Bistro De Broeierd

Hengelosestraat 725 7521 PA Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro De Broeierd

In de oudste herberg van Twente is de Broeierd een modern restaurant. De Franse menukaart wisselt viermaal per jaar en wordt door middel van Sneak Preview Dinner uitgeprobeerd op een vijftal gelukkigen. Authentiek, biologisch en streekgebonden zijn kernwoorden. Wanneer het koud is brandt de haard volop en in warme tijden is het genieten van de zon op ons terras met prachtige buitenkeuken.

Meer informatie over restaurant Bistro De Broeierd

Maandag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

annekerobkeizer .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Prima gegeten, vlotte bediening, gratis kraanwater en op verzoek frietjes ipv aardappels, enige jammere was dat we pal naast andere mensen zaten met een dun in betweenschermpje ertussen, dat was wel storend, ook voor die anderen denk ik. Dat zouden ze anders moeten oplossen. Maar verder niets dan lof!

Anneke Keizer.
ajmtimmermans T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk AH menu, uitstekende service, fijne ambiance, kortom weinig te wensen over! Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Rian C.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
We hadden een compleet verzorgd arrangement voor twee gewonnen en 'compleet verzorgd' was het! Er werd niet op drank beknibbeld en we konden 3 gangen van de normale menukaart uitkiezen.
Bediening heel vriendelijk en vlot, eten uitstekende kwaliteit.
Aanrader!
tim V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De smaak van het eten was goed. Jammer dat er wel onderscheid gemaakt wordt. de ene gast krijgt wel een stokbroodje vooraf en de ander niet. Bediening was gehaast wat een nerveuze uitstraling gaf. Bediening was wel vriendelijk. Water op tafel was warm. was prettiger geweest als er een gekoelde fles was neergezet bij aankomst.
Muziek stond te hard wat het niet gezellig maakte om lekker te kletsen met elkaar. Messen waren te stomp om vlees goed te kunnen snijden. Eten leek al klaar te staan, werd erg snel geserveerd, we stonden binnen een uur weer buiten.

Voor ons niet voor herhaling vatbaar, jammer.
Thea K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
te druk erg chaotisch ze vergaten onze tafel eten wordt opgediend neergezet en de ober loopt weg zegt niet wat je krijgt lopen star lang je heen 1 man was wel vriendelijk maar de drukte onrust en daarmee dan te weinig aandacht voor de klant doet het niet goed

meubilair is oud verslteten
Beste Thea, bedankt voor uw review naar aanleiding van uw bezoek aan onze bistro. Ik zal uw opmerkingen intern bespreken.
r M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Ziet er goed uit smaakt goed, maar er is voor de vegetariër wel wat te klagen. Een vegetarische maaltijd is natuurlijk niet een maaltijd waaruit je het vlees weglaat. Een vleesvervanger of een complement van granen en bonen geeft de nodige eiwiten, zodat de maaltijd volwaardg is. We kregen pasta met groente en wat kaas erover. Voor de prijsklasse zou je ook wel biologische groeten mogen krijgen. Daarnaast was de mosterdsoep veel en veel te zout. Smaak maken met een schep zout is echt niet de weg.
Geachte heer / mevrouw,
Bedankt voor uw feedback.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Het eten is heerlijk en in de zomer kun je genieten op een heel fijn terras. De bediening is prettig. Een echte aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
We hebben lekker gegeten. We kozen voor twee verschillende vegetarische hoofdgerechten. Deze waren goed bereid. De bediening was vriendelijk en de ambiance prettig.
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik u bedanken voor uw positieve review naar aanleiding van uw bezoek aan Bistro De Broeierd. Ik ben blij te vernemen dat u heerlijk bij ons heeft gegeten.
Ik hoop u snel opnieuw bij ons te mogen begroeten.
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Persoonlijk vond ik de keuze op de kaart niet zo naar mijn smaak.
Geachte mevrouw Welp,
Graag wil ik u bedanken voor uw review. Onze menukaart wisselt regelmatig en past bij de jaargetijden. Medio juni zal onze nieuwe zomer menukaart gepresenteerd worden. ik hoop dat u op deze nieuwe kaart meer gerechten kunt vinden die bij u passen.
Ik hoop u graag spoedig opnieuw bij ons te mogen begroeten.
gkterheege T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Pet af.!!
Complimenten aan der keukenbrigade.
Alles prachtig geserveerd en...... nog veel belangrijker de smaak was voortreffelijk!!
Komen graag nog eens terug!
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw review naar aanleiding van uw bezoek aan Bistro De Broeierd. Ik zal uw complimenten doorgeven aan mijn keukenbrigade en mijn collega's van de service staff. Ik hoop u graag spoedig opnieuw bij ons te mogen begroeten.
JoyceZ-K .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Met droog brood geserveerd, gebakken aardappeltjes of patat bij rijst gerecht serveren is ongepast. Er waren geen andere groeten. Het nagerecht was uitstekend.
Beste Joyce,
Graag wil ik u bedanken dat u de moeite heeft genomen om ons uw bevindingen kenbaar te maken. Mede dankzij uw feedback zijn wij nog beter in staat om onze kwaliteit continue te verbeteren.
Ik zal uw opmerkingen intern bespreken.
D R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Goed eten in een gezellige sfeer.
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik u bedanken voor uw review naar aanleiding van uw bezoek aan Bistro De Broeierd in Enschede.
Ik hoop u spoedig opnieuw bij ons te mogen begroeten.
R. A.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We hebben hier gegeten met de AH Restaurantactie. Het restaurant hanteert een aparte, beperkte kaart voor deze actie met voor elke gang drie keuzes. Voor de verschillende gerechten worden soms dezelfde ingrediënten gebruikt (twee van de drie voorgerechten bestaan uit dezelfde salade). De mul in de salade was aardig, maar helaas bestrooid met een standaard kruidenbouillonpoeder als (overbodige) smaakmaker.
In het hoofdgerecht ontbraken bij mijn partner de groenten. Deze werden, nadat wij de fout hadden benoemd, snel met excuses nageleverd. Het vlees (varkensrib-eye) en de groenten waren prima, de bijgeleverde aardappelpartjes uit de oven leken oudbakken. Het dessert (drie gerechtjes met chocolade) was aardig.
De verlichting boven de tafel was onaangenaam: dit waren felbrandende spaarlampen die niet gedimd konden worden. De serveerster zei dat hieraan gewerkt werd. De aankleding van het restaurant vonden wij mager (eenvoudig wit gelatexte muren, oude verwarming die niet weggewerkt was etc.), zeker gezien het een oude herberg is; hier had veel meer mee gedaan kunnen worden.
Geen zaak om nogmaals te bezoeken, voor ons.
Geachte mevrouw,
Graag wil ik u bedanken voor het achterlaten van uw review. Ik heb uw opmerkingen besproken binnen mijn teams.
Ik hoop u graag opnieuw bij ons te mogen begroeten.
Tako F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
bij het hoofd menu misten wij de groente en voor fles water wat op tafel
stond de belachelijke prijs 5,50 .bij het dessert word er geen rekening
gehouden dat er ook mensen zijn die diabetes hebben ,ook al vraag ik om
roomijs hebben ze Niet in huis.
Bedankt voor uw review. Ik heb uw opmerkingen intern besproken. Ik hoop u spoedig opnieuw bij ons te mogen begroeten.
b.zomerplaag Z.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik ben serieus en kritisch. De Broeierd krijgt van ons een vette 10! Het restaurant is één van de besten, die wij hebben bezocht. We hebben jarenlang ervaring. De ontvangst was perfect, De keuken was heel goed: niet te veel en keurig opgemaakt. Dit restaurant is aan te bevelen.
Wil H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het is lang geleden, dat wij bij de Broeierd waren. Het [nterieur is inmiddels natuurlijk helemaal anders, maar de stoelen mogen ook wel opgeknapt worden. Die zien er wel zeer afgeleefd uit.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Zakelijk verbleven in De Broeierd en ook gegeten in de bistro. Het eten was heerlijk en de medewerkers waren vriendelijk en zeer gastvrij.
Zeker een aanrader!
marthijn M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Ontvangst was teleurstellend, we werden niet opgemerkt en pas na enig aandringen geplaceerd. Geen keuze: tafel voor 2 midden in de zaak, terwijl er betere/gezelliger/leukere plekken vrij waren. Na enig aandringen konden we een ander tafel kiezen. Er werd geen aperatief voorgesteld, zelf gekozen voor een droge sherry waarna gezocht moest worden. Tomatensoep was goed, maar niets bijzonders en behoorlijk flauw. Salade rode mul, prima, maar niet meer dan dat, geen/weinig dressing en erg weinig sla. Wel vers/fris! Ook het hoofdgerecht van varkens rib-eye was klein geportioneerd, maar mooi gegrild en niet droog; wel miste ik iets van een saus/dressing. Tafelgenote koos voor heekfilet. Ook deze niet bijzonder hoog op smaak, portiegrootte was goed, maar dat mag ook voor een goedkoop visje als deze. Slechte gefileerd, veel graat in staartstuk. Als bijlage alleen een erg kleine portie gebakken kriel, geen salade of warme groente. Mayonaise moest naar gevraagd worden. Bordgarnituur bij beide gerechten gelijk: Enkele cherrytomaatjes en wat ratatouille. Niet bijster creatief. Wijn (een lekkere verdejo) bijschenken werd vergeten. Na zelf besteld te worden werd dit ook vergeten. Rekening viel mee, achteraf gezien omdat er 3 glazen wijn niet op stonden en ook de espresso en thee vergeten waren in rekening te brengen...
Goede keuken, wanneer er hoger op smaak gekookt zou worden zouden de gerichten meer tot zijn recht komen. Bijzonder slechte prijs/kwaliteitverhouding (te kleine portionering). Vermoedelijk wordt er bij gasten met het AH-actie beknibbeld op portiegrootte, een drie gangen diner als dit is geen € 34,50 waard!
Bediening kan nog veel leren m.b.t. stiptheid, acuresse, gastvrijheid en bijverkoop... Enigszins teleurstellend!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Een vriendelijke ontvangst was ons deel. De keuze uit het AH menu was redelijk beperkt, maar dat maakt de keuze ook eenvoudiger. De tomatensoep met bosui beviel mijn partner heel goed en de salade met rode mul was heel goed op smaak. Van de hoofdgerechten victoriabaars en varkens ribeye hebben we beiden genoten, heel goed op smaak. De hoeveelheden waren voor ons perfect. De keuze voor een goed glas witte chardonnay bij de voorgerechten was prima, evenals het glas Valpollicella bij het hoofdgerecht, we mochten zelfs even proeven. Echter € 8.90 voor de Valpollicella en € 5.25 voor de Chardonnay liet ons toch even de wenkbrauwen fronsen dit in combinatie met de menuprijs van €32.50.
Al met al hebben we prima gegeten met een goede service.
wmbol .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Vanmiddag een lunch bij de Broeierd. Vriendelijk personeel, maar een beetje stijfjes. Helaas waren de eieren van de uitsmijter keihard, en daardoor smakeloos. Misschien even een tip voor de keuken om daar wat extra aandacht aan te besteden?