Bistro Het Koetshuis

Hengelosestraat 111 Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Het Koetshuis

De naam van Bistro Het Koetshuis verwijst naar de rijke historie waar het pand ooit deel van was. Een paar eeuwen geleden bouwde een jonkheer hier een textielfabriek, een villa en een stalhouderij. Een mijlpaal in de geschiedenis van Enschede. Inmiddels is Bistro Het Koetshuis gevestigd in de voormalige stalhouderij en omgeven door een prachtige monumentale tuin. Creëer hier je eigen stukje geschiedenis. Een maaltijd bij Het Koetshuis zul je niet snel vergeten. Ook beschikbaar voor feesten en partijen.

Meer informatie over restaurant Bistro Het Koetshuis

Woensdag t/m zondag van 17:00 uur tot 22:30 uur
Zondag tevens brunch van 11:00 uur tot 14:00 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Terras
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
de ontvangst was warm. je voelt je direct welkom. de entree ademt een ontspannen en gezellige sfeer uit. ambiance is lekker oubollig. niet van dat strakke gedoe met stoelen waar je niet lang op kan zitten. bediening uiterst vriendelijk en behulpzaam. paar zenuwachtige stagieres er ook bij. al het eten was van zeer goede kwaliteit. borden warm. koffiekopje goed warm. de gerechten zagen er ook mooi uit. prijs kwaliteit goed. prijs van de wijnen wat aan de hoge kant. maar de wijnen zijn wel heel lekker.
V. S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Op zaterdag 10 juni 2017 een fantastische avond beleefd bij Bistro Het Koetshuis. Van ontvangst, service, eten en gezelligheid klopte alles perfect. De gangen waren excellent op elkaar afgestemd en we werden zelfs spontaan en onverwachts geentertainted met piano en zang.
Het was voor mij voor het eerst in heel lange tijd dat ik zo een gemoedelijk en fantastische avond in een restaurant heb beleefd,.
Ik kan niets anders zeggen dan dat de hele crew toppers zijn die met hard werken iets moois hebben neergezet.
Martin E.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Goed en lekker gegeten in bijna 3 uur. Zelf 3 gangen samengesteld vis/vlees en vlees/vis. Hoofdgerecht tonijn was nog net iets beter dan de aged rib-eye. Daarbij een wijnvoorstel per glas gevraagd en daar kwamen goede passende wijnen bij. Aandachts punt is oplettendheid van de bediening, op dit prijsniveau verwacht ik dat mijn glas niet leeg komt te staan en ik zelf (uiteindelijk) moet wenken om bij te schenken. Na afruimen hoofdgerecht gevraagd om de dessertkaart, het duurde net iets te lang. Hiervoor werd verontschuldigd. De uitleg bij de kaasplank was helaas iets te gehaast. Plank zelf was goed. Aandacht en tijd nemen voor een gast is een belangrijk deel van de beleving en dat was hier niet voldoende bij ruim €77,50 /per persoon. Restaurant was niet vol. Samengevat was het eten wel goed maar een tweede bezoek is nog niet zeker.
Melissa D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Na een teleurstellende ervaring bij Bistro Kir Royal in Borne, waar wij ( mijn 2 dochters en ik) na 35 minuten weer weg zijn gegaan, gelijk het Koetshuis opgebeld om te vragen of ze nog een tafel hebben voor drie personen. En Yes we kunnen terecht. Gelijk bij binnen binnenkomst een warm onthaal wat de wrange smaak die we bij Kir Royal hebben overgehouden al voor een groot deel weg haalt. Omdat het een ontzettend warme dag was gaven we de voorkeur om buiten te zitten. De tuin is prachtig en de sfeer relax. We zaten alle drie naast elkaar net als jury leden". So What. We hebben heerlijk gegeten, lekker geklets en gedronken. Moeder en dochter banden weer aangesterkt dit was ook de bedoeling van ons etentje en dit werd ook mede mogelijk gemaakt door het personeel. Zij namen de tijd om onze vragen te beantwoorden en uitleg gegeven over bepaalde drankjes en gerechten. Zo natuurlijk, zo ongedwongen het voelt als thuis. Aangezien wij als drie op een rij zaten, viel het ons op dat ondanks de hitte en de drukte je bediend werd met een lach. En geen enkel tafel werd vergeten. Echt te gek. Personeel ziet er ook verzorgt uit, dit vind ik ook heel belangrijk. Oh ja aanrader is ook de gin tonic met aardbeien. Heerlijk.
ineke T.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Tot 2x toe zijn we vergeten: 20 min. na onze aankomst moesten we zelf een ober roepen om een drankje te bestellen. De obers liepen en keken langs ons heen!
Aan het eind hadden we een kop koffie besteld.
Dit duurde ook weer erg lang, terwijl er niet veel gasten meer waren. De ober vermelde later dat zij ons was vergeten!
Het eten was wel lekker echter wel erg machtig( we hadden het AH menu)
Over de kwaliteit van dit restaurant ben ik dan ook gematigd tevreden.
Ook duurde het erg lang voordat de volgende gang werd gereserveerd.
We hadden om 19.00 uur gereserveerd en om 21.50 uur gingen we weg.
Op het laatst begon dat wel te vervelen.
Ook de pianist speelde de hele avond (op een paar pauzes na).
Op een gegeven moment waren we hier ook wel klaar mee
Een heel zacht achtergrond muziekje is prima. Het geluid vond ik te luid. Ik begon mij er dan ook aan te ergeren.
Bart Z.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
prima gegeten, vooral het voorgerecht (langzaam gegaarde kalfswang) was subliem. Fijne ambiance en heerlijk rustig bediend zonder dat het te traag werd (precies goed). Prachtige locatie.
Ellen J.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Prima sfeer, keurige bediening in een mooie ambiance, heerlijke wijnen en de speciale ammaretto is een aanrader! Bij mooi weer kun je een aperitiefje in de tuin op het terras nemen.
Hier komen we zeker terug.
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Vorig jaar enkele keren hier gegeten en dat was een feestje in alle opzichten, heerlijk eten, goede wijnen en een perfecte gastheer en ober. We horen dat het restaurant is overgenomen dus we zijn benieuwd. Dit keer middels een AH actie geboekt voor 4 personen. Bij ontvangst even onduidelijk of er wel een boeking was gedaan. We hadden een leuke tafel in het gezellige restaurant, heerlijk live pianomuziek. Gezien het AH menu uit 3 gerechten bestaat vroegen we of we een extra gang konden bestellen, antwoord was: nee dit is een vast menu en er kan niet van worden afgeweken.[ gemiste kans voor de omzet] Na enig aandringen en nogmaals uitleg dat we de extra gang van alle 4 zouden betalen werd het uiteindelijk mogelijk en hebben we genoten van de heerlijk carpaccio, vitello tonato [zoals het bedoeld is] en steak tartaar. Het voorgerecht van het menu, zachtgegaarde kalfswang was perfect van smaak. Het hoofdgerecht, zalm en parelhoen met salade en friet was ook lekker. Het portie nabestelde friet duurde echter erg lang en kwam 10 minuten nadat het hoofdgerecht op was. We zouden na het hoofdgerecht doorgeven of we de kaasplank of de verrassing wilden als nagerecht. Er werd echter 4 keer ijs gereserveerd. Na aangegeven te hebben dat 2 personen liever de kaasplank willen wordt deze nagebracht.
5 kaasjes op een rij, zonder zoetigheid, vijgenbrood , walnootjes enz. Hierdoor smaakten alle kaasjes als de vorige en werd het een plakkerig geheel in je mond, jammer van de kaasplank. Bij het uitserveren werd er niet gevraagd of je nog iets wilde drinken, jammer, weer een gemiste kans. Al met al was het een lekker menu maar door drukte was er weinig tot geen aandacht voor de gasten en dat is nu net het extraatje.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Bij binnenkomst erg vriendelijk ontvangen in het mooi aangeklede restaurant. Bij iedere gang voor de AH restaurantactie waren 2 opties om uit te kiezen. De porties waren niet te groot en het eten smaakte allemaal erg lekker. Daarnaast werdt er goede bijpassende wijn geserveerd bij de gerechten.

Dit restaurant is zeker een aanrader om naar toe te gaan!
b.zomerplaag Z.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Het was ons eerste bezoek aan het Koetshuis aan de Hengelosestraat. Wij waren afwachtend en nieuwsgierig op wat komen ging. Het bezoek was zeer verrassend. De ambiance was plezierig, de ontvangst zeer welkom en behulpzaam. De bediening was voortreffelijk en informatief. De keuken was innovatief en goed. Wij hadden gekozen voor een verrassingsmenu. De maaltijd was voortreffelijk. Wij gaan zeker weer eens terug.
Nathan R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Erg goed eten, gezellige en nette sfeer, correcte bediening maar wel vrij prijzig, zelfs met de Albert Heijn actie waar wij gebruik van hebben gemaakt.
FamilieVos .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Afgelopen weekend heerlijk wezen diner bij deze schitterende bistro. Gekozen voor een 4 gangen menu van de Chef met bijpassende wijnen. Alles klopte. Geweldige gerechten en mooie wijnen, heerlijke live muziek en enthousiast en vakbekwaam personeel. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding, een absolute aanrader.
Chris W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
We bestelden een drie gangen diner.
De prijs was goed en de kwaliteit was uitstekend.
De zangeres was aanvankelijk wat te luid zodat converseren wat lastig was.
Wijn per glas kan alleen van de huiswijn worden besteld. Jammer want we drinken geen fles en willen toch genieten van een nog beter glas wijn.
We komen graag terug want het eten was heerlijk!
bart G.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wij hebben van het 4 gangen menu de chef met bijpassend wijnarrangement genoten . In een stijlvol restaurant met mijn gezelschap genoten van de stuk voor stuk heerlijke gerechten. Uitstekende service en prachtige gerechten en zeker de moeite waard. Van ontvangst tot en met het verlaten van het pand hebben wij genoten van deze culinaire reis. Een aanrader voor iedereen en wij komen gegarandeerd weer!
R H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
wij hebben gisteravond gekozen voor een 3 gangen menu de chef, deze werd ons aangeraden door de bediening. wij hebben als verrassing coquilles als voor gerecht gekregen. als hoofd de eendenborst en als nagerecht het tomaat basilicum dessert. Ik heb nog nooit een hartig dessert gehad op die manier. maar wauw echt complimenten aan de koks. die dit gemaakt hebben. ik vond het echt super lekker en het was een leuke avond. wij komen zeker terug!
R H.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
D R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gekozen voor lamsgerecht met nek en haasje. . Zou een variatie van biet, knolselderij en wortel bijzitten.Haasje was lekker gegrild. Nek was gaar maar droog geserveerd op een dunne jus. Variatie van biet was ver te zoeken, op een mousse na. En een mousseje van knolselderij en een wortelreepje. Ober wist niet waar de biet was en het witte wist hij niet. Ik vertelde hem dat dat de knolselderij was -:). Kwam er een bak met gekookte bieten na. De ribeye bestond voor de helft uit zeen en vet. Ober kwam vragen of het naar de zin was. Bovenstaande aangegeven. Vervolgens komt er een een andere serveerster en zij informeerde naar onze klachten. Ze wist nergens van en ging de kok halen (wat wij helemaal niet wilden). De kok kwam en stond ons alleraardigst te woord en kon zich vinden in onze kritiek en nam de fb over de lamsnek zeker mee. We mochten nog een drankje van hem nemen, maar we hadden genoeg gehad. Gemiste kans - wij gaan niet meer.
Goedemorgen,

Tot onze spijt is uw avond niet vlekkeloos verlopen. Wel hebben wij er alles aan gedaan om de avond naar tevrendenheid af te sluiten doch u geeft de voorkeur om uw ongenoegen op iens.nl te publiceren hetgeen wij natuurlijk betreuren. Zefs onze keukenchef heeft u aangeboden om een nieuwe kalfsribeye voor u te bereiden. Het kan bij de beste slagers voorkomen dat een stukje vlees niet voldoet. U heeft dit afgewezen en zo ook een drankje van het huis of een kopje koffie. Erg jammer allemaal. Nogmaals wij zijn als restaurateurs van goede wil en hebben u graag willen compenseren. Mocht u zich toch nog bedenken en een avondje komen genieten dan maken wij het toch met u goed.

Groet,
Wendy Spruit
directie
willem K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Heerlijk gegeten, diverse kaart , vroeger vaak geweest laatste paar jaar was het minder maar nu weer top. coquille waren super. inrichting vind ik zelf wel beetje druk maar doet niets aan kwaliteit.

zeker een aanrader om terug te gaan
Marieke J.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Om het 1-jarig bestaan van onze zaak I.M. Music & Events en de verjaardag van onze vriendin Sonna Krom te vieren, die tevens een fantastische kunstenares is, besloten we te gaan eten in het Koetshuis.
Het was mijn eerste bezoek aan dit restaurant. Een restaurant dat uitblinkt op alle fronten. De bediening was bijzonder goed, de wijnen uitstekend, de zeevruchten van goede kwaliteit en mooi gepresenteerd.
Een leuk detail is dat veel bedienend personeel studeert aan het conservatorium en het ene moment met een fles wijn in de handen loopt en het andere moment met een microfoon.
De hartelijke gastvrouw, Wendy Spruit, liet ons al snel toe achter de piano om de avond een persoonlijk tintje te geven voor onze jarige. De avond hebben we, in het gezelschap van chefkok John en zijn vrouw Wendy, afgesloten in 'de serre', waar we prachtige kazen en wijnen voorgeschoteld kregen en onze DJ-talenten mochten inzetten.
Kortom het was een fantastische avond en we komen met liefde en plezier terug!
Jorike K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben wel eens beter gegeten in het Koetshuis. Dit keer een vier gangen verrassingsmenu. Alleen vleesgerechten. we hadden meer afwisseling verwacht tussen vlees en vis. (was de vorige keren wel zo) de Derde gang van wel heel veel vlees. misten toch wel groente en aardappelgarnituur.
Het dessert was te machtig t.o.v. de vorige gerechten. Jammer want alles zag er wel goed uit.