Bistro Brasserie Bleu

31-203621340

Meer informatie over restaurant Bistro Brasserie Bleu

Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
In een van de allerleukste straatjes van de Jordaan zit Bleu. Als je dit restaurant binnenkomt, heb je het gevoel in een warm bad te stappen: het is prachtig ingericht met caramel-, koper- en groentinten. We kregen bovenin een tafel aan een hoekbank en konden heerlijk neerploffen in de kussens. Omdat we niet konden kiezen kozen we voor drie voorgerechten: gamba's uit de Jasper (soort bbq), kokkels en tartaar. De gamba's waren perfect gaar en vielen uit hun schellen, de kokkels lekker dik en gedrengd in een heerlijke kruidenolie, en de tartaar mocht je zelf bereiden - de botersaus, kappertjes, uien en blokjes augurk worden los bij het vlees geleverd. De sappige zwaardvis en kippendijen, onze hoofdgerechten, kwamen ook uit de Jasper. Dat gaf de vis en het gevolgelte een rokerige smaak en met die lekkere frieten erbij, was dat gewoon goed. Op basis van de recensies kozen we toe voor de chocolate crumble - zooooo lekker. Tip voor Bleu: je mag ook een dubbele portie chocoladetaart geven en het ijs weglaten ;)
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij hebben hier vorige week geluncht. In eerste instantie liepen wij er voorbij omdat wij de indruk hadden dat het vol zat. Een medewerkster sprak ons op straat aan of we de eigengemaakte soep wilde proeven. Hieruit bleek dat ze nog een beneden verdieping hebben die van de straat niet te zien is. Wij hebben er erg lekker gegeten en een vriendelijke bediening. Gerechten waren goed klaargemaakt met goede ingrediënten. Behalve dat de gerechten goed zijn heeft het ook een goede sfeer en ziet het er gezellig uit. Wij vinden het een aanrader en komen hier zeker terug.
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Met de restaurantweek actie hier gegeten maar de kwaliteit van het eten is ons behoorlijk tegengevallen. Uit de tournedos kwam een straaltje water bij het doorsnijden en er zat geen smaak aan. Geitenkaas voorgerecht smaakte ook totaal niet. Bediening is wel vriendelijk en attent. Wij zijn erg teleurgesteld in de kwaliteit van het eten!
Mgschoenmaker .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten bij Blue. Zeer vriendelijk en gemotiveerd personeel. Het eten was gewoon goed, maar niet heel speciaal.

Het restaurant heeft veel sfeer en is niet te groot. Enige minpunt was de felle lamp aan onze tafel die we ook uit hebben gezet. Hopelijk is deze snel vervangen. Al met al een leuke avond gehad met lekkere wijn en goed eten.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Leuke brasserie in gezellig buurt.
We werden zeer vriendelijk geholpen en begonnen met een voorgerecht van gamba's met sinaasappel en peper uit de josper...soort van BBQ. Het leek heel wat, maar waren 4 kleine gamba's met klein beetje kruidensalade, schijfjes citrus en een toastje
En de carpaccio, deze was erg lekker met truffelmayo en een dikke homp droog brood. Er zat helaas geen boter of olie bij.
We kozen voor een heerlijke pinot gris die zowel per fles als glas te bestellen was.
Hoofdgerecht was vis van de dag (kabeljauw) en een tournedos die erg goed gebakken was.
De keus bij het vlees was een prima homemade bearnaisesaus en helaas zat er geen begeleidende saus oid bij de vis. Was een beetje een smakeloos.
We krijgen er een lekkere salade bij en friet, en deze kon evt nog bij gevraagd worden...heel attent. Alleen zo vreselijk jammer dat een brasserie zelf geen mayonaise maakt..serieus minpunt wat een wereld van verschil maakt.
Dessert was erg goed, crème brûlée met kaneelijs en een megakaasplank..€ 12.50 is niet duur voor dit heerlijke kaasdessert.
Bediening zeer goed en vriendelijk.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor een business diner hier geweest. Goede adequate bediening, lekker eten, goed van smaak. Zeker t dessert van chocola is heerlijk!! Van binnen ziet t er ook erg goed uit, alleen zitten de hoge bankjes niet heel
Comfortabel
Gros .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Dit eten heeft mijn dag weer goed gemaakt! Oh wat hebben we een regen gehad! Ik had een tournedos met pepersaus heerlijke frieten erbij en oh de mayonaise ja fout voor het lichaam maar lekker!!
De desserts crème brulee geproefd en chocolade crumble kiezen kun je niet zolekker!
Top , mijn dag is is goed afgesloten na de vervelende regen en onweersbuien !
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Tussen de 15-20 horeca-gelegenheden in de Heren- en Prinsenstraat is dit sympathieke restaurantje sinds 5 weken nieuw gevestigd in een pand waar voorheen al diverse restaurants zaten. Omdat een aardige dame voor de deur kleine glaasjes tomaten-cocossoep aanbood, die heerlijk smaakte, besloten we hier naar binnen te gaan. We zagen dat meer gasten hierdoor werden gelokt om ook hier te gaan dineren. De niet te grote, vriendelijk geprijsde kaart toonde een leuke verscheidenheid aan Franse gerechten. Van de wijnen per glas gekozen voor een Rueda en een Cabernet Sauvignon uit Frankrijk. We namen als voorgerecht de uiensoep (€ 7,50) en de dagsoep, een courgette-mosterdsoep (€ 6,95), die beiden goed smaakten. Als hoofdgerecht een kleine tournedos van 160 gr. van Black Angus (€ 18.-) en tafelgenote had een hamburger van hetzelfde dier (€ 15,95), beiden voortreffelijk bereid. Bij de tournedos kwam een scherp Laguiole-mes waardoor het vlees mooi kon worden gesneden. Als nagerecht de door de bediening aanbevolen chocolade-crumble met gezouten caramel-ijs, verrukkelijk! Gezellig en stijlvol ingericht en vriendelijke goedlachse dames in de bediening.
Anna N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Samen met vrienden genoten van een avondje uit bij Bleu! Super vriendelijk ontvangen en alle gerechten waren heerlijk op smaak. Vooraf hadden we de Steak Tartare en de uiensoep en vervolgens de Tarbot en de Black Angus Tournedos. De chocolate crumble toe is to die for!! Lekkere wijnen per glas, al met al een top avond! Wij komen terug!
Boris V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Op de bonnefooi naar binnen gelopen met een Zweedse opdrachtgever die in Amsterdam was. Waar veel restaurants de plek volledig misslaan in Amsterdam qua enthousiasme en gastvriendelijk was Bistro Brasserie Blue een verademing! Heerlijk gegeten, maar vooral ook genoten van het warm ontvangst van host Nicki en haar team.

Oh en Zweedse opdrachtgever vond het zo goed en leuk dat hij Bistro Brasserie Blue een maand later exclusief reserveerde voor zijn 50 gasten :-)

Zo kan het dus ook in Amsterdam

Daphne S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Bistro Brasserie Bleu! Begonnen met een heerlijke soep van de dag, daarna de black angus hamburger, wat een feest op je bord! Afgesloten met de chocolate crumble, wat een droom toetje! En dat alles met een lekker wijntje er bij, omringt door gezellige meiden in de bediening in een super omgeving! Ik kom zeker terug!
Gea V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Bistro Brasserie Bleu. Een nieuwkomer in de Prinsenstraat. Voortreffelijke oesters en heerlijke escargots vooraf en als hoofdgerecht Dorade en Tarbot, beide perfect bereid. Het restaurant is zeer sfeervol en de bediening uitermate vriendelijk. Voor ons een reden om dit restaurant bij onze favorieten te zetten. Dus....tot de volgende keer!