Over het restaurant Bistro Karel 5

Casual classic

Een sfeervolle authentieke bistro met lunch, diner en borrelkaart. Beleef de unieke open kloosterkeuken, de seizoensproducten uit eigen regio, klassieke basisrecepten met een creatieve twist, een verrassende internationale wijnkaart, een populaire kwaliteitskeuken zowel onder locals als visitors, een informele sfeer, dagmenu’s en à la carte mogelijkheden, zowel business als private lunches en diners en een ruim terras tussen de peer- en appelbomen.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 38
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 2,5
    Halve fles mineraalwater
  • € 6
    Fles mineraalwater
  • € 4,75
    Glas wijn
  • € 26,5
    Fles wijn
  • € 11,75
    Glas champagne
  • € 68
    Fles champagne
  • € 3
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Bistro Karel 5

Hoe kom je er?

  • Openbaar vervoer
    Op loopafstand van Utrecht Centraal Station
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag 08:30 - 22:30
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 17:30
- High Tea 14:00 - 16:00
Zaterdag en zondag 09:00 - 22:30
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 17:30
- High Tea 14:00 - 16:00

Services

Fantastisch
8,7 /10
  • 10
    16
  • 9
    45
  • 8
    60
  • 7
    20
  • < 7
    20
Eten
8,9
Service
8,4
Decor
8,5
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
138/161 recensies

Jouw recensie over het restaurant Bistro Karel 5

Jeroen D.
Meesterproever
(131 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
  • Online gereserveerd
Met 3 personen gegeten. 3 x marketenster menu. 1 x met wijn. Voortreffelijk gegeten en gedronken. Perfecte bediening. Prima tafeltje. Acoustiek wat rumoerig. Zeker aan te bevelen.
Jan R.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
  • Online gereserveerd
Uitstekende keuken, zeer goede service, mooi interieur, prima en gratis parkeergelegenheid.
Martijn J.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
  • Online gereserveerd
Super lekker voor- en tussengerecht. Hoofdgerecht was te veel en niet heel bijzonder. Akoestiek is slecht wat de sfeer wat minder maakt.
Christina V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
3,5 /10
Eten
2
Service
6
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Deze slechte cijfers heeft de Bistro puur te danken aan de slechte prijs/kwaliteit verhouding. De service was redelijk, er waren schoonheidsfoutjes die ik met de prijzen niet vind kunnen. (Wijn komt pas na het voorgerecht, ik bestelde koffie bij het dessert maar deze kwam veel eerder, koffie was al op voordat dessert kwam). Voorgerecht was redelijk, hoofdgerecht was oke, dessert was ook oke. Qua prijs kwaliteit was het ronduit slecht. Het hoofdgerecht was op het bord gelegd zonder enige opmaak. Dessert waren drie bakjes ijs met wat crumble.
De kers op de taart was uiteindelijk dat dit hotel/restaurant 11 euro vroeg voor het parkeren. Dat er betaald moet worden voor parkeren is prima, helemaal in een stad als Utrecht. Maar dit restaurant maakt onderscheid in de type gast. Dit is namelijk een hotel met twee restaurants. Het ene restaurant is van hogere klasse dan de andere. Wij aten in het "mindere" restaurant en moesten daarom betalen. Als je in het betere restaurant eet hoef je dus niet te betalen. Dit is pure klassescheiding. Belachelijk, en voor mij een reden om niet meer te komen. Terwijl wij in het "mindere" restaurant" nog steeds een rekening hadden van € 140,- hadden voor 2 personen. Laat iedereen betalen of laat niemand betalen.
Hilde L.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
  • Online gereserveerd
De bediening was super vriendelijk en alles was zalig lekker.
Gerlinde S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten, goede service en hele fijne entourage. Wij komen hier graag weer
Ineke V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
  • Online gereserveerd
Erg lekker gegeten in een prachtige ambiance
Marry V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
  • Online gereserveerd
We hebben heerlijk en smaakvol gegeten en de bediening was vriendelijk.
Jos S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
10
Service
4
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Vandaag gewoon ronduit slechte bediening, wegkijken of zeggen ik kom er aan maar niet komen. Lang wachten en continu aansturen op bediening en vervolg van het volgende gerecht. Kwaliteit erg goed maar bediening ver beneden peil. Voor een zakenlunch ga ik hier niet terug komen
Pauline O.
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Het zijn kleine dingen maar voor mij wel belangrijk: een reservering die niet door was gekomen, verkeerde wijn inschenken, zonder humor, plakkerig bestek, hele lekkere zeebaarstartaar maar dan een pindasaus erbij: een slechte kombinatie, vies komkommerijs. Goede Haring maar dan lardo verwarmd erop, wat de haring gaart, jammer. Ribeye prima, dessert; veel te zoete crumble!!
Pretentieus gebracht maar kan dat niet waarmaken
Anita K.
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
  • Online gereserveerd
eten prima, entourage gezellig,
bediening vriendelijk
Eric D.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
  • Online gereserveerd
Het was in orde, ze maken waar wat ze beloven. Sommige gerechten zijn beter dan verwacht, andere minder. Dat maakt de balans positief, maar verrassend is het niet. Het sprankelt niet. Dat hoeft niet maar het zou wel leuk zijn. Plek, prijs en pretentie roepen dat wel een beetje op.
Dennis V.
Meesterproever
(100 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
  • Online gereserveerd
By far de beste lunchplek van Utrecht. Heerlijke plekjes onder de bomen of in de zon. De gerechten zijn super smaakvol en en best royaal. De bediening is correct en attent!
Noortje M.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
  • Online gereserveerd
Geweldig terras, lekker en sfeervol gegeten!
Bob D.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
  • Online gereserveerd
Een heerlijke avond gehad. Zeer geslaagd! Het aspergemenu was fantastisch met een heerlijk wijnarrangement. Ook de historische plek is erg mooi.
Corinne En Hans G.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
8
Service
2
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
  • Online gereserveerd
Omdat we erg goede ervaring hadden zijn we hier nogmaals gaan eten. aan ober advies gevraagd over de lamsnek. We wilde absoluut mager eten en dit zou de lamsnek ook zijn. Helaas hebben we een bord vol vet mee teruggegeven. We hebben dit aangegeven maar dit werd afgedaan met “excuus hiervoor”.. wij vonden dit erg jammer. Een kop koffie of thee zou hier op zijn minst op zijn plaats zijn geweest...... jammer
V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
  • Online gereserveerd
Heerlijke 4-gangen high tea gehad met mijn moeder, tante en vriendin! Vanaf de amuse tot de etagere zoetigheden, we hebben ervan genoten! Kom zeker terug ;)


- Tessa
Elsa F.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
4
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Ik vind ze weinig creatief voor zwangere vrouwen. Als hoofdgerecht kreeg ik volledig doorgebakken rundvlees waar ik nauwelijks meer op kon kauwen. Ik had gehoopt dat ze een mooi alternatief konden verzinnen. Dessert zaten rauwe eieren in, dus kreeg ik drie glaasjes met ijs. Die glaasjes waren best flink dus uiteindelijk ook onmogelijk om het op te eten.
Jaap L.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Een zeer aangename ambiance, maar voor de conversatie is het een locatie met teveel kabaal. De ontvangst in de gang had sneller gekund (er was niemand gedurende vrij lange tijd). De bediening is heel vriendelijk en efficiënt, met een nieuwbakken meisje dat alles nog niet goed weet zelfs aandoenlijk.
.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
6
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Lekker gegeten in een sfeervolle ambiance in de tuin van het hotel, en dat in hartje Utrecht.


Bediening kan beter, bij iedere gang werd opnieuw vergeten dat we een wijnarrangement hadden besteld en we kregen het dessert van het verkeerde menu, dus moesten vervolgens opnieuw lang wachten.
IENS maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.