Bistro Bos

Bos en Lommerweg 77 1055 DP Amsterdam Nederland Kaart
31-203342878

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Bistro Bos

Mediterrane trots in Amsterdam West

In het puntje van Amsterdam West, aan de Bos en Lommerweg, vind je dit restaurant met heerlijke Turkse, Griekse en Italiaanse delicatessen. In de zomer kun je uren op het zonnige terras doorbrengen en je laten verwennen met mediterrane snacks. In de winter is er binnen ook voldoende ruimte om uitgebreid plaats te nemen voor een goede maaltijd!

Meer informatie over restaurant Bistro Bos

Met de Tramlijnen 12, 14 en Buslijn 21
  • : Betaald parkeren in de buurt, bij TETTERODE parkeer garage het goedkoopst.

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Duits gesproken , Engels gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
budah .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Het eten was perfect. Bij het opdienen van de ossenhaas brief de dame of we wilde kijken of de steak echt medium was en niet te rauw of te doorbakken. Chapeau. We werden goed geinformeerd over de voorgerechten. De bediening was zeer gastvrij en vriendelijk. Kortom. We gaan er zeker nog een keer eten.
Hatice T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
De tapas en de kruidenboter waren heerlijk. Er zat wel een vliegje op onze sigara boregi, maar hebben ze gelijk weer vernieuwd voor ons. Het was erg rustig, onlangs het zo rustig was duurde het wel lang tot we onze eten kregen. Mijn man vond de inegol kofte wel minder qua smaak en het was een erg klein portie voor zo een prijs. Voor derest vriendelijk personeel en leuk tentje.
eetpaar .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Lekker gegeten, vooral de muxed grill achtuge specialiteit was heerlijk!
Een lekker voorgerecht en lekker zoete baklava na. Een aanrader !
Sarah Z.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Onontdekte parel in Bos n Lommer. Egeische specialiteiten van zeer goede kwaliteit. Altijd erg vriendelijk ontvangen. Zijn vooral erg fan van de mixed grill en de het voorgerechten plateau. Topzaak!
Santi S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Het eten was oke-ish, de bediening had zeker bij het bestellen vriendelijker gekund (dat had meer uitgenodigd om nog eens terug te komen), Bistro Bos heeft een prettig terras, is van binnen gezellig en de eigenaren zijn dat ook.
Anneke P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Al eerder een recensie geschreven. We komen elke keer weer terug omdat het zo heerlijk eten en klantvriendelijk is.

Anneke
Annemarie L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Wij werden zeer vriendelijk ontvangen en toen ik mijn naam noemde wist de serveersterdat ik had geboekt met de AH restaurantactie. Na her serveren van het drankje, kwam zij al snel de mezes met brood brengen. Heerlijk.
Wij hadden een vis en een vleesgerecht besteld. Allebei prima. De porties wzren erg groot en we hebben ons bord niet leeg kunnen, omdat we een gaatje wilden overhouden voor het dessert. Zalig. Ook de rode huiswijn is goed.
Het personeel kwam een paar maal vragen of alles naar wens was. Heel attent. Een fijne ervaring
Detje69 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Fijne plek waar ik meerdere malen lekker heb gegeten. Verse gerechten. En vriendelijke bediening.
Het afzuigsysteem van de keuken kan beter. Veel geur/ rook waait ongewild naar het eetgedeelte.
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het interieur is gezellig en de twee vrouwen die bedienden deden ontzettend hun best om het ons naar de zin te maken. Dank jullie wel, dames, we voelden ons thuis bij jullie.
Mijn vriendin en ik hebben voor het vismenu gekozen. We kregen eerst diverse verrukkelijke voorgerechten:. Echt een feest. Als hoofdgerecht had ik een garnalenpotje met groenten uit de oven, zeer smaakvol. De salade erbij was zeer eenvoudig, zonder vinaigrette, en de frites waren matig. Ik hou meer van dikke frites, het liefst zelfgemaakt. Aardappelpuree was ook welkom geweest, maar frites uit een diepvriespak? Mwah.
Als toetje had ik een overheerlijke baclava met pistachenoten en ijs en slagroom....dus ook de koks verdienen complimenten.
We hebben Turkse witte wijn bij het eten gedronken. 'Prima', zei mijn vriendin na de eerste slok geproefd te hebben, en ik ben het met haar eens.
We zagen een serveerster met twee pizza's naarbuiten lopen en die zagen er zeer aanlokkelijk uit...veel beter dan die dikke wagenwielen in toeristische tenten in de binnenstad. Ga ik zeker nog eens eten, hier.
De muziek in dit restaurant is afwisselend Turks en Grieks, helemaal goed, en staat gelukkig niet te hard.
Wij hebben een topavond gehad. Jammer dat er op deze zaterdagavond zo weinig klanten waren, Bistro Bos, grappige naam, verdient een volle bak.
Annemiek H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Bij Bistro Bos (oer-Franse en -Hollandse naam voor restaurant gespecialiseerd in Egeïsche –Turks/Griekse – gerechten) werden we hartelijk ontvangen door de leuke en aardige vrouw des huizes, die er duidelijk op is gericht om het haar gasten naar de zin te maken.
Het eten is prima in dit redelijk eenvoudige buurtrestaurant in Bos en Lommer, en de prijs-kwaliteitverhouding voor de driegangenmenu's, waarbij je kunt kiezen uit vlees, vis of vegetarisch, is uitstekend.
Wij gingen voor de vis als hoofdgerecht. Als wijn kozen we voor een Turkse witte, die prima in orde was. De mezze (Mediterrane voorafjes) waren vers en uitstekend bereid. De tzatziki, garnalen in filodeeg, gegrilde groenten, gevulde druivenbladeren, tuinbonen: allemaal even heerlijk. Daarna kreeg ik een voortreffelijk gegrilde dorade voorgezet. Mijn tafelgenoot ging voor de stoofpot met groenten en garnalen. Dat gerecht vond ik persoonlijk iets te royaal met kaas bereid. Bijgerechten zijn simpel: salade en frietjes. Ook het dessert is eenvoudig: de profiterole met slagroom en (goede) chocoladesaus was niet heel bijzonder, de baklava daarentegen was verrukkelijk.
De persoonlijke en vrolijke bediening maakt Bistro Bos tot een aantrekkelijke buurttent. Zo'n leuk restaurant zou op een vrijdagavond (en op andere dagen) veel voller moeten zitten. Bistro Bos is een aanrader voor wie heerlijk Turks/Grieks wil eten in een Mediterrane, gastvrije sfeer.
Maartje H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Op 19 juni hebben wij bij Bistro Bos gegeten. We hebben gebruik gemaakt van de AH actie. Heerlijke voorafjes en voor het hoofdgerecht hadden wij de keuze uit het gehele menu. De biefstuk was goed en lekker mals.
De bediening is erg vriendelijk en zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt.
Wij komen zeker een keer terug!
familie Huging
Funda U.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
vandaag zij wij voor de tweede x geweest het is een super leuke rest.
lekker eten en personeel is top????
ze hebben alles gedaan om ons dochter van 1.5 te vermaken!!!
Funda U.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
vandaag zij wij voor de tweede x geweest het is een super leuke rest.
lekker eten en personeel is top????
ze hebben alles gedaan om ons dochter van 1.5 te vermaken!!!
haages .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst, uitleg over de gerechten, snelle service. Ik ben heel tevreden. Jammer dat de recentsie verplictht 120 tekens moet bevatten, dat is nu echt onzin en heeft niets met het restaurant te maken
Eddy K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Helaas kan ik bij prijs-kwaliteit verhouding geen lagere waarde opgeven. De prijzen zijn buitensporig hoog. Wij hebben gebruik gemaakt van een actie van Albert Heijn waarbij iedere 2e driegangen menu voor de helft van de prijs zou worden aangeboden. Ik moest uiteindelijk nog ruim € 100,00 aftikken. De normale rekening zou dus ruim € 200,00 bedragen. En dat voor simpele gerechten, rijst, salade, kipspies en een zeer eenvoudig desert. Schande.
danieltekelenburg .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Prima restaurant, Niet erg speciaal. Ik miste de echte egeische smaken. Simpel maar in combi met ah actie zeker waar voor je geld.
Laurens W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het eten en de service was fantastisch, voornamelijk vanwege de persoonlijke aandacht van de eigenaresse. Daarnaast is de kwaliteit van het eten ook erg goed, je proeft dat het met liefde is gemaakt :). Zou hier graag nog een terug willen komen.
23Anna .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten! Vooraf Turks brood met allemaal dipjes en filodeeg rolletjes met garnalen of fetakaas en als extraatje nog lekkere rijst in wijnbladeren. Bij het hoofdgerecht bood de ober aan de overheerlijke gegrilde zeebaars voor mijn vriend te fileren en van merendeel van de graten te ontdoen. Ikzelf heb erg genoten van de ovenschotel met garnalen, groente en kaas. Ze waren eerst het Turkse brood erbij vergeten te leveren(vast vanwege de hitte dit weekend), maar dat kwam gauw toen ik er om vroeg. Toetjes waren wel lekker, maar niet heel bijzonder. Baklava werd met chocoladesaus geleverd wat ik een beetje raar vond.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Top Tent, ik eet elke keer als ik naar Amsterdam moet! Nooit iets verkeerds op de tafel gekregen, extra aandacht van het personeel en vooral lekker, geen twijfel hieraan!
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Hier gegeten met de AH restaurantactie. We konden kiezen uit verschillende menu's die speciaal voor deze actie samengesteld waren. Ons menu kostte 35 euro. Opvallend was dat dit bedrag aanzienlijk hoger lag dan wanneer we de gerechten à la carte zouden hebben besteld. Hoewel het tweede menu 'gratis' was klopte dat dus eigenlijk niet, beetje flauw vonden we dat. De mezze's vooraf werden geselecteerd door de chef en waren erg lekker. Hoofdgerecht was ook goed. Het menu bood keuze uit verschillende Turkse desserts, maar helaas waren alleen soesjes met ijs en slagroom beschikbaar wat voor ons wel een teleurstelling was, hadden graag iets meer exotisch geproefd en de soesjes waren niet bijzonder. Bediening is vriendelijk.