Bistro Het Koetshuis

Hengelosestraat 111 7514 AE Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Het Koetshuis

De naam van Bistro Het Koetshuis verwijst naar de rijke historie waar het pand ooit deel van was. Een paar eeuwen geleden bouwde een jonkheer hier een textielfabriek, een villa en een stalhouderij. Een mijlpaal in de geschiedenis van Enschede. Inmiddels is Bistro Het Koetshuis gevestigd in de voormalige stalhouderij en omgeven door een prachtige monumentale tuin. Creëer hier je eigen stukje geschiedenis. Een maaltijd bij Het Koetshuis zul je niet snel vergeten. Ook beschikbaar voor feesten en partijen.

Meer informatie over restaurant Bistro Het Koetshuis

Woensdag t/m zondag van 17:00 uur tot 0:00 uur (keuken geopend tot 22:00 uur)
Zondag tevens brunch van 11:00 uur tot 14:00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant Bistro Het Koetshuis

Selene V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Samen met mijn partner ben ik gaan eten bij Bistro Het Koetshuis met een Groupon voor een 5 gangen sharing dinner. We werden vriendelijk ontvangen en namen plaats op het terras. Al snel kregen we een drankje en brood met smeersels. Het brood was vers en nog warm. We startten met een amuse die lekker smaakte. Vervolgens het eerste gerecht: een combinatie van carpaccio en steak tartare. Alles was heel goed op smaak, een goed begin! Daarna kregen we een lekker pittig kerriesoepje. Vervolgens boterzachte varkenswang met heerlijke jus en bijpassende garnituur. Daarna volgde een combinatie van kabeljauw met gebakken mosselen, heerlijke groenten en dito hollandaisesaus. Wederom een heerlijk en smaakvol gerechte. We sloten het diner af met sabayon, verse aardbeien, room en vanille-ijs. We zijn positief verrast en komen hier zeker nog eens terug!
Ida .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Wij zijn hier met vrienden weten eten: 5 gangen sharing dinner (Groupon). Eerlijk gezegd is het ons zwaar tegengevallen. Na een uur hadden we nog niets te eten gehad. Na hierover wat gezegd te hebben, ging het gelukkig wat vlotter, maar het hield niet over. Van sharing was niet echt sprake: de twee tegenover elkaar zittende personen kregen precies hetzelfde gerecht. Helaas waren vrijwel alle gerechten lauw, zonde! Aspergesoep, kalfswang, asperges, alles lauw. Het toetje dat met veel bombarie gepresenteerd werd, was echt nog niet genoeg voor één persoon, laat staan voor twee, zo weinig.
Het was druk in het restaurant dat wel, maar veel andere gasten moesten ook lang wachten op de volgende gang.
Wij zijn hier voor het eerst en ook voor het laatst geweest.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Wij verheugden ons hier weer te eten.
Maar wat een teleurstelling. Door een arrogante onkundige en zeer ongastvrije klantbenadering door manager is ons plezier volkomen teniet gedaan en zijn wij voortijds vertrokken.
Als op het menu lamsnek staat en je krijgt zonder voor overleg varkenswang geserveerd, en bediening regeert hier niet adequaat op dan is er iets goed fout in communicatie tussen keuken en communicatie tussrn bediening en klant. Zeker omdat wij geen varkensvlees eten. De tapenade in het begin had onze tandarts veel werk bezorgd ware het niet dat we gelukkig bijtijds de 3 olijfpitten ontdekten in een klein schaaltje. Jammer jammer. Ondanks dat 2 gerechtjes die we gegeten hebben heerlijk en prachtig qua opmaak waren zullen we niet terugkomen.
Gastvrijheid en hospitality zijn erg belangrijk. Maar met zo'n manager maak je je zaak kapot.

Ineke
sharon L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Slechte ervaring. Als we iets aan onze bediening vroegen, had ze geen antwoord, zei dat ze erop terug zou komen maat dit gebeurde niet.
Aangegeven dat wij geen vlees eten, maar in 1 van onze soepen zat wel vlees. Bij navraag kregen we geen echt antwoord of het nu wel of geen vlees was (was het echt wel).
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Hebben vijftig minuten moeten wachten op ons voorgerecht en het hoofdgerecht vijfendertig minuten
Patat was niet warm en veel kleine harde stukjes
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Alles was zeker goed geregeld, personeel was uitstekend en het eten erg goed.
mjbspoler .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Gereserveerd met een Groupon arrangement. Overvol restaurant met weinig ruimte tussen de tafels. De pianist en zangeres waren prima, helaas leende de akoestiek van het restaurant zich niet voor dit muzikale gerecht. Het eten 5-gangen) was voorspelbaar, goedkoop (qua ingrediënten) en soms te koud.
Cor F.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
waren al eens op een high wine arrangement geweest, toen was voor ons duidelijk hier komen we nog eens terug.
afgelopen donderdag iets te vieren en dus een mooie gelegenheid om het koetshuis te bezoeken, vriendelijk en vakkundig personeel, een prima ambiance en meer dan voortreffelijk eten met bijbehorende wijn.
wij komen zeker nog terug.
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte borden en voldoende. Prima service en niet lang hoe en wachten. Mochten we weer in de buurt zijn komen we zeker terug.
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte borden en voldoende. Vriendelijke service en niet lang hoeven wachten. Aanrader en mochten we in de buurt zijn komen we zeker terug.
Gaby V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Service en eten was zeer goed. Echt een restaurant waar je jou op je gemak voelt. Vond het ook bijzonder dat de pianist met de serveerster muziek ging maken. Zeer sfeervol.
Jacqueline O.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten. De bediening was erg vriendelijk en attent. Een aanrader!
L. E.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Locatie prima, piano mzuiek mooi echter veel te luid, wachttijd eten uren. Hoeveelheid te weinig pp. 50% korting ctie dan prima. Als we de originele prijd hadden moeten betalen was het triest geweest.bediening aardig, echter weinig professioneel. Kwaliteit van het geserveerde eten was goed.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Uiensoep en frietjes te zout. Vlees goed bereid. Speciale koffie (3) te koud. In combinatie met 50% korting acceptabel. Tijd tussen de gerechten duurde te lang.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Het eten was heerlijk! Alleen voelden we ons een beetje tweederangs behandeld, met onze reservering met 50% korting. Twee maal werd een gang erg laat geserveerd en de bon bevatte het volledige bedrag. Ik moest expliciet vragen om de helft te mogen betalen. Dat was een beetje vervelend. Maar nogmaals, t eten was top.
Anneke W.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
We hebben heerlijk gegeten en het was zeer gezellig!
Julia P.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
In aller eerlijkheid zaten we daar met flinke korting, maar we moesten oneindig wachten tot we de kaart kregen en een van onze hoofdgerechten was een taaie schoenzool a 35 euro. Toen dit werd teruggestuurd werd ons eerst verteld 'dat deze taaiheid zo hoorde bij dit vlees' (onzin), maar er mocht het geruild worden voor een ander gerecht. Dit was heerlijk (tournedos). Het duurde helaas wel 45 minuten voordat deze er was en toen was de rest natuurlijk allang op. Ook met de fikse korting nog een dure rekening en het niet waard.
Onze dank voor uw recensie. Inderdaad is e.e.a. niet goed gegaan waarvoor onze excuses. Ook een onzinnige reactie van ons bedieningsteam over de ribeye, een mooi stuk vlees waar wel wat meer vet aan zit en het oog maar dit hoort zeker niet taai te zijn. Gelukkig was de ossenhaas ter compensatie perfect, kan ook niet anders voor een Noord Amerikaanse Black Agnus van 64 euro per kg. Helaas toch een dikke onvoldoende ondanks zo een mooi stuk vlees. De wachttijden inderdaad erg lang maar dit was zeker geen onwil maar onmacht vanwege een aantal ziekmeldingen op het laatste moment waarvoor onze excuses aan u als gast, Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen. Groet, John Spruit Directie / Chef Kok
Chris W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
We waren eerder bij Het Koetshuis en waren zeer tevreden. Dus met de -50% actie waren onze verwachtingen hoog. We hadden verwacht te kunnen kiezen van de bestaande kaart en daar 50 % op te krijgen. We kregen echte een A4 met een beperkt aantal gerechten en andere wijnen dan op de wijnkaart.
Het eten was goed maar was niet van de culinaire kwaliteit als anders. De wijnen waren zeer goed te noemen maar we weten ook wat de wijnen van de kaart zijn.
Al met al een etentje waarvan de uiteindelijke prijs passend was voor de kwaliteit van het eten.
Beste gast,

Onze dank voor uw recensie. Even een korte reactie. De door u genoemde A4 menukaart is een kleine versie van onze menukaart met dezelfde gerechten. Echter hebben wij een aantal zeer dure gerechten moeten schrappen. U begrijpt dat wij geen zwezerik en zeetong met 50% korting kunnen aanbieden. Hetzelfde geldt voor de wijnen. Wij hebben een 4 tal wijnen uit onze wijnkaart geselecteerd voor de 50% korting actie. Ook hiervan zult u begrijpen dat wij exclusieve Mersault met 50% korting kunnen aanbieden. Vanzelfsprekend kunt u een zeetong en een Mersault tegen de normale prijs altijd bestellen.

Groet,

John
De directie
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Zeer vriendelijk. Live piano muziek. Mooie gerechten als schilderijtjes opgediend. Goede acties. A la Carte zonder actie behoorlijk prijzig. Persoonlijk contact ook met de kok. Al met al je bent hier echt uit!
Jan-Hendrik G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Voor valentijnsavond zochten we naar een geschikte locatie voor een diner met z'n tweeën. Het Koetshuis bleek een aardige aanbieding te hebben voor een heus valentijnsdiner. Dat leek ons wel wat. Bij binnenkomst was het restaurant volledig bezet. Meestal een goed teken. We gingen verwachtingsvol zitten voor het ons beloofde welkomstdrankje, een rosé prosecco. Na 10 minuten zonder drankje en 3 serveersters verder, nog maar eens gevraagd waar het bleef. Vijf minuten later werd ons gevraagd of we niet een ander drankje wilden op kosten van het huis. Dat werd een wit wijntje. Nog geen minuut daarna volgde alsnog de beloofde prosecco. Helaas smaakte en rook deze geoxideerd. Maar dat kon niet volgens de serveerster, want ze had hem net opengemaakt...
Valse start van deze avond, maar dat kon goed gemaakt worden door het diner en bijpassende wijnen. Helaas had alleen niemand verstand van bijpassende wijnen en wisten de serveersters ook niet wat we deze avond nou precies voorgeschoteld zouden krijgen. Uiteindelijk kwam 1 serveerster aan tafel die enigszins verstand van wijn leek te hebben. Zij beloofde ons een mooi wijnarrangement. Geheel in stijl met het voorgaande liet de eerste gang erg lang op zicht wachten. Toen deze dan eindelijk werd geserveerd keken we uit naar ons eerst wijntje, passend bij het gerecht. Ook deze bleef helaas uit... Om het verhaal niet onnodig lang te maken zal ik me beperken tot een samenvatting: het eten was net als de wijn en de bediening. Erg beneden de maat. Naast ons zat een stel dat net als wij een gezellig avondje uit waren zonder de kinderen. Ook zij hadden het valentijnsmenu en waren al een half uur eerder binnen dan wij. Al hun gangen werden echter geruime tijd later geserveerd dan die van ons. Uiteindelijk moesten zij het toetje missen, want de oppas wachtte. Gelukkig hebben ze niks aan het toetje gemist... Tot slot de rekening: de witte wijntjes aan het begin van de avond die ons werden aangeboden omdat het allemaal wat lang duurde stonden op de rekening. Die werden er na wat discussie afgehaald... Conclusie: gemiste kans Koetshuis. En een herkansing zit er voorlopig niet in.
Dank u voor uw recensie. Enorm veel tekst maar eigenlijks nietszeggend. Waarom niet even deze avond vragen om een gesprek met de eigenaar / Chef kok om gezamenlijk te beoordelen waar e.e.a. mis is gegaan zodat we adequaat een passende oplossing konden bieden. Nu komt er een lang verhaal over de wijn waar geen touw aan vast te knopen is en waar wij nu geen oplossing voor kunnen bedenken. Wellicht zonde van uw tijd om zo'n verhaal na een etentje met uw geliefde te schrijven. Maar goed, wellicht kunt u contact met mij opnemen om uw klacht te evaleeren en te kijken of wij tot een passende oplossing kunnen komen.
Met vriendelijke groet, John Spruit eigenaar/chef kok