Bistro Karel 5

Geertebolwerk 1 3511 XA Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Bistro Karel 5

Casual classic

Een sfeervolle authentieke bistro met lunch, diner en borrelkaart. Beleef de unieke open kloosterkeuken, de seizoensproducten uit eigen regio, klassieke basisrecepten met een creatieve twist, een verrassende internationale wijnkaart, een populaire kwaliteitskeuken zowel onder locals als visitors, een informele sfeer, dagmenu’s en à la carte mogelijkheden, zowel business als private lunches en diners en een ruim terras tussen de peer- en appelbomen.

Halve fles mineraalwater

Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk eten op een prachtige plek
Patrick H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten
Roselle S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Erg lekker geluncht bij Karel 5. Met name het voorgerecht van huisgerookte zalm was zalig!
De inrichting is op zich leuk bedacht, geeft een beetje het gevoel dat je in een keuken uit de Middeleeuwen zit. Echter het voelde wat kil aan en het was redelijk minimalistisch ingericht. ook het meubilair hielp daar niet aan mee, beetje jaren '80-hotellerig. Uiteindelijk zit je toch in een wat luxer restaurant en die uitstraling had het totaal niet. Met wat authentieker meubilair zou de sfeer al een stuk verbeteren.
José P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het eten is prima, maar niet enorm verrassend. Service is teleurstellend.
Het was even zoeken voor we de bistro zelf gevonden hadden, maar we werden vriendelijk geholpen door het hotelpersoneel. Toen ik naar de tafel liep stapte ik in een stuk glas. Het waterglas was beschadigd en werd meegenomen, maar een nieuwe is nooit gekomen. De suiker bij de koffie moest ik om vragen, vervolgens kreeg ik een suikerpotje met 1 klontje er in. Van de honingstaafjes die op hetzelfde dienblaadje stonden was er 1 al geopend.
We kregen vooraf wat brood en een 'leeg' schaaltje om olie met zout in te doen. Het schaaltje was echter niet leeg, maar er lag een laagje schuurmiddel in (echt waar!). We dachten dat we meededen aan een verborgen camera opname, maar dat was niet zo. De keuken had die ochtend onderhoud gehad en blijkbaar was het schaaltje op de verkeerde stapel terechtgekomen. Meer dan een sorry kwam er niet uit de bij de ober.
Het voorgerecht was lekker. De clubsandwich en hamburger van de kleine kaart was prima, maar weinig verrassend. We moesten zelf vragen of we nog wat mochten drinken, maar de wijn die geschonken werd was wel erg lekker.
Heleen R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Goeie Louisa is z'n charme en service kwijt. We moesten wachten voor we kaart en bestelling konden doorgeven. We moesten vragen om brood. Het hoofdgerecht was koud tegen de tijd dat de bediening de wijn had ingeschonken. Het licht stond op led niveau en het was te koud in het restaurant. Gasten zaten met dekens om.
Smukkel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk vertoeven in ommuurde kloostertuin. De brasserie is een aantal weken gesloten, maar er is een tijdelijk zomerrestaurant op het terras bij de fontein op de binnenplaats. Alle gangen waren waren bijzonder en lekker. We hebben genoten van de rundertartaar, kreeft in bisque en desserts. Maar vooral het hoofdgerecht met verschillende bereidingen van eend en biet was heerlijk. Ook de presentatie was een lust voor het oog en de wijn uitstekend gekozen. Wij komen vast nog een keer terug.
Antoon B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Moeilijk te beoordelen tot wat de keuken hier normaal in staat is. Omwille van verbouwingswerken slechts een heel beperkte kaart. Toch een 9 want heel smakelijk gegeten van de beperkte alternatieven. Heel heel vriendelijk, kekwaam en behulpzaam personeel. Rustiek kader op een binnentuin van een historisch pand erbovenop.
Ab V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Entourage echt onderscheidend. Top locatie voor zakelijke lunch. Eten prima maar liet geen blijvende indruk achter, wellicht door zakelijk karakter bijeenkomst. Bediening deed absoluut haar best en was aardig maar wij hadden geen klik. Ik vraag altijd om een fles bronwater voor mij alleen en ook hier landde deze boodschap niet. Menu werd veel te hard en onpersoonlijk voorgelezen van een 7.
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Zit je dan; in het mooie gebouw van Karel V. Het was alweer een tijd geleden dat we hier hadden geluncht dus op naar de brasserie. Voor het eten genieten we nog even snel van een wandeling door de mooie tuinen en de rust in hartje centrum.
We beginnen met een overheerlijk glaasje champagne want we hadden iets te vieren. Voor mij een croque madame en voor mijn vriendin een club Louisa. Beide prima maar daar is meteen ook alles mee gezegd. Voor het niet geheel zuinige bedrag van 12/14 euro hadden we wel wat meer verwacht dan de 1 in een dozijn manier hoe deze lunchgerechten werden geserveerd en smaakten. Nadat we dit hadden aangegeven bij de bediening werden we door de dame in kwestie met zoveel verontwaardiging aangekeken voordat ze zonder iets te zeggen weg liep, dat we meteen de rekening hebben betaald en weg zijn gegaan. Spijtig voor zo een mooie zaak!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Als je de binnenplaats oploopt is het even zoeken: wat is nu restaurant Karel V en wat is nu brasserie Goeie Louisa? Hoort dat terras nu bij het een of het ander? En waar is het personeel? Dat personeel is jong en weinig attent bij binnenkomst en het duurt even voordat we weten waar we ons kunnen melden. Er wordt deze avond binnen geserveerd, zo wordt ons medegedeeld. Jammer, want we hoopten op een etentje op het terras. Maar we kunnen er wel eerst een glaasje drinken (met wat lokale, maar niet erg bijzondere worst) en dat is genieten want je zit er verbazingwekkend rustig, zo midden in Utrecht. Binnen in de brasserie is het trouwens ook mooi: licht, ruim, met een sfeer van een oude, authentieke keuken. Wel jammer dat door de stenen muur, de tegels aan de wand en de geringe bekleding de ruimte erg rumoerig wordt als het (overwegend wat oudere) publiek binnenstroomt. We beginnen met een raviolo gevuld met rundvlees drijvend in een royaal bord met runderbouillon. De erwtjes geven het een apart accent. Een prima begin. Daarna zakt het een beetje in. Een aardige bavette met asperges uit het zogenaamde Carolus menu. We sluiten af met een chocoladetaartje uit hetzelfde menu. Bij de koffie laten we nog wat zoetigheid komen. Geen van al slecht, maar het mist wat karakter en is nogal braafjes. De bediening, zoals gezegd nogal jong, mag ook nog wat scherper: bestellingen vergeten, niet kunnen uitleggen wat er op het bord ligt... op zo'n locatie mag dat niet.
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gisteren met mijn twee dochters geluncht bij Karel V, we zijn hier eerder geweest, het eten is prima net iets meer aandacht aan besteed dan in een doorsnee restaurant maar dat verwacht je ook wel een beetje....

We konden heerlijk in de tuin zitten wat een extra dimensie geeft aan een lunch, beetje jammer dat we een tafeltje in de hoek kregen aangeboden in de schaduw waar het erg fris was, ik had moeten vragen om een andere plaats. We hebben de thee wel op het terras in de zon op en dat was geen enkel probleem, kan het iedereen aanraden het is een prachtige romantische plek vlakbij het centrum, als enige opmerking zou ik tegen het meisje in de bediening willen zeggen, probeer ook wat vriendelijkheid naar de mensen uit te stralen met alleen correct je werk te doen ben je er niet.
rodebaron .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Lunch gerecht te sober uitgevoerd, prijs product verhouding onvoldoende, vegetarisch betekent blijkbaar onderdelen weglaten zonder fantasie rijke aanvulling
Bediening onhandig inbreken in een gesprek, geïrriteerd, duidelijk geen plezier in haar werk
Tuin terras perfect
Barbara M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
We hadden allebei een mooi stuk lam als hoofdgerecht. Was erg smakelijk. We misten wel wat groente erbij. Twee flinterdunne schijfjes aubergine en twee julienne reepjes wortel is wel erg mager voor een gerecht van 23 euro. Sfeer blijft erg prettig in het mooie pand.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Genoten van het 4 gangen menu ‘Marketentster’. Alle gangen zeer smakelijk, mooi opgemaakt en goede bediening. Iets wat kleine tafel voor 4 personen maar de sfeer en ambiance van dit zeer mooie en oude gebouw maakt dat we zeker terug zullen komen.
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heerlijke Afternoon Tea genoten in de Brasserie. Bijzonder mooie lokatie, ook terras buiten voor mooi weer. Het assortiment sandwiches vonden wij vrij 'gebruikelijk' en hadden iets bijzonders gehoopt, maar de smaken waren heel goed. De scones zijn heerlijk inclusief de romige clotted cream. De service is zeer vriendelijk.
J508 J.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Wij hebben gister erg lekker gegeten bij Goeie Louisa. We kozen allebei voor het Marketenster menu, mijn vriend met eend en iberico en ik met de vis opties. Alle gerechten waren heerlijk, erg mooi opgemaakt en de bijpassende wijnen pasten mooi bij de gerechten. De uitstraling van het restaurant is erg gezellig met leuke authentieke details. Zeker een aanrader!
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Afgelopen week workshop gevolgd in Karel V onder het genot van een diner. Een hotel waar ik zelf niet voor zou kiezen, omdat het buiten mijn budget ligt. Maar het eten in de Brasserie Goeie Louisa was verrukkelijk. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht voor vis gekozen (resp. zalm en kabeljauw). Kabeljauw smolt in de mond. Prachtig opgemaakte borden. Geen dessert gegeten. Personeel bijzonder vriendelijk en voorkomend. Chique ambiance, maar zij maakten dat ik mij geen moment op mijn ongemak heb gevoeld.
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wat mij betreft 'the best tea in town'. In een prachtige ruimte met open haard en zicht op terras, begon onze tea met een Prosecco. Mijn dochter schonk de attente serveerster een alcoholvrije versie, die ook erg smaakvol was. De tea begon met enkele zalige hartige hapjes, gevolgd door sandwiches, een fijne pot thee en een etagère met zoetigheden. 'Death by sugar'. Ik kan iedereen deze tea aanbevelen, evenals een fikse wandeling achteraf. Wat ons enigszins tegenviel, wat een wel heel onervaren ober, die niet alleen geen idee had, wat hij serveerde, maar dit ook gewoon zei, zonder dit verder te checken bij zijn meer ervaren collega's. Zijn desinteresse was verbijsterend. In een eetcafé zou hij hier misschien mee wegkomen, maar hier had ik beter verwacht. Verbeterpunt dus.
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een heerlijke zaak is dit. De tafels staan ruim opgesteld en er is een fijne akoestiek zodat je elkaar prima kunt verstaan. Het personeel is correct en kundig, de menukaart overzichtelijk. Wel valt op dat bijna iedereen naar het menu gekletst wordt.
De tartaar van Dorade verdient een 9, wat een heerlijk fris en smaakvol voorgerecht. Het hoofdgerecht van fazant was prima (8), slechts een stukje hagel in dit wild. De garnering is sober, iets meer groente zou gewenst zijn. De hoeveelheid is voor een kleine eter voldoende. Als je wat meer trek hebt, adviseer ik een 4e gang. Het dessert krijgt niet meer dan een 6. Merenque met cranberry en wat crème fraiche ijs met yoghurt, het is wat vlak van smaak, zeker na de fazant. Bij de thee ingegaan op het schaaltje bonbons. Dat dekt de lading niet, je krijt een zandkoekje, een macaron en twee kleine chocolaatjes die uit een doosje lijken te komen. Terwijl er in de buurt prima banketbakkers te vinden zijn. Fijn adres, met de puntjes op de i is een 9 haalbaar.