Bistro Het Oude Raadhuis

Hoofdstraat 4 9801 BW Zuidhorn Nederland Kaart

Over restaurant Bistro Het Oude Raadhuis

Puur genieten in het Westerkwartier

Kies voor een onvergetelijk avondje uit in de Bistro Het Oude Raadhuis gelegen in Zuidhorn. Op de mooiste locatie van het Westerkwartier is het mogelijk om te smullen van de heerlijke Franse en Mediterrane lekkernijen. Ervaar hier een ongedwongen sfeer, fijne bistro-elementen en biologische gerechten.

Meer informatie over restaurant Bistro Het Oude Raadhuis

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Inkdontmink .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
toevallig terecht gekomen in het oude raadhuis in Zuidhorn, een mooie locatie in het voormalig gemeentehuis.heerlijk genoten van de tapas toren voor twee, nette prijs mooie smaken zeker een aanrader in Zuidhorn, wij komen zeker terug.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We hebben 's avonds met ons vieren genoten van het 5-gangen Bistro-menu met wijnarrangement. De gangen waren stuk voor stuk verrassend, het eten was uitstekend, goede smaakcombinaties, de porties perfect aangepast. De ontvangst, de bediening en de vriendelijkheid waren zonder meer van de hoogste perfectie. Echt niets op af te dingen. De prijs-/kwaliteitsverhouding was goed, die kom je elders wel eens anders tegen. Een aanrader, wat ons betreft.
Tessa W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Bij het Oude Raadhuis eten wij altijd fantastisch. Wij kiezen vrijwel altijd het Bistromenu, omdat je op deze manier altijd wat nieuws probeert. Sommige gerechten zou je anders nooit gegeten hebben, maar als je bij Aljo eet, weet je dat het altijd lekker smaakt en goed bij elkaar past.
De bediening is altijd uitstekend. In voor een praatje maar toch ook gewoon heel keurig en netjes met oog voor de klant.
Eten bij het Oude Raadhuis is voor ons echt een heerlijk avondje uit. We kunnen er enorm van genieten.
Rudy B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wij hebben hier na de Sinterklaas intocht gelunched, maar dat zal helaas wel eenmalig zijn. Een burger met een verbrand gebakken ei. Patat die nog wel even in de frituur had mogen liggen.

Wel complimenten voor de bediening. Werkt grotendeels uit het hoofd, drankjes en gerechten worden bij de juiste persoon geplaatst. Niets aan op de merken dus! Jammer dat de kwaliteit van het eten dit niet ondersteund.
Beste piet500, bedankt voor jullie reactie. Helaas hebben jullie hier niets van gezegd tijdens de lunch of bij het afrekenen. Dan hadden wij hier direct op kunnen ageren en nu voelt het alleen maar als achteraf en anoniem klagen (dit is een recensiesite, geen klaagsite). Wij hebben onze kwaliteit erg hoog staan en een verbrand ei zal onze chef nooit serveren. Een gebakken ei daar in tegen mag (het woord zegt het al) gebakken randjes hebben. Wij serveren verse frieten, in tegenstelling tot goedkope dunne diepvries frieten. We vinden het erg spijtig dat jullie dit zo hebben ervaren. Bedankt voor jullie complimenten voor de bediening en natuurlijk de lege borden.

Reactie van proever:

Er is voor zover ik mij herinner ook niet naar gevraagd. Had ook niet zo veel uitgemaakt, het kwaad was toen al geschied. Dit is zoals u zelf al aangeeft een recensiesite. Dat hoeven niet allemaal lovende woorden te zijn. Als ik in uw etablissement een minder positieve ervaring heb opgedaan mag ik dat hier kenbaar maken.

Gebakken randjes verwacht ik inderdaad bij een ei. Zwarte, verbrande randjes, die bovendien duidelijk te proeven zijn verwacht ik niet. Of u nu goedkope dunne of dure dunne patat serveert, ze moeten wel gaar zijn. De patat was nog aan de witte kant en wellicht juist doordat ze zo dik waren in mijn optiek nog niet helemaal klaar.

Ik vind het jammer dat u mijn kritiek weerspreekt in plaats van er lering uit te trekken. Als ik bij het afrekenen een opmerking had gemaakt had u mij waarschijnlijk ook niet weersproken. Ook al bent u van mening dat de patat uitstekend gebakken was en het ei zoals een gebakken ei zou moeten zijn, dan nog ben ik het als gast/klant het niet met u eens. Ik blijf erbij dat het ei aan de randen verbrand was en uw patat onvoldoende gebakken. Ik vindt het ietwat vreemd dat een restaurateur de discussie aangaat met een klant.
CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Zuidhorn is een klein schilderachtig dorp vlakbij Groningen. Het Oude Raadhuis is gevestigd - u raadt het al - in het oude raadhuis, dat heel smaakvol opgeknapt is en op een fraaie plek ligt midden in het dorp. Er is ook een heerlijk terras. Het restaurant noemt zich nadrukkelijk een "Bistro" en legt er eer in om speciale Franse en Mediterrane lekkernijen te koken. De eigenaren zijn hartelijk en gastvrij. De gerechten hebben inderdaad een Franse touch, zoals de tomatenbouillon met verse basilicum die ik heerlijk vond, echt super. De vis van de dag is afhankelijk van het aanbod op de visafslag van Lauwersoog en Harlingen. In mijn geval was het tonijn en die was top. Veel mensen kiezen hier terecht voor het Bistromenu, waarvan ik veel gesnoept heb. Allemaal lekkere, smaakvolle gerechten die hier, in het hoge Noorden van ons land, de gedachten doen afdwalen naar Zuid-Frankrijk en de Middellandse Zee. Een aanrader en de omweg waard.
Ajnieboer .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
wij hebben hier heerlijk gegeten ,erg vriendelijke bediening prettige sfeer.
alles was bijzonder in dit verrassings menu wij komen hier zeker weer terug.
vr groet
fam.Nieboer
Jettyh .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We kwamen bij toeval terecht bij Het Oude Raadhuis en werden zeer gastvrij ontvangen. Met zijn tweeën konden we gebruik maken van de iens-proeverij en dat was een groot succes! De keur aan voorgerechten gaf een goed beeld van de mogelijkheden van het gebruik van de streekproducten met een keur van heerlijke hapjes. Via een klein kopje aspergesoep gingen we naar de schotel hoofdgerechten, mooi gevarieerd, bijna overdadig. De bediening was attent, het tempo prima. Kortom, een aanrader.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Een gemoedelijke zaak met prettige bediening. Smaakvolle klassieke inrichting en half open keuken.
Ik was er bij toeval en had slechts een goed uur de tijd maar werd er aangenaam verrast met een mooi opgemaakt bord met heerlijk vlees en diverse verse groenten. Alles met zorg en liefde klaargemaakt.
Ik hoop er met meer tijd nog eens terug te komen.
Seta .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Heerlijk genoten van het aspergemenu, met een goed bijpassend wijnarrangement.
Het was een sfeervol restaurant met warm en gastvrije bediening.
Margrietq .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
De gegrilde entrecote was precies goed, smolt in de mond.
De bijgerechten waren heerlijk.
Het toetje, een proeverij van 3 nagerechten, was eveneens heerlijk.
De ambiance was gezellig en de bediening erg gastvrij.

Famryh .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Wat ons opviel is dat de prijs kwaliteit verhouding totaal zoek is. Een vier gangen bistro menu voor 40 euro. Het voorgerecht en tussengerecht was lekker en goed. Goed op smaak. Het hoofdgerecht was lam maar kon nauwelijks vlees op het bord vinden. In de stoofpot zat 1 stukje vlees en aan het lamsboutje zat welgeteld drie hapjes vlees aan. Daarbij 1 witte asperges en 2 groene asperges. Het toetje stelde teleur. Wederom karig. Zelf kiezen vind ik sowieso niet fijn, het proefde niet vers of zelfgemaakt. Er kon zelfs geen toefje slagroom af. De wijnglazen waren karig gevuld. Groot pluspunt was de gastvrouw. Zij was erg goed en hartelijk.
LvanDijk .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Wederom heerlijk in de Bistro gegeten. Ditmaal hadden we vrienden van ons meegenomen. Aan het einde van de avond waren zij net zo enthousiast als wij! Eigenlijk kiezen wij altijd voor het Bistromenu, het paradepaardje van de chef, 4 gangen. We werden ontvangen met een huisaperitief met een hapje. De proeverij van voorgerechten, bestaande uit een terrine van gevogelte, soepje en geitenkaas omwikkeld met Aduarder abdijham was top. Gevolgd door een bouillon van Zoutkampergarnalen met dimsum en zeekraal. Het hoofdgerecht was een duo van ossenhaas en zwijnshaas met een geweldige jus van Madeira. Als afsluiter werd op onze tafel gevarieerd tussen kaas en dessert van de trolley! Één van ons koos het vegetarische menu, ook erg goed wist zij te vertellen. Een dikke 10 voor dit restaurant, zeker een aanrader.
MarianneBrinkhuis .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Wij, vier vriendinnen, zestigers gingen op een zondag lunchen in het oude raadhuis. Om éen uur hadden we gereserveerd. Het restaurant was leeg en koud. Na afloop hadden we allemaal ijskoude voeten. Dan de lunch: de mosterdsoep was redelijk, beetje erg zout! Maar toen kwamen de lunchgerechten. Drie van ons hadden een molensteen broodje met tomaat en mozarella uit de oven besteld, misschien werden we daar een beetje warm van. Viel heel erg tegen! Op het bord liggen twee hompen bruin zwart brood, de naam is niet voor niets gekozen, als een molensteen lag dit gerecht van de dag op de maag. Klein beetje gesmolten kaas en per boterham twee plakjes tomaat. Ernaast een schepje met een soort aardappelsalade ? En paar sliertjes witte kool. Een flinke tegenvaller, bovendien was het veel te veel brood, niet verfijnd. Ik hoef er iet meer naar toe!!
Gegeben .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Heerlijk gegeten vanavond in bistro het raadhuis. Vriendelijke bediening en start met aanbevolen witte wijn (Spaans). Goede keus, ook de rode crianza bij hoofdgerecht is uitstekend. Starter verrukkelijk deeghapje met tonijn. Perfect op smaak. Gazpacho is om te smullen, zelden zo goed gehad. Daarna drie kleine gerechtjes, goed gedaan. Zowel gevogelte als ravioli lekker. Nagerecht is een echo van voorgerecht, drie heerlijke hapjes met zelfgemaakt ijs en crème brulee. Al met al een mooie formule: klassieke gerechten op eigen manier, duurzame lokale producten en goede wijnen. Wij komen nog eens!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Het Raadhuis stond al lang op ons lijstje, en op deze koude avond moest het er maar eens van komen. Het bleek een van buiten fraai, en van binnen niet ongezellig restaurant. De begroeting was niet onvriendelijk, maar formeel zonder persoonlijke noot - en dat zette de toon voor de avond, ook in culinait opzicht. We kozen vol overtuiging voor het 4-gangenmenu van de dag, met een overigens voortreffelijke fles Spaanse Grenache-wijn als begeleiding. De 'proeve'. Van het huis, amuse, stelde teleur: drie mini-gerechtjes, allen zonder duidelijke smaakkenmerken. Op één uitzondering na gold dat ook voor het trio voorgerechtjes - alleen de gevogeltepaté kon ons bekoren. Het hoofdgerecht maakte alles enigszins goed, qua smaak: een mini-kalfsentrecôte (die wat meer doorbakken had mogen worden) met een bitterbal van kalfsvlees. De bijgerechten waren niet verkeerd, met uitzondering van de extreem beetgare boontjes (zo rauw hoeft het ook weer niet...). Het grand dessert was eigenlijk het beste deel van het menu - al was het allemaal erg zoet. Calorisch gezien was het hele menu overigens niet erg verantwoord. Voor de portemonnaie trouwens ook niet - de prijs/kwaliteitverhouding viel wat tegen.
Soms zit een eindoordeel in de details: bij het ophalen van de jas uit de gardarobe kwamen we in een stevige rooklucht terecht. Jammer, dat zijn dingen die toch gemakkelijk te voorkomen zijn, lijkt me!
LvanDijk .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
Heerlijk 4 gangen diner gegeten. Daarbij op aanraden van de gastvrouw een wijn uit Oostenrijk, top. Veel verfijnde smaken in het voorgerecht, gevolgd door kreeftenravioli en super mals vlees in het hoofdgerecht. Als afsluiter kregen we een desserttrolley. We komen hier zeker terug!
Marcella100 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Afgelopen weekend heerlijk genoten!
We werden leuk en vriendelijk ontvangen door de gastvrouw.
Het eten was erg goed en goed geportioneerd. De wijnen pasten uitstekend bij het eten. Zeker een aanrader!
JoseH .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
We hebben geluncht bij het Oude Raadhuis in Zuidhorn, omdat het er heel mooi en verzorgd uit ziet, echt een prachtig gebouw.
Maar helaas was het eten niet goed. Ver onder de maat en ook nog eens veel te duur voor wat je krijgt. Ik had een open sandwich met ham en kaas. Was redelijk, maar heeft niet lang genoeg in de oven gezeten, waardoor de kaas niet gesmolten was.
Mijn partner had een broodje weideburger, voor 7,50. Het was een pitabroodje met een dunne, smaakloze burger ertussen, een paar schijfjes augurk en dat was het wel ongeveer. Als garnituur lag er bijn ons beide een beetje sla met slappe witte kool, beetje komkommer en gedroogde uitjes. Zat er niet smakelijk uit, combinatie van niets. Wij gaan hier zeker nooit weer lunchen.
InVe .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Vrij regelmatig hier gelunched, de laatstse keer een paar weken geleden. Aanvankelijk eigenlijk altijd zeer smaakvol. Maar de laatste tijd toch een paar tegenvallers: erg taaie abdijham op een broodje. Een broodje hamburger weiderund waar ik veel van verwacht had, bleek een soort pita broodje dat te lang was gebakken in de oven, ook hierin een erg taai stuk abdijham, veel te veel kaas, een kwakje aardappelsalade ernaast. Opgegeten omdat ik honger had, maar eigenlijk had ik het moeten laten staan.. Wel vriendelijke bediening en opzich een leuke kaart. Maar voorlopig ga ik er niet meer heen, na een paar teleurstellingen op een rij.
Alleeneerlijketen .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
wederom een teleurstelling m.b.t. wat er uit de keuken komt, wel enige verbetering ten opzichte van de vorige keer. bediening als onprettig ervaren. ik vind het gewoon te duur voor wat er op tafel komt. lokatie is wel bijzonder.