Meer informatie over restaurant Bistro De 13 Balcken

Charles L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Benjamin S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Bij binnenkomst netjes ontvangen door gastheer, tafeltje aan de bar was een verassing maar uiteindelijk bleek het erg comfortabel. Goede wijn met uitleg, aardige en nette bediening.
Als hoofdgerecht lamsrack met kalfssucade, was goed bereid heerlijk hefstgerecht, ook de Ribeye van mijn vriendin was goed van smaak. Dessert was ook goed, kortom om heerlijke gastronomische ervaring.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten, fijne bediening en genoten van goede wijn. Prijs kwaliteit is dik in orde.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst. Mooie gerechten, leuke ambiance.. wel veel rumoer van andere gasten. Lekkere wijn. Vriendelijke bediening. Leuke informele sfeer.. kortom aanrader.
Symon D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
We waren toch wel nieuwsgierig .
het voorgerecht was lamsham die helaas rook naar schaap .
hoofdgerecht :ribeye van 140 gram denk ik en er stond op de kaart 250 gram .
dit kan echt niet vind ik !
het dessert was erg eenvoudig en had wederom weinig volume .
we zijn zelf langs de automatic geweest op weg naar huis
hospitality vond ik erg ver zoeken .
misschien een slechte dag getroffen ?
Rleus .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Uitmuntend!

De lekkerste carpaccio ooit gegeten, op zeer speciale wijze bereid; gemarineerd in rode wijn en basilicum, en o.a. bedekt met een overheerlijke kaastapenade.
Zeer vriendelijke service, en een sfeervol ingericht bistro met open keuken.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Online gereserveerd in Bistro de 13 Balcken en we werden er heel warm en vriendelijk ontvangen. Mooi oud pand, een gezellige drukte en een bijzonder attente ober die ons perfect verzorgde. Dank je !
We kozen geen aperitief maar direct een fles Zuid-Afrikaanse Viogner. Een schitterende keuze.
Als voorgerecht namen we makreel uit de oven met frisse komkommer en yahourt, en een proeverij van gamba's, mousse van gerookte paling, tartare van verse haring op een brioche brood, tempura van anjovis en een super lekker proevertje van knolseldersoep met komijn. Ik geniet er nu nog van !
Als hoofdgerecht kozen we roodbaars met verse groentjes gekruid met steranijs. Geweldig lekker, wellicht de beste bereiding van roodbaars die ik ooit geproefd heb.
Als afsluiter een bordje kaas die op temperatuur en op smaak was zoals het hoort. Het glaasje Port wijn er bij maakt er helemaal een feest van.
We hebben bijzonder genoten in wat terecht, als een topper in Alkmaar gecatalogeerd staat.
Wij komen zeker terug !
Paul
MasterchefLangedijk .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Prima gegeten bij dit gezellige restaurant. Het duurde even voor wij de kaart kregen. Lekker biertje van de tap besteld. Biefstuk was mals en smakelijk. Iets te doorbakken voor medium. Tongfilets en varkenshaas sate waren goed bereid. Heerlijke rabarbercompote als bijgerecht. Dessert limoen roomtaart met vanille ijs was zeer smaakvol en een mooie afsluiter. Dat de tent vol zat geeft voor ons aan dat ze goed bezig zijn. Een aanrader!
Jolanda I.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hartelijke ontvangst! Je wordt als gast "gezien"
Goed eten, goed wijn advies, gezellig druk, ontspannen personeel!
Topzaak! Groet familie Ikink
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Vooraf gereserveerd. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. Vlotte bediening en heerlijke gerechten. Voorgerecht geitenkaas fondue en ravioli met zoeteaardappel. Hoofdgerecht slibtong en zeebaars. Nagerecht lemon pie en kaasplankje met port. We hebben een heerlijke avond gehad.
Info796 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Mooi authentiek restaurant. Bij binnenkomst begin je eerst de 13 balken aan het plafond te tellen waar het restaurant naar vernoemd is. Zo kijk je rond en neem je de omgeving goed in je op. De bediening is zeer vriendelijk en weet waarover het praat qua eten en drinken. De keuken is open, maar straalt rust uit. Het eten is kwalitatief goed en diverse smaken passeren de revue. Het is een restaurant waar je naar terug wilt gaan, om het hele menu te proeven. Enig minpuntje is de kleine tafeltjes. Het komt al gauw vol te staan of een tip, iets kleinere borden serveren. Verder echt een aanrader.
Heidi E.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij de 13 balcken in Alkmaar. Na een warm welkom zijn we gestart met een heerlijk soepje, mijn vriend had een verrassende maïs soep en ikzelf een mosterdsoep. Hierna had mijn vriend een ribeye, goed klaargemaakt, ik had de catch of the day, groenten erbij, lekker knapperig, goede combi en dan de rabarbermoes...zo lekker! We waren benieuwd of we de ingrediënten goed geraden hadden. Toen we dit navroegen, kregen we heel lekker nog een schaaltje.... afgesloten met koffie en huisgemaakte chocolade... Een heerlijke avond door een fijne bediening, goede sfeer en heerlijk eten!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten en elke keer een goede uitleg wat het was en hoe het was klaar gemaakt. Ook het wijn arrangement werd goed uitgelegd en wist de ober daar veel over te vertellen.
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Eindelijk een keer hier gegeten. Aperitief op het terras in de zon. Dat is altijd een goed begin. Uiterst vriendelijke bediening. Eenmaal binnen prima tafel met stoelen voorzien van zachte zitting. 3 verschillende hoofdgerechten besteld, allen goed bereid. Op de opmerking dat er een rabarber liefhebber aan tafel zat werd erg leuk op gereageerd. Er werd een extra bakje neergezet. Kortom alles klopte en was goed! Komen zeker terug
Marijke217 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Hartelijk ontvangst. Snelle goede en duidelijke bediening. Bij de wijn gratis water. Vriendelijke mensen en heerlijk gegeten met 6 personen. Zowel vis, varkens en rundvlees. De aspergesoep en de rabarber sprongen eruit.

We hadden gereserveerd via de site en ook dit was prima geregeld.
Ingridfrank1 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Komen uit belgie bediening was supper kunnen ze bij ons nog wat van leren het eten van amuse tot dessert was suuuupper lekker
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Hele gezellige, bediening met kennis van zaken. Met 4 personen gegeten en het eten was bij allen zeer naar wens. Ze schenken lekkere biertjes en wijntjes.
Adenmarlies .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heerlijk suggestiemenu gekozen. Asperges met zeebaars en gamba's was heel lekker. Goede prijs kwaliteit verhouding. Vriendelijk personeel.
Rzeemans .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Super goed eten, super aardig en behulpzaam personeel,leuke ambiance, niet duur voor wat je krijgt. Echt een aanrader, wij komen zeker terug als we in Alkmaar zijn