Bistro Chez Jacqueline

Korte Koestraat 4 3511 RP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Chez Jacqueline

Ga je mee naar Parijs?

Tegenover het imposante muziekcentrum Tivoli Vredenburg in Utrecht zit de kleine, romantische bistro Chez Jacqueline. Een donkere houten bar, openhaard en intieme hoekjes zoals de bedstee, maken het een knusse plek voor een diner. Dit is de Franse keuken op z'n best, denk aan kreeftencappucino en ganzenlever op suikerbrood en ook één vegetarisch gerecht. Al jaren goed.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistro Chez Jacqueline

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17:00 - 21:30

9,2
Ella H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
De beste stroganoff ever!! Helemaal top!!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Voor het musical hier snel gegeten, we waren een beetje laat, was geen probleem! Super snelle service en lekker gegeten! Zeker de moeite waard!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Het was niet het eerste bezoek aan "Chez Jacqueline" en zal na vanavond ook zeker niet het laatste zijn.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
We hinken op 2 benen. Enerzijds is het eten ok. Niet overdreven goed. Basic in orde. Maar daardoor eigenlijk te duur. Rib eye 31.50 , zeetong 39.00, fles huiswijn 32.50 dat zijn toch prijzen die je in een klasserestaurant betaalt en niet in een bistro.
Voorgerechten waren prima. Kom ik terug? Ik denk het niet. Bediening vriendelijk
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Eerlijke 'burgerlijke Franse' keuken zonder veel poespas. Prijzen toch wel wat aan de hoge kant, ook voor de huiswijn. Verwacht daarom hier geen innovatieve en creatieve gerechten.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, super aardig personeel.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gezellige avond met vrienden in rustige ambiance, lekker gegeten en gedronken en goede gesprekken gevoerd. Aanrader!
Cootje Z.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het was lekker eten en bijkletsen tegelijk. Er is een goede kaart en de bediening was vriendelijk en professioneel.
Stijn K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Op basis van alle goede recensies zijn wij hier met z'n 2-en gaan proeven.

De sfeer van het straatje is al heel leuk. Eenmaal binnen een klassieke, ruime inrichting en vriendelijk welkom. Na een prima witte huiswijn en heerlijk vers brood, meteen door naar het hoofdgerecht gezien beperkte tijd ivm theatervoorstelling. Daar heeft het personeel trouwens qua planning uitstekend rekening mee gehouden.

We kozen allebei voor hertenbiefstukken met eigen wildjus. We kregen er frietjes, spruitjes en wat salade bij. De hertenbiefstukken waren echt verrukkelijk, perfect mals, mooie garing. De spruitjes hadden wat korter gekund. We er cabernet sauvignon bij, prima. Als dessert koos mijn vriendin voor één van haar favorieten, mits met échte chocoladesaus: dame blanche. Ik had de crème brulée. Beiden erg goed klaargemaakt.

Samenvattend: heerlijk, eerlijk gegeten. Traditioneel zoals we kennen uit Frankrijk.

De enige maarrrr is wat ons betreft de erg stevige prijs. Voor hoofd, na, 4 wijn en koffie/thee vinden wij €135 eigenlijk op het randje (begrijp met niet verkeerd, we realiseren ons heus dat goed eten een prijs kent)
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een relaxed sfeertje
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg lekker eten! Inrichting vonden wij vooral een beetje apart.
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vorige week vrijdag zijn we hier met z'n vieren gaan eten. We hebben eerst vooraf aan de bar gezeten en toen konden we in de Bedstede zitten, heel gezellig. Vooraf heb ik tonijntataar genomen heerlijk. Daarna nam ik de hertenbiefstuk, die was super mals. Het eten is goed en de bediening is altijd attent en aardig. Was weer een hele gezellige avond die we aan de bar hebben afgesloten.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We zijn hier zaterdagavond geweest. Het was vrij rustige setting, heel goed om een goed tafelgesprek te hebben. Attente service, kalm maar wel efficiënt en snel.
Het hoofdgerecht (lamscarré) was zeer smakelijk! Dit is zeker een aanrader.
Petra_van_Haren .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Bistro Chez Jacqueline! Een heerlijke tournedos met roquefortsaus en vooraf champignons met camambert. Bediening is super en het restaurant is heel gezellig ingericht. Na het eten nog even een drankje aan de bar is ook leuk! En aan Valentijnsdag werd ook gedacht; iedereen kreeg bij vertrek een prachtige roos :-)
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gisteren met vier mensen in de bistro gegeten. We kwamen om 18.45 binnen. Toen zat het al vol en was het heel gezellig. Bij de dagaanbiedingen zat een voorgerecht van fijn gesneden eendenborst met krulletjes van eendenlever. Dat hebben we genomen. Dit gerecht was perfect. De dagaanbieding van het hoofdgerecht was een kogelbiefstuk in wijnsaus met frietjes, gebakken aardappelen en rolletjes zuurkool (heerlijk) en wat broccoli. Ook die genomen. De biefstuk was heerlijk en de bijgerechten goed en ruim voldoende. Dit restaurant dat ik kan aanbevelen.
Kris B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wat een heerlijke avond! Heerlijk gegeten met mijn vrouw! Eten geweldig! Heerlijke ribeye gegeten van top kwaliteit! Daarnaast de gastvrouw was zo lief en enthousiast daar kunnen een hoop mensen wat van leren! Het decor????? De zaak is zo mooi! Je voelt je gelijk thuis! Dan zit je toch echt lekker???? Een topper in utrecht!
Alex P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij Frans, Carolien en natuurlijk Stien.
Eerst even gezellig aan de bar gezeten. Het restaurant heeft van de zomer een metamorfose ondergaan maar heeft toch zijn gemoedelijke uitstraling behouden. Het was weer lastig kiezen uit de traditionele, gevarieerde kaart. Uiteindelijk onder andere voor hertencarpaccio met eendeleverkrullen en fazantenborst met zuurkool gekozen. De beroemde gebakken aardappels als garnituur kun je daarbij niet laten staan! Als afsluiter nog een uurtje gezellig aan de bar gezeten. Dat is gelijk ook het leuke van Chez Jaqueline, je bent echt een avondje uit!
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Het interieur is onlangs vernieuwd en dat is een 100% verbetering. Lichter en moderner. Het eten is als vanouds top! Mijn vrouw had een entrecote met Roqufort saus (zoals je die ook echt in Frankrijk eet, heerlijk) en ik had de zeetong. De zeetong is onveranderd van topkwaliteit en perfect klaargemaakt. Eenvoudig, geen rare sauzen eroverheen, maar "gewoon" in roomboter gebakken, met een beetje Citroen. Hou je van lekker eten voor een schappelijke prijs en een ongedwongen maar attente bediening, dan is Chez Jacqueline een aanrader!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
We hebben hier op een mooie zonnige dag gegeten. Het voordeel van een zonnige dag is dat je op het mooie terras kunt zitten en dat is ten opzichte van binnen zitten te prefereren. Binnen ziet het er ouderwets uit en ruikt het muffig, maar buiten heb je daar geen last van. De kaart is hier waarschijnlijk in geen dertig jaar veranderd. Op zich geen probleem aangezien de gerechten die ze maken prima zijn. Als voorgerecht had ik de geitenkaas gebakken in panko. Deze smaakte prima, niets op aan te merken. Als hoofdgerecht had ik de Tournedos met pepersaus en ook deze was goed, precies de goede gaarheid en lekker mals. De groenten bij het gerecht waren wat ver doorgekookt, de frietjes waren lekker en de gebakken aardappeltjes vonden we niet zo lekker. Ik had geen dessert, maar mijn tafelgenoot had noten ijs met hazelnootadvocaat. Ook deze was lekker. De door ons bestelde fles Valpolicella was niet geweldig, maar helaas wel prijzig (bijna 30 euro) .
Al met al een leuk restaurant om een keer gegeten te hebben, echt een oud hollandse menu kaart en zeker zeer gastvrij en een goede service. Door de hoge prijs vond ik de prijs/kwaliteit verhouding net te laag.
lienandfood .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Wij komen hier al jaren en hebben wederom een hele gezellige avond gehad samen met de hele familie, onder het genot van heerlijke gerechten (o.a. kalfslever deze was botermals en heerlijke lamscarre) super bereid door de kok Frans! En dito wijnen! Dit alles onder begeleiding van een zeer vriendelijke bediening!