Bistro de Carrékelder (Koninklijk Theater Carré)

Amstel 133 1018 Amsterdam Nederland Kaart
31-206251071

Meer informatie over restaurant Bistro de Carrékelder (Koninklijk Theater Carré)

• Af te huren
6,5
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
super leuk restaurantje. Heerlijk eten en leuke bediening! Voor herhaling vatbaar! Volgende keer komen we nog een keer eten.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het publiek bestaat hier uit theaterbezoekers. Over het algemeen gezellige mensen, waar je gerust naast kunt gaan zitten. Het eten en de wijn is eenvoudig maar goed. Als hoofdgerecht hadden wij heekfilet en een maaltijdsalade met gamba's. Allebei prima. En je kunt lekker nagenieten tot 10 minuten voor de voorstelling!
Looijmans .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Voorafgaand aan de voorstelling van Hans Klok heerlijk gegeten! Bediening is vriendelijke en snel. Ideaal als je iets minder tijd hebt.
Mijn vriend had een tomatensoep en entrecote. Deze smaakte goed. Er zaten zelfs wat groente bij wat lang niet altijd meer het geval is.
Ik had de zalm, deze was goed gebakken en smaakvol. Als nagerecht de crème brulee. Deze was ook heerlijk. Alleen overheerste de alcohol. Overigens wel leuk dat deze werd aangestoken om de suikerlaag te laten carameliseren.
De ruimte is klein en behoorlijk vol met tafeltjes. De afwerking in de ruimte (geschilderde stopcontacten etc.) vind ik persoonlijk minder. Ik denk dat dit met een kleine opknapbeurt al heel anders zou zijn.
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Je gaat naar Bistro de Carrékelder omdat je lekker wilt eten voor een avondje in het theater en dan meestal ook het naastgelegen theater. Dat gaat allemaal prima lukken. Een overzichtelijk menu (lekkere zalm met asperges bijvoorbeeld) en efficiënte aardige bediening die zorgt dat je ontspannen het restaurant op tijd verlaat. Minpuntje: het is wel erg klein. Bij elkaar aan tafel zitten is geen probleem, maar dit was wel heel gezellig.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Voorafgaand aan de voorstelling hier met z'n zessen gegeten. Kleine kaart met wel een dagspecial hierbuiten. Voordeel is dat het uitserveren in een prima tempo gaat waardoor je moi op tijd voor de voorstelling bent. Sympathieke en vlotte bediening. Eten prima met een prettige prijsstelling. Vrij gehorig en dicht op elkaar,echter wel gezellig.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Goede keuken! Voorgerecht: Vissoep, met stukjes zalm, garnaal en mosselen (vooral mosselen). Hoofdgerecht: entrecote (medium), met gegrilde groenten (Tip: friet of niet?). Erg genoten, van de eenvoudige kaart, die ze in de korte tijd konden waar maken, want iedereen hier, wilt op tijd naar de voorstelling, natuurlijk! Mijn complimenten, hoor!

Mijn partner had de couscoussalade met extra gamba's, die ze erg lekker vond. Haar hoofdgerecht: gebakken zalm, met gegrilde groene asperges, met een tinnen emmertje friet. Het smaakte erg goed (wij wisselen altijd wel even wat uit!)

De entree is voor lange mensen wel nonstalgisch, als of je door het onder dek van een V.O.C. schip loopt. De kelder ruimte is beperkt, maar voor de rest is de sfeer hier helemaal goed!
Lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Dit restaurant is heel handig als je nog naar een voorstelling in Carré gaat, omdat het daar praktisch onder zit en ze rekening houden met het feit dat je nog naar een voorstelling moet. Dat maakt ook dat de gerechten heel snel achter elkaar komen. We arriveerden om 18.00 uur en de voorstelling zou pas om 20.00 uur beginnen, dus we zouden tijd genoeg hebben om rustig te eten. Vooraf bestelden we brood, maar binnen 5 minuten stond het hoofdgerecht op tafel en hadden we nog niet eens de tijd gehad de helft van het brood te eten. Beide hadden we de kippendijen en die smaakten goed en waren erg mals, maar verder was het gerecht niet heel bijzonder. Als we hadden gewild hadden we binnen 5 minuten na het hoofdgerecht ons nagerecht kunnen hebben, maar aangezien het nog niet eens 19.00 uur was hebben we hier nog even mee gewacht. Uiteindelijk bestelden we de Carrecoupe en de creme brulée. De Carrecoupe was matig, de creme brulée lekker. Het restaurant is niet groot, maar men heeft duidelijk geprobeerd zoveel mogelijk plaatsen te creëren, bijvoorbeeld door in het midden een lange tafel te zitten waar je met andere gasten aan kunt zitten. Nu hebben wij daar niks op tegen, maar in dit restaurant zit je net te dicht op de andere gasten. Als je naar een voorstelling in Carré gaat kun je prima hier gaan eten, maar verwacht niet de allure die je misschien van Carré zou verwachten.
Roos W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Qua ligging is dit ideaal als je daarna na een voorstelling gaat. Maar verder is dit restaurant het bezoeken niet waard. Tafels staan op elkaar gepropt om maar zoveel mogelijk mensen binnen te hebben. Kan gezellig zijn, maar om nou 2 koppels aan een 4-persoons tafel te zetten gaat echt te ver.
Het eten was zwaar onder de maat. Vissoep was gewoon koud en proefde alsof het kant en klaar was. Ik had er eigenlijk maar 1 woord voor: vies. Daarna kabeljauwfilet, ook koud en smakeloos. Er zou een salade bij zitten, maar in stukjes gesneden komkommer en tomaat is geen salade.
Bediening was chaotisch en amicaal, tot het genante aan af.
Al met al, één keer en nooit meer.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Voor de voorstelling hier eten is het grootste gemak dat er is. men houdt rekening met de voorstelling en het is lekker dichtbij Carré. Als voorgerecht een heerlijke tomatensoep en een geitenkaassalade gegeten. Beide waren erg lekker. Als hoofdgerecht heb ik de kogelbiefstuk gegeten en mijn vrouw de zeebaarsfilet. Mijn eten was erg lekker. De vis van mijn vrouw was helaas niet helemaal gegaard wat erg jammer was. Tijd om er echt wat van te zeggen was er helaas niet meer. Al met al is het een goede gelegenheid om voor de voorstelling te eten.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Gezellige eetkelder vlak naast Carre.
Het gaat hier allemaal in zeer hoog tempo omdat de voorstelling gehaald moet worden.
Best een leuke oplossing voor als je naar een voorstelling gaat, maar als gewoon restaurant zou ik hier nooit gaan eten.
Zo snel als het tempo is, is ook het eten gemaakt, erg basic en kant en klaar.
Bij navraag om de "soort" huiswijn, wordt er in het langs rennen gebruld "1 soort...rode of witte wijn...lekker makkelijk"
Ik verwachte ook geen wijnkaart, alleen of het een merlot of wat dan ook is ;)
Erg amicaal gedrag van vooral de mevrouw uit de bediening, die erg "druk..druk..druk" deed.

Aline K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Restaurant leek een goede optie om te gaan eten voor een voorstelling in Carre. Dit was echter een eenmalig onderneming voor mij. Eten was op zich nog redelijk, maar zeker niet meer dan dat. Bediening was veel te amicaal; ik heb niet met ze geknikkerd, dus wat afstand zo gepast zijn. Het restaurant zelf is volgepropt om zoveel mogelijk mensen erin te krijgen, waardoor je zowat bij je buren op schoot zit. Ik kom hier niet meer terug.
Milena R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Met z'n 4en gegeten voor een voorstelling, iets verlaat vanwege file, was geen probleem en konden snel en goed dooreten zodat we de voorstelling wel zouden halen. Simpel eten, erg goed bereid. Wel lekker krap zitten!
Stalbeek .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Voor de voorstelling in Carré is een diner bij Carré Kelder bijna onvermijdelijke must; naast de Theater Carré een in geweldige embiance met een zeer overzichtelijke menu kaart voor ieders smaak. Bediening zeer efficient, snel en ....... niet onbelangrijk gevoel voor humor.
Het menu?: de biefstuk is een aanrader van uitzonderlijke klasse.
Kortom, bij volgende bezoek aan Theater Carré gewoon proberen, wel reserveren, want de bistro is zeer gewild.
Een tevreden levensgenieter :)!
J R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Als je voor de voorstelling in Carré even snel en lekker wilt eten dan kan dat hier! Wel even reserveren want het is niet al te groot. Je deelt een tafeltje met andere Carré-gangers maar gelukkig stoort dat niet. Naast de kaart zijn er ook nog verschillende "daghappen", er hangt een grote klok boven de bar want de tijd wordt goed in de gaten gehouden. Kijk, daar houden wij van!
We kozen de Gamba's en de Kalfslever en beide waren prima. De gamba's aan een stokje op een saladebedje waar je U tegen zegt en de kalfslever kwam met uitjes, spekjes, gebakken groente en lekkere frieten. Uiteindelijk hadden we nog tijd over voor een bakkie koffie dus al met al uitstekend gegeten in deze knusse bistro. Chapeau voor de bediening, die gewoon goed was.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Gereserveerd voorafgaande aan bezoek Carré. Bevestiging met vermelding dat wij met twee personen een zespersoons tafel zouden delen met twee andere gasten met voldoende ruimte voor privacy. Zespersoons tafel bleek ruime vierpersoons tafel en de rugleuningen met de andere tafels stonden scherp tegen elkaar waardoor zeer spaarzame ruimte. Veel makke schapen in één hok. Bediening was keurig en eten (zowel de leverschotel als de entrecote) prima alleen wel erg veel aubergine en courgette en weinig salade. Dame blanche was uitstekend en de geserveerde witte droge wijn was goed.
Marie02 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Het vegetarische eten (slechts 1 keus) top, bediening top en ligging (pal naast Carre) top. Maar vanwege de herrie (puur door pratende mensen) zal ik er nooit meer gaan eten. De zaak is helaas te klein!
Beste Marie02,

We hebben onlangs een akoestisch plafond geïnstalleerd om zo de herrie te verminderen, met resultaat!

Vriendelijke groet,

De Carrékelder.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Een kelder, meer is het niet. Op deze avond helemaal vol; bil aan bil. Maar wat een attente en vriendelijke bediening. Helemaal niet 'Amsterdam'!

De vlotte bediening maakte op aardige wijze direct duidelijk wat er nog voorhanden was; de tent was immers zo goed als uitverkocht. Het werd - in verband met de haast voor de voorstelling - een tomatensoep en salade met geitenkaas. Die gerechten smaakten prima.

Snelle service en bij de vraag om wat meer dressing bij de salade stond in minder dan 5 minuten een schaaltje op tafel. Wat ons opviel dat in het hectische uur het personeel rustig en vooral vriendelijk bleef; klasse!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Gisteren alvorens naar het circus in Carre te gaan echt heerlijk gegeten samen met mijn vrouw.
Erg vriendelijke, zeer vlotte bediening ondanks drukte in het restaurant.
Men is perfect ingespeeld op de gang van zaken; wij waren er om 18.00 uur en heel relaxed 3 gangen genoten en om 19.15 naar Carre.
Zaak halfvol, rest gereserveerd voor de mensen die uit de voorstelling van 16.00 uur kwamen, man of twintig kwamen tegelijk binnen, net als wij super vriendelijk ontvangen, direct iedereen op zijn plek, drankjes kwamen vlot door, wat een feest!
Prijs / kwaliteit verhouding geweldig, 82 euro voor 3 gangen met elk 2 glazen wijn, alles van goede tot zeer goede kwaliteit.
Kortom: gaat u naar Carre dan is er maar 1 adres om heerlijk te eten in de sfeervolle Carrekelder op een halve minuut lopen van het theater.
Beter kan uw avondje uit niet beginnen!!!
André A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Omdat de Carrékelder gekoppeld is aan het geweldige theater Carré hadden wij vooraf hoge verwachtingen. Na een redelijke salade bestelden wij 'van het bord' de 'heerlijke kipfilet gevuld met Old Amsterdam en omwikkeld met spek'. Die viel behoorlijk tegen. De kip was gortdroog. Wat het er allemaal niet beter op maakte was dat het er veel en veel te vol was. Geen normaal gesprek mogelijk! De bediening was weliswaar uitstekend maar vanwege het kabaal lieten wij het nagerecht maar zitten. Geen aanrader. Moeilijke in/uitgang. Brandweer zou hier moeten ingrijpen.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Hoewel het restaurant, als het druk is, heel rumoerig is, kun je er heerlijk eten. Een heerlijke kipfilet gevuld met Old Amsterdam en omwikkeld met spek. Heerlijk. Partner had een varkenhaassate! Wij hadden niet gereserveerd, maar kregen toch een leuke plek. Bediening is erg prettig. Al gauw heb je het gevoel met vrienden te eten. Toppertje!