Bistro Karel 5

Geertebolwerk 1 3511 XA Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Karel 5

Casual classic

Een sfeervolle authentieke bistro met lunch, diner en borrelkaart. Beleef de unieke open kloosterkeuken, de seizoensproducten uit eigen regio, klassieke basisrecepten met een creatieve twist, een verrassende internationale wijnkaart, een populaire kwaliteitskeuken zowel onder locals als visitors, een informele sfeer, dagmenu’s en à la carte mogelijkheden, zowel business als private lunches en diners en een ruim terras tussen de peer- en appelbomen.

Halve fles mineraalwater

- Diner vanaf 17:30
- High Tea 14:00 - 16:00

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
We hebben met z'n vieren verrassend lekker gegeten in Bistro Karel5. Vriendelijke bediening, leuke sfeer, heerlijk eten, en een goede prijs/kwaliteit verhouding, wat wil je nog meer?
Jan Willem M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Op zondag is het gratis parkeren bij Karel V. Op de parkeerplaats wordt het je al gauw duidelijk dat je niet bij de herberg om de hoek bent gearriveerd. De gestalde bolides, de meesten niet voorzien van Nederlandse kentekens zijn indrukwekkend. Dat is ook de entree en lange gang naar de bistro, waarbij je onderweg nog een blik kunt werpen op het grote restaurant dat zo voor de Euro top kan worden ingezet. Bij de bistro aangekomen word je keurig ontvangen, uit je jas geholpen en naar je tafel begeleid. Ook de inrichting van de bistro mag er zijn. Het zondagsmenu was dit keer niet verkrijgbaar, we namen de aanbevolen Sunday-roast van kalfsvlees. De voorgerechten van gans en de raviolo smaakten voortreffelijk, de tortellino, was er maar één en voelde zich daarom wat eenzaam in het diepe bord! Op het kaasplankje lagen kazen van boerderij de LIndenhoff uit Baambrugge die topprodukten aan de horeca levert. De bediening is heel goed, maar wel een tikje te formeel. Het mag allemaal wat meer ontspannen zijn.
Janny W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Wij hebben een heerlijke avond gehad. Jammer dat er van de bistro geen amuse of iets lekkers bij de koffie bij zat. Dat was passend geweest bij de prijs en geeft de gastvrijheid iets extra's. Het gaat ook om de plus die een restaurant geeft.
hans K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
prima lunch menu. Wijnkeuze matig. Halfvolle glazen werden bij geschonken en als 2de glas berekend. foei!
Alwin C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Bistro 5. Alledaagse gerechten, maar toch wat extra's. De bediening was correct. De entourage was gezellig; ook leuk met een open keuken. Jammer dat de wijnkaart niet een paar goedkopere flesjes op de kaart heeft (goedkoopste fles was 31,-). Maar overall dik tevreden!
Marian M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Erg lekker gegeten. Vriendelijk personeel met gevoel voor timing.
Rdbregistratie D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
mooie ambiance, correcte bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding en lekker eten. Aanrader is het tussengerecht van pasta met truffel (geserveerd in een plastic zakje). Hiervoor kan je me 's nachts wakker maken.
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Brasserie Goeie Louisa heet sinds kort Bistro Karel 5. Reden om eens te gaan eten. En, conclusie is, het valt niet tegen. Sterker nog, het is echt goed ! Een heerlijk 4-gangen menu voor 45 euro ! Bijpassend wijnarrangement (4 glazen lekker wijn) en de avond kan niet meer stuk. De tafeltjes staan gelukkig niet te dicht op elkaar. De bediening is jong en vrolijk. Af en toe gaat er wat mis (drank op tafel gaat om, bestek valt op de vloer) maar de bediening pakt dit goed op. Zoals gezegd, het eten is fantastisch. Creatief gemaakt, mooi geportioneerd. Warm als het warm moet zijn, koud als koud gewenst is. Goede timing tussen de gerechten. Kortom, een aanrader !!!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk eten op een prachtige plek
Patrick H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten
Roselle S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Erg lekker geluncht bij Karel 5. Met name het voorgerecht van huisgerookte zalm was zalig!
De inrichting is op zich leuk bedacht, geeft een beetje het gevoel dat je in een keuken uit de Middeleeuwen zit. Echter het voelde wat kil aan en het was redelijk minimalistisch ingericht. ook het meubilair hielp daar niet aan mee, beetje jaren '80-hotellerig. Uiteindelijk zit je toch in een wat luxer restaurant en die uitstraling had het totaal niet. Met wat authentieker meubilair zou de sfeer al een stuk verbeteren.
José P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het eten is prima, maar niet enorm verrassend. Service is teleurstellend.
Het was even zoeken voor we de bistro zelf gevonden hadden, maar we werden vriendelijk geholpen door het hotelpersoneel. Toen ik naar de tafel liep stapte ik in een stuk glas. Het waterglas was beschadigd en werd meegenomen, maar een nieuwe is nooit gekomen. De suiker bij de koffie moest ik om vragen, vervolgens kreeg ik een suikerpotje met 1 klontje er in. Van de honingstaafjes die op hetzelfde dienblaadje stonden was er 1 al geopend.
We kregen vooraf wat brood en een 'leeg' schaaltje om olie met zout in te doen. Het schaaltje was echter niet leeg, maar er lag een laagje schuurmiddel in (echt waar!). We dachten dat we meededen aan een verborgen camera opname, maar dat was niet zo. De keuken had die ochtend onderhoud gehad en blijkbaar was het schaaltje op de verkeerde stapel terechtgekomen. Meer dan een sorry kwam er niet uit de bij de ober.
Het voorgerecht was lekker. De clubsandwich en hamburger van de kleine kaart was prima, maar weinig verrassend. We moesten zelf vragen of we nog wat mochten drinken, maar de wijn die geschonken werd was wel erg lekker.
Heleen R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Goeie Louisa is z'n charme en service kwijt. We moesten wachten voor we kaart en bestelling konden doorgeven. We moesten vragen om brood. Het hoofdgerecht was koud tegen de tijd dat de bediening de wijn had ingeschonken. Het licht stond op led niveau en het was te koud in het restaurant. Gasten zaten met dekens om.
Smukkel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk vertoeven in ommuurde kloostertuin. De brasserie is een aantal weken gesloten, maar er is een tijdelijk zomerrestaurant op het terras bij de fontein op de binnenplaats. Alle gangen waren waren bijzonder en lekker. We hebben genoten van de rundertartaar, kreeft in bisque en desserts. Maar vooral het hoofdgerecht met verschillende bereidingen van eend en biet was heerlijk. Ook de presentatie was een lust voor het oog en de wijn uitstekend gekozen. Wij komen vast nog een keer terug.
Antoon B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Moeilijk te beoordelen tot wat de keuken hier normaal in staat is. Omwille van verbouwingswerken slechts een heel beperkte kaart. Toch een 9 want heel smakelijk gegeten van de beperkte alternatieven. Heel heel vriendelijk, kekwaam en behulpzaam personeel. Rustiek kader op een binnentuin van een historisch pand erbovenop.
Ab V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Entourage echt onderscheidend. Top locatie voor zakelijke lunch. Eten prima maar liet geen blijvende indruk achter, wellicht door zakelijk karakter bijeenkomst. Bediening deed absoluut haar best en was aardig maar wij hadden geen klik. Ik vraag altijd om een fles bronwater voor mij alleen en ook hier landde deze boodschap niet. Menu werd veel te hard en onpersoonlijk voorgelezen van een 7.
Onemoreplease .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Zit je dan; in het mooie gebouw van Karel V. Het was alweer een tijd geleden dat we hier hadden geluncht dus op naar de brasserie. Voor het eten genieten we nog even snel van een wandeling door de mooie tuinen en de rust in hartje centrum.
We beginnen met een overheerlijk glaasje champagne want we hadden iets te vieren. Voor mij een croque madame en voor mijn vriendin een club Louisa. Beide prima maar daar is meteen ook alles mee gezegd. Voor het niet geheel zuinige bedrag van 12/14 euro hadden we wel wat meer verwacht dan de 1 in een dozijn manier hoe deze lunchgerechten werden geserveerd en smaakten. Nadat we dit hadden aangegeven bij de bediening werden we door de dame in kwestie met zoveel verontwaardiging aangekeken voordat ze zonder iets te zeggen weg liep, dat we meteen de rekening hebben betaald en weg zijn gegaan. Spijtig voor zo een mooie zaak!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Als je de binnenplaats oploopt is het even zoeken: wat is nu restaurant Karel V en wat is nu brasserie Goeie Louisa? Hoort dat terras nu bij het een of het ander? En waar is het personeel? Dat personeel is jong en weinig attent bij binnenkomst en het duurt even voordat we weten waar we ons kunnen melden. Er wordt deze avond binnen geserveerd, zo wordt ons medegedeeld. Jammer, want we hoopten op een etentje op het terras. Maar we kunnen er wel eerst een glaasje drinken (met wat lokale, maar niet erg bijzondere worst) en dat is genieten want je zit er verbazingwekkend rustig, zo midden in Utrecht. Binnen in de brasserie is het trouwens ook mooi: licht, ruim, met een sfeer van een oude, authentieke keuken. Wel jammer dat door de stenen muur, de tegels aan de wand en de geringe bekleding de ruimte erg rumoerig wordt als het (overwegend wat oudere) publiek binnenstroomt. We beginnen met een raviolo gevuld met rundvlees drijvend in een royaal bord met runderbouillon. De erwtjes geven het een apart accent. Een prima begin. Daarna zakt het een beetje in. Een aardige bavette met asperges uit het zogenaamde Carolus menu. We sluiten af met een chocoladetaartje uit hetzelfde menu. Bij de koffie laten we nog wat zoetigheid komen. Geen van al slecht, maar het mist wat karakter en is nogal braafjes. De bediening, zoals gezegd nogal jong, mag ook nog wat scherper: bestellingen vergeten, niet kunnen uitleggen wat er op het bord ligt... op zo'n locatie mag dat niet.
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gisteren met mijn twee dochters geluncht bij Karel V, we zijn hier eerder geweest, het eten is prima net iets meer aandacht aan besteed dan in een doorsnee restaurant maar dat verwacht je ook wel een beetje....

We konden heerlijk in de tuin zitten wat een extra dimensie geeft aan een lunch, beetje jammer dat we een tafeltje in de hoek kregen aangeboden in de schaduw waar het erg fris was, ik had moeten vragen om een andere plaats. We hebben de thee wel op het terras in de zon op en dat was geen enkel probleem, kan het iedereen aanraden het is een prachtige romantische plek vlakbij het centrum, als enige opmerking zou ik tegen het meisje in de bediening willen zeggen, probeer ook wat vriendelijkheid naar de mensen uit te stralen met alleen correct je werk te doen ben je er niet.
rodebaron .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Lunch gerecht te sober uitgevoerd, prijs product verhouding onvoldoende, vegetarisch betekent blijkbaar onderdelen weglaten zonder fantasie rijke aanvulling
Bediening onhandig inbreken in een gesprek, geïrriteerd, duidelijk geen plezier in haar werk
Tuin terras perfect