Over het restaurant Bistro de Overkant

Alle gerechten €9,50 en hebben het formaat van een tussengerecht

Naast onze a-la-carte gerechten die het formaat hebben van een tussengerecht serveren wij ook een 3, 4 of 5 gangen-menu wat alleen per tafel te bestellen is.

Bij ons op de kaart vindt u een mooie balans tussen moderne en klassieke gerechten geïnspireerd uit de Franse keuken. Verse ingrediënten van hoge kwaliteit, een gepassioneerde kijk op koken zijn de uitgangspunten van onze keukenbrigade. Door samen te werken met lokale leveranciers creëert chef-kok Dave Abbing, eerlijke, verrassende en gewaagde smaakcombinaties. Voor zijn gerechten maakt Dave gebruik van de mooiste seizoen producten die zoveel mogelijk biologisch en lokaal worden verkregen. Laat u verrassen door al het moois wat het seizoen ons bied.

Halve fles mineraalwater

Tessa G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
h.beemer .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
De soepen waren prima, misschien de tomaten iets te zout. De truffel-risotto was heerlijk, misschien wat weinig (maar, ja: 9 euro 50) De varkenshaas zeer mals en lekker! Kortom: een aanrader!
Jellina B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heel vriendelijke en hulpvaardige bediening.
Wachttijd was wat lang, maar voor ons juist goed op dat moment.
De kerrysoep is werkelijk verrukkelijk.
De afrekening was onmogelijk om na te rekenen, maar voor ons ok.
Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Weinig groente bij het vleesgerecht (vlees was wel heerlijk), matige hamburger, service weinig attent
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Mijn reserveringwas bij het restaurant niet aangekomen! Dat was (even) heel vervelend, want ik had geen uitdraai ervan bij me! Dit werd prettig en probleemloos opgelost. Bij het betalen van de rekening hadden ze er echt een voor ons onbegrijpelijk potje van gemaakt. Maar uiteindelijk bleek het toch te kloppen........
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Warme ontvangst. Helaas was de1e bestelde wijn niet meer op voorraad. Voorgerecht was erg goed. Hoofdgerecht (sliptong) was minder. Dessert was goed.
Maryse V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
We hebben voorheen regelmatig gegeten bij de overkant, maar komen er nu niet meer. Eten is wel lekker maar het overtreft mijn verwachting niet. Ook de bediening is 'ok' maar niet meer dan dat. Er zijn andere plekken in doorn waar ik liever kom.
w.stegeman .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
We bestelden allebei een vijfgangen verrassingsmenu.
Hij heeft (met succes) zijn uiterste best gedaan.
Het voordeel van dit restaurant is dat je gewoon van de hele kaart mag kiezen.
W.A T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Het eten was smakelijk en genoeg . De bediening was zeer vriendelijk en bereidwillig.
De tijden tussen de gangen waren wel wat lang maar niet hinderlijk.
Prijs kwaliteit verhouding is prima.
f.wielaard9 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Na twee jaar waren we weer hier in het restaurant en we waren bijzonder verrast door de veranderingen die er waren. Alles was licht en schoonen zag er heel grzellig uit!. Het eten was prima en de bediening gord en vriendelijk. Een aanrader om hier heen te gaan!!
Ans A.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
prima: .....................................................................................................................................................................................
WAZGEN .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Zeer gezellige avond gehad Het eten was top. Alle gerechten €9,50. Super lekker en mooi opgemaakt. Je krijgt meer dan waar voor je geld. We hebben een zeer gezellig avond gehad in dit voortreffelijke restaurant. Heerlijk gegeten en gedronken. De bediening was heel prettig en gezellig. Dit was voor ons de eerste keer, er volgen zeker meer bezoeken.
Stella V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Vanavond een gezellige avond gehad. Helaas duurde het ook te lang vanavond. Voorgerecht nu zelfs maar 2 gamba's. Na eerdere recensies gelezen was dit geboekt. Na thuiskomst blijkt het de afgelopen 2 weken wisselend over gedacht te worden. Ik ben niet zo van recensies schrijven maar omdat de eigenaar dit ook leest, hoop ik dat hij het kan veranderen zodat de mensen sneller hun gerechten zullen kunnen nuttigen. Voor ons is dit nu niet voor herhaling vatbaar.
j.hemert .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Hierbij wil ik graag ons ongenoegen kenbaar maken betreffende deze horecavestiging.Schrik niet wij hadden met de AH actie het tweede dine gratis wat was het? een klein voorgerechtje van 3 gambas aan een stokje,na 5 kwartier na wat navraag waarom het zolang duurde het hoofdgerecht een klein biefstukje waar we ook nog € 2.50 voor bij moesten betalen,dan het nagerecht kopje koffie met 4 kleine koekjes,en toen afrekenen hadden bij elkaar 3 uur gezeten De rekening was absurd €39.00 belachelijk als we de normale prijs hadden moeten betalen was het € 78.00 geweest we hadden ook nog ieder een frisdrankje .wij raden iedereen af daar te gaan eten je wordt egt belazerd nooit meer daar
Elie en Bea S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
wij hadden de indruk dat er te weinig keukenpersoneel was, de oorzaak van lang wachten, de plaats blijft rumoerig omdat het precies op een verkeer,s kruispunt ligt en dus veel lawaai en stank, dat is jammer de portie zijn klein (goed voor senioren) maar klein voor anderen
Beste gast,
Het is zeker vervelend dat u te lang gewacht heeft. Wij hadden idd een klein probleempje in de keukenrooster en met de enorme drukte hebben sommige tafels lang gewacht afgelopen weekend. Ons welgemeende excuses nogmaals. Wij hopen u een andere keer wel positief te kunnen verrassen wat wel ons streven is bij elke gast.
Graag tot ziens,
Team de Overkant
Maureen B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Deze bistro is een parel. De gerechten neigen naar wat je normaliter bij een à la carte restaurant krijgt, mooie schilderijtjes. Qua smaak overtreffen ze een driesterrenrestaurant. Wat betreft hoeveelheden ga je met een voldaan gevoel naar huis, zonder dat je denkt: "Nog even naar de frituur." De bediening, Shannon, is charmant, gastvrij. Ze sleept met dit prachtige zomerweer gerust met zware tafels om mensen op aangename plekken op het terras een plaats te geven. Wij aten binnen in het smaakvol ingerichte etablissement, omdat deze avond een flinke wind opstak. Deze ervaring was gewoonweg perfect. Jammer, dat ik hier geen foto's kan plaatsen van de gerechten die wij gegeten hebben. Nog een pluspunt is overigens de uitgebreide wijnkaart met uitgelezen prachtige en smaakvolle wijnen. Nee, wij hebben niets te klagen over deze bistro, die zuinig moet zijn op de kok. Hij of zij is een sterrenrestaurant waardig. Wij hebben genoten en dat voor een redelijk kleine prijs. Chapeau en #aanrader!

Geachte lieve gast Maureen Bol,
Dank voor de mooie recensie en de waardering. Wij zien jullie graag weer terug.
Groet team de Overkant.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Zeer slecht bijna 2 uur gezeten allerlei praatjes wilt U brood (niet gekregen o nee vergeten)
Na half uur voorgerecht, hoofdgerecht na anderhalf uur nog niks. Beloven,beloven nog een kwartier, nog 5 minuten. Maar nee hoor toch maar weggegaan, en ja commentaar van de ober. Ja het loopt niet goed in de keuken.
Het zou toch heel professioneel zijn van de eigenaar dat hij eens reageert met een excuus, en niet alleen reageert op een goeie recensie.

Beste Karin Bacon,
Aller eerst wil ik u mijn (ik, Michael, ben de ober en tevens de eigenaar die u geholpen heeft) excuses aanbieden voor de vervelende situatie en de onaangename avond die u ervaren heeft in onze bistro. Dit is absoluut niet de beleving wat wij aan al onze gewaardeerde gasten willen meegeven tijdens hun avondje uit. Maar uiteraard hebben wij, door een interne fout jullie te lang laten wachten. Dit was niet de bedoeling, maar door de enorme drukte is er toch bij een tafeltje verkeerd gegaan wat niet had mogen gebeuren.
Graag wil ik jullie een aanbod doen om ervoor te zorgen dat jullie wel een positieve ervaring hebben met ons bistro.
Nogmaals vinden wij het erg jammer dat u te lang heeft gewacht. Stuur een mail met u gegevens dan nemen wij contact met u op voor de oplossing.
Met vriendelijke groeten Team de Overkant.
Justin D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Een verrassing. Heerlijk voorgerecht Tonijn. Hoofdgerecht kleine tournedos. Alle ingrediënten klopte. Ook prima dat je na 3 gangen niet helemaal vol zit, aangezien het hoofdgerecht wat kleiner is (ook EUR 9.50, net als voorgerecht). Aanrader!
FransR .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We komen vaker bij 'de overkant' . Altijd prima. Zomers lekker terras. In de winter lekker war binnen. Heerlijke gerechten. Niet van die overdreven grote porties.