Bistro De Broeierd

Hengelosestraat 725 7521 PA Enschede Nederland Kaart

Over restaurant Bistro De Broeierd

In de oudste herberg van Twente is de Broeierd een modern restaurant. De Franse menukaart wisselt viermaal per jaar en wordt door middel van Sneak Preview Dinner uitgeprobeerd op een vijftal gelukkigen. Authentiek, biologisch en streekgebonden zijn kernwoorden. Wanneer het koud is brandt de haard volop en in warme tijden is het genieten van de zon op ons terras met prachtige buitenkeuken.

Meer informatie over restaurant Bistro De Broeierd

Maandag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Tako F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
B.zomerplaag .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik ben serieus en kritisch. De Broeierd krijgt van ons een vette 10! Het restaurant is één van de besten, die wij hebben bezocht. We hebben jarenlang ervaring. De ontvangst was perfect, De keuken was heel goed: niet te veel en keurig opgemaakt. Dit restaurant is aan te bevelen.
Wil H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het is lang geleden, dat wij bij de Broeierd waren. Het [nterieur is inmiddels natuurlijk helemaal anders, maar de stoelen mogen ook wel opgeknapt worden. Die zien er wel zeer afgeleefd uit.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Zakelijk verbleven in De Broeierd en ook gegeten in de bistro. Het eten was heerlijk en de medewerkers waren vriendelijk en zeer gastvrij.
Zeker een aanrader!
Marthijn M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Ontvangst was teleurstellend, we werden niet opgemerkt en pas na enig aandringen geplaceerd. Geen keuze: tafel voor 2 midden in de zaak, terwijl er betere/gezelliger/leukere plekken vrij waren. Na enig aandringen konden we een ander tafel kiezen. Er werd geen aperatief voorgesteld, zelf gekozen voor een droge sherry waarna gezocht moest worden. Tomatensoep was goed, maar niets bijzonders en behoorlijk flauw. Salade rode mul, prima, maar niet meer dan dat, geen/weinig dressing en erg weinig sla. Wel vers/fris! Ook het hoofdgerecht van varkens rib-eye was klein geportioneerd, maar mooi gegrild en niet droog; wel miste ik iets van een saus/dressing. Tafelgenote koos voor heekfilet. Ook deze niet bijzonder hoog op smaak, portiegrootte was goed, maar dat mag ook voor een goedkoop visje als deze. Slechte gefileerd, veel graat in staartstuk. Als bijlage alleen een erg kleine portie gebakken kriel, geen salade of warme groente. Mayonaise moest naar gevraagd worden. Bordgarnituur bij beide gerechten gelijk: Enkele cherrytomaatjes en wat ratatouille. Niet bijster creatief. Wijn (een lekkere verdejo) bijschenken werd vergeten. Na zelf besteld te worden werd dit ook vergeten. Rekening viel mee, achteraf gezien omdat er 3 glazen wijn niet op stonden en ook de espresso en thee vergeten waren in rekening te brengen...
Goede keuken, wanneer er hoger op smaak gekookt zou worden zouden de gerichten meer tot zijn recht komen. Bijzonder slechte prijs/kwaliteitverhouding (te kleine portionering). Vermoedelijk wordt er bij gasten met het AH-actie beknibbeld op portiegrootte, een drie gangen diner als dit is geen € 34,50 waard!
Bediening kan nog veel leren m.b.t. stiptheid, acuresse, gastvrijheid en bijverkoop... Enigszins teleurstellend!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Een vriendelijke ontvangst was ons deel. De keuze uit het AH menu was redelijk beperkt, maar dat maakt de keuze ook eenvoudiger. De tomatensoep met bosui beviel mijn partner heel goed en de salade met rode mul was heel goed op smaak. Van de hoofdgerechten victoriabaars en varkens ribeye hebben we beiden genoten, heel goed op smaak. De hoeveelheden waren voor ons perfect. De keuze voor een goed glas witte chardonnay bij de voorgerechten was prima, evenals het glas Valpollicella bij het hoofdgerecht, we mochten zelfs even proeven. Echter € 8.90 voor de Valpollicella en € 5.25 voor de Chardonnay liet ons toch even de wenkbrauwen fronsen dit in combinatie met de menuprijs van €32.50.
Al met al hebben we prima gegeten met een goede service.
Wmbol .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Vanmiddag een lunch bij de Broeierd. Vriendelijk personeel, maar een beetje stijfjes. Helaas waren de eieren van de uitsmijter keihard, en daardoor smakeloos. Misschien even een tip voor de keuken om daar wat extra aandacht aan te besteden?
Iris E.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat ik jammer vond is de kaart. Voor de vegetariër niet veel bijzonders. Niet verrassend. Kaart kon iets aangepast worden. Wanneer ik culinair kom proeven verwacht ik meer dan een knapperig bord met sla waar 5 champigons over gedrapeerd zijn. Als hoofdgerecht een portobello gevuld met spinazie en een drietal pijnboompitten. Toetje was redelijk. Verhoudingsgewijs erg duur. Met ieders 1 glas wijn en een koffie en een thee waren we 100 euro kwijt. Nu dan wel vd helft. Mijn man had een tomaten soep. Varkensvlees met honing mosterdsaus. Klein bakje aardappels.
De broeierd is erg commercieel geworden. Erg jammer. Vindt het slecht. Komen er niet weer. Jammer. 6 jaar geleden onze trouwerij gevierd. Was exclusief en geweldig. Nu het is overgenomen door Hampshire Hotel er niet beter op geworden. Praat natuurlijk vanuit mijn eerdere ervaring met de broeierd. ..
Silvianekkers .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Ons 3 gangenmenu was erg lekker. Konden telkens uit 3 gerechten kiezen, dus voor elk wat wils. Ook erg mooi opgemaakt.
Ook voldoende hoeveelheden.
Nette en fijne bediening.
Plantjes tafel waren wel aan vervanging toe.......maar als dat het enige min puntje was???
G_emmerich .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Keurig uitziende restaurant. Bediening is wat formeel kan wat m.i. wat losser. De gerechten waren mooi opgemaakten zeker smaakvol. Kijkt tevreden terug op het etentje.
Gkterheege .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden. 4 x salade twentse ham als voorgerecht - heerlijk
2 x victoriabaars- en 2 x pasta gerecht. en als toetje 3 x chocodessert en 1 x pannacotta
alles heerlijk.
vriendelijke bediening. is zeker voor herhaling vatbaar!!!!
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het eten was erg goed, en niet al te duur. De bediening was vriendelijk maar een beetje vriendelijker kijken of een lachje mag er bij. Nog een eigen gemaakt drankje gekregen vanwege zoveel jarig bestaan.
Lieke K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
We hebben hier lekker gegeten met de AH-restaurantactie. Keuze van het menu is niet heel ruim maar zaten zeker lekkere dingen bij. Service was prima. Het restaurant zit niet op een mooie locatie in Enschede maar binnen merk je daar niets van. Gezellig ingericht.
Jumila .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Het menu voor de ah actie was goed, alleen mijn varkenshaas was iets te ver doorgebakken. Verder goede vriendelijke bediening. Het duurde alleen erg lang ivm drukte gedurende de hele dag, dit werd ook vermeld maar mijn inziens was dit echt te lang. Wel een prachtige plek om te eten
Eveline G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
We kennen de Broeierd goed en hebben hier vaker gelogeerd en gedineerd. Dit keer hadden het AH-menu en hebben er erg van genoten. We vonden het prettig dat er veel groente werd geserveerd. Het eten was eenvoudig, maar goed klaargemaakt en de prijs/kwaliteitverhouding was in overeenstemming met de aanbieding van het AH-menu.
Een paar punten aftrek omdat er een glas wijn a 7,50 te veel gerekend was, wat we thuis pas zagen. En we vonden het niet zo netjes dat als we zonder de wijnkaart (met prijzen) te krijgen een glaasje wijn bestellen er zo'n dure wijn geserveerd wordt. Normaal krijg je dan een huiswijn van een euro a 4/5. Vind dat het even gemeld moet worden als er dan een glas van 7,50 geschonken wordt. Of even de wijnkaart geven.
Loedtencate .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gegeten met de ah restaurant bon! Eten was top! We konden kiezen uit drie voor-hoofd en nagerechten! Alles wat we hebben gegeten zag er even smaakvol uit uit en smaakte heerlijk! Enige opmerking is dat we wat frisse rauwkost misten bij het hoofdgerecht! Verder echt top!
We werden gastvrij en vriendelijk ontvangen en de entourage was sfeervol en gezellig! We hadden een fijne avond en komen zeker terug!
LoenMa .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben op zaterdagavond gegeten met de restaurant bon van AH! Het eten was overheerlijk!!! Keuze uit drie voor-hoofd en nagerechten die met veel liefde zijn klaargemaakt!! Echt...een compliment! Ook het personeel is zeer gastvrije vriendelijk en de entourage erg gezellig!! Mooi gedekte tafels en sfeervol! Echt een aanrader! Wij komen zeker terug!
Lidasol .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Op zaterdagavond met familie heerlijk uitgebreid gegeten in dit gezellige restaurant. Keurige ontvangst, een mooie ruime tafel. We kregen goed advies over de wijn; erg vriendelijke bediening. Iedereen heeft genoten. De hamburgers waren enorm en zelfs voor mijn zoon te veel. Zelf had ik gekozen voor het aspergemenu, een absolute aanrader! We gaan hier zeker nog eens terugkomen!
Evert P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Met een oud-collega c.q. zakenpartner heb ik genoten van een heerlijke lunch bij Bistro De Broeierd in Enschede. De bospaddestoelen soep en de Italiaanse bol met o.a. Twentse ham en mozzarella waren heerlijk. En volgens mij waren de Dobben kroketten bij mijn tafelgenoot ook prima. Ook de koppen koffie en de glazen sinaasappelsap smaakten uitstekend! We konden er rustig en gezellig zitten en de dames van de bediening waren zeer vriendelijk en zorgden goed voor hun gasten. We waren eigenlijk niet anders gewend bij De Broeierd.
Geachte heer Ploeg,

Graag wil ik u bedanken voor uw positieve review naar aanleiding van uw bezoek aan Bistro De Broeierd in Enschede. Ik zal uw complimenten doorgeven aan mijn collega's.

Ik hoop u spoedig opnieuw in Bistro De Broeierd te mogen begroeten.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op een mooie zomeravond heb ik het zomermenu gekozen. Voor 25 euro kreeg ik een salade met zalm, een varkensribeye en een parfait van bosvruchten. Dit bleek een goede keus. De gerechten waren prima op smaak en de partij waren normaal. De bediening was effectief en vriendelijk. Hoewel het restaurant gelegen is tegen de campus aan en op een industrieterrein , merkte je dat nauwelijks
Geachte heer Scholte,

Graag wil ik u bedanken voor uw positieve review naar aanleiding van uw bezoek aan Bistro De Broeierd in Enschede. Ik zal uw complimenten aan mijn collega's doorgeven.

Ik hoop u spoedig opnieuw in Bistro De Broeierd te mogen begroeten.