Bistro Bos

Bos en Lommerweg 77 1055 DP Amsterdam Nederland Kaart
31-203342878

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Bistro Bos

Mediterrane trots in Amsterdam West

In het puntje van Amsterdam West, aan de Bos en Lommerweg, vind je dit restaurant met heerlijke Turkse, Griekse en Italiaanse delicatessen. In de zomer kun je uren op het zonnige terras doorbrengen en je laten verwennen met mediterrane snacks. In de winter is er binnen ook voldoende ruimte om uitgebreid plaats te nemen voor een goede maaltijd!

Meer informatie over restaurant Bistro Bos

Met de Tramlijnen 12, 14 en Buslijn 21
  • : Betaald parkeren in de buurt, bij TETTERODE parkeer garage het goedkoopst.

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Duits gesproken , Engels gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het interieur is gezellig en de twee vrouwen die bedienden deden ontzettend hun best om het ons naar de zin te maken. Dank jullie wel, dames, we voelden ons thuis bij jullie.
Mijn vriendin en ik hebben voor het vismenu gekozen. We kregen eerst diverse verrukkelijke voorgerechten:. Echt een feest. Als hoofdgerecht had ik een garnalenpotje met groenten uit de oven, zeer smaakvol. De salade erbij was zeer eenvoudig, zonder vinaigrette, en de frites waren matig. Ik hou meer van dikke frites, het liefst zelfgemaakt. Aardappelpuree was ook welkom geweest, maar frites uit een diepvriespak? Mwah.
Als toetje had ik een overheerlijke baclava met pistachenoten en ijs en slagroom....dus ook de koks verdienen complimenten.
We hebben Turkse witte wijn bij het eten gedronken. 'Prima', zei mijn vriendin na de eerste slok geproefd te hebben, en ik ben het met haar eens.
We zagen een serveerster met twee pizza's naarbuiten lopen en die zagen er zeer aanlokkelijk uit...veel beter dan die dikke wagenwielen in toeristische tenten in de binnenstad. Ga ik zeker nog eens eten, hier.
De muziek in dit restaurant is afwisselend Turks en Grieks, helemaal goed, en staat gelukkig niet te hard.
Wij hebben een topavond gehad. Jammer dat er op deze zaterdagavond zo weinig klanten waren, Bistro Bos, grappige naam, verdient een volle bak.
Annemiek H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Bij Bistro Bos (oer-Franse en -Hollandse naam voor restaurant gespecialiseerd in Egeïsche –Turks/Griekse – gerechten) werden we hartelijk ontvangen door de leuke en aardige vrouw des huizes, die er duidelijk op is gericht om het haar gasten naar de zin te maken.
Het eten is prima in dit redelijk eenvoudige buurtrestaurant in Bos en Lommer, en de prijs-kwaliteitverhouding voor de driegangenmenu's, waarbij je kunt kiezen uit vlees, vis of vegetarisch, is uitstekend.
Wij gingen voor de vis als hoofdgerecht. Als wijn kozen we voor een Turkse witte, die prima in orde was. De mezze (Mediterrane voorafjes) waren vers en uitstekend bereid. De tzatziki, garnalen in filodeeg, gegrilde groenten, gevulde druivenbladeren, tuinbonen: allemaal even heerlijk. Daarna kreeg ik een voortreffelijk gegrilde dorade voorgezet. Mijn tafelgenoot ging voor de stoofpot met groenten en garnalen. Dat gerecht vond ik persoonlijk iets te royaal met kaas bereid. Bijgerechten zijn simpel: salade en frietjes. Ook het dessert is eenvoudig: de profiterole met slagroom en (goede) chocoladesaus was niet heel bijzonder, de baklava daarentegen was verrukkelijk.
De persoonlijke en vrolijke bediening maakt Bistro Bos tot een aantrekkelijke buurttent. Zo'n leuk restaurant zou op een vrijdagavond (en op andere dagen) veel voller moeten zitten. Bistro Bos is een aanrader voor wie heerlijk Turks/Grieks wil eten in een Mediterrane, gastvrije sfeer.
Funda U.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
vandaag zij wij voor de tweede x geweest het is een super leuke rest.
lekker eten en personeel is top????
ze hebben alles gedaan om ons dochter van 1.5 te vermaken!!!
Funda U.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
vandaag zij wij voor de tweede x geweest het is een super leuke rest.
lekker eten en personeel is top????
ze hebben alles gedaan om ons dochter van 1.5 te vermaken!!!
haages .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst, uitleg over de gerechten, snelle service. Ik ben heel tevreden. Jammer dat de recentsie verplictht 120 tekens moet bevatten, dat is nu echt onzin en heeft niets met het restaurant te maken
Eddy K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Helaas kan ik bij prijs-kwaliteit verhouding geen lagere waarde opgeven. De prijzen zijn buitensporig hoog. Wij hebben gebruik gemaakt van een actie van Albert Heijn waarbij iedere 2e driegangen menu voor de helft van de prijs zou worden aangeboden. Ik moest uiteindelijk nog ruim € 100,00 aftikken. De normale rekening zou dus ruim € 200,00 bedragen. En dat voor simpele gerechten, rijst, salade, kipspies en een zeer eenvoudig desert. Schande.
danieltekelenburg .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Prima restaurant, Niet erg speciaal. Ik miste de echte egeische smaken. Simpel maar in combi met ah actie zeker waar voor je geld.
Laurens W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het eten en de service was fantastisch, voornamelijk vanwege de persoonlijke aandacht van de eigenaresse. Daarnaast is de kwaliteit van het eten ook erg goed, je proeft dat het met liefde is gemaakt :). Zou hier graag nog een terug willen komen.
23Anna .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten! Vooraf Turks brood met allemaal dipjes en filodeeg rolletjes met garnalen of fetakaas en als extraatje nog lekkere rijst in wijnbladeren. Bij het hoofdgerecht bood de ober aan de overheerlijke gegrilde zeebaars voor mijn vriend te fileren en van merendeel van de graten te ontdoen. Ikzelf heb erg genoten van de ovenschotel met garnalen, groente en kaas. Ze waren eerst het Turkse brood erbij vergeten te leveren(vast vanwege de hitte dit weekend), maar dat kwam gauw toen ik er om vroeg. Toetjes waren wel lekker, maar niet heel bijzonder. Baklava werd met chocoladesaus geleverd wat ik een beetje raar vond.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Top Tent, ik eet elke keer als ik naar Amsterdam moet! Nooit iets verkeerds op de tafel gekregen, extra aandacht van het personeel en vooral lekker, geen twijfel hieraan!
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Hier gegeten met de AH restaurantactie. We konden kiezen uit verschillende menu's die speciaal voor deze actie samengesteld waren. Ons menu kostte 35 euro. Opvallend was dat dit bedrag aanzienlijk hoger lag dan wanneer we de gerechten à la carte zouden hebben besteld. Hoewel het tweede menu 'gratis' was klopte dat dus eigenlijk niet, beetje flauw vonden we dat. De mezze's vooraf werden geselecteerd door de chef en waren erg lekker. Hoofdgerecht was ook goed. Het menu bood keuze uit verschillende Turkse desserts, maar helaas waren alleen soesjes met ijs en slagroom beschikbaar wat voor ons wel een teleurstelling was, hadden graag iets meer exotisch geproefd en de soesjes waren niet bijzonder. Bediening is vriendelijk.
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Prima mediterraan. Grote Meze tafel als voorgerecht voor zes man. Goede hoeveelheid. Niet te veel. Erg lekker. Als hoofd diverse vlees spiesen. Ook prima. Net zoals de huiswijn. Alles zeer redelijk geprijsd.
Cees D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijke en smakelijke gerechten gegeten.

Een betrokken en aardige familie die deze zaak runt..

Wij vonden wel 1 nadeel...Als de deur open ging voelde je de kou van buiten

We komen zeker weer terug.!!
bbeckmann B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Heerlijk gegeten, echte Turkse gerechten, opgediend zeer gastvrij personeel, vooral de eigenaren, komen langs of alles naar wens is, al met al heerlijke avond, waar je heerlijk eten krijgt voor een goede prijs. Lekker warm restaurant, sfeer, leuke achtergrondmuziek, heerlijk
Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
ik heb heerlijk gegeten met me vriend. het was super. We vonden vooral meze's echt top!! Alsnog de bediening was echt vriendelijk..
Nuran G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten vond ik heel lekker!!! Gastvrouw was echt vriendelijk..en ik voelde me thuis door het leuke atmosfeer..bedankt voor alles :)
Pelin B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Echt lekker eten! Ik kwam hier een paar keer en ik heb elke keer genoten. Vooral meze's vind ik echt lekker. Bedankt volr alles tot volgende keer
Pelin B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Echt lekker eten! Ik kwam hier een paar keer en ik heb elke keer genoten. Vooral meze's vind ik echt lekker. Bedankt voor alles tot volgende keer
Erma V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Lekker gegeten.
Maar het was erg druk waardoor de tijd tussen de gangen erg lang duurde.
Vriendelijke bediening.
Komen hier zeker nog eens terug
Mia B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
we hebben heerlijk gegeten, de bediening was super, ontzettend aardige mensen die met plezier vertellen over de gerechten die geserveerd worden