Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Bistro de Overkant

Alle gerechten €9,50 en hebben het formaat van een tussengerecht

Naast onze a-la-carte gerechten die het formaat hebben van een tussengerecht serveren wij ook een 3, 4 of 5 gangen-menu wat alleen per tafel te bestellen is.

Bij ons op de kaart vindt u een mooie balans tussen moderne en klassieke gerechten geïnspireerd uit de Franse keuken. Verse ingrediënten van hoge kwaliteit, een gepassioneerde kijk op koken zijn de uitgangspunten van onze keukenbrigade. Door samen te werken met lokale leveranciers creëert chef-kok Dave Abbing, eerlijke, verrassende en gewaagde smaakcombinaties. Voor zijn gerechten maakt Dave gebruik van de mooiste seizoen producten die zoveel mogelijk biologisch en lokaal worden verkregen. Laat u verrassen door al het moois wat het seizoen ons bied.

Halve fles mineraalwater

7 dagen geopend voor groepsreserveringen

Jouw recensie over het restaurant Bistro de Overkant

Henriëtte V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Dit restaurant doet mee met de AH-actie, vandaar voor dit restaurant gekozen.
We werden hartelijk ontvangen. Heerlijk gegeten (3-gangendiner)! Voor herhaling vatbaar!
Sanne B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst en de bediening hield goed in de gaten of we nog voorzien waren van drank. Het eten is lekker en goed bereid, maar niet heel erg bijzonder.
Nicolienkok .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Leuke bediening,prima prijs kwaliteit .We hebben gebruik gemaakt van de AH actie,ruime keuze.Alles was naar tevredenheid
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Ontvangst was stroef. Ondanks bijna leeg restaurant lang wachten maar wachten bleek het waard. Onverwachte kwaliteit van gerechten hoog op smaak. Wij komen terug naar hopen dan op iets vrolijker ontvangst!
Erica S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken
Het eten zag er verzorgd uit
Goede portie s je het genoeg niet overdreven veel maar wel genoeg
Ik had een slibtong en mijn man een broodje burger geen gewone maar black-angus lekkere rundvlees burger kwaliteit vlees
Ook het na gerecht was heerlijk de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam
En met een dieet willen ze ook met je mee denken
Super plek om te eten en waar voor je geld
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Ik ben met mijn vriendin geweest met de AH actie. De gastheer heette ons zeer welkom en gaf ons een mooi tafeltje bij het raam. Hij was super attent en heel vriendelijk. De gerechten waren uitstekend en we werden zeker niet weggekeken toen we de laatste waren. Een echte aanrader.
F.P. V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
We hebben hier gegeten na.v. de AH restaurantactie. De bediening was vriendelijk en er was genoeg te kiezen uit de menu-kaart. Mocht je willen afwijken van het actie-menu dan is dat mogelijk. Als je - net als wij - een "grote eter" bent dan kun je (uiteraard tegen bijbetaling) afwijken van het actie menu.
De gerechten waren mooi opgemaakt, de hoeveelheid vlees was prima, maar we vonden wel dat er (te) weinig groenten bij de gerechten werden geserveerd. De dikke frieten waren lekker.
Het dessert hebben we - in goed overleg met de bediening - op onderdelen aangepast aangezien ikzelf niet zo van chocolade ijs hou.
Montafon .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Heerlijk gegeten, ook weer vertrouwde gerechten uit t verleden terug op de kaart, prima service, bij afsluiting met koffie op iets lekkers erbij getrakteerd. Een aanrader!!
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Lekker gegeten met ah spaarkaarten. Prijzen voor ieder wat wils. Wat wij ook prettig vonden was een keuze voor grote of kleine porties. Bediening was goed en de sfeer prima. Kortom prettige locatie.
kramer-jordens .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
De prijs is veel te Hoog!
Dit in verhouding welke wij op ons bord kregen!!
Heel lang wachten voordat er geserveerd werd.
elsfrits H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
De kwaliteit van het eten was prima. Ontvangst was matig. Ondanks dat wij om een goed geplaatst 4 persoonstafel vroegen (er waren er vele vrij) werden we aan een ongelukkige geplaatst 2 persoonstafel gezet. De 4 persoonstafell waren naar achteraf bleek niet gereserveerd en bleven de rest van de avond onbezet De bediening was vriendelijk, maar had absoluut geen enkele kennis van wijn. Men moest het aan de kok gaan vragen en diens advies was prima
renniers .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Leuk restaurant op een drukke kruising, buiten zitten is iets te lawaaiig maar binnen is oké. Jammer dat er geen salade of een schaaltje groente wordt geserveerd bij de gerechten. Dit is wel los bij te bestellen. De tonijn als voorgerecht was verrukkelijk, de picanha (mals gebraden lende) was ook heel smakelijk. Fijn is dat je kunt kiezen voor kleine porties. Een minpuntje vond ik wel dat de gerechten tot twee keer toe op borden kwamen waarbij het aardewerk was beschadigd of een stukje eraf. Dit deed iets af aan het prachtig opgemaakte gerecht.
Tessa G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
In twee woorden, maar vervolgens in meer woorden omschreven, een 'bijzondere eetervaring'.
Opgedeeld per gang onze ervaringen, zodat de details hun verdiende aandacht krijgen. Dit om te delen met eetgenieters maar ook als aandachtspunten voor de eigenaar van de Overkant.

De entree:
Een sfeervolle ambiance waarbij twee personeelsleden elkaar afwisselend richten op onze tafel en al snel komt er een derde in beeld. We krijgen netjes een tafel aangewezen. Er wordt een grapje gemaakt en drankjes worden opgenomen. Er wordt een broodje aangeboden, waarbij gelezen kan worden op de kaart 'brood en olijven' waarbij aangegeven wordt dat de olijven later worden gebracht. Een andere persoon geeft later, wanneer de olijven niet komen en er om wordt gevraagd, aan dat het een 'typefoutje' op de kaart is. Verder geen excuses o.i.d. Bij het bestellen van biertjes van de bierkaart grijpen we twee keer mis omdat ze nog niet geleverd zijn. Een tip van onze zijde is om dan de bierkaart dan beter niet op tafel te leggen als de helft nog niet in je assortiment aanwezig is.
Bij het bestellen van de gerechten merken we dat er veel onduidelijkheid bestaat. Het concept was, zoals wij het begrepen, dat alle gerechten 9,50 zijn en dat ze het formaat van een tussengerecht hebben. Als een voorgerecht wordt besteld en vervolgens twee tussengerechten, geeft de bediening aan dat het tussengerecht 'de hamburger ' een volwaardig hoofdgerecht is. Verwarrend. Toch besteld. En daarbij tweemaal het voorgerecht voor vier personen. Dit gerecht is te bestellen voor minimaal 2 personen, dus daarom tweemaal, voor vier personen. Hier blijkt later een misverstand te ontstaan omdat er maar twee borden met kleine, doch zeer smakelijke, hapjes op tafel komen welke niet in tweeën te delen zijn door het formaat. Tip voor de eigenaar om goed door te vragen wanneer dit gerecht wordt besteld wat de tafel wil en of het klopte, bij het opnemen, dat er zoals het restaurant dacht, 3 van de 6 personen een voorgerecht hebben besteld. De 'klassiekers' zijn prijzig, tweemaal het bedrag van een hoofdgerecht (welke het formaat heeft van een tussengerecht). 20 euro voor spareribs, aan de dure kant. De vraag die bij mij rijst, is een voorgerecht en daarna een klassieker teveel? Of kan na een gerecht die als tussengerecht telt ook een klassieker volgen. Ik vond het idee van alle gerechten 9,50, van het formaat tussengerecht, briljant. In de praktijk is het wat minder makkelijk en ook prijstechnisch moet je even opletten.
Ook is er de optie een 3/4/5 gangen gerecht te bestellen, met als optie een wijnarrangement. Ik zou als restauranteigenaar een meer eenzijdige kaart aanbieden. Of het concept van alle gerechten 9,50 of een 'standaard' kaart.
Driemaal steak besteld, er wordt niet gevraagd of dit rare,medium of well done bereid mag worden. Ik vraag er zelf om omdat ik houd van rood vlees. De bediening geeft aan dat het standaard medium gebakken wordt omdat deze zo het lekkerst is. Toen dacht ik, is dat niet voor iedereen verschillend en mag ik dat zelf bepalen?

Voor:
De duur van de gerechten die op tafel kwamen was groot, na een uur waren er voorgerechten na extra brood waar tweemaal om is moeten vragen, net als een drankje bestellen. Alles lijkt op grote onderbezetting in de keuken en/of bediening. Mijn gerecht, buikspek (niet krokant), klef broodje door de sappen op het bord en kool met mayonaise te rijk, was totaal niet wat ik ervan had verwacht. Ik deel het met mijn tafelgenoten die geen gerecht hebben op dat moment door het ene misverstand. Dit wordt overigens snel opgepakt door de keuken en na 15 minuten komen er twee proeverijen bij. De kroketje en gamba's zijn erg goed, smaakvol en goed bereid. Want ook ik mag van hun bord mee proeven.
Gamba's waren er wel bij de voorgerechten, werd aangegeven, maar niet als onbeperkt.. stond dit ook op de kaart? Verwarrend, maar genoemd moet wel worden dat de gamba's heerlijk waren bereid.

Hoofd:
Na twee uur vanaf de start komen de hoofdgerechten. De twee tussengerechten door mijn buurman besteld, komen tegelijk op tafel. Een tip is om te vragen wat de voorkeur heeft. Hij was er blij mee, maar ik eet langzaam en zou het zonde vinden als het andere gerecht koud wordt terwijl ik van het ene eet. Mijn hoofdgerecht is erg goed, groente is heerlijk bereid. Helaas is mijn 'rare' niet rood, maar net als de andere twee steaks op tafel welke medium zijn gebakken. Wel wordt tijdens opdienen genoemd dat de rare later wordt gebracht. Dan de frietjes. Ruimschoots aanwezig. Als we allemaal gestart zijn, worden nog netjes vleesmessen nagebracht. Kindergerecht kipsaté goed, wel vinden we de kindergerechten, zowel voor- als hoofdgerecht, erg prijzig. 9,50...
Spareribs erg lekker gekruid, valt van het bot. De burger matig, broodje zwemt ook in nattigheid. Broodje van zeer goedkope kwaliteit? Vlees wel erg lekker en goed bereid als je van rood houdt.

Niet om een 'steak onder water te geven ' maar op veel punten valt veel te verbeteren. Het zal de zomerperiode zijn?
Door de steken die zijn laten vallen, is er koffie van Het huis. Geen excuses, maar koffie. Ik zou het eerste toch meer op prijs stellen. De koffie staat later op de bon onder het kopje 'korting'. Dat wel. Mij onduidelijk waarom. Is wellicht nodig voor de boekhouding. De rekening ontvangen we, waarbij we na 5 minuten vragen of de actie klopt 4 eten voor 3 betalen (voor juli-aug vermeld in de Stichtse Courant/Nieuwsbode). Dit blijkt te kloppen en de bon wordt aangepast.

Een warrige avond door dit alles, waarbij de ene keer de zaak wat irritatie oproept en de andere keer weer verbazing over de goede kwaliteit van de gerechten. Voldoende punten om te verbeteren in onze ogen. Wellicht hebben andere tafels een andere ervaring. Woensdag een nieuwe kaart, dan wellicht verbetering.

Aandacht bij andere tafels: uitgebreide uitleg bij ieder gerecht, bij ons niet het geval wat een beetje vreemd overkomt, alsof onze tafel er minder toe doet. Tip voor de eigenaar, wees er bewust van dat dit zo over kan komen. Waarschijnlijk hadden andere tafels een x-aantal gangen waarbij uitleg hoort.

Een 3 uur durende avond, waarbij we steeds meer op het puntje van onze stoel gingen zitten omdat we benieuwd waren naar wat nog komen ging en op wat voor manier. We hadden soms het idee dat de onderbezetting groot was maar dat de intentie goed was en we denken dat het opstartproblemen zijn.
Wij zullen voorlopig niet gaan, maar horen graag van anderen wat hun ervaring is geweest en we hopen dat de eigenaar de door ons genoemde punten mee kan nemen om een slag te slaan in de Overkant. Flauwe woordgrap en een inkoppertje, maar om te voorkomen dat mensen echt naar de overkant gaan om te eten.
Huub B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
De soepen waren prima, misschien de tomaten iets te zout. De truffel-risotto was heerlijk, misschien wat weinig (maar, ja: 9 euro 50) De varkenshaas zeer mals en lekker! Kortom: een aanrader!
Jellina B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heel vriendelijke en hulpvaardige bediening.
Wachttijd was wat lang, maar voor ons juist goed op dat moment.
De kerrysoep is werkelijk verrukkelijk.
De afrekening was onmogelijk om na te rekenen, maar voor ons ok.
Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Weinig groente bij het vleesgerecht (vlees was wel heerlijk), matige hamburger, service weinig attent
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Mijn reserveringwas bij het restaurant niet aangekomen! Dat was (even) heel vervelend, want ik had geen uitdraai ervan bij me! Dit werd prettig en probleemloos opgelost. Bij het betalen van de rekening hadden ze er echt een voor ons onbegrijpelijk potje van gemaakt. Maar uiteindelijk bleek het toch te kloppen........
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Warme ontvangst. Helaas was de1e bestelde wijn niet meer op voorraad. Voorgerecht was erg goed. Hoofdgerecht (sliptong) was minder. Dessert was goed.
Maryse V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
We hebben voorheen regelmatig gegeten bij de overkant, maar komen er nu niet meer. Eten is wel lekker maar het overtreft mijn verwachting niet. Ook de bediening is 'ok' maar niet meer dan dat. Er zijn andere plekken in doorn waar ik liever kom.