Bistro Bos

Bos en Lommerweg 77 1055 DP Amsterdam Nederland Kaart
31-203342878

Over restaurant Bistro Bos

Mediterrane trots in Amsterdam West

In het puntje van Amsterdam West, aan de Bos en Lommerweg, vind je dit restaurant met heerlijke Turkse, Griekse en Italiaanse delicatessen. In de zomer kun je uren op het zonnige terras doorbrengen en je laten verwennen met mediterrane snacks. In de winter is er binnen ook voldoende ruimte om uitgebreid plaats te nemen voor een goede maaltijd!

Meer informatie over restaurant Bistro Bos

Met de Tramlijnen 12, 14 en Buslijn 21
  • : Betaald parkeren in de buurt, bij TETTERODE parkeer garage het goedkoopst.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Duits gesproken , Engels gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Giel S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wesly V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Eten was echt heel goed en heel smaakvol, puur natuur! Alleen maar verse ingrediënten. Bediening was goed, zeer behulpzaam en met oprechte interesse en met de vraag hoeveel tijd tussen de gerechten. Een aanrader voor een gezellig avondje uit
Nancefreelance .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
De laatste dag van november was ik bij Bistro Bos met mijn man Marcus.
Toen wij om half 6 aankwamen was het restaurant nog leeg, toen we rond acht uur weg gingen zat het vol.
De ontvangst was hartelijk en vrolijk. De locatie ziet er knus uit en ligt op een mooie hoek aan de Bos en Lommerweg. We zaten aan het raam.
De kaart met 3-gangen menu's was zeer uitgebreid.
Het eten.....
De voorgerechtjes: heerlijk
Het hoofdgerecht: heerlijk
(Alleen de kofte was anders dan ik gewend ben. Gefrituurd? Waardoor ik de kruidige gehaktsmaak wat miste.)
Het dessert: ik had zin in rijstpap met rozijnen maar dat stond niet op de kaart hihi. Profiterolles is schelden in de Turkse keuken in mijn ogen en de 2 andere wel Turkse opties (een met pompoen en een met griesmeel) bleek ik ook niet te lusten.... gelukkig zat er een bolletje ijs bij en dat was lekker. Mijn man at overigens de rest van mijn dessert op hoor! Hij lustte het wel!
De porties van alles waren perfect.

WIJ KOMEN HIER ZEKER TERUG! (Ook zonder AH Restaurantbon ;-))
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wat een leuke plek hebben we ontdekt. We kwamen met de AH-restaurantactie hier terecht en zijn blij dat we dit ontdekt hebben. We werden zeer welkom geheten, er werd goed ingespeeld op onze wensen. De gerechten waren heel smakelijk en meer dan genoeg. Vooral de koude voorgerechten waren zeer smakelijk, daar zou je een hele maaltijd aan kunnen hebben. Ook de (halal) mixed grill en de pizza waren goed bereid. Prima afgetopt met de Turkse toetjes. We waren hier op een doordeweekse avond en de zaak was redelijk gevuld. Echt voor herhaling vatbaar.
Gigi_Aluga .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Heerlijk mijn verjaardag gevierd! Heerlijk gegeten, fijne bediening! We hebben het naar ons zin gehad! Echt een aanrader, we gaan volgende week weer er naar!
Jeroen_ellie .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was super lekker, De koude tapas met brood was verrukkelijk. de gastvrouw was een vriendelijk vrouw die graag vertelde over het eten. We vonden het erg gezellig en hebben genoten.
Jann24 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Enthousiast personeel. Heerlijk gegeten met AH-bonnen. Duidelijke uitleg. We werden voorbereid op een iets langere wachttijd, maar dat viel reuze mee.
Met name de voorgerechten (mezzes) waren van een meer dan voortreffelijke kwaliteit.
Nanda S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
heerlijke mezze die zijn echt een aanrader!We hadden de vleesmix die was heel lekker alleen te veel kipkruiden op de kipspies waardoor erg zout....mag wat minder!Vriendelijke bediening en goede kwaliteit niks te klagen.Wel heel erg luidruchtige dames die keihard lachten of ze alleen op de wereld waren je kunt elkaar amper verstaan,dat is wel jammer maar niet de schuld van de bistro Bos!
Burty .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Aanrader en dat al minstens voor de 3e keer dit jaar en er komen er meerdere nog. Ook kennissen ingelicht, die hier ook binnenkort gaan eten. Top
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk boterverse gegrilde zeebaars gegeten. Zacht van smaak.
Bijzonder aardig en professioneel personeel.
Zeker gaan eten!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Bistro Bos is natuurlijk een vreemde naam voor een restaurant dat voornamelijk Turkse gerechten serveert. Even vreemd is de inrichting die rechtstreeks uit de jaren 50 lijkt te stammen. Opvallend is ook de vriendelijke, attente en geduldige bediening van de gastvrouw: buitengewoon. Het eten was goed. Ik had lekkere mezze met Turks brood vooraf en de pittige Adana köfte als hoofdgerecht. Het hoogtepunt was echter het nagerecht – künefe – een zoet nagerecht (hoe kan het ook anders in de Turkse keuken) maar met een hartige component bestaande uit kaas: een zeldzaam lekkere combinatie. Ook de Turkse rode wijn gemaakt van de shiraz- en boğaskeredruif is een aanrader.
Gwendy G.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Erg leuke ontvangst, door heel vriendelijke gastvrouw. Het restaurant is niet groot, maar wel gezellig. Het eten was heerlijk, vooral de voorgerechten vonden we heerlijk. Het personeel was erg aardig en behulpzaam. Originele inrichting en leuk op leuke plek gelegen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik heb hier zondag gegeten met mijn partner. De voorgerechten waren heerlijk van smaak, en de hoeveelheden waren enorm. Dat gold ook voor het hoofdgerecht: veel vlees, lekkere patat en een eenvoudige salade. Al met al zeker aanbevelenswaardig.
Gina D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zeer vriendelijk ontvangen, Het is een gemoedelijk familie bedrijf ,en ze deden er alles aan om het je naar het zin te maken...Wij gaan er zeker nog een keer naartoe om lekker te gaan eten ,want het eten was met zorg bereid !!
Joeri W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wederom heerlijk gegeten met een zeer vriendelijke gastvrijheid.
Een aanrader voor iedereen die van vlees, vis of vegetarisch houdt.
Mary K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
We waren vroeger dan was afgesproken, dat was geen probleem. Vriendelijke ontvangst en we kregen een tafeltje aan het raam, zoals verzocht. Veel keus uit verschillende menu's, met een variatie aan gerechten. Ik eet geen kaas, maar mocht de Sigara Boregi vervangen door een kipspiesje. Alles was goed verzorgd, we kregen extra gebakken aardappels en frites bij ons hoofdgerecht. Heerlijke nagerechten, eigenlijk te veel om alles op te eten. We komen zeker terug.
gijmterbraak .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Gezellige bistro,lekkere gerechten,verrassende toetjes.De bediening is oprecht , echte belangstelling.Een aanrader!! Rustige passende achtergrondmuziek????????
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Hier gisteren met de albert heijndeal erg lekker gegeten. Grote porties (voor ons net teveel) en heerlijk klaargemaakt. Het personeel is erg vriendelijk en heeft ons nog wat verteld over de achtergrond van het restaurant, toen we erom vroegen. Aanrader!
Ellyvos .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Misschien door de ligging in een woonwijk konden we nog kort tevoren reserveren voor de AH actie. Je kunt kiezen uit 3 menu's met voldoende keus. Als voorgerecht 3 mezes per persoon. Wij lieten de keus aan hen en kregen heerlijke gerechtjes voorgeschoteld. Ik koos daarna de mixed grill en kreeg wel 5 verschillende vleessoorten. Die waren uitstekend bereid, heerlijk mals. Bijzonder waren ook de nagerechten zoals halva ijs en pompoen met tahinsaus. Heel verrasend. We vonden de sfeer erg prettig. Het personeel is erg vriendelijk en gaf alle tijd om rustig te tafelen terwijl ze altijd voor je klaar stonden. Een aanrader.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Klein maar heel erg fijn. Dat is de conclusie die ik met mijn partner kan trekken na een bezoek aan dit kleine maar gezellige restaurant in Bos en Lommer. We waren hier vorige week zaterdag met een Social Deal. We werden prettig ontvangen en kregen een tafel toebedeeld aan het raam. Vanaf deze plek had ik uitzicht op zowel de Bos en Lommerweg als op de Willem de Zwijgerlaan. We zaten vlakbij de verwarming en dat was best aangenaam. Het interieur was donkerbruin, hetgeen altijd een sfeervolle en warme indruk geeft. Op de vensterbank naast ons lagen allerhande tijdschriften en op die achter ons, veel fruit. Op de tafels stonden knusse olielampjes en de verlichting werd verzorgd door hanglampen langs een wand en langs de ramen. Kortom, een gezellig ogend geheel.
Er kon een keuze worden gemaakt uit een vis- of vleesmenu. Daarbij mocht je twee koude (tapas) voorgerechten bestellen van de kaart en kregen we ieder een warme tapas, passend bij het vis- of vleesmenu. Mijn lief bestelde o.a. een gerecht met geroosterde aubergine en ik tzatziki (zo noem ik het maar even voor het gemak, de Turkse naam is uiteraard anders) en Muammara: een tapenade van licht pittige rode paprika met walnoten en granaatappel siroop. Hierbij kregen we uiteraard lekker warm Turks brood. Die tapenade beviel me heel erg goed. Een voor mij zeer aparte smaak. De tzatziki was vertrouwd maar natuurlijk niet minder lekker. De warme tapas van mijn gezellin (vismenu) was een gefrituurd rolletje van bladerdeeg gevuld met garnaal. Ook ik kreeg zo’n rolletje, maar dan gevuld met feta. Beide vielen goed in de smaak. Daarbij dronk mijn prinses een zoete witte wijn en een bruiswater. Ik hield het traditioneel bij bier.
Voor het hoofdgerecht liet mijn disgenote haar keuze vallen op Karides Guvec, een garnalenstoofpot uit de oven met tomaat, paprika, uien en knoflook, bedekt met kaas. Daarbij kregen we beiden een gevarieerde salade met o.a. verschillende slasoorten, rode ui, mais en tomaat. Verder kregen we prima krokant gebakken frites geserveerd, goed van smaak en mooi van uiterlijk. Mijn hoofdgerecht was gemarineerde lamsshashlik met rijst. De shashlik bestond uit drie spiesen met wonderbaarlijk goed gegrild vlees. Ongelooflijk mals, sappig en kruidig. Ook de rijst smaakte zeer bijzonder. Op de vraag van mijn tafelgenote waarom de rijst zo bijzonder smaakte, werd als antwoord gegeven dat dat o.a. door de roomboter komt. Ook de vermicelli draagt bij tot de smaakverhoging. De porties waren flink groot (zelf kon ik het vlees niet allemaal op) en daardoor lieten mijn geliefde en ik flink wat frites en salade staan. Wij zijn nu eenmaal bepaald geen grote eters.
Voor de keuze van het dessert waren we eensgezind: profiteroles gevuld met vanille-ijs, overgoten met chocoladesaus. Ook het nagerecht vonden we beiden zalig.
Hebben we dan geen enkel puntje van kritiek? Niet op het eten, wel op de buitendeur die vaak niet goed werd dichtgetrokken (de der klemde een beetje), waardoor er regelmatig een zeer koude luchtstroom door het vertrek stroomde.
De dames in de bediening waren buitengewoon voorkomend – een kwam zelfs wat bedeesd over. Absoluut top dus. Wel leken we bij het uitserveren van het dessert even vergeten te zijn, want er zat behoorlijk veel tijd tussen het hoofdgerecht en het nagerecht. Wat ons betreft, is dit restaurant een stevige aanrader.