Bistro Chez Jacqueline

Korte Koestraat 4 3511 RP Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Bistro Chez Jacqueline

Ga je mee naar Parijs?

Tegenover het imposante muziekcentrum Tivoli Vredenburg in Utrecht zit de kleine, romantische bistro Chez Jacqueline. Een donkere houten bar, openhaard en intieme hoekjes zoals de bedstee, maken het een knusse plek voor een diner. Dit is de Franse keuken op z'n best, denk aan kreeftencappucino en ganzenlever op suikerbrood en ook één vegetarisch gerecht. Al jaren goed.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro Chez Jacqueline

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17:00 - 21:30

Erg kort
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg lekker eten! Inrichting vonden wij vooral een beetje apart.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vorige week vrijdag zijn we hier met z'n vieren gaan eten. We hebben eerst vooraf aan de bar gezeten en toen konden we in de Bedstede zitten, heel gezellig. Vooraf heb ik tonijntataar genomen heerlijk. Daarna nam ik de hertenbiefstuk, die was super mals. Het eten is goed en de bediening is altijd attent en aardig. Was weer een hele gezellige avond die we aan de bar hebben afgesloten.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We zijn hier zaterdagavond geweest. Het was vrij rustige setting, heel goed om een goed tafelgesprek te hebben. Attente service, kalm maar wel efficiënt en snel.
Het hoofdgerecht (lamscarré) was zeer smakelijk! Dit is zeker een aanrader.
Petra_van_Haren .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Bistro Chez Jacqueline! Een heerlijke tournedos met roquefortsaus en vooraf champignons met camambert. Bediening is super en het restaurant is heel gezellig ingericht. Na het eten nog even een drankje aan de bar is ook leuk! En aan Valentijnsdag werd ook gedacht; iedereen kreeg bij vertrek een prachtige roos :-)
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gisteren met vier mensen in de bistro gegeten. We kwamen om 18.45 binnen. Toen zat het al vol en was het heel gezellig. Bij de dagaanbiedingen zat een voorgerecht van fijn gesneden eendenborst met krulletjes van eendenlever. Dat hebben we genomen. Dit gerecht was perfect. De dagaanbieding van het hoofdgerecht was een kogelbiefstuk in wijnsaus met frietjes, gebakken aardappelen en rolletjes zuurkool (heerlijk) en wat broccoli. Ook die genomen. De biefstuk was heerlijk en de bijgerechten goed en ruim voldoende. Dit restaurant dat ik kan aanbevelen.
Kris B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wat een heerlijke avond! Heerlijk gegeten met mijn vrouw! Eten geweldig! Heerlijke ribeye gegeten van top kwaliteit! Daarnaast de gastvrouw was zo lief en enthousiast daar kunnen een hoop mensen wat van leren! Het decor????? De zaak is zo mooi! Je voelt je gelijk thuis! Dan zit je toch echt lekker???? Een topper in utrecht!
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij Frans, Carolien en natuurlijk Stien.
Eerst even gezellig aan de bar gezeten. Het restaurant heeft van de zomer een metamorfose ondergaan maar heeft toch zijn gemoedelijke uitstraling behouden. Het was weer lastig kiezen uit de traditionele, gevarieerde kaart. Uiteindelijk onder andere voor hertencarpaccio met eendeleverkrullen en fazantenborst met zuurkool gekozen. De beroemde gebakken aardappels als garnituur kun je daarbij niet laten staan! Als afsluiter nog een uurtje gezellig aan de bar gezeten. Dat is gelijk ook het leuke van Chez Jaqueline, je bent echt een avondje uit!
Figaro .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Het interieur is onlangs vernieuwd en dat is een 100% verbetering. Lichter en moderner. Het eten is als vanouds top! Mijn vrouw had een entrecote met Roqufort saus (zoals je die ook echt in Frankrijk eet, heerlijk) en ik had de zeetong. De zeetong is onveranderd van topkwaliteit en perfect klaargemaakt. Eenvoudig, geen rare sauzen eroverheen, maar "gewoon" in roomboter gebakken, met een beetje Citroen. Hou je van lekker eten voor een schappelijke prijs en een ongedwongen maar attente bediening, dan is Chez Jacqueline een aanrader!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
We hebben hier op een mooie zonnige dag gegeten. Het voordeel van een zonnige dag is dat je op het mooie terras kunt zitten en dat is ten opzichte van binnen zitten te prefereren. Binnen ziet het er ouderwets uit en ruikt het muffig, maar buiten heb je daar geen last van. De kaart is hier waarschijnlijk in geen dertig jaar veranderd. Op zich geen probleem aangezien de gerechten die ze maken prima zijn. Als voorgerecht had ik de geitenkaas gebakken in panko. Deze smaakte prima, niets op aan te merken. Als hoofdgerecht had ik de Tournedos met pepersaus en ook deze was goed, precies de goede gaarheid en lekker mals. De groenten bij het gerecht waren wat ver doorgekookt, de frietjes waren lekker en de gebakken aardappeltjes vonden we niet zo lekker. Ik had geen dessert, maar mijn tafelgenoot had noten ijs met hazelnootadvocaat. Ook deze was lekker. De door ons bestelde fles Valpolicella was niet geweldig, maar helaas wel prijzig (bijna 30 euro) .
Al met al een leuk restaurant om een keer gegeten te hebben, echt een oud hollandse menu kaart en zeker zeer gastvrij en een goede service. Door de hoge prijs vond ik de prijs/kwaliteit verhouding net te laag.
Lienandfood .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Wij komen hier al jaren en hebben wederom een hele gezellige avond gehad samen met de hele familie, onder het genot van heerlijke gerechten (o.a. kalfslever deze was botermals en heerlijke lamscarre) super bereid door de kok Frans! En dito wijnen! Dit alles onder begeleiding van een zeer vriendelijke bediening!
Harald S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Beste restaurant van Utrecht! Ik (en mijn familie) kom hier al meer dan 20 jaar en nog nooit slecht gegeten. Vriendelijk personeel en top eten. Van het interieur moet je houden, geen poespas en soms is het heerlijk in een omgeving te zitten waar de tijd even heeft stilgestaan. Gewoon Utregs!
P.C.J V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op een drukke vrijdagavond gegeten met 7 totaal. Voor ons geen onbekend adres. Vaak zijn mensen op zoek naar vernieuwing, trendy en hippe gerechten, dito servies en uitstraling. daarvoor moet je hier zeker niet zijn, dit "ademt " warmte, gezelligheid, klassieke gerechten, amicale bediening en voortreffelijke keuken uit. De garnalencocktail, de carpaccio, de uiensoep, de tournedo's, de varkenshaas ( ja, ja, er bestaan nog restaurants die dit op de kaart hebben staan, gelukkig ! ) het is er allemaal nog verkrijgbaar en met een zeer ruime portionering en bovenal...........van topkwaliteit ! Menig keuken brigade moet hier maar eens poolshoogte nemen om weer even terug te gaan naar wat echt belangrijk is, vers en met liefde bereid, chapeau !

Piet van den Bosch
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Een mooie klassieker, dat is de korte typering die het best past bij dit restaurant. Verwacht geen culinaire nieuwigheden, design interieur of hippe bediening. Wat je wel krijgt: je gaat eten op een plek waar al tientallen lekker wordt gekookt, waar je jas wordt aangenomen en waar je in alle rust met je tafelgenoten kunt praten en genieten.
De kaart levert geen verrassingen op, maar ademt degelijkheid. Carpaccio, uiensoep en kreeftcappuccino blijken goede starters te zijn. We laten dit volgen door varkenshaas, tournedos en kabeljauw en ook die gerechten voldoen ruimschoots. Een kleine eter krijgt de verlangde kleinere portie en ook met andere wensen wordt probleemloos rekening gehouden. De porties zijn goed en de bereiding in orde. Ook de bijgerechten zijn zoals je mag verwachten: gewoon, voldoende en goed. Bij de nagerechten is er vooral ijs in de aanbieding, maar een kaasplankje valt zeker ook in de smaak. Een tip: haal de kaas wat eerder uit de koeling; echt, de smaak wordt er beter van.
Bij de bediening proef je de ervaring. Deskundig, ontspannen en met humor zijn zij er als dat nodig is en laten ze je met rust als dat beter past.
De prijzen zijn aan de hoge kant, maar om eens op je gemak van echte klassiekers te kunnen genieten hebben we dat er zo af en toe zeker voor over.
Manon S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Geweldige authentieke sfeer, personal touch van de gastvrouw, dagverse vis erg lekker en kalfs zwezerik een feestje, dank voor de goede zorgen!
Brands .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Na een hartelijk ontvangst eerst wat drinken aan de bar. Het eten is daar zo formidabel vooral de kreeftencappuccino, gamba's en biefstuk stroganoff is nergens anders zo te vinden. Heerlijke groente en gebakken aardappeltjes erbij. Daar nog nooit slecht gegeten. Na een heerlijk dessert het kopje koffie weer gezellig aan de bar. Weer een gezellige avond.
Lia Van Den H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Gisteren geproefd van de wildkaart bij Bistro Chez Jacqueline. Vooraf een eendenmoussepaté en als hoofdgerecht een hertenfilet met zuurkool. De eendenmoussepaté was heerlijk zacht en romig. Een behoorlijke portie, geserveerd op geroosterde rondjes witbrood met een vijgencompôte. Prima combinatie. Het hertje lag in plakjes gesneden op een zuurkoolstamppotje en was precies goed gegaard. Prachtig mals vlees met een mooie wildsmaak. Ik heb genoten!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Afgelopen zondag 12-10 heerlijk gegeten bij ''Chez Jacqueline''. Een verrassende locatie midden in het centrum van Utrecht. Mooie kaart met heerlijke gerechten van tong tot lamsbout die overigens ook erg mals was! Bij deze gerechten was er ook keuze uit mooie wijnen. Op het einde nog een wijntje gedronken aan de bar waar we met de eigenaar nog lang hebben gekletst. Conclusie; we hebben een top avond gehad! Bedankt!
Christine77 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Jaren terug had ik wel eens gegeten bij Chez Jacqueline en eerlijk gezegd was ik totaal vergeten hoe het eten daar was en nu door die langdurige stadswerkzaamheden is het een crime om daar te komen. Maar goed, op aandringen van een vriend zijn we daar toch maar gaan eten en.... aan de inrichting was echt niets veranderd en aan de kwaliteit van het eten ook niet. Heerlijk krachtig soepje (leek wel op een consommé double), kabeljauw filet en tot slot kaneelijs. Niks op de bediening aan te merken. En... de prijzen zijn daar echt oké, niet echt laag maar dat zijn reisjes naar het verleden nooit. Ik ga binnenkort nog zo'n historisch reisje maken.
Leonie .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Dit is een tripje terug naar de jaren '80, zowel wat betreft de kaart als het decor en de achtergrondmuziek. Het eten is prima maar dus bepaald niet up-to-date, met gerechten als garnalencocktail, champignons in kruidensaus, rib-eye en varkenshaas met champignon-roomsaus. De prijzen waren behoorlijk fors maar de porties zijn groot en je krijgt meerdere bijgerechten. De bediening was oke maar een beetje amateuristisch. Er is geen wijnkaart, groot gemis voor een bistro. Hoewel het eten prima was, vind ik dit geen aanrader vanwege de ouderwetse kaart, de jaren '80 sfeer, gebrek aan gezelligheid en de afwezigheid van een professionele bediening.
Ipa .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Klassiek als je dit restaurant in 1 woord moet omschrijven. Maar wel goed onderhouden en in alles is de stijl doorgetrokken. De kaart bevat echte klassiekers als garnalen cocktail en kalfslever met spek en ui. Verwacht hier geen moderne gerechten en produkten. Als je echt ouderwets wilt eten met gerechten uit grootmoeders tijd ben je hier aan het juiste adres. De gerechten zijn prima bereid en de bediening vriendelijk. Prijzen niet goedkoop maar het staat wel in verhouding met het wat je krijgt.