Bistro De Rode Kater

Grote Kerkhof 25-26 7411 KV Deventer Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro De Rode Kater

Huiselijke gezelligheid op het historische plein van Deventer!

De chef maakt zijn gerechten met huisgemaakte sauzen, mooie groenten en niet te vergeten zijn geheime ingrediënt LOVE. Liever even privé? Voor groepen vanaf 18 personen is de benedenruimte privé af te huren.

Meer informatie over restaurant Bistro De Rode Kater

• Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Bijzonder gezellig en sfeervol. De gerechten waren top. Vriendelijke bediening
Johanna P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Zo leuk om in dit historische pand zo'n hedendaagse sfeer aan te treffen. Heerlijk gegeten, muziek niet te hard maar gezellig van sfeer. De mensen konden tenminste nog met elkaar praten. De bediening is heel goed en nogmaals het eten HEERLIJK!
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Er was een speciaal valentein-arrangement, 4 gangen met een SPOOM. Dat was een verassing die ik nog nooit had gehad. Roze procceco met ijs. Heerlijk. Ik dacht waarom zou ik niet alleen valentijn gaan vieren. Ik was net zo welkom als de stelletjes die er zaten. Fijne ontvangst heerlijk eten en de bediening gaf me tussen de gangen door even de tijd om het eten te laten zakken.
emiel T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Gegeten samen met mijn vriendin?
voor haar verjaardag. Erg lekker gegeten vooral de aardappel in de schil was een erg lekkere toevoeging. wij gaan zeker terug!!!
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk geluncht, het eten is hier altijd voortreffelijk en de sfeer is prijs prima. Bediening is vlot en hartelijk. Prijs kwaliteit is uitstekend een echte aanrader!
Johanna P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Gewoon even binnen gewipt voor een bakkie koffie. Een heerlijk bakkie koffie voor mijn man en voor mij een cappuccino. Lekker stuk taart erbij met rabarber en custard. Gezellige bistro, heel gemoedelijk. Hier komen we zeker nog een keer terug als we lekker buiten kunnen zitten.
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Hele leuke tent, goede sfeer, goede bediening en heerlijk eten!

We komen zeker een keer terug!
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We wilden perse de vernieuwde lunchkaart uitproberen en dat beviel ons goed maar we kozen voor een bekend gerecht. Het was niet al te druk tussen de middag en de sfeer was gezellig. Maar we kwamen voor de keuken! Heerlijk. We hebben de Rode Kater Biefstuk gegeten. Erg lekker en net niet te droog. Erg lekker met brood. We hebben deze keer de friet laten zitten.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Met het geheime ingrediënt "love", geweldig en het is nog waar ook. De huisgerookte zalm zag er zo mooi uit. De klassieke franse kip met een twist was een leuke vondst. De bediening was erg aardig zonder opdringerig te zijn. Ze was er gewoon voor ons en we voelde ons daar welkom. We komen regelmatig hier.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was gezellig druk. Sfeer uitstekend, Eten zag er mooi uit en smaakte heerlijk. De bediening was top. Makkelijk parkeren.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wat een warme sfeer, goed eten en zeer redelijke prijs! Wat wil je nog meer? Mooi pand en ook nog eens makkelijk om te parkeren.
Lennard M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Hier gegeten samen met een goede vriend in december. Erg mooie grote porties en veel keuze in vlees. Wij zouden zeker weer terug gaan!!!
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het voelde alsof ik bij familie thuis kwam, ondanks dat ik alleen even een hapje kwam eten. Het is een historisch pand met veel sfeer en een aardige dame die dit restaurant beheert. In een woord TOP!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Uitstekend eten met een prima witte wijn ui de Gascogne. Goede attente bediening, zonder al te aanwezig te zijn. en er hangt een gezellige sfeer! Een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk gegeten, zo begon onze kerst met zijn tweeën al een dagje eerder. Lekker in de watten laten leggen. Vlees was zeer mals en de bijgerechten voldoende, je kon om meer vragen, Top.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Wat een heerlijke plek om met wat vrienden even goed te eten zo aan het einde van het jaar!. We zijn erg tevreden en komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Vroeger hete deze zaak de Brave Broeder en aten wij er graag mosterdsoep, die zaak bestaat niet meer. We hebben daarom geen soep genomen maar van het hoofdgerecht en de aangeklede Rode kater koffie genoten.
K H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Brasserie de Rode Kater is en sfeervol restaurant vlakbij de Lebuïnuskerk met veel hout met een boven- en beneden verdieping. Wij kwamen vrij vroeg en hadden daardoor veel keuze aan tafels. Beneden leek het ons wel gezellig met een nét iets warmer knusse aankleding. De kaart bestond uit een leuke mix van gerechten, ook vegetariërs. Er was een vreemde (riool)lucht in de ruimte aanwezig, dat was wel erg storend. Boven denk ik dat dit niet het geval was. De voorgerechten, de huisgerookte zalm en de lamskroketten waren prima. Mooie, niet te grote porties en vooral de lamskroketten vielen in de smaak (goede keuze om er een frisse yoghurt-kruidencrème bij te serveren!). Wat opviel was dat er nergens brood vooraf werd geserveerd. Ook niet bij de andere tafels. Na verloop van tijd kwam er een grote groep beneden zitten die vrij luidruchtig was. Erg intiem was het toen niet meer. Ook het stel tegenover ons keek ons aan met een blik die genoeg zei en was vrij snel verdwenen. Onze koffie werd waarschijnlijk vergeten doordat de groep snel bediend moest worden.

De rumpsteak met lentegroenten werd (zoals gevraagd) medium bereid. Niet slecht maar ik miste smaak aan het vlees, misschien ben ik te verwend na al het hoge kwaliteitsrundvlees met bekende oorsprong, die ik zelf altijd koop. Wat overheerste was de iets te verkoolde grill-smaak. Dezelfde smaak was ook aanwezig bij de gegrilde courgette van de lamskroketjes. Misschien een vieze grill-plaat? Aangezien de courgette vrij veel olie bevatte zou het ook kunnen dat de verbrandde olie voor deze bittere smaak zorgt. Mijn complimenten voor de morielje paddenstoelensaus, deze was echt in balans en smaakvol. De kok was er zelf waarschijnlijk ook erg tevreden over want ook bij de heilbot werd deze saus naast de limoen-hollandaise opgediend. Helemaal niet erg hoor, kon ik er nogmaals van genieten!

De heilbot op de huid gebakken met groene asperges had helaas geen huid (meer). Zelf vond ik de heilbot te zout maar mijn tafelgenoot had hier geen problemen mee en proefde zelfs een aantal groene asperges (waar hij zich normaal niet aan waagt).

De desserts vielen erg in de smaak. Nu kan het ook bijna niet mis gaan met mascarpone en aardbei, makkelijk te maken maar oh zo goed! Alleen de deventerkoekkruimels waren wat hard icm de zachte mascarpone. Misschien een tip om deze erboven te verkruimelen en niet door het gehele gerecht te mengen. Persoonlijk houd ik meer van een wat rinsere smaak, zoals rabarber. Erg fijn die nu verwerkt in een custardtaart met crumble op de kaart te zien! De rabarber en de custard waren allebei vrij zoet waardoor de zurige smaak van de rabarber niet naar voren kwam, jammer. Desondanks erg blij voor het eerst dit jaar weer genoten te hebben van deze ondergewaardeerde groente!
Erik F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk, sfeervol en gezellig restaurant. Vriendelijke bediening. Eten was lekker maar niet bijzonder. De geitenkaaskroket was erg lekker. De carpacchio niet zo bijzonder, zat een te grote berg sla op. De rumpsteak had ik well-done gevraagd, was te ver, dus droog en beetje taai, misschien eigen schuld. De fazant met rode kool was lekker, maar ik sluit mij aan bij de vorige schrijver: te droog. De desserts waren voortreffelijk! de bread and butter pudding/taartje was zeer goed, lekker van structuur en zacht van smaak. De chocolade fondand was hemels, krokant van buiten en zacht en warm van binnen.
We zouden enkel voor het dessert teruggaan, maar ja het gaat toch echt om het hoofdgerecht als je naar een restaurant gaat.
Marco P.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Prima gegeten, vooraf de kroket van geitenkaas en als hoofdgerecht de fazantfilet. De fazantfilet was een beetje droog maar verder was het eten prima. De bediening was vriendelijk en attent.