Over het restaurant Bistro Karel 5

Casual classic

Een sfeervolle authentieke bistro met lunch, diner en borrelkaart. Beleef de unieke open kloosterkeuken, de seizoensproducten uit eigen regio, klassieke basisrecepten met een creatieve twist, een verrassende internationale wijnkaart, een populaire kwaliteitskeuken zowel onder locals als visitors, een informele sfeer, dagmenu’s en à la carte mogelijkheden, zowel business als private lunches en diners en een ruim terras tussen de peer- en appelbomen.

Halve fles mineraalwater

Jouw recensie over het restaurant Bistro Karel 5

Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Prima restaurant !
Mooie entourage, mooie en vooral lekkere gerechten en bijpassende wijnen.
Bediening mag wat persoonlijker en vrolijker van enkele bedieningsmedewerk(st)ers.
Tjeerd En Anne W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Het was niet bekend dat we zouden komen!
Lisa R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Goed geholpen dior de gastvrouw! We wilde een rustiger tafeltje en ze heeft goed met ons mee gedacht en een betere tafel geregeld! Heel fijn. Lekker gegeten. De bediening kan nog iets aan hun etiquette doen.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Lekker gegeten, je zit in een leuke omgeving.
We hadden een 2 gangen lunch menu, steak tartaar vooraf, deze was echt heerlijk! Als hoofdgerecht kregen we hert, we vonden het zelf erg zwaar voor de lunch waardoor we niet alles op kregen. Toch nog een dessert genomen, en gelukkig maar! Het dessert was een waardige afsluiter! We hebben genoten.
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Eten, sfeer, bediening was allemaal prima!
Kritiek zit 'm in IENS zelf: na reservering weken geleden al tot tweemaal toe aangegeven dat het om 7 personen ging en niet om zes zoals vermeld in de bevestiging. Is nooit op gereageerd.
Vanmddag nog reminder gekregen van de reservering, maar als we ons melden bij Karel 5 Bistro is er niets over ons bekend. Niet voor 6, laat staan voor 7 personen. Da's leuk met gasten uit Nijmegen, Rotterdam, Amstelveen en Groningen. Er wordt gelukkig een tafel vrijgemaakt, en nogmaals, het eten zelf was prima, maar IENS ga ik niet meer gebruiken!
André L.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Eten was prima, maar bediening deed alles wel erg routinematig. En de borden werden wel zonder zorg neergezet en weggehaald.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
In de bistro had iets meer omgekeken kunnen worden naar de gasten. Het verzoek om te kunnen betalen duurde lang. Uiteindelijk zelf het initiatief genomen om te betalen. Het eten was uitstekend.
nardonnet .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Heerlijk geluncht met 20 personen.
Borden als schilderijtjes.
Die werden iets te hard voor je neergezet.
En een bedienende juffrouw met half afgesleten nagellak dat kan toch echt niet in een etablissement als Karel V.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Mooie gerechten, lerende bediening, maar zeer alert en attent en een prachtige lokatie.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Dit restaurant bezoek ik regelmatig als ik met zakelijke relaties informeel wil eten. Zo ook gisteravond. Het Carolus-menu was weer subliem: een compositie van biet en zalm, tussengerecht puree van aardpeer en als hoofdgerecht twee bereidingen van een Iberico knorremans. Het wijnarrangement paste er prima bij. De setting (je voelt je te gast in de keuken) blijf ik leuk vinden. De bediening is losjes, wat ik goed vind passen bij de informele sfeer die ik zoek. De prijs is ook alleszins acceptabel: niet goedkoop, maar in prima verhouding tot de geboden kwaliteit.
Bo V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke en informele bediening. Goede wijn adviezen. Wel rumoerig maar desalniettemin een aanrader.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
We bespeuren nog steeds de neiging om de gerechten te vlug achter elkaar te willen serveren, maar het ging goed.
Janko D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten!
inge R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Wij hebben uitstekend gegeten vanmidddag. Heerlijk buiten en op de kwaliteit viel werkelijk niets aan te merken. Wél jammer vonden wij dat bekend was dat deze lunch ter ere van ons huwelijk was maar niemand het kennelijk nodig vond om ons even te feliciteren en,zoals ik al zó vaak bij zó veel recensies van (klasse) restaurants heb opgemerkt, vervloog ook hier weer iedere vorm van gastvrijheid zodra de rekening was voldaan. Niet even een groet of bedankje gewoon helemaal niks. Zo ontzéttend jammer. Ern gemiste kans want voor het eten zouden we zeker teruggekomen zijn...
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Drie weken geleden op zondagmiddag bij bistro Karel V geluncht.
Het eten is echt zalig. Mooie gerechtjes in de juiste hoeveelheid.
De tijd tussen de verschillende gangen was voldoende.
De bediening was formeel en liet hier en daar wat steekjes vallen.
Niet storend maar voor een bistro mag het wel wat losser.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Drie weken geleden op zondagmiddag bij Bistro Karel V geluncht.
Het eten was zalig! Mooie gerechtjes in de juiste hoeveelheid wisselende zich in rustig tempo af.
De bediening was formeel en liet hier en daar een steekje vallen.
Niet heel storend maar voor een bistro mag dit best wat losser.
Helen P.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
De lunch was buiten en dat is een mooie locatie. Het is in de binnentuin. Wij hebben de twee gangen lunch genomen. Het eerste gerecht was subliem. Tweede gerecht was heerlijk maar wint het niet van het eerste gerecht. Bediening is vriendelijk. Je moet wel wat lang wachten. De gast mag niet zomaar ergens gaan zitten ondanks dat het niet druk is. Dit vind ik heel klantonvriendelijk. Laat de gast zitten waar hij wil zodat hij zich welkom voelt. Maar neemt niet weg dat ik zeker een keer terug kom.
Huub B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Prima eten, bediening en entourage. Een beetje jachtig.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Toen het nog goeie Louisa heten was de ambiance een stuk beter!
Eten wAs goed op het dessert na en zijn door 4 verschillende personen bediend!
Onze tafel stond nog net niet tegen een schuur aan, we stonden midden op een pad. Hebben hier geen fijne herinnering aan!
Maureen M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Wij zaten op het terras dat erg ruim is ingedeeld, dus prima. Omdat wij een speciale gelegenheid vierden had het tempo wel wat rustiger gemogen, meer als avondvullend programma. Soms was het eten er al en de wijn nog niet, of de nieuwe wijn kwam al terwijl andere glas nog niet leeg was. Maar dat is het enige verbeterpuntje. De kwaliteit van het eten en de wijnen zijn excellent!