Over het restaurant Bistro De Baronie

Dit moet geproefd worden

Chef Vincent Ploegaert roept het regelmatig, als hij weer enthousiast de keuken uitloopt met een nieuwe creatie, die elk Vincents signatuur dragen. Het zijn ongekende variaties op gekende thema's. Gasten kunnen er genieten van de lekkerste kleine gerechten. Het vriendelijke personeel van Bistro De Baronie zorgt ervoor dat gasten zich onmiddellijk op hun gemak voelen. Naast de lekkerste gerechten kun je er ook genieten van een voortreffelijke wijnkaart.

Meer informatie over restaurant Bistro De Baronie

9,2

Jouw recensie over het restaurant Bistro De Baronie

Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijke, zeer originele, verfijnde gerechten, ondersteund door een heerlijk wijnarrangement. We komen zeker nog een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Vriendelijke bediening, huiskamer, ontspannen sfeer. gezellige achtergrond muziek prima locatie, bijzondere gerechtjes, aan te raden voor een bijzondere gelegenheid
mmgerrissen .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
De wijnen zijn niet goedkoop, maar zijn het geld meer dan waard. Elke voorgestelde wijn paste fantastisch bij het betreffende gerecht.
Jeanne H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Het was in een woord Fantastisch, komen graag nog eens terug. Was al een keer meer geweest en wel in de zomer, dat was mijn eerste ervaring met Bistro de Baronie, het was een mooie zomeravond zodat we op het terras hebben kunnen eten, dat was toen al super en nu weer, complimenten voor de kok en eigenaar die de smaakpapillen laat werken.
Ad S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Heerlijk genoten van culinaire hoogstandjes , zullen het zeker aanbevelen. leuke eigenaar (chefkok). We hadden alle tijd om dit alles te ervaren.
Bernie S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Het was voor ons de eerste keer dat wij op 29 september 2017 kennis maakten met Chef Vincent Ploegaert van Bistro de Baronie in Breda. Een klein en zeer sfeervolle en knusse ambiance. Het was geen gewoon etentje maar een beleving. Niet voor de hand liggende gerechten werden ons voorgeschoteld; gewaagd en alles volledig in balans. Zeer tevreden over het kwaliteit en de presentatie van het eten en de gastvrijheid. Een echte aanrader als je op hoog niveau smaak wilt beleven in een prettige en gemoedelijke sfeer. Wij komen gegarandeerd terug! Monique Munster
Luc V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We verheugden ons alweer op een heerlijk avondje bij Bistro de Baronie en onze verwachtingen zijn weer overtroffen. Chef Vincent ontving ons weer allervriendelijkst, service was persoonlijk maar niet opdringerig, precies goed. We maakten gebruik van de AH-actie: de gerechten waren stuk voor stuk overheerlijk en een lust voor het oog. Vincent is erg creatief in het bedenken van smaakcombinaties, die telkens weer enorm goed uitpakken. Dit resulteert in verrassende en verfijnde gerechten. De wijnsuggestie viel erg in de smaak, evenals zijn suggesties voor alcoholvrije drankjes voor mijn tafelgenoot. Kortom, de Baronie is echt een pareltje in Breda. We komen hier heel graag terug!
Arthur T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Lekker eten voor een acceptabele prijs, prima bediening. Het is nog steeds goed. De ligging is rustig.
Via AH Actie geboekt. Het menu daarvan was heerlijk
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Uitstekend gegeten in een ontspannen huiskamersfeer. Mooie gerechten met spannende en verrassende combinaties. De chef komt zelf regelmatig aan tafel om een toelichting te geven.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We hebben Les Neufs gekozen, een soort surprisemenu met kleine gangetjes (elk 9€), waarbij het aantal gangen bepaald wordt door hoeveel trek je tijdens het eten nog overhoudt.

Dat bleek voor ons een leuke formule. En de chef lijkt duidelijk meer in zijn knollentuin met surprisemenu's dan met a la carte (merkten we ook tijden terug nog eens toen we wel a la carte gingen.)
A la carte is trouwens nog maar zeer beperkt mogelijk op de huidige kaart.

Kwaliteit eten was goed tot zeer goed.
Bijpassende wijnen ook goed gekozen door chef/bediening.

Al met al prima!
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Echt zo lekker gegeten!!! Heerlijk die verschillende gerechten, lekker rustig zitten en een fijne sfeer! Het is kleinschalig en daar houd ik van. Echt een aanrader voor degene van goed en lekker eten houden!
esther G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Prachtige en heerlijke gerechten. Fijne rustige bediening. Met de AH actie 54 Euro voor twee personen voor mijn beurs nog betaalbaar.
Arjen B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Gekozen voor de kleine gerechtjes, zodat we veel konden proeven. Bijzondere combinaties (eigen variant waldorf salade), met als hoogtepunt een gebakken ganzenlever op een brioche met appel en notencrumble. Waanzinnig lekker!
We waren er op woensdag, dat was erg rustig (4 tafeltjes bezet) wat er ook voor zorgde dat we alle aandacht kregen en de chef ook bijna bij elk gerecht aan tafel kwam. Luisterde naar ons en heeft er ook voor gezorgd dat het een geslaagde avond was die zeker voor herhaling vatbaar is.
Wijnen erg lekker, en mogelijkheid tot kraanwater is erg netjes en meedenkend!
calo2 C.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Voor de tweede keer dit jaar wezen eten op de AH/Iens kaart. Daarvoor biedt dit restaurant een 4-gangenmenu voor de prijs van €54 voor 2 personen.
De eerste keer in mei waren we al erg tevreden, maar deze keer overtrof het menu dat van mei met vlag en wimpel.
Kortom dineren in dit restaurant is in één woord: "Puik". Echt een aanbeveling voor liefhebbers en wij komen er bijzonder graag weer eens terug.
Carine V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten! creatieve gerechten, mooi opgemaakte borden. Verrassende smaakcombinaties in de amuse tot een klassieker als desert (crepes suzette). Lekkere wijnen en de bediening was heel professioneel. Correct maar niet afstandelijk en vriendelijk maar niet te joviaal. Dat vinden wij altijd erg prettig. De wijnen bij de gerechten waren top. We voelden ons echt verwend.
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
De kwalitit en fantasie van de gerechten was uitzonderlijk goed!
Over de bediening en de uitlag van de kok waren we zeer tevreden
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Nog nooit zo lekker gegeten! Onvoorstelbaar dat dit restaurant al 5 jaar bestaat en pas nu ontdekken wij het (met dank aan de AH-dineractie). Een absolute aanrader.
math-en-gon .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Prima verzorging en uitstraling van de gepresenteerde gerechten. Ook voortreffelijk van smaak. Een compliment voor de keuken en de bediening. Een aanrader!
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Weer heerlijk gegeten en een fijne avond gehad. Begonnen om 18:30 uur en gingen vertrokken om 22:00 uur.
Alles was top! Wij blijven dus terugkomen.
kaat641 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Zoals altijd fijne verwelkoming. De gerechten waren iedere gang weer verrassend en lekker. Ook wordt rekening gehouden met onze wens om te eten zonder kaas en vis. Huiswijn was prima. Ook bij vertrek werden we vriendelijk gedag gezegd.