Bistro Formidable

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Kristy V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Genieten !
Heerlijke Bistro. Huiskamer-sfeer kleine maar volledige kaart. De wijn wordt goed afgestemd en het enthousiaste van de sommelier is aanstekelijk. Ondanks geen kinderkaart heeft ook onze dochter ( 6 ) lekker gegeten. Wel grote portie ( was niet aangepast waardoor wel wat te veel ). Een kleine opmerking wordt ruimschoots goed-gemaakt.
Wij hebben deze op onze favorietenlijst gezet ! Oh en vergeet niet te reserveren
Arnolduijlenhoet .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Klein en fijn. Wij genoten van smaakvolle gerechten en prima wijnen. Porties waren groot. De sommelier verstaat zijn vak uitstekend. Op maandagavond was het restaurant geheel bezet.
Melanieann .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Tweede recencie over dit restaurant, blijft goed, zeker een aanrader Wederom met kinderen geweest, hebben genoten vd entrecote, toetjes top!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Graag willen wij onze ervaring over dit restaurant delen met anderen. Wij zijn hier al een aantal keren gaan eten, dat bevalt uitstekend. De informele sfeer, de gastvrijheid, de mooie gerechten, passende wijnen en de huisgemaakte Madeleines bij de koffie als afsluiting. De lekkere oesters om mee te beginnen, gevolgd door mooi opgemaakte borden met lekkere voorgerechten zoals bijv. salade Thon a la japonaise of Toast Cannibale een filet americain van gerookte runderlende. Eigenlijk zijn alle gerechten eerlijk en vers, gewoon de klassieke Franse keuken en dat in Breda. Het eten wordt keurig opgediend. Niks jaren 80 ! maar gewoon van deze tijd. Aan alles is te zien dat er met veel passie en enthousiasme gekookt en gewerkt wordt. Het maakt niet uit aan welke tafel je zit, al eet je aan de bar, de sfeer voelt overal even goed. Daarnaast adviseert de gastheer / sommelier Mario de juiste wijn. Vooraf hebben een aantal van ons een heerlijk biertje Formidable ( wel wat zoet ) vergelijkbaar met een Duvel - minder alcohol- gedronken. Wij hopen nog vaak hier te mogen komen. Tot de volgende keer het was super Mario.
ThijsAh .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
In Formidable word je op een persoonlijke wijze, professioneel bediend. Bij elk gerecht wordt even verteld wat het precies is en worden je vragen goed beantwoord.
Het eten is heerlijk en doet niet onder voor de beste restaurants. Aan te raden is om een menu te nemen en de gastheer een wijn uit te laten zoeken.
Ook het decor is heerlijk; sfeervol, kleinschalig en geen luide geluiden.

Kortom: een geweldig restaurant dat zeker aan te raden is.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Voor de 2e X gegeten hier in dit huiselijke, warme restaurant. Het eten is hier van een constante kwaliteit; zeer smaakvol, Mangé formidablement! De amuse, lekkere oesters en als voorgerecht de noordzeekrab salade; wat een lekkernij ! Zeker als dit vergezeld gaat met een door de sommelier aanbevolen witte sauvignon. Als hoofdgerecht de boeuf Basquaise; smakelijk, goed gegaard rundvlees met een heerlijke paprika-tomatensaus en puree van pastinaak; mooie smaakcombi. Wederom bij dit gerecht een passende wijn ( een 'gsm' grenache-syrah-mourvèdre) Je krijgt er een mandje lekker brood bij en huisgemaakte frieten. Hier komen we zeker terug. Reserveren om zeker te zijn.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Goed waardeloos met betrekking tot reservering. Bestel je een tafeltje voor twee personen ruim twee weken vooraf, dan kom je bij de toiletten te zitten aan een uitserveertafeltje, waarbij de persoon op de kop nauwelijks haar bestek naast haar bord kwijt kan.
Reclameer je hierover dan krijg je als antwoord dat er nooit vooraf een tafelvoorkeur afgegeven wordt.
Zij die voor vier personen reserveren komen binnen en zeggen dat ze toch maar met tweeen zijn. Geregeld dus een mooi tafeltje. Walgelijk
Cm C.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen.

Na rustig in dit huiskamer restaurant te zijn geacclimatiseerd werden wij precies op tijd verwelkomt met een glas bubbels.

De culinaire trip door de avond heen werd gevuld met de heerlijkste gerechten en onverwachtse smaakervaringen waarbij wijn en spijs elkaar liftten.

Eigenaar Mario vertelde enthousiast over de gerechten, wijnen en zijn trots: bistro formidable.

Een echte aanrader voor iedereen????
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Smaakvolle zaak in de "Jordaan" van Breda. Je voelt je direct thuis. Mooie amuse van gevogeltebouillon met veel finesse. De keuze van de menukaart is misschien klein maar wij hadden het liefste alle gerechten willen proberen. Prachtige gevogeltelever met chutney en krokant gebakken, heerlijk brood. Mooie wijn erbij door Mario geadviseeerd. Het gemis aan een wijnkaart is eerder en verademing dan een probleem. Alles in huis en zeer originele keuzes. Mijn fazant was werkelijk top. Echt moeilijk om hem sappig en krokant te houden. Edwin kan het echt en wat voor zuurkool en mooie gekruide worst. We kregen een 1999 Pinot Noir uit de Arbois erbij op magnumfles. Prachtige rijpe wijn( wie heeft dat nog ?) die perfect met de fazant ging. Geeindigd met kaasplateau, prima op temperatuur, zeer rijp en origineel.
Nee hier geen confectie maar perfect maatwerk. Een zeer grote aanwinst voor Brabant!
RL S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Daar we bij de vorige eigenaren op een dag dat ze open zouden moeten zijn voor een gesloten deur stonden, wilden we nu weer een poging wagen. Niet gereserveerd, toch een hartelijke ontvangst door maître-sommelier Mario. Hij heeft een vlotte, leuke, soms ietwat gehaaste stijl en wist ons gelijk te plezieren met een vollere stijl chardonnay uit de Languedoc, welke een ‘knipoog naar de Bourgogne maakte’. Dat viel in de geur ook al op en de smaak bevestigde dat. Ik had gehoopt op een vorm van een Menu du Chef, maar bij gebrek daar aan, werd het à la carte. Vooraf de ‘pizza’ au Thon; eerlijk waar een ‘formidable’ smaakfestijn van tonijn, rivierkreeft op een krokant van gepofte linzen en gegarneerd met avocado, rode ui en limoen. Mijn eega en ik kozen eensgezind voor de dagvangst van rogvleugel. Nooit eerder gegeten, maar ook dat was heerlijk bereid, met wederom zeer passende garnering, die niet gekunsteld overkomt.
We hielden het bij de rogvleugel op dezelfde chardonnay; enigzins geholpen door het gebrek aan een wijnkaart en het advies dat hij ook bij dit gerecht goed zou gaan, waarvan akte.
Op dit punt zaten we beide eigenlijk al aardig vol, maar lonkte het vooruitzicht van een goede Franse dessertwijn, dus besloten we dan maar een dessert te nemen.
Geholpen door de overtuigende impressies van de sommelier ging mijn eega voor de crème brûlée, begeleid door een zachte Moelleux, waar ik voor het warme chocoladetaartje met mousse, hazelnootijs en crunch ging, welke begeleid werd door een prachtig roestbruine Rivesaltes uit 1993.Tonnetje-rond vonden we het toen leuk geweest en konden we voldaan huiswaarts. De service was prima, ongedwongen, wel wat gehaast zo nu en dan, maar dat kan ook aan een volle zaak hebben gelegen. En qua décor was het wel aardig, ietwat huiselijk, al vonden we de verlichting behoorlijk fel en misten we wat intimiteit. Al met al, heerlijke gerechten, fijne wijnen; Très Formidable!
RotterdamErik .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Opnieuw gegeten in 1 van mijn favoriete restaurants in Breda. Eerdere bezoeken was ik al erg enthousiast over de kwaliteit van het eten. Nu met vrienden hier gegeten en wij kozen als voorgerecht de patrijs en de salade riche. Ik had zelf de salade riche en deze was heerlijk, de smaken en combinaties klopten allemaal. De bijpassende wijn was ook heerlijk. Vervolgens kozen wij de vis van de dag, eend en de steak met de frietjes. Ik had zelf de steak en dit was ook weer een heerlijk gerecht! Bijpassend werd weer een lekkere wijn gezocht door de gastheer/sommelier. Ook weer een geslaagde combinatie. De frietjes waren wat te weinig, dus die snel bijbesteld. Helaas duurde dat wat lang en was iedereen al klaar. Maar de frietjes zijn zo lekker dus die hebben we nog wel met zijn vieren opgegeten. Nagerecht was ook weer heerlijk. Wij kozen voor verschillende desserts en allemaal waren erg goed. Een van ons heeft een glutenallergie en dat was geen enkel probleem. Daar werd goed rekening mee gehouden.
Allevier waren wij erg enthousiast en hadden erg genoten van het restaurant en de kwaliteit van het eten en de bijpassende wijnen. Blijft voor mij de top van Breda!!
Gommers1 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
leuke kleine zaak zo op 't oog. Maar binnen 5 minuten krijg je al jeuk van de man in de bediening ( die later de eigenaar blijkt te zijn...) Erg aanwezig en zéér opdringerig met aan/opmerkingen tijdens het gehele diner. Ook zijn overdreven manier van wijn aanbevelen was misschien wel het meest ergerlijke deze avond.
De gerechten waren aardig maar ook niet meer dan dat, een beetje jaren 80 zullen we maar zeggen. Misschien ligt het aan ons, maar wij hebben niet de beste avond gehad hier.

Remko G.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Op eerste Pinksterdag gegeten met 4 personen. Kleine maar zeer sfeervolle ruimte. Enorme passie voor Franse wijnen valt direct op bij een van de eigenaren.
Heerlijke gerecbten op tafel geserveerd, van steak tartaar tot salade Nicoise. Van Dorada, lamskoteletten tot een bavette, alle gerechten waren top en ook de topwijnen die geschonken werden. Voordeel is dat je alle wijnen eerst mag proeven en bij elk gerecht een wijnadvies krijgt. Echt heerlijk gegeten, zeer smaakvol. Komen zeker snel terug!
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Al 4 keer super lekker gegeten bij deze twee fantastische gastheren! Kok Edwin verzorgt een verrassende kaart waarop heerlijkheden zoals, zuurkool, fazant en natuurlijk fois gras! En sommelier Mario maakt het helemaal af met passende wijnen. Het 5e bezoek is al ingepland en vormt ook de aanleiding voor het schrijven van deze recensie. Ik verheug me er nu al op!
RotterdamErik .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Gisterenavond hier voor het eerst gegeten. Getipt door de goede recensie in de Stem. Het was lastig reserveren, want het is vaak vol gereserveerd.
Het restaurant ziet er erg gezellig uit, leuk ingericht en met de tafels mooi wat verder uit elkaar geplaatst. Wij kozen voor, hoofd en nagerecht met wijnarrangement.
Wij kozen als voorgerecht kreeft met risotto. Een heerlijk gerecht met daarbij een heerlijke witte Bordeaux. Als hoofdgerecht koos ik de entrecote en mijn partner de hazenpeper. Beiden gerechten waren zeer lekker met daarbij nog de patat met huisgemaakte mayonaise. Heerlijk! Als nagerecht koos ik kaas en mijn partner tarte tatin. Ook weer allebei verrukkelijk.
Een zeer goede aanwinst voor Breda. met name het eten is van zeer goede kwaliteit.
Ik had twee 'kleine problemen'. Het eerste is dat bij mijn nagerecht kaas geen uitleg werd gegeven welke kazen uitgekozen waren. Dat vond ik wat jammer. Het is altijd wel leuk om te horen welke kazen je krijgt. Ten tweede duurde het lang tussen het nagerecht en de vraag of wij nog koffie wilden hebben. De rest van de avond ging prima qua tempo.
Maar zoals eerder beschreven een zeer grote aanwinst in Breda en wij komen zeker terug!!
B. V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Absolute aanrader, dit restaurant in Ginneken! Wij hebben een verrassingsmenu 4-gangen gekozen en dat was werkelijk van hoog niveau. Steak tartare, roodbaars, hertenrug en chocolademousse. De bijpassende wijnen waren heerlijk. De combinatie steak tartare en een creme brulee van eendelever is een echte aanrader. Bediening zeer attent en oplettend.
Chrissy B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Hier van de week gegeten en wat hebben we genoten! De Bistro zit midden in een woonwijk en de sfeer is ook erg huiselijk, met in totaal 6 tafels, wat het een gemoedelijk sfeer geeft.
De wijn was heerlijk (Sauvignon Blanc uit de Languedoc). Vooraf had ik de Rillettes de canard en als hoofdgerecht de Civet de lièvre (hazenpeper), beide echt voortreffelijk ! Als toetje had ik de chocolade mouse met mango en kokos, ook echt een goede combinatie.

De porties zijn groot en de prijs kwaliteit is goed, veel restaurants zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen.

De gastheer was vriendelijk, maar ondanks dat er weinig tafels waren, kregen we niet de volle aandacht, moesten zelf vragen wat voor wijn het was (de witte wijn) en duurde redelijk lang voordat we konden bestellen, maar dit kon de pret zeker niet drukken en ik raad dit restaurant aan iedereen aan en we komen zeker terug!
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Formidabel bistro(-tje) in het Ginneken. Door de goede verhalen zijn we hier op een vrijdag avond neergestreken. Typische Franse kaart maar subliem in kwaliteit. Met tweeën zijn we hier gaan eten, met de opmerking dat er op verzoek rekening werd gehouden met 1 vegetariër. Dit verzoek werd zeer, zeer goed ingewilligd door chef Muns. Mijn gezelschap had vooraf de (huis gerookte) zalm en als hoofd de fazant. Voorgerechten waren werkelijk subliem. Fazant idem dito maar een erg grote portie. De vegetarische gerechten waren zeer speciaal en echt met zorg bereidt...SUPER. Gastheer stond in zijn eentje bij een volle zaak, zeer knap maar kwam bij het inschenken van wijnen wat gehaast over. Begrijpelijk. Duidelijk is dat dit restaurant zijn plekje heeft weten te bemachtigen in het Bredase. Chapeau.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Zondag middag mogen genieten van de kookkunsten van Edwin Muns, dit alles werd begeleid met prachtige wijn die met veel liefde voor het vak door Mario Senjic werden ingeschonken.
Echt een super restaurant (klein maar groots in hun doen).
We komen snel weer terug om te genieten van alles wat deze 2 vak mensen doen.

MarJo
Lisake .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
heerlijk gegeten bij Formidable, nieuwe Bistro in het Ginneken. uitstekende kwaliteit, mooi gepresenteerd, mooi gedekte tafel. geen gestress.
geen wijnkaart, maar alle wijnen per glas (of per fles natuurlijk) te bestellen, er wordt goed geadviseerd.
hier komen we zeker terug.