelkaart. Beleef de unieke open kloosterkeuken, de seizoensproducten uit eigen regio, klassieke basisrecepten met een creatieve twist, een verrassende internationale wijnkaart, een populaire kwaliteitskeuken zowel onder locals als visitors, een informele sfeer, dagmenu’s en à la carte mogelijkheden, zowel business als private lunches en diners en een ruim terras tussen de peer- en appelbomen.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 49
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 2,5
    Halve fles mineraalwater
  • € 6
    Fles mineraalwater
  • € 4,75
    Glas wijn
  • € 26,5
    Fles wijn
  • € 11,75
    Glas champagne
  • € 68
    Fles champagne
  • € 3
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Bistro Karel 5

Hoe kom je er?

  • Openbaar vervoer
    Op loopafstand van Utrecht Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 08:30 - 22:30
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 17:30
- High Tea 14:00 - 16:00
Zaterdag en zondag 09:00 - 22:30
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 17:30
- High Tea 14:00 - 16:00

Services

Zeer goed
8,4 /10
  • 10
    13
  • 9
    43
  • 8
    58
  • 7
    20
  • < 7
    21
Eten
8,7
Service
7,9
Decor
8,5
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
136/155 recensies

Jouw recensie over het restaurant Bistro Karel 5

Ineke V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
  • Online gereserveerd
Erg lekker gegeten in een prachtige ambiance
Marry V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
  • Online gereserveerd
We hebben heerlijk en smaakvol gegeten en de bediening was vriendelijk.
Jos S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
10
Service
4
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Vandaag gewoon ronduit slechte bediening, wegkijken of zeggen ik kom er aan maar niet komen. Lang wachten en continu aansturen op bediening en vervolg van het volgende gerecht. Kwaliteit erg goed maar bediening ver beneden peil. Voor een zakenlunch ga ik hier niet terug komen
Pauline O.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Het zijn kleine dingen maar voor mij wel belangrijk: een reservering die niet door was gekomen, verkeerde wijn inschenken, zonder humor, plakkerig bestek, hele lekkere zeebaarstartaar maar dan een pindasaus erbij: een slechte kombinatie, vies komkommerijs. Goede Haring maar dan lardo verwarmd erop, wat de haring gaart, jammer. Ribeye prima, dessert; veel te zoete crumble!!
Pretentieus gebracht maar kan dat niet waarmaken
Anita K.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
  • Online gereserveerd
eten prima, entourage gezellig,
bediening vriendelijk
Eric D.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
  • Online gereserveerd
Het was in orde, ze maken waar wat ze beloven. Sommige gerechten zijn beter dan verwacht, andere minder. Dat maakt de balans positief, maar verrassend is het niet. Het sprankelt niet. Dat hoeft niet maar het zou wel leuk zijn. Plek, prijs en pretentie roepen dat wel een beetje op.
Dennis V.
Meesterproever
(95 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
  • Online gereserveerd
By far de beste lunchplek van Utrecht. Heerlijke plekjes onder de bomen of in de zon. De gerechten zijn super smaakvol en en best royaal. De bediening is correct en attent!
Noortje M.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
  • Online gereserveerd
Geweldig terras, lekker en sfeervol gegeten!
Bob D.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
  • Online gereserveerd
Een heerlijke avond gehad. Zeer geslaagd! Het aspergemenu was fantastisch met een heerlijk wijnarrangement. Ook de historische plek is erg mooi.
Corinne G.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
  • Online gereserveerd
Omdat we erg goede ervaring hadden zijn we hier nogmaals gaan eten. aan ober advies gevraagd over de lamsnek. We wilde absoluut mager eten en dit zou de lamsnek ook zijn. Helaas hebben we een bord vol vet mee teruggegeven. We hebben dit aangegeven maar dit werd afgedaan met “excuus hiervoor”.. wij vonden dit erg jammer. Een kop koffie of thee zou hier op zijn minst op zijn plaats zijn geweest...... jammer
V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
  • Online gereserveerd
Heerlijke 4-gangen high tea gehad met mijn moeder, tante en vriendin! Vanaf de amuse tot de etagere zoetigheden, we hebben ervan genoten! Kom zeker terug ;)


- Tessa
Elsa F.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
4
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Ik vind ze weinig creatief voor zwangere vrouwen. Als hoofdgerecht kreeg ik volledig doorgebakken rundvlees waar ik nauwelijks meer op kon kauwen. Ik had gehoopt dat ze een mooi alternatief konden verzinnen. Dessert zaten rauwe eieren in, dus kreeg ik drie glaasjes met ijs. Die glaasjes waren best flink dus uiteindelijk ook onmogelijk om het op te eten.
Jaap L.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Een zeer aangename ambiance, maar voor de conversatie is het een locatie met teveel kabaal. De ontvangst in de gang had sneller gekund (er was niemand gedurende vrij lange tijd). De bediening is heel vriendelijk en efficiënt, met een nieuwbakken meisje dat alles nog niet goed weet zelfs aandoenlijk.
.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
6
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Lekker gegeten in een sfeervolle ambiance in de tuin van het hotel, en dat in hartje Utrecht.


Bediening kan beter, bij iedere gang werd opnieuw vergeten dat we een wijnarrangement hadden besteld en we kregen het dessert van het verkeerde menu, dus moesten vervolgens opnieuw lang wachten.
B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Fijne sfeer, goede bediening en heerlijk eten! Het was geen enkel probleem om het menu aan te passen voor iemand met lactose intolerantie. Eveneens hadden we iemand bij ons met een rolstoel; alles is goed toegankelijk en er is een aangepast toilet.
annemariegovaarts .
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
10
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Jammer dat er niets voor de jarige werd gedaan. Dit is vermeld bij reservering en verwacht omdat wij regelmatig te gast zijn.
Harry L.
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
  • Online gereserveerd
prima
Celus V.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
  • Online gereserveerd
In de tuin van een afternoontea genoten.
Prachtige binnenplaats midden in de stad.
Alles zeer goed verzorgd en prijs kwaliteit verhouding dik in orde.
Tim P.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
  • Online gereserveerd
Goede keuken. Bijzonder menu met uitstekende bijpassende wijnen. Prima bediening in informele sfeer
Tom L.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
  • Online gereserveerd
Komt aan: ‘u heeft niet gereserveerd’ Jawel, kijk hier heb ik de sms met de bevestiging. O, dan heeft u zeker vandaag gereserveerd. U staat er niet op. Nee, al bijna 3 weken geleden. O, nou, we hebben wel een tafeltje. Da’s mooi, maar nog even over die reservering en dat ook mijn gezelschap moest bellen en geen tafel kreeg toen ik er nog niet was, kijk hier ziet u de bevestiging van de reservering van Iens van 5 maart. O ja, met Iens gaat het wel vaker mis. Ok...zou u dat dan kunnen oplossen, om dit in de toekomst te voorkomen. Huh? Nou, uhm, gaat u zitten, wat wilt u drinken...
IENS maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.