Bistro de Hoefslag

• : Parkeerplaats

Duur
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Na een mooie voorstelling in het de La Mar theater helemaal naar Bosch en Duin om weer lekker te eten. De kaart was beperkt. Ik koos voor de Gillardeau oesters. Heerlijk en prima opgediend. Daarna viel het wat tegen. Er werd niet gevraagd hoe wij het vlees bereid wilde hebben. Een eendenborst waar met geen mes door heen te komen was. Ik vroeg een wat scherper mes, maar het vlees bleef taai. Een bakje frites met wat saus, een groente stronkje en dat was het. Een Poncetis saint veran smaakte prima maar was aan de prijs. Misschien lag het aan ons, maar wij hadden meer verwacht. De bediening deed zijn best en was vriendelijk. Wij hadden meer verwacht.
Beste meneer Oud,

Wij willen u bedanken voor uw recensie.
De mening van onze gasten staat bij ons hoog in het vaandel. Uw punten wat betreft het diner nemen wij dan ook zeer serieus.
Fijn om te horen dat de bediening naar wens was.
Uiteraard hopen we u graag nog eens te mogen verwelkomen in onze bistro.

Henk O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Op een nogal drukke zondagavond (vanwege tegels op de muur en de vloer nogal lawaaiig) een heerlijk driegangenmenu gegeten. Ik had de Ricotta met spinazi en olijven, mijn vrouw de tongschar. Beide waren verrukkelijk. Het verschil in portiegrootte was echter zo groot (Ricotta klein en de tongschar groot) dat ik me ondanks de lekkere smaak me een beetje bekocht voelde. Het hoofdgerecht was qua smaak en portiegrootte helemaal in orde: de vis van de dag, scholfilet op de graat gebakken; heerlijk mals smaakvol Mijn vrouw had de eendenborst; ook heerlijk mals en smaakvol. Toetje was de panna cotta; inmiddels voorspelbaar maar ook heerlijk. Bib gourmand menu (max 37 euro) had een prima prijs-kwaliteit-kwantiteit verhouding (op mijn voorgerecht na). Bediening was hartelijk en de open keuken brengt extra sfeer.
Beste Bart-René,

Hartelijk dank voor uw recensie.
Wij vinden de mening van onze gasten erg belangrijk en stellen uw reactie dan ook zeer prijs.
Fijn om te lezen dat u enthousiast bent. We zien u graag nog eens terug in Bistro De Hoefslag.

Jean-Paul V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met vrouw en dochter van 8 wezen eten. Fijne ervaring: gezellige ruimte, attente, vriendelijke en ongedwongen bediening, zeer smakelijke gerechten. Geen grote hoeveelheden inderdaad maar gewoon genoeg en na 3 gangen ben ik wel voldaan. Vis perfect gebakken, panna cotta zeer smaakvol. Ook erg leuk is dat mijn dochter zelf haar dessert mocht samenstellen in de keuken, daar was ze zelf heeeeeeeel blij mee ;-)
Beste Jean-Paul,

Hartelijk dank voor de lovende woorden. Wij stellen uw reactie zeer op prijs.
Fijn dat alles naar wens is geweest en we hopen u graag weer te mogen verwelkomen in Bistro De Hoefslag.

B_right .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Leuk restaurant, alleen van een restaurant met een bib gourmand verwachtte wij meer... erg kleine porties, smaken waren goed, bediening was erg aanwezig..... kortom... leuk restaurant wanneer je gewoon wilt eten.... niet als je iets bijzonders verwacht.
R B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
In één woord: GEWELDIG !! Alles klopte.Mijn dank en kom snel weer terug. Prijs kwaliteit is ook meer dan oké. De bediening heeft kennis van zaken en vooral erg correct en attent. Ontvangst was erg hartelijk.
Beste gast,

Wat fijn dat uw bezoek zo goed bevallen is en u zo enthousiast bent. Dank voor uw bericht en heel graag tot een volgende keer!

Met gastvrije groeten,
Team de Hoefslag
The_only_one .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Voor twee van ons drieën was het de eerste keer dat we in Bistro De Hoefslag (voorheen kennelijk De Ruif) kwamen. We gingen vol vertrouwen voor het menu Bib Gourmand, met het verzoek om drie warme gangen. Het accent kwam te liggen op vis: zalm (licht gegaard respectievelijk in tartaar met 'ietsje van' tonijn), een verrassende combinatie van op de huid gebakken snoekbaars met een botermals stukje ribeye en tenslotte zwaardvis met zwarte rijst. Telkens goed opgemaakt met bijpassende ingrediënten. Heerlijke smaaksensaties en we waren het er unaniem over eens dat de keuken zichzelf overtroffen had. En dat mag wat kosten, vonden we. Daarom hebben we uiteindelijk toch ook maar een vierde gang besteld, en het dessert was een uitstekend besluit van een avondje puur eetgenot. Het hoge niveau van de keukenbrigade werd geëvenaard door de - persoonlijke - bediening. De sfeer is wat gedateerd, maar daardoor wel geschikt voor verschillende bezoekers. We zagen bijvoorbeeld ook gezinnen en een groep jongeren. Wij komen terug, zeker als dat mooie terras ook nog eens open gaat.
Beste gast,

Met gastvrije groeten,
Team de Hoefslag
Dinogusto .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Na een behoorlijke pauze weer eens naar de bistro van de Hoefslag geweest, voorheen beter bekend als de Ruif. De entourage is perfect. Sfeervol en uiterst verzorgde tafels, zicht op de toegewijde en hardwerkende jonge keukenbrigade van de bistro. De bediening laat geen steken vallen, is ervaren en attent. Tot zover dik in orde. In de geserveerde gerechten zijn wij -in relatie tot de prijs - in alle eerlijkheid teleurgesteld vanavond. Carpaccio is overdressed, steak tartaar niet bijzonder. De bavette zelf is zeker smakelijk, maar van het garnituur kunnen eigenlijk alleen de verse frieten bekoren. De verwachtingen van mijn tafelgenoot zijn gespannen, hij heeft een bordje Risotto met wintertruffel besteld voor het bedrag van 40 euro. Veel truffelrasp kan echter niet verbloemen dat de risotto zelf gewoon niet bijzonder smakelijk is. Jammer, zo'n mooi bedrijf, prachtig hedendaags verbouwd, alle kwaliteit in huis en toch is het voor deze prijs/kwaliteit verhouding niet voor herhaling vatbaar. Jammer, binnenkort nog een keer proberen want aan de Hoefslag en de bistro koesteren wij veel beter herinneringen.
Docter K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
wederom een topper. menu bib gourmand besteld. konden nog iets veranderen niks was een probleem. mooi gezicht om in de keuken de jongen mannen met passie te zien werken. super huis wijn, kortom een blije avond en we komen terug. binnen lekker druk gezellig. opletten wanneer het mooi weer is super terras om ook lekker buiten te eten!! die tuna pizza een aanrader.
Patrickenmadelon .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Wat een deceptie. Bediening met weinig aandacht voor de gasten. Zelfs niet met de jassen geholpen. Lauwe bisque. Carpaccio met sla waar de harde stukken nog in zaten. Kreeg niet eens de mogelijkheid om wijn te bestellen bij het eten. Hier komen we nooit meer. En het was al een herkansing.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
We hebben gekozen voor het drie-gangen ruifmenu. Vooraf gamba's op drie wijzen bereid of huisgemaakte ravioli. Ik had gezonen voor de ravioli die prima smaakte. Als hoofdgerecht kabeljauw of maiskip. De vis was een mooi stuk, prima gegaard en goed van smaak. Het dessert droeg de exotische naam " pina colada" ; kokos, ananas en ijs waren de bestanddelen.
Het restaurant zat vol (donderdagavond). De tafels stonden wel erg dicht op elkaar en het was daardoor behoorlijk remourig. De bediening was prima en de gerechten volgden elkaar in een goed tempo op.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Zaterdagavond weer eens een bezoekje gebracht aan de Ruif. Het was vol zoals het hoort op de zaterdag. Vlotte ontvangst zoals het hoort en snel een aperitief en brood op tafel. Het is sfeervol, wel wat donker en de akoestiek is niet je van het maar de rest wel. Het eten is goed, we gingen voor een voor/tussen/hoofd, ik volledig vegetarisch, mijn tafelgenoot nam het menu. Bijpassende wijnen, waaronder een mooie Domus, een goede pinot noir bij de ravioli en een Zuid afrikaanse Merlot bij het hoofdgerecht. Leuke wijnen in goede balans.

De vegetarische varianten wisselden, allemaal goed, echter de smaak dat is en blijft een persoonlijke, de ravioli met paddenstoelen vond ik net te zwaar. Alles verliep vlot, in goed tempo, ongeveer 15m tussen de gerechten. Heerlijke koffie na en de prijs/kwaliteit goed in orde. Altijd als je hier bent geweest heb je het gevoel een avondje uit geweest te zijn.
Emile- Jan E.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Het dagmenu gegeten bij de Ruif, gepresenteerd op een A 4-tje op een klipbord zou wat stijlvoller kunnen. Ook de presentatie van het brood is wat aan de magere kant ( een papieren zakje ) Vooraf gemarineerde zalm met asperge salade, dekt niet helemaal de lading, weinig asperges, zalm in dikke dobbelstenen gesneden en alles nauwelijks aangemaakt, het zag er mooi uit en erg trendy, maar ik ga toch liever voor smaak. Flank steak was lekker erg smaakvolle jus. Fraise Romanof was oké. Koffie plus snoeperijen waren goed verzorgd. Het geheel is wat donker ingericht.
Croogs .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Het is al weer enige tijd geleden, maar de ervaring blijft maar 'hangen'. Een woord: Slecht. Een 'De Ruif' burger gegeten en je zou toch zeggen dat het gerecht waar je je naam aan verbindt toch altijd goed moet zijn. Dat was dit niet. Het broodje was droog en smaakte alsof het al een dag oud was, maar het allerergste de hamburger zelf. Een uitgedroogd, volledig doorgebakken stuk vlees (als het dat tenmiste was) dat eruitzag alsof het rechtstreeks uit de diepvries verpakking van de aller goedkoopste supermarkt kwam. Dat men dit op tafel durfde te zetten. Het diner werd ons aangeboden en vanwege het gezelschap heb ik de hele handel niet terug gestuurd, maar dit was eens maar nooit weer. De bediening wil doen voorkomen alsof je in een sterren tent zit, maar maakt zichzelf volkomen belachelijk met een overdreven amicale houding. Serveer liever iets goeds en wees daar trots op.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
In deze Bistro gegeten waar veel vaste(wat luidruchtige) gasten komen uit de nabije omgeving. Prima eten en vlotte bediening en zeker niet goedkoop. Goede wijnadviezen bij de gerechten. Redelijke prijs kwaliteit verhouding. Wat krappe opstelling van de tafeltjes, je hebt weinig prive.
Wayne L.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Heerlijk gegeten, was erg gezellig. Prijs aan de forse kant voor een bistro. Voorgerecht was het lekkerst, heerlijke carpaccio met ganzenl. krullen. Tussengerecht was lekker, alhoewel er op de kaart stond met koreander en die zat er niet in. De keuken had zonder onderleg besloten het eruit te laten. Beetje vreemd. Nogmaals, voor herhaling vatbaar, mits de prijs wat zakt.
Peter_Lisette .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Pas geleden met mijn dispuut een Ladieslunch gehad in Bistro de Ruif. Een groep van 45 dames van alle leeftijden zal niet de gemakkelijkste zijn om tevreden te stellen maar... het is ze met gemak gelukt! Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening en een gezellige atmosfeer. Bdankt! Groetjes Lisette.
Lucas G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Regelmatig bezoek ik de ruif. Je weet dat het eten hier goed, vakbekwaam is klaargemaakt ( en dat is tegenwoordig niet altijd het geval in restaurants). Misschien verwacht je van een bistro van een sterrenrestaurant net wat meer originaliteit in de gerechten, maar ik ben juist blij dat daar niet voor is gekozen. Bistro gerechten van de ruif gerechten zijn gewoon echt goed bereid. Klaar. Voor mij mogen er nog meer klassiekers op het menu. Die zie je tegenwoordig nauwelijks meer. De bediening is zeer attent en de bedrijfsleider is nadrukkelijk aanwezig. Als er een aandachtspunt is dan is dat het terras in de zomer. Regelmatig hangen er allerlei nare luchtjes en is de aankleding wat sober.