Bistro Bree56

Breestraat 56 2311 CS Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Bistro Bree56

Welkom bij Bistro Bree56! Wilt u een leuk avondje uit, wilt u plaatsnemen in een romantische ambiance en wilt u culinair genieten? Dan bent u bij Bree56 op het juiste adres. De menukaart wordt per seizoen aangepast zodat er te allen tijde met verse en eerlijke producten wordt gekookt. Op die manier is de kwaliteit hoogstaand. Door de variatie van vis, vlees en vegetarisch bent u gegarandeerd in voor een verassing! U vindt Bree56 aan de Breestraat 56 in Leiden.

Meer informatie over restaurant Bistro Bree56

• Kom je met de auto?
    Naast betaald parkeren op het Rapenburg, Boommarkt en de Pieterskerkgracht (alleen vijf plekken voor Hoppezak), kunt u uw auto ook neerzetten bij “Stadsparkeerterrein Haagweg” met 750 plaatsen, voordelige tarieven, toezicht en gratis shuttle naar Bistro B

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Nico V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Felkro .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Waren hier voor de tweede keer omdat het de vorige keer zo leuk/lekker was. Opnieuw genoten, echt een super restaurant. Wijnarrangement bij gerechten was ook geslaagd. Wij komen graag terug!
Sprinksoet .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie. Prima wijnarrangement erbij. Het voorgerecht, thiase steaktartaar, was wat zalvig van structuur,maar de wijn haalde de smaken ervan naar boven. Het vegetarisch hoofdgerecht, parelcouscous, was verrukkelijk. Prima eten en een prijs die daarbij hoort.
Tedhoeks .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De gerechten waren stuk voor stuk verfijnd en heerlijk van smaak. Doordat het restaurant vrij diep is zitten de gasten verspreid over het pand, hetgeen extra rust geeft.
Geke D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
We hebben lekker gegeten maar het waren erg kleine gerechtjes. Bij het betalen kwamen we er achter dat het kaasplankje een 'kleine' meerprijs had, wat er op neer kwam dat het kaasplankje duurder was dan het hoofdgerecht. Hier is niet eerder overgesproken en er lagen 4 kleine plakjes kaas op de schaal, dit was een erge tegenvaller en hier was geen oplossing voor.
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een hele fijne avond gehad. Goede service, heerlijk en origineel eten en een fantastische wijn gedronken (de castilo).
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten in het kader van de AH actie. De zaak zat helemaal vol, maar we werden keurig geholpen en er was geen sprake van lange wachttijden. Attente bediening en lekkere gerechten. Het enige minpuntje is het feit dat het nogal rumoerig was, waarschijnlijk ook omdat het helemaal vol zat. Maar, zeker voor herhaling vatbaar
Randolf K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
De gerechten zijn origineel en heerlijk van smaak. Het lijkt dat er alleen een 3 gangenmenu besteld kan worden maar je kunt dit uitbreiden tot zoveel gangen als je wenst. De wijn-/prijskwaliteit vind ik erg goed passend en je kunt de wijnkeuze prima overlaten aan het personeel. Zeker een restaurant om terug te komen
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Leuke zaak, vlot en vriendelijk personeel. Eten soms wat vreemde combinaties die totaal niet bij elkaar horen. Wasabi en sesam kruim bij een mediteraans hoofdgerecht snapte ik niet helemaal. in het voorgerecht piepkuiken als roulloux met daarin 1 groot stuk knoflook was zonde. wel een leuke gezzelige avond.
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het ene personeelslid is vriendelijker dan de andere.

Het eten is lekker en positief apart.

In het begin werd er opgelet of we genoeg drinken hadden. Later, toen het drukker werd, niet meer. Toen we helemaal klaar met eten waren leken we niet meer te bestaan. We moesten voor ons gevoel bijna 'bedelen' om een drankje.

Bree56 oogt verder als een gemoedelijke, best gezellige bistro.
Maleen V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Zeer goed, mooie gerechten, prima bediening, was druk en de wijn was ook goed alleen jammer dat er geen wijnkaartje was!
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijk gegeten naar aanleiding van de AH actie. Wat een prachtige gerechten en zalig eten. We komen zeker nog eens terug!
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Wij - 3 zussen - bezochten dit restaurant onaangekondigd. Als vega had ik slechts keuze ui 1 voor- en 1 hoofdgerecht (de kaart is klein). Maar wat een verrassing! De proeverij van tomaat was werkelijk verrukkelijk, met name de tomatenbouillon en het tomatenijs. Ook de parelcouscous met vele soms onnavolgbare maar heerlijke toevoegingen was subliem. Over het dessert van chocolaterie fudge zullen we het maar niet hebben..hebben...
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Fijne avond gehad hier en gegeten binnen de AH actie.
Initiële reservering stond om 20.00 maar omdat we al wat vroeger dan verwacht richting het restaurant wilde even gebeld, en werden we heerlijk vriendelijk eerder ontvangen.

Als aperitief kregen we een de bourgogne voorgesteld en die smaakte heerlijk.
Om deze trend door te zetten besloten we ook voor het wijnarrangement te kiezen. Later bleek dit een zeer verstandige keuze.

Vooraf hadden we de Thaise Steak Tartaar, welke ons goed smaakte, de Tom kha kai samen met de tartaar was een zeer mooie combinatie.
De wijn is me ontschoten, maar ging zeer goed samen.

Reden dat de wijn me ontschoten is komt omdat mijn tafelpartner bij haar hoofdgerecht Staartstuk een briljante rode wijn geschonken kreeg n.l. de Castillo de Molina, Carmenère Reserva.
Heerlijk fijne wijn welke we beiden samen nog een keer genomen hebben na het hoofdgerecht.

Zelf had ik de Scholfilet welke samen met de beurre blanc van saffraan en de gerookte pasta zeer geslaagd is.
Ik vind het een enorme prestatie om voor deze prijzen dermate hoge kwaliteit en originele gerechten te kunnen serveren. Niets mis met de verhouding prijs kwaliteit !

Na hadden we de kazen samen met de rode wijn en nog een glaasje heerlijke sherry (waarvan ook helaas de naam mij ontschoten is).

Bediening had in mijn ogen niet beter kunnen zijn,zeer vriendelijke en vlot, en tevens duidelijke uitleg van gerechten en wijnen (die netjes aan tafel werden ingeschonken).

Uiteindelijk maken bediening en keuken samen de avond, en wij hebben genoten !
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gezellig restaurant met een fantastische prijs-kwaliteit verhouding. Originele, mooi opgemaakte gerechten met verrassende smaakcombinaties.
2406 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Jeetje wat is dit een leuk restaurant geworden. De kaart verrast en het eten ook. Bijzondere dingen en gewoon top van kwaliteit. Zeker geen doorsnee eten maar je krijgt echt iets bijzonders op tafel en dat tegen een hele fijne prijs. Dus een echte aanrader.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten met de actie van Appie in dit prachtige pand. Mooi opgemaakte borden en zeer goed van smaak. Was erg gecharmeerd van het basilicumijs.
H_trompert .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk 3 gangen menu met AH kortingskaart. Gerechtjes zijn ware kunststukjes.
Porties voor grote eters misschien te klein. Voor ons prima.
Kortom een gezellig avondje uit!