Bistro Het Koetshuis

Hengelosestraat 111 Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Het Koetshuis

De naam van Bistro Het Koetshuis verwijst naar de rijke historie waar het pand ooit deel van was. Een paar eeuwen geleden bouwde een jonkheer hier een textielfabriek, een villa en een stalhouderij. Een mijlpaal in de geschiedenis van Enschede. Inmiddels is Bistro Het Koetshuis gevestigd in de voormalige stalhouderij en omgeven door een prachtige monumentale tuin. Creëer hier je eigen stukje geschiedenis. Een maaltijd bij Het Koetshuis zul je niet snel vergeten. Ook beschikbaar voor feesten en partijen.

Meer informatie over restaurant Bistro Het Koetshuis

Woensdag t/m zondag van 17:00 uur tot 22:30 uur
Zondag tevens brunch van 11:00 uur tot 14:00 uur

Fons K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
m.a.terhorst .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
fijne bediening ,we werden vlot geholpen. we vinden wel dat het interieur wat oudbollig en niet erg gezellig is. Het eten was goed de drankjes zijn wel duur.
AGNES H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
helaas het albert heyn menu was niet wat we er van verwacht hadden.Er was weinig keuze .DeKIppelevertjes mousse was niet wat wij er van verwacht hadden, en het hoofdgerecht de canard was weinig smaakvol de bijlage was een aanfluiting.
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We hadden het 3-gangen AH-menu. Keuze uit vis of vlees. Verrassende gerechten, goed van smaak, niet exclusief. Prima kwaliteit/prijsverhouding.
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heel mooie avond gehad met prima verzorging en mooie producten.
Sfeervolle ambiance in historische omgeving.
Zeker een aanrader voor een volgende keer.
stan D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We hebben ons - aangenaam - laten verrassen. Alles was lekker, de wijnen zeer passend. Leuke sfeer en attente bediening.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Mooie ambiance, vriendelijke bediening, lekker eten, heerlijke koffie bij de open haard, kortom we komen weer terug om opnieuw te genieten
Joke L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We hebben heerlijk culinair gegeten. We zaten aan een hoge tafel met hoge soort kukken. Dt was niet prettig omdat je met moeite in die hoge stoelen kon komen voor ons 50+ en het was vrijwel onmogelijk om aan tafel te schuiven. De prijs/kwaliteit wijn was prima, maar een borrelglaasje (!) gewone dessertwijn voor € 7,- per stuk was wel erg prijzig!
kpeper .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Op een prachtige zomeravond (maandag 17 juli) hebben wij voortreffelijk gegeten buiten op het terras van Bistro Het Koetshuis. Onder de bomen en de prachtige parasols hebben wij genoten van alle lekkere dingen die men ons daar aanbood. De jongeman die ons hielp verstond zijn vak en in een heerlijk rustig tempo kregen wij de ene na de andere culinaire verrassing op ons bord. Het begon met een amuse (gerookte paling), daarna een voorafje met kippenlever, als hoofdmaaltijd twee voortreffelijk gebakken scholfilets met wat bijpassende groenten en knapperige frietjes en tot slot een werkelijk heerlijk toetje met mangrijs, chocoladepudding, frambozensaus en amandelschaafsel. Werkelijk een fantastische maaltijd, dit alles in het kader van de AH-restaurantactie. Dat hebben ze hier bij het Koetshuis werkelijk tot een culinaire verrassing van de bovenste plank ingevuld. Hulde hiervoor !
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
in sfeervolle omgeving opgeluisterd met pianomuziek heerlijk gedineerd. Gebouw is vrij groot en bestaat uit 2 gedeelten. Er is ook een terras buiten. De temperatuur stond het niet toe om buiten te eten
Pokie O.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het restaurant moet echt beter personeel inhuren en de boel schoonhouden. Tafels buiten waren erg vies en het personeel is erg onkundig! Het Koetshuis is niet meer wat het is geweest, heel jammer.
Francesco B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Goed ontvangen,goede gerechten,mooi sfeer (buiten met live piano speler) Is ons goed, tot zeer goed bevallen!!We komen hier terug!
Maartje B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Gisteren spontaan met mijn vriend uit eten geweest bij het koetshuis. Hebben genoten! Eten van de kaart was ontzettend lekker. Vooral de paling was voortreffelijk. Prosecco was helaas uitverkocht maar de jongen kwam met leuke alternatieven. De dame die ons hielp was erg oplettend, vrolijk met een goeie dosis humor. Het was best druk binnen maar we hoefden nergens lang op te wachten. Was een hele fijne avond uit en komen op aanraden van de serveerster nog een keer terug voor het maandmenu.
jeroenja .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
heerlijk gegeten in plezierige ambiance, de kwaliteit van de gerechten was prima (meer dan verwacht), Na traag op gang gekomen ontvangst plezierige bediening.
oratazenderink .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Bij binnenkomst dacht ik....... Wat Veel tafels!!!! En zo dicht op elkaar !!!!! Als je achterin zit en je moet naar de toilet denk je wel eerst na of je wel echt zo nodig moet ! Je komt er amper door, zo smal is het ! Je loopt bij met je bibs bij een ander op tafel.
Eten was voldoende .
Een fles water kost 6,50 !!!!!!!!! Vind ik echt wel een beetje heel veel !!!
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
de ontvangst was warm. je voelt je direct welkom. de entree ademt een ontspannen en gezellige sfeer uit. ambiance is lekker oubollig. niet van dat strakke gedoe met stoelen waar je niet lang op kan zitten. bediening uiterst vriendelijk en behulpzaam. paar zenuwachtige stagieres er ook bij. al het eten was van zeer goede kwaliteit. borden warm. koffiekopje goed warm. de gerechten zagen er ook mooi uit. prijs kwaliteit goed. prijs van de wijnen wat aan de hoge kant. maar de wijnen zijn wel heel lekker.
V. S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Op zaterdag 10 juni 2017 een fantastische avond beleefd bij Bistro Het Koetshuis. Van ontvangst, service, eten en gezelligheid klopte alles perfect. De gangen waren excellent op elkaar afgestemd en we werden zelfs spontaan en onverwachts geentertainted met piano en zang.
Het was voor mij voor het eerst in heel lange tijd dat ik zo een gemoedelijk en fantastische avond in een restaurant heb beleefd,.
Ik kan niets anders zeggen dan dat de hele crew toppers zijn die met hard werken iets moois hebben neergezet.
Martin E.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Goed en lekker gegeten in bijna 3 uur. Zelf 3 gangen samengesteld vis/vlees en vlees/vis. Hoofdgerecht tonijn was nog net iets beter dan de aged rib-eye. Daarbij een wijnvoorstel per glas gevraagd en daar kwamen goede passende wijnen bij. Aandachts punt is oplettendheid van de bediening, op dit prijsniveau verwacht ik dat mijn glas niet leeg komt te staan en ik zelf (uiteindelijk) moet wenken om bij te schenken. Na afruimen hoofdgerecht gevraagd om de dessertkaart, het duurde net iets te lang. Hiervoor werd verontschuldigd. De uitleg bij de kaasplank was helaas iets te gehaast. Plank zelf was goed. Aandacht en tijd nemen voor een gast is een belangrijk deel van de beleving en dat was hier niet voldoende bij ruim €77,50 /per persoon. Restaurant was niet vol. Samengevat was het eten wel goed maar een tweede bezoek is nog niet zeker.
Melissa D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Na een teleurstellende ervaring bij Bistro Kir Royal in Borne, waar wij ( mijn 2 dochters en ik) na 35 minuten weer weg zijn gegaan, gelijk het Koetshuis opgebeld om te vragen of ze nog een tafel hebben voor drie personen. En Yes we kunnen terecht. Gelijk bij binnen binnenkomst een warm onthaal wat de wrange smaak die we bij Kir Royal hebben overgehouden al voor een groot deel weg haalt. Omdat het een ontzettend warme dag was gaven we de voorkeur om buiten te zitten. De tuin is prachtig en de sfeer relax. We zaten alle drie naast elkaar net als jury leden". So What. We hebben heerlijk gegeten, lekker geklets en gedronken. Moeder en dochter banden weer aangesterkt dit was ook de bedoeling van ons etentje en dit werd ook mede mogelijk gemaakt door het personeel. Zij namen de tijd om onze vragen te beantwoorden en uitleg gegeven over bepaalde drankjes en gerechten. Zo natuurlijk, zo ongedwongen het voelt als thuis. Aangezien wij als drie op een rij zaten, viel het ons op dat ondanks de hitte en de drukte je bediend werd met een lach. En geen enkel tafel werd vergeten. Echt te gek. Personeel ziet er ook verzorgt uit, dit vind ik ook heel belangrijk. Oh ja aanrader is ook de gin tonic met aardbeien. Heerlijk.
ineke T.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Tot 2x toe zijn we vergeten: 20 min. na onze aankomst moesten we zelf een ober roepen om een drankje te bestellen. De obers liepen en keken langs ons heen!
Aan het eind hadden we een kop koffie besteld.
Dit duurde ook weer erg lang, terwijl er niet veel gasten meer waren. De ober vermelde later dat zij ons was vergeten!
Het eten was wel lekker echter wel erg machtig( we hadden het AH menu)
Over de kwaliteit van dit restaurant ben ik dan ook gematigd tevreden.
Ook duurde het erg lang voordat de volgende gang werd gereserveerd.
We hadden om 19.00 uur gereserveerd en om 21.50 uur gingen we weg.
Op het laatst begon dat wel te vervelen.
Ook de pianist speelde de hele avond (op een paar pauzes na).
Op een gegeven moment waren we hier ook wel klaar mee
Een heel zacht achtergrond muziekje is prima. Het geluid vond ik te luid. Ik begon mij er dan ook aan te ergeren.