Bistro Flores

Zondag Gesloten

• Af te huren
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Ok, het is er wat rumoerig, er wordt af en toe wat gesleept met tafels en het personeel loopt soms wat gehaast, maar hier klopt het allemaal. Een typische bistro inrichting, met krappe tafeltjes enkele witgedekt, maar toch zit je comfortabel . De zaak bestaat uit twee delen, voorin is de normale bistro en achterin is het overdekte tuin deel.

Goede beknopte menu en wijnkaart met netjes geproportioneerde gerechten die stuk voor stuk uitstekend smaakten en origineel overkwamen.

Prettig en vlot personeel (vraagt alleen wat vaak of alles bevalt).
Kortom een uitstekende zaak waar zo goed als alles klopt
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Moesten een half uurtje wachten tot we buiten (in de tuin) konden eten. Niet gek, want het is ook niet groot. Bediening wist veel over de wijnen en het eten. Het hoofdgerecht was erg lekker, maar zelfs met de extra frietjes, was het iets te weinig. Andere gangen waren goed van formaat en smaak.
Jantine Dozy .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Wat een verrassing! Zowel het eten, als de bediening en het decor. We kregen een tafel in de fraaie patio. Alles klopte. We waren een paar dagen op vakantie in Nijmegen en hebben dit op een zeer prettige manier afgesloten bij Bistro Flores. Nogmaals bedankt giervoor.
Jelani V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Na het afwachten van vele kansen konden we eindelijk een keer een tafel krijgen voor twee zonder overdreven lang te moeten wachten. Decor is naar mijn smaak iets te grof en robuust. De ruimte is erg lawaaierig ondanks de dempingskussens onder de tafels. Het personeel doet hier nog een schepje bovenop door soms 'orders' over en weer te roepen. De kaart is overzichtelijk en heeft voor ieder wat wils. Aanvankelijk was ik blij verrast door de prijzen, als de gerechten doorkomen is ook duidelijk waarom, de porties, deze zijn klein te noemen.
Begonnen met een plankje met wat snijwaren en groenten uit het zuur, heel mooi gesneden en goed van smaak, een mooi begin.
Wij hadden het klapstuk van hert en de makreel als voorgerecht. Flauw van smaak zonder veel diepgang, Voor mij te kleine porties. Dit tezamen was een mooie portie geweest. Hoofdgerecht de bekende cote de boeuf, een (heel)groot stuk vlees op een plank in het midden. Helaas kon de helft (zo niet meer) terug, was allemaal vet. Naar mijn idee echt te weinig voor het geld. De borden mooi opgemaakt met wat garnituur, patat er bij was lekker gebakken, ook deze stond extra op de rekening. Afgesloten met koffie en friandise(?) in ons geval een stukje chocolade met nootjes.
De bediening was erg attent en kon ons goed helpen met het uitzoeken van een bijpassende wijn die zeer goed smaakte. Grote flessen water die veelvuldig werden bijgeschonken.
Dit restaurant wordt bejubeld in Nijmegen en omgeving maar heeft het voor mij niet waar kunnen maken. Service top maar de verhouding tussen prijs, kwaliteit en porties moet echt beter!
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Na ruim een halfjaar weer bij Flores gaan eten, een van onze favoriete plekken in Nijmegen. Vroeg gegaan zodat we een plekje hadden aangezien je niet kan reserveren. Het was weer genieten met de nieuwe voorgerechten op kaart, de -altijd goed- bavette, de zeeduivel en de verassende bijpassende wijn. Daarnaast goede bediening met aandacht en gerechten die op tijd worden gebracht ondanks de drukte. Flores valt eigenlijk nooit tegen.
Walhalladelft .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Een fijne avond doorgebracht in Flores. Buiten in de warmte van de houtkachel een aperitief met een rokertje daarna als voorgerecht bellota Iberico en lekker klaargemaakte mul als voorgerecht voor de ander. De erbij geschonken Chablis was voortreffelijk. De hoofdgerechten dorade en bavet smaakten voortreffelijk. De bij het vlees geschonken Cahors was prima. Ondanks de grote drukte verliep de bediening zo goed als vlekkeloos.
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Al eerder aten wij bij Florès en net als toen was het ook gisteravond weer een super gezellige en ongedwongen sfeer! Binnen maar ook buiten bij de houtkachels is het goed toeven.Het eten was heerlijk; wij begonnen een gemengde schaal met oesters uit Frankrijk en uit Zeeland. Daarna voor de één een dorade op de gril bereid en voor de ander eend met zuurkool. De bediening is werkelijk perfect: er is veel aandacht voor de wensen van de gasten.
Steven1 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Als we in Nijmegen zijn, gaan we naar Flores. Super restaurant. We hebben aardig wat vergelijkingsmateriaal en bij dit restaurant is alles tot in de puntjes geregeld en laat ook een constante kwaliteit zien (meer dan 10x gegeten) ten aanzien van het eten en de bediening. Het ribstuk uit de Green Egg met de merg is misschien niet heel spannend, maar krijgen 'm nergens zo lekker. De kaart wisselt regelmatig en de gerechten zijn mooi opgemaakt. Kortom: een aanrader voor iedereen die in de buurt van Nijmegen is.
Mitchell00 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op kerstavond werden wij hier vriendelijk ontvangen. De zaak zat vol en we werden keurig opgevangen in de patio met warmtekachels en een haardvuur. We moesten uurtje wachten, die tijd konden we doden met een heerlijk wijntje en antipasti.
Chapeau voor de bediening. Ongedwongen en op elk detail werd gelet. Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen. De verschillende gangen zagen er keurig verzorgd uit en werden prachtig opgediend. Het eten was van mooie kwaliteit. De smaken van de gerechten waren keurig in balans. Een echte sensatie en een genot om op te eten. Bij elk gerecht werden we verwend met smaakvolle wijnen. Staf van Flores, dank jullie wel voor deze avond! Ga vooral zo door!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Gisteren gegeten bij de bistro en het was echt gezellig. Ik heb nog nooit zo genoten van een stukje vis en de sfeer was ontzettend goed. Ik ga hier zeker vaker eten !
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Vanwege de goede recensies hier wezen eten met een gezelschap van 6 personen. Een mooie restaurant, warm en sfeervol. We krijgen op tafel van het huis, kroepoekchips. Geserveerd in een puntzak, dat snap ik dan niet zo goed. Als voorgerecht neem ik vis met currygelei en komkommersap. Licht en lekker. Jammer dat het best weinig was. Het brood wat op tafel wordt gezet, vulde wel gelukkig. Hoofdgerecht is wildzwijnnek met pompoen, linzen en puree. Dit scheen een populair gerecht te zijn want het was al snel op. Het vlees viel me ietwat tegen. De bereiding was goed maar het soort vlees was mijn smaak gewoon niet. Ik had beter voor de bavette moeten gaan. Dan het dessert. Dat was toch het hoogtepunt. Vijgencake met whiskey ijs. Te heerlijk! Iedereen heeft prima gegeten maar echt heerlijk eten was het ook weer niet. Gezien de prijzen en de reviews hadden we misschien iets te hoge verwachtingen. Toch zeker genoten in een leuke ambience met goede bediening.
Karlos .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Door de positieve recensies al gewaarschuwd, waren wij aanbeland bij Bistro Flores. Een klein restaurantje, maar absoluut een aanrader. Bij binnenkomst valt direct de open keuken op en het restaurant heeft een gezellige uitstraling. Wel wat krap, maar dat maakt het weer gezellig. Een menukaart met veel afwisseling (vis, vlees, vegetarisch) waarbij je met alleen basiskennis er niet eens komt. Zo leer je nog eens wat nieuws ontdekken. De langoustines als voorgerecht waren echt top, en ook ons hoofdgerecht (allebei een verschillende vissoort) smaakte heerlijk in een goede combi met originele sauzen en verse groenten. De patat was soms wat hard, maar dat was dan ook maar een bijgerecht. De hoeveelheid was ook zeker prima, met moeite kregen we beide borden leeg.
Dat het restaurant op een dinsdagavond helemaal vol zat, ondanks dat je niet kunt reserveren, is denk ik een duidelijk compliment en terecht! Zeker een aanrader!
ClintEastfood .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Reserveren voor klein gezelschap is niet mogelijk en hierdoor is de mooie tuin slechts een aantal gelukkigen gegund. Met de open keuken en leuk personeel is binnen zitten overigens geen straf. De oesters, rivierkreeften en ribstuk gegeten en de nodige bijpassende wijnen gedronken. Vakmanschap uit - ogenschijnlijk - de losse pols, héérlijk!
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Het concept van Flores is om uitstekend eten te serveren in een ontspannen entourage, zonder opsmuk. Je kunt niet reserveren, dus je moet er op tijd bij zijn of bereid zijn om te wachten met een snack en een drankje. Het eten is er gewoon goed met uitschieters naar boven. De scholfilet met mangosaus en komkommer is een bijzonder lekker en licht voorgerechtje. Bij de hoofdgerechten is de bavette met sjalotsaus lekker. Bij de nagerechten is de hazelnootparfait heel erg lekker, en de gemarineerde aardbeien met zwartepeperijs vooral erg bijzonder. De sensatie van hete peperkorrels in een vanilleijs is moeilijk onder woorden te brengen en ik weet nog steeds niet of ik het nu lekker vond of niet...

Bediening is ontspannen, geïnteresseerd, vriendelijk en bovendien snel.

Het decor past bij het concept: beetje een kruising tussen modern-industrieel en Frans-rommelig.
NicZeist .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Vanwege alle lovende recensies hier gegeten. Gerechten en keuken waren op zich van prima kwaliteit en mooi gepresenteerd maar helaas voor allen maximaal lauw-warm, dat was jammer. Bediening is zeker wel oprecht en vriendelijk, studentikoos allemaal in eigen kleding, korte broeken, sportschoenen (rommelig). Interieur zet op zich een gezellige sfeer neer maar is niet echt schoon of comfortabel. De banken tegen de muur hebben een veel te rechte rug om langer dan 5 minuten aan te zitten. Een koffie verkeerd of latte macchiato krijg je hier niet omdat ze niet willen dat je "zoveel melk" drinkt na zo'n kwaliteitsdiner. Misschien moet je dat de gast zelf laten bepalen...
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Flores is al jaren ons favoriete restaurant in Nijmegen! Simpel gesteld is er in Nijmegen geen restaurant dat als je een gezellige avond met lekker eten, goede wijnen, buitengewoon prettige sfeer, op en top gastvrijheid en vriendelijke, kundige bediening wilt beleven. Tegen normale prijzen gasten een super avond bieden met uitstekende gerechten is denk ik wat bij Flores het uitgangspunt is! Regelmatig wisselende kaart zorgt ervoor dat je regelmatig terug kunt komen. Een aanrader voor iedereen die een heerlijk uitje wil!
Valerie B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Een 10 voor het decor want wij zaten heerlijk buiten in de mooie tuin. Het eten was heel lekker en de wijn smaakte ook fantastisch. Goede en vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker eens terug!
Anika L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Vandaag heerlijk gegeten bij Flores. Bij binnenkomst om 18.30 was het al behoorlijk vol maar gelukkig voor ons was er nog een tafeltje voor twee beschikbaar. We werden snel geholpen. Samen hebben wij het ribstuk gegeten. Dit kwam erg snel voor een hoofdgerecht al op tafel. Het hele stuk vlees was heerlijk. Ik houd zelf niet zo van vet, maar zelfs dit was bij dit stuk lekker. Tevens was de aanbevolen wijn een perfecte combi die wat rust gaf aan het kruidige vlees. Gezien we hierna voor het moment al aardig gevuld waren gevraagd of we konden wachten met het dessert. Geen probleem, ondanks dat er verschillende mensen buiten zaten te wachten op een tafel. De gateau chaud is echt een aanrader. Als laatste afgesloten met een perfecte cappuccino. Zo goed dat we er nog een genomen hebben, zo krijg je ze niet vaak. De bediening is daarnaast erg goed en geïnteresseerd in jouw mening. Ze komen geregeld vragen of alles naar wens is en alles smaakt. Top trouwens ook dat ze zonder vragen kraanwater serveren!
22 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Geen mogelijkheid om van te voren te reserveren. De ontvangst was hartelijk, de bediening was zeer behulpzaam.
Wij hadden een tafel bij het raam.
Het eten op zich was erg goed. Wij vonden het menu niet erg uitgebreid. Ik had moeite met mijn keus te maken aangezien ik geen visliefhebber ben.
Het wachten tussen voor en hoofdgerecht duurde heel lang.

Het personeel was bezig met alle mensen die binnen liepen en voor in de zaak bleven staan om te wachten op een tafeltje. Dit was niet prettig voor ons om deze gasten om ons heen te hebben staan. Bovendien sloot de deur niet goed na elke binnenkomende gast en daardoor tochtte het vreselijk. Wij moesten zelf constant opstaan om de deur te sluiten.
Helaas op deze manier niet voor ons voor herhaling vatbaar.
John O.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
We kozen voor Flores omdat we zeer positieve berichten tot ons kregen.
Om 18.30 uur was het al behoorlijk vol maar we werden vriendelijk naar een tweepersoons tafeltje gebracht. Onder genot van een glas wijn kozen we voor tuingerookte zalm met avocadocreme en bleekselderie.Heerlijk.
Daarna namen we zeebaarsfilet met couscous en een Marokaanse kruidenmelange. Een echte aanrader. Zeer ontspannen en professionele bediening.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
We gaan vaker.