Over het restaurant Bistro De Baronie

Dit moet geproefd worden

Chef Vincent Ploegaert roept het regelmatig, als hij weer enthousiast de keuken uitloopt met een nieuwe creatie, die elk Vincents signatuur dragen. Het zijn ongekende variaties op gekende thema's. Gasten kunnen er genieten van de lekkerste kleine gerechten. Het vriendelijke personeel van Bistro De Baronie zorgt ervoor dat gasten zich onmiddellijk op hun gemak voelen. Naast de lekkerste gerechten kun je er ook genieten van een voortreffelijke wijnkaart.

Meer informatie over restaurant Bistro De Baronie

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 15:00 - 21:00

Uitmuntend
9,2
9,1
calo2 C.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Voor de tweede keer dit jaar wezen eten op de AH/Iens kaart. Daarvoor biedt dit restaurant een 4-gangenmenu voor de prijs van €54 voor 2 personen.
De eerste keer in mei waren we al erg tevreden, maar deze keer overtrof het menu dat van mei met vlag en wimpel.
Kortom dineren in dit restaurant is in één woord: "Puik". Echt een aanbeveling voor liefhebbers en wij komen er bijzonder graag weer eens terug.
Carine V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten! creatieve gerechten, mooi opgemaakte borden. Verrassende smaakcombinaties in de amuse tot een klassieker als desert (crepes suzette). Lekkere wijnen en de bediening was heel professioneel. Correct maar niet afstandelijk en vriendelijk maar niet te joviaal. Dat vinden wij altijd erg prettig. De wijnen bij de gerechten waren top. We voelden ons echt verwend.
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
De kwalitit en fantasie van de gerechten was uitzonderlijk goed!
Over de bediening en de uitlag van de kok waren we zeer tevreden
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Nog nooit zo lekker gegeten! Onvoorstelbaar dat dit restaurant al 5 jaar bestaat en pas nu ontdekken wij het (met dank aan de AH-dineractie). Een absolute aanrader.
math-en-gon .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Prima verzorging en uitstraling van de gepresenteerde gerechten. Ook voortreffelijk van smaak. Een compliment voor de keuken en de bediening. Een aanrader!
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Weer heerlijk gegeten en een fijne avond gehad. Begonnen om 18:30 uur en gingen vertrokken om 22:00 uur.
Alles was top! Wij blijven dus terugkomen.
kaat641 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Zoals altijd fijne verwelkoming. De gerechten waren iedere gang weer verrassend en lekker. Ook wordt rekening gehouden met onze wens om te eten zonder kaas en vis. Huiswijn was prima. Ook bij vertrek werden we vriendelijk gedag gezegd.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Wij zijn geen grote eters meer. Een 4 gangen menu is al te veel.
Daarom was de selectie kleine gerechten voor ons fantastisch. Je bepaalt zelf wanneer je er genoeg aan hebt. Gewoon tijdens het diner. Goedkoop is het niet maar de prijs/kwaliteitverhouding is helemaal in balans
Els M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Leuke gerechten maar terras aan de straatkant niet erg sfeervol.
André D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Prima restaurant voor zowel een zakelijk als privë bezoek. Gezellige sfeer, leuke inrichting en goede bediening.
De kok kwam zelf de gerechten brengen en toelichten, dat vind ik zeer professioneel en persoonlijk.
De menukaart is beperkt, de voornaamste keuze is het aantal gangen van een verrassingsmenu. De gerechten waren heerlijjk, mooi opgemaakt en prima hoeveelheid.
Monique N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Het eten was superlekker! We hebben al best veel gebruik gemaakt van de AH actie en bij veel verschillende restaurants gegeten maar dit was de beste! Heerlijk!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Van het AH-viergangenmenu was alleen het voorgerecht lekker. Het hoofdgerecht hebben we zelfs teruiggegeven. Is me nog nooit overkomen. Alle gerechten waren (te) zoet: 'als je van zoet houdt, zit je goed', Mogelijke conclusie: de smaak van de chef is niet de onze, zoals het hoofdgerecht van taaie entrecotestukjes met hete bliksem en heel veel piccalilyschuim. Tussengerecht: gebakken zalm met mosterdsaus, hoe verzin je het, (taaie) poffertjes.
Beste mijnheer van Heeswijk,
Hartelijk dank voor uw recensie. Wij streven ernaar om iedereen een geweldige avond te bezorgen. We betreuren het dan ook dat dit in uw geval niet is overgekomen. De gerechten kunnen niet geheel uw smaak zijn maar dit wil niet zeggen dat ze niet goed zijn. U heeft naar eigen zeggen genoten van de amuse, het voorgerecht, het tussengerecht heeft u ook goed tot u genomen het alternatief op het hoofdgerecht was ook leeg terug de spoelkeuken in gekomen zo ook het dessert. Enkel het hoofdgerecht stuurde u terug omdat naar eigen zeggen u geen liefhebber bent van piccalilly. De tafel op het terras heeft u zelf uitgekozen zo ook toen het afkoelde de plaats in ons restaurant. Na afloop gevraagd of alles naar wens was en u redelijk tevreden de zaak verlaten heeft. Dit vertaald zich niet echt in uw recensie.
Met vriendelijke groet, Vincent.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Geweldige avond gehad, sfeervol en culinair. Heel bijzondere gerechten en bijpassende wijnen.
Alles klopte. Smaaksensaties volgden elkaar op. Een 100% aanrader voor wie zich gastronomisch wil laten verrassen en verwennen.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten met de AH-restaurant actie. Wel aangegeven dat het hoofdgerecht iets hoger op smaak mocht zijn.
Helaas was de muziek niet onze keuze.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Zeer lekker gegeten in een klein gezellig restaurant in Breda. Kwaliteit van het eten was top!
Mooie combinatie tussen verschillende ingrediënten die goed op elkaar waren afgestemd.
Cees D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Wij maakten door AH kennis met Bistro De Baronie en waren blij verrast. We kregen vier smaakvolle, verzorgde, originele gerechten voorgeschoteld. Op de achtergrond klonken Franse hits uit een ver verleden. Aanrader!
leestmade .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
20 Juni gegeten met mijn vrouw voor viering jubileum huwelijk. Nadat ik eerst op zoek gegaan was naar een van de beste restaurants in Breda op Iens, kwam ik bij de Baronie uit waar ze met een gemiddelde van 9 uitmuntend beoordeeld waren. Toen ik wilde boeken bleek dat ze ook met AH-actie meededen.....Toen ik na reservering dit aan mijn vrouw vertelde, had ze wel iets van moet dat nou op deze speciale dag! (we hebben al meerdere malen gegeten met de AH-actie), maar ik vertelde dat ze een heel goed cijfer hadden.
Bij ontvangst werden we zeer vriendelijk begroet door de eigenaar en ik vroeg: kunnen we buiten zitten? Omdat het niet echt goed weer was, zei hij: je kunt ook het aperitief buiten nemen en daarna het diner binnen consumeren. We bestelde een drankje en kregen gelijk een amuse van de zaak wat voortreffelijk was. Daarna nog 6 gerechtjes gekregen (1 voor onze huwelijksdag, want dat had hij onthouden! Goed hoor.) die echt uitstekend waren. Ook de wijn was voortreffelijk. Na alle zeer positieve geluiden via Iens, kan ik me hier volledig bij aansluiten. Zelden zo lekker gegeten, alleen is wel prijzig want we moesten toch nog €110.- afrekenen na inlevering bon. (normaal hadden we dus +/- €160.- moeten betalen. Maar voor een speciale gelegenheid wil ik dat wel betalen en het was het geld ZEKER waard, maar niet om iedere maand daar te gaan eten, dat is weer te veel van het goede.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Het moest een 4 gangen menu zijn en voor dat geld hadden wij beter zelf een keuze kunnen maken.
100 euro voor 1 menu is niet echt een koopje.
RL S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Voor het eerst hier gedineerd met de AH actie. 4 gangen verrassingsmenu. We zaten buiten op het leuke terrasje en werden netjes ontvangen. De gerechten waren van hoog niveau en met name de amuse (paling met yogurthijs en vlierbessen-hangop) en het tussengerecht met gepekelde zalm (meest malse zalm ooit!) sprongen eruit. Hoewel de begeleidende wijnen uit het wijnarrangement geen 'usual suspects' waren, vond ik ze wat 'veilig'. Persoonlijk mag het van mij wel wat gedurfder/uitgesprokener.
Niettemin hebben we hier heerlijk gegeten met een goede service en toelichting van de chef, alleen vraag ik me af of de prijsstelling niet wat (te) hoog zit. Zelfs met AH bon was de eindrekening nagenoeg even hoog als een vergelijkbaar kwaliteitsrestaurant in de buurt (zonder AH actie).
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Zeer verrassend en kwalitatief hoogstand menu. Plezierige en adekwate bediening. Naast de vier gangen, afwisselend vis en vlees een heerlijke amuse voorafgaand.