Bistro Chez Jacqueline

Korte Koestraat 4 3511 RP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Chez Jacqueline

Ga je mee naar Parijs?

Tegenover het imposante muziekcentrum Tivoli Vredenburg in Utrecht zit de kleine, romantische bistro Chez Jacqueline. Een donkere houten bar, openhaard en intieme hoekjes zoals de bedstee, maken het een knusse plek voor een diner. Dit is de Franse keuken op z'n best, denk aan kreeftencappucino en ganzenlever op suikerbrood en ook één vegetarisch gerecht. Al jaren goed.

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Geweldig lekker gegeten.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Mijn man en ik hebben heerlijk gegeten het was niet zo druk maar alles was erg goed .zeker voor herhaling vatbaar .ik kan wel zeggen dat dit een van het beste restaurant van Utrecht is
Yves M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Super lekker gegeten in dit gezellige rustieke restaurant met een romantische sfeer. De gerechten waren ook hel bijzonder en waren prima geprijsd. Het enige minpunt was de fles wijn waar wij 35 Euro voor moesten betalen, terwijl die voor gemiddeld 15 Euro wordt verkocht, kortom dat is wel een erg forse marge.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Eten erg lekker. Goede kwaliteit van alles, groente, frites, gebakken aardappeltjes alles zeer goed.
mariska H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Kom zelf ook uit de horeca , dan heb je dus verwachtingen !! Ik heb heerlijk gegeten en werd zeer goed bediend !! ( 3 voorgerechten ) en een flesje albarino ( smaakte hij overigens goed na het. werk ? ) "onderonsje" Kortom , leuke zaak , leuke dames die je bedienen en verdomd lekker eten !!!! Tot snel :)
Ella H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
De beste stroganoff ever!! Helemaal top!!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Voor het musical hier snel gegeten, we waren een beetje laat, was geen probleem! Super snelle service en lekker gegeten! Zeker de moeite waard!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Het was niet het eerste bezoek aan "Chez Jacqueline" en zal na vanavond ook zeker niet het laatste zijn.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
We hinken op 2 benen. Enerzijds is het eten ok. Niet overdreven goed. Basic in orde. Maar daardoor eigenlijk te duur. Rib eye 31.50 , zeetong 39.00, fles huiswijn 32.50 dat zijn toch prijzen die je in een klasserestaurant betaalt en niet in een bistro.
Voorgerechten waren prima. Kom ik terug? Ik denk het niet. Bediening vriendelijk
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Eerlijke 'burgerlijke Franse' keuken zonder veel poespas. Prijzen toch wel wat aan de hoge kant, ook voor de huiswijn. Verwacht daarom hier geen innovatieve en creatieve gerechten.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, super aardig personeel.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gezellige avond met vrienden in rustige ambiance, lekker gegeten en gedronken en goede gesprekken gevoerd. Aanrader!
cootje Z.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het was lekker eten en bijkletsen tegelijk. Er is een goede kaart en de bediening was vriendelijk en professioneel.
Stijn K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Op basis van alle goede recensies zijn wij hier met z'n 2-en gaan proeven.

De sfeer van het straatje is al heel leuk. Eenmaal binnen een klassieke, ruime inrichting en vriendelijk welkom. Na een prima witte huiswijn en heerlijk vers brood, meteen door naar het hoofdgerecht gezien beperkte tijd ivm theatervoorstelling. Daar heeft het personeel trouwens qua planning uitstekend rekening mee gehouden.

We kozen allebei voor hertenbiefstukken met eigen wildjus. We kregen er frietjes, spruitjes en wat salade bij. De hertenbiefstukken waren echt verrukkelijk, perfect mals, mooie garing. De spruitjes hadden wat korter gekund. We er cabernet sauvignon bij, prima. Als dessert koos mijn vriendin voor één van haar favorieten, mits met échte chocoladesaus: dame blanche. Ik had de crème brulée. Beiden erg goed klaargemaakt.

Samenvattend: heerlijk, eerlijk gegeten. Traditioneel zoals we kennen uit Frankrijk.

De enige maarrrr is wat ons betreft de erg stevige prijs. Voor hoofd, na, 4 wijn en koffie/thee vinden wij €135 eigenlijk op het randje (begrijp met niet verkeerd, we realiseren ons heus dat goed eten een prijs kent)
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een relaxed sfeertje
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg lekker eten! Inrichting vonden wij vooral een beetje apart.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vorige week vrijdag zijn we hier met z'n vieren gaan eten. We hebben eerst vooraf aan de bar gezeten en toen konden we in de Bedstede zitten, heel gezellig. Vooraf heb ik tonijntataar genomen heerlijk. Daarna nam ik de hertenbiefstuk, die was super mals. Het eten is goed en de bediening is altijd attent en aardig. Was weer een hele gezellige avond die we aan de bar hebben afgesloten.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We zijn hier zaterdagavond geweest. Het was vrij rustige setting, heel goed om een goed tafelgesprek te hebben. Attente service, kalm maar wel efficiënt en snel.
Het hoofdgerecht (lamscarré) was zeer smakelijk! Dit is zeker een aanrader.
Petra_van_Haren .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Bistro Chez Jacqueline! Een heerlijke tournedos met roquefortsaus en vooraf champignons met camambert. Bediening is super en het restaurant is heel gezellig ingericht. Na het eten nog even een drankje aan de bar is ook leuk! En aan Valentijnsdag werd ook gedacht; iedereen kreeg bij vertrek een prachtige roos :-)