Bistro Het Koetshuis

Hengelosestraat 111 Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Het Koetshuis

De naam van Bistro Het Koetshuis verwijst naar de rijke historie waar het pand ooit deel van was. Een paar eeuwen geleden bouwde een jonkheer hier een textielfabriek, een villa en een stalhouderij. Een mijlpaal in de geschiedenis van Enschede. Inmiddels is Bistro Het Koetshuis gevestigd in de voormalige stalhouderij en omgeven door een prachtige monumentale tuin. Creëer hier je eigen stukje geschiedenis. Een maaltijd bij Het Koetshuis zul je niet snel vergeten. Ook beschikbaar voor feesten en partijen.

Meer informatie over restaurant Bistro Het Koetshuis

Woensdag t/m zondag van 17:00 uur tot 22:30 uur
Zondag tevens brunch van 11:00 uur tot 14:00 uur

• Terras
Chris W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
We bestelden een drie gangen diner.
De prijs was goed en de kwaliteit was uitstekend.
De zangeres was aanvankelijk wat te luid zodat converseren wat lastig was.
Wijn per glas kan alleen van de huiswijn worden besteld. Jammer want we drinken geen fles en willen toch genieten van een nog beter glas wijn.
We komen graag terug want het eten was heerlijk!
R H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
wij hebben gisteravond gekozen voor een 3 gangen menu de chef, deze werd ons aangeraden door de bediening. wij hebben als verrassing coquilles als voor gerecht gekregen. als hoofd de eendenborst en als nagerecht het tomaat basilicum dessert. Ik heb nog nooit een hartig dessert gehad op die manier. maar wauw echt complimenten aan de koks. die dit gemaakt hebben. ik vond het echt super lekker en het was een leuke avond. wij komen zeker terug!
bart G.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wij hebben van het 4 gangen menu de chef met bijpassend wijnarrangement genoten . In een stijlvol restaurant met mijn gezelschap genoten van de stuk voor stuk heerlijke gerechten. Uitstekende service en prachtige gerechten en zeker de moeite waard. Van ontvangst tot en met het verlaten van het pand hebben wij genoten van deze culinaire reis. Een aanrader voor iedereen en wij komen gegarandeerd weer!
R H.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
D R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gekozen voor lamsgerecht met nek en haasje. . Zou een variatie van biet, knolselderij en wortel bijzitten.Haasje was lekker gegrild. Nek was gaar maar droog geserveerd op een dunne jus. Variatie van biet was ver te zoeken, op een mousse na. En een mousseje van knolselderij en een wortelreepje. Ober wist niet waar de biet was en het witte wist hij niet. Ik vertelde hem dat dat de knolselderij was -:). Kwam er een bak met gekookte bieten na. De ribeye bestond voor de helft uit zeen en vet. Ober kwam vragen of het naar de zin was. Bovenstaande aangegeven. Vervolgens komt er een een andere serveerster en zij informeerde naar onze klachten. Ze wist nergens van en ging de kok halen (wat wij helemaal niet wilden). De kok kwam en stond ons alleraardigst te woord en kon zich vinden in onze kritiek en nam de fb over de lamsnek zeker mee. We mochten nog een drankje van hem nemen, maar we hadden genoeg gehad. Gemiste kans - wij gaan niet meer.
Goedemorgen,

Tot onze spijt is uw avond niet vlekkeloos verlopen. Wel hebben wij er alles aan gedaan om de avond naar tevrendenheid af te sluiten doch u geeft de voorkeur om uw ongenoegen op iens.nl te publiceren hetgeen wij natuurlijk betreuren. Zefs onze keukenchef heeft u aangeboden om een nieuwe kalfsribeye voor u te bereiden. Het kan bij de beste slagers voorkomen dat een stukje vlees niet voldoet. U heeft dit afgewezen en zo ook een drankje van het huis of een kopje koffie. Erg jammer allemaal. Nogmaals wij zijn als restaurateurs van goede wil en hebben u graag willen compenseren. Mocht u zich toch nog bedenken en een avondje komen genieten dan maken wij het toch met u goed.

Groet,
Wendy Spruit
directie
willem K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Heerlijk gegeten, diverse kaart , vroeger vaak geweest laatste paar jaar was het minder maar nu weer top. coquille waren super. inrichting vind ik zelf wel beetje druk maar doet niets aan kwaliteit.

zeker een aanrader om terug te gaan
Marieke J.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Om het 1-jarig bestaan van onze zaak I.M. Music & Events en de verjaardag van onze vriendin Sonna Krom te vieren, die tevens een fantastische kunstenares is, besloten we te gaan eten in het Koetshuis.
Het was mijn eerste bezoek aan dit restaurant. Een restaurant dat uitblinkt op alle fronten. De bediening was bijzonder goed, de wijnen uitstekend, de zeevruchten van goede kwaliteit en mooi gepresenteerd.
Een leuk detail is dat veel bedienend personeel studeert aan het conservatorium en het ene moment met een fles wijn in de handen loopt en het andere moment met een microfoon.
De hartelijke gastvrouw, Wendy Spruit, liet ons al snel toe achter de piano om de avond een persoonlijk tintje te geven voor onze jarige. De avond hebben we, in het gezelschap van chefkok John en zijn vrouw Wendy, afgesloten in 'de serre', waar we prachtige kazen en wijnen voorgeschoteld kregen en onze DJ-talenten mochten inzetten.
Kortom het was een fantastische avond en we komen met liefde en plezier terug!
Jorike K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben wel eens beter gegeten in het Koetshuis. Dit keer een vier gangen verrassingsmenu. Alleen vleesgerechten. we hadden meer afwisseling verwacht tussen vlees en vis. (was de vorige keren wel zo) de Derde gang van wel heel veel vlees. misten toch wel groente en aardappelgarnituur.
Het dessert was te machtig t.o.v. de vorige gerechten. Jammer want alles zag er wel goed uit.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wat een verbetering ten opzichte van de oude bedrijfsleiding van drie jaar geleden! Alles was fijn deze avond. We hebben hier met drie personen gegeten op een zaterdagavond. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en door iedereen goedenavond gewenst. Mooie tafel aan het raam. Later kwam de pianist spelen, wat fijn! We hadden sharing menu genomen, dit houdt in dat je drie gerechten bij elke gang kan proberen, ideaal. Onze tafelgenoten had als hoofdgerecht ossenhaas puntjes, verrukkelijk, smelten in je mond wat mals. Mooie keuzes op het menu, ook Angus en zelfs Kobe beef. Achter het restaurant is een tuin en ook een moestuin, waar de keuken gebruik van maakt.
Lucas69 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Het eten was lekker. We hadden het shared dinner, het was een beetje jammer dat de voorgerechten een beetje dicht op elkaar op de schotel lagen, maar de kwaliteit was verder uitstekend. De pianist speelde best goed, maar naar onze smaak een beetje te hard.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hier een heerlijke brunch gehad. Voor 18,75 exclusief drank volop keuze van heerlijke salades, crostine, vlees en visgerechten, vers zalm, gerookte forel en zalm, warme gerechten, vandaag botervis, stokbrood, broodjes, als dessert vers fruit en diverse petit fours en ik ben nog heel veel vergeten. Vriendelijke bediening, gastvrije ontvangst. Goede kwaliteit. Live piano muziek maakt het geheel extra aantrekkelijk. Echt ruime keuze en goede kwaliteit verse producten.
Henk-V .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Onlangs heerlijk ontspannen genoten bij het Koetshuis te Enschede. Samen met gedeelde vaste gasten genoten van een ontspannen vakantiesfeer in dit mooie sfeervolle restaurant. Eten goed, bediening goed, sfeer goed. Eigenlijk een mooi compleet plaatje. Wij komen zeker vaker terug...
Swissink .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Mooi gelegen restaurant wat vraagt om ervaren personeel en goed eten. Dit viel erg tegen, het personeel was erg afstandelijk en onervaren. Een 5 gangen menu is erg aantrekkelijk qua prijs maar de kwaliteit was erg slecht. Toen wij hadden aangegeven dat de witte wijn saus wel heel erg zuur was, kregen wij te horen dat dit zo hoort. Een andere tafel naast ons had precies hetzelfde aangegeven waarbij zij ook te horen kregen dat het zo hoort. Dat is gewoon niet waar! Daarnaast kwamen ze nauwelijks langs voor drankjes, en bij het vragen van de rekening was er 10 min. geen personeel buiten geweest. Al met al, proberen ze een chique tent uit te stralen maar komen ze dat totaal niet na. Iss
p_c_v .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Geweldig gegeten in een super sfeer. Het was gezellig druk op het terras waar we heerlijk zaten. Mijn vriendin had het 6 gangen menu en ik had de Black Angus steak en we hadden ons laten adviseren over de wijn die ook heerlijk was en perfect bij het menu paste. Jaren geleden waren we ook al eens naar het Koetshuis geweest maar naar mijn mening is de kwaliteit alleen maar beter geworden de laatste tijd. Ik reis zelf veel en kom in veel goede restaurants maar bistro het Koetshuis komt zeker in mijn top 3!
Ik zit zelf in een kookclub en zal de gerechten en de wijnen die bij het Koetshuis geserveerd worden daar zeker aanbevelen. Of wij kunnen tippen aan de kwaliteit is de vraag.
Zeker een aanrader en wij zullen er nog vaak gaan eten. Ik zou in Enschede en omstreken geen betere plek weten, zeker niet om lekker buiten te eten.
Travitas1628 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Als afsluiting van onze reünie hebben we met ruim 20 personen gegeten in de serre. Het voorgerecht was prima. De varkenshaas was niet warm en erg droog en taai. Een scherper mes kon niet geleverd worden. Het stukje vis was erg klein. Er was nauwelijks groente bij: 1 schaaltje sla met 2 heel dunne plakjes tomaat voor 4 personen. Ook 1 schaaltje frites voor 4 personen. Na veel aandringen kwam er nog een schaaltje toen iedereen klaar was met eten. Het toetje was wel oké. Het personeel was niet deskundig en in de keuken was veel lawaai.
Jammer!!
Bep van den Broek
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Vandaag 10 April zijn we met 17 personen aangeschoven voor de brunche bij het koetshuis.
Het Buffet was overweldigend, voor een ieder wat wils en het heeft ons meerdere malen uitgenodigd om op te scheppen. Verse producten,uitstekend van smaak! De gastvrouw en de bediening was zeer voorkomend en vriendelijk,het heeft ons allen erg aangesproken!We hebben ons zeer welkom gevoeld.
We gaan voor het volgende bezoekje aan het Koetshuis
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We werden met vier personen thuis gratis opgehaald door een Engelse taxi. (En ook weer teruggebracht). Wacht een feest! Trendy restaurant met vriendelijke, accurate bediening. Zes-gangenmenu à € 24,50 was van begin tot eind fantastisch. Mooie wijnen op de kaart, waarvan zelfs de huiswijn (Gascogne) prima smaakte. Gratis karaf kraanwater werd snel geserveerd, trouwens, alles wat je vroeg werd snel gebracht, ondanks de drukte. Snel terugkomen!
Robertels .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Gisteren echt heerlijk gegeten bij bistro het koetshuis,
We waren met z'n drieën alle drie iets anders gegeten , voor en hoofd gerecht,
Alles was zeer smakelijk en goed bereid, ben altijd zeer kieskeurig, en een verwende eter( koks achtergrond) dus ik weet waar ik over spreek, als iets niet goed is vind ik dat je het moet vermelden maar andersom ook, zag ook echte beleving van het personeel dat sinds mijn vorige bezoek redelijk gewijzigd is.
Ook de wijnen waren top, ook bijzondere wijnen per glas te verkrijgen , was absoluut voor herhaling vatbaar.
PMEnschede .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Met een groepje geweest voor een 6 gangen menu voor € 24,90 per persoon. Vooraf hadden we een wat laag verwachtingspatroon want wat mag je verwachten voor deze prijs? De locatie van het restaurant maakt al meteen duidelijk dat het toch iets meer is dan dat je vooraf wellicht verwacht. Parkeren is een beetje moeizaam omdat het erg druk was toen wij er kwamen. Bij binnenkomst werden we overrompeld door de inrichting, wat gezellig! We hadden geluk omdat we die avond tussendoor ook nog live muziek hadden. Het eten was absoluut goed, natuurlijk mag je voor het bedrag van € 24,90 niet de duurste en grootste stukken vlees en/of vis op je bord verwachten en om tot de 6-gangen te komen was er soms ook wel een heel erg simpel gerecht aan het menu toegevoegd maar ondanks dat was het allemaal wel erg goed en smaakvol bereid. Het 6-gangen menu is een avondvullend programma en als je er dan ook nog eens live muziek bij hebt, dan heb je een geweldige avond op een leuke locatie met lekker eten.

Hans K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Aantrekkelijke kaart. 6 gangen menu voor € 24,90 zonder meer een aanrader. Goede huiswijnen. Jammer dat het bij de bediening wel eens misging (gebrek aan ervaring?). Accoustiek blijft in deze bistro een probleem.