Bistro Chez Jacqueline

Korte Koestraat 4 3511 RP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Chez Jacqueline

Ga je mee naar Parijs?

Tegenover het imposante muziekcentrum Tivoli Vredenburg in Utrecht zit de kleine, romantische bistro Chez Jacqueline. Een donkere houten bar, openhaard en intieme hoekjes zoals de bedstee, maken het een knusse plek voor een diner. Dit is de Franse keuken op z'n best, denk aan kreeftencappucino en ganzenlever op suikerbrood en ook één vegetarisch gerecht. Al jaren goed.

Glas champagne

Myra V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
J. V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Gezien het menu een retour naar de sixties - seventies, en dat was ook waarom we gingen. Tijden geleden dat we een Stroganoff saus tegen kwamen bij het vlees. De bijlagen waren ook uit de oude doos : frietjes, gebakken aardappeltjes, groentepalet met gekookte groenten en een slaatje (sla, ei, knappertjes , tomaat en slasaus)
Soort tijdcapsule, maar leuk en goed uitgevoerd.
Grote glazen open wijn, maar wel aan de prijs ( 4 glazen voor 26.= euro)
Marja K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk ouderwets restaurant waar je gerechten kunt eten die je niet vaal meer aantreft op de menukaart.
Hele fijne bediening en goede sfeer.
Hans van E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten, gezellige ambiance!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Klassieke kaart met dingen zoals hollandse garnalen cocktail, sliptong en nu in de herfst ook wild. Eten van zeer hoge kwaliteit. Qua inrichting is het allemaal wat gedateerd en zou het een frisse uitstraling kunnen gebruiken.
Haymo D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Na de veelbelovende reviews gereserveerd. Bij binnenkomst roken we direct een typische rioollucht. Hmm, niet echt prettig. Ons tafeltje aan het raam, heel gezellig, maar ook daar een zeer penetrante rioollucht. De witte wijn stond al snel voor ons klaar. Nadat we onze verbazing over de vieze lucht hadden uitgesproken, was de reactie dat ze daar niets aan konden doen. Na veel regen hadden ze daar vaker last van. We hebben onze wijn ad fundum genuttigd en zijn spoorslags de zaak uit gevlucht. Op de valreep kregen we te horen dat het de bloemkool van de studentenkeuken boven de zaak zou kunnen zijn... denk niet dat we hier nog snel terugkeren. Jammer.
Gerda K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Prima gegeten, zoals gewoonlijk!
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Vorige week weer eens met vrienden gegeten in dit "pareltje" in de Utrechtse Wijk C. Hou je van vis? Ga hier dan beslist eten en bestel de zeetong. Chef Frans houdt de opzet eenvoudig, maar betere zeetong zul je nergens anders eten! Overigens zijn de andere gerechten ook van uitstekende kwaliteit en lekker klaargemaakt, maar die zeetong...... onovertroffen!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Altijd weer een feestje om hier te eten. Klassieke franse keuken. Mooie producten, royale porties. Prima wijn en niet van die kleine glaasjes die je nog wel eens tegenkomt. Heerlijk brood met boter en knoflooksaus. Voorgerechten garnalencocktail en carpacio. Heerlijk. Hoofdgerechten gamba's en varkenshaasje. Lekker, veel garnituren en goed warm geserveerd. Als toetje een lekkere espresso met een armagnac. Super vriendelijke bediening, comfortabele stoelen en tafels. Een absolute aanrader in Utrecht.
Taissia S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Chez Jacqueline is een leuk restaurant, op het randje van Wijk C in Utrecht, dicht bij CS en Vredenburg. Goede plek dus, in een leuk straatje. Het is geen chique of design restaurant, maar prettig functioneel ingericht en fijne no nonsense bediening. Goede sfeer.
Het eten is prima, geen tierlantijnen, goede hoeveelheden. De kaart is redelijk traditioneel, maar wat er op staat wordt zeer smakelijk klaargemaakt.
Kortom, het was een prettige avond om bij te praten en lekker te eten.
Dik G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Histerisch en historisch
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Geweldig lekker gegeten.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Mijn man en ik hebben heerlijk gegeten het was niet zo druk maar alles was erg goed .zeker voor herhaling vatbaar .ik kan wel zeggen dat dit een van het beste restaurant van Utrecht is
Yves M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Super lekker gegeten in dit gezellige rustieke restaurant met een romantische sfeer. De gerechten waren ook hel bijzonder en waren prima geprijsd. Het enige minpunt was de fles wijn waar wij 35 Euro voor moesten betalen, terwijl die voor gemiddeld 15 Euro wordt verkocht, kortom dat is wel een erg forse marge.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Eten erg lekker. Goede kwaliteit van alles, groente, frites, gebakken aardappeltjes alles zeer goed.
mariska H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Kom zelf ook uit de horeca , dan heb je dus verwachtingen !! Ik heb heerlijk gegeten en werd zeer goed bediend !! ( 3 voorgerechten ) en een flesje albarino ( smaakte hij overigens goed na het. werk ? ) "onderonsje" Kortom , leuke zaak , leuke dames die je bedienen en verdomd lekker eten !!!! Tot snel :)
Ella H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
De beste stroganoff ever!! Helemaal top!!
claudia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Voor het musical hier snel gegeten, we waren een beetje laat, was geen probleem! Super snelle service en lekker gegeten! Zeker de moeite waard!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Het was niet het eerste bezoek aan "Chez Jacqueline" en zal na vanavond ook zeker niet het laatste zijn.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
We hinken op 2 benen. Enerzijds is het eten ok. Niet overdreven goed. Basic in orde. Maar daardoor eigenlijk te duur. Rib eye 31.50 , zeetong 39.00, fles huiswijn 32.50 dat zijn toch prijzen die je in een klasserestaurant betaalt en niet in een bistro.
Voorgerechten waren prima. Kom ik terug? Ik denk het niet. Bediening vriendelijk