Over restaurant Bistro Bord'o

Bekoorlijke hapjes in Leiden

Bekoorlijke gerechten bij Bistro Bord’o. Een Frans-internationale keuken komt tot leven in het boeiende hart van Leiden. De keukenbrigade maakt bijzonder opgemaakte hapjes. Elk hapje een lust voor het oog.

Meer informatie over restaurant Bistro Bord'o

Decor8,4/10
Erg rustig
Marijkeornee . Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Op donderdagavond gegeten. Hoffelijk en vriendelijk personeel en hartelijk ontvangen. Beiden het 4 gangen verrassingsmenu besteld. Een smaaksensatie, stijlvol opgediend. Zo wordt de avond vanzelf feestelijk. En hoewel de kaasplank inderdaad uitgebreid is: het dessert was ook niet te versmaden. Aan te bevelen!
LeidseGlibbert . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Met zijn vieren op een donderdagavond hier gegeten. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen, kregen daarna wat brood, water en de wijnkaart. We kozen voor een flesje huiswijn als aperitief. Daarna 4 gangen gekozen met wijnarrangement en daar kregen we zeker geen spijt van!! De verschillende gerechtjes volgde elkaar snel op en waren allemaal geweldig van smaak, waarvan het voorgerecht vis met kerrie en watermeloen het beste uit de test kwam. De wijnen waren zo niet nog lekkerder en vooral de uitleg van de ober was heel gaaf en interessant. Ondanks dat wij niet zo vaak in dit soort restaurants komen gaan we hier zeker terugkomen!!!
Bollenstreek . Gastronoom (11 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Dit restaurant staat met een 9,1 genoemd in de iens recensies derhalve waren wij zeer verwachtingsvol of dit ook zou kloppen: beiden hebben we gekozen voor een vier gangen verrassingsmenu en ik moet zeggen van de amuse tot aan dessert het klopte alle smaken waren volledig met elkaar in balans. Dit was een van de avonden waarbij je blij werd van hetgeen er opgediend wordt een echte aanrader.
Talus . Gastronoom (11 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Voor de tweede keer binnen een half jaar bij bordo gegeten. Opnieuw was de eigenaar er niet.
Toeval of niet :) weer geweldig gegeten, wat voel je je toch verwend in dit bedrijf. Van zeven tot dik na twaalf uur, genoten van: twee zalige amuses, gazpacho, vis, Black angus, als dessert allerlei bereidingen van aardbeien en een kaasplankje.
Vergeet het niet te nemen als je gaat, een feest.
Is er dan helemaal niets te zeuren, tuurlijk wel. Als rechtgeaarde Nederlander heb ook ik altijd wel wat te zeuren.
Groep van 10 maakte redelijk wat herrie, de gazpacho, wel heel veel verschillende smaken, espresso goed van smaak maar al wat koud. Kopje was denk ik niet goed voorverwarmd.
Wij komen terug, ik was van ons gezelschap van vier de enige die hier al eens was geweest, de andere drie waren ook zo enthousiast dat zij er direct een jaarlijkse traditie van wilden maken. Of de eigenaar er dan weer niet is ? Ben benieuwd, dit team, hoe jong ook, is groots.
Johan T. Gastronoom (17 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heb hier al eens een keer fantastische gegeten. En nu dus weer maar nu buiten op het terras. Ik had het 4 gangen verrassings menu met bijpassende wijnen en de kaasjes als finish. Het was weer top.
Emveebee _. Gastronoom (105 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Het restaurant heeft, vergeleken met het vorige bezoek, binnen een mooie opfrisbeurt gekregen. We eten op het terras dat fraai gelegen is.
Goed bereidde gerechten waarbij de sukade toch wat tegenviel. Het was nog ene behoorlijk taai stuk en dat zou eigenlijk niet mogen.
Fcozijn . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Afgelopen week weer eens gegeten bij ons favoriete restaurant van Leiden. Het eten en de keuze van de wijnen zijn hier altijd fantastisch geweest, maar wij vonden echt dat er een sprong in de kwaliteit is gemaakt sinds de afgelopen keer dat wij hier hadden gegeten. Wij laten ons altijd graag verrassen door de chef met het 4-gangen menu met een bijpassend wijn arrangement, en een verrassing was het zeker! Wat een fantastische smaakcombinaties en balans in de gerechten en wijnen. We komen snel weer terug.
Agnes O. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk buiten gegeten aan de gracht op schitterende warme avond. Bediening in mooi tempo. Eten heerlijk, steeg boven het niveau van gemiddeld restaurant uit. Advies over de wijn mocht met wat meer kennis gebeuren, gelukkig wisten we wel wat we lekker vinden. We komen zeker terug.
Booby T. Gastronoom (16 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Hier erg goed gegeten en ook de bediening was prima; hoewel we aan het einde van de avond wel veel moeite moesten doen om de rekening te krijgen. Verder slooft men zich uit om je het naar de zin te maken; dat kost wel wat, maar dan krijg je ook wat. Echt heel goed gegeten, smaakvol en vers. Jammer dat het kleine terras buiten door het voortrazende verkeer niet uitnodigt om buiten te eten. Aanrader!
Marijke H. Fijnproever (6 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Tweede Paasdag en op 6 april, dus kort na elkaar, bij Bistro Bord'o gegeten.
Beide keren was het verrassingsmenu een echte verrassing.
Om te zien en te proeven.
Zoals altijd een feestje.
Het wijn arrangement was spannend en heerlijk.
De bediening vlot en gezellig en goed geïnformeerd. Kortom , mooie avonden gehad in dit leuke kleine restaurant.
Tienke K. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
2e paasdag heerlijk gegeten! Paasmenu was super en de service top! Omdat ik glutenvrij eet was mijn menu helemaal aangepast wat altijd geweldig is omdat je weet dat je "veilig" kan eten zonder nare toestanden achter af.
Bert M. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Weekendje in Leiden, vooraf via Iens.nl goed restaurant gezocht en bij dit restaurant gereserveerd. Beslist geen spijt van. Heerlijk gegeten met uitstekende wijnen bij elke gang. De keuze aan de vriendelijke en deskundige gastvrouw overgelaten. Aanrader!
Rvanson . Fijnproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We eten al sinds de opening regelmatig bij Bord'o en het wordt steeds beter. Eten was altijd al top, maar is inmiddels echt geweldig. Service precies goed, je merkt dat het team al lang samenwerkt. De de prijs zeer behoorlijk.
Mjmpassenier . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Afgelopen zaterdag dinner for 2, oester proeverij, coquilles, zwezerik en kaasplankje. Ben niet vaak onder de indruk maar echt elk gerecht was top! Bediening vriendelijk en service gericht zodat bijvoorbeeld het tussen gerecht zwezerik werd aangepast aan hoofdgerecht portie. Echt een aanrader! Had ik dit maar eerder geweten.
Coniglia . Gastronoom (20 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het is goed toeven daar aan de waterkant bij Bistro Bord´o in Leiden. Voor ons een eerste kennismaking naar genoegen.

Een rustige tafel bij het raam of een tafel bij de keuken, daaruit konden we kiezen. We kozen de tafel bij het raam waar je bij daglicht nog een aardig uitzicht hebt op de Apothekersdijk. Niet het meest pittoreske uitzicht maar het is er wel levendig.

De amuse van het huis amuseerde zeer, vol smaakvariatie tomaatpoeder tegenover muntijs, krokant van kletskop, enfin veelbelovend voor de komende 4gangenmenu´s. Aangegeven dat het ijs minder zoet zou kunnen zodat de andere smaken mooier overeind zouden blijven. De ober beloofde de feedback door te geven.

Over het algemeen was het menu divers samengesteld. Leuk echt avontuurlijk. Kalfstartaar met een nabashigarnaal in combinatie met de witte Graves van het wijnarrangement tilden elkaar op tot prettige smaaksensaties.

Dat gold niet voor de schol met paddestoelen en de Limoux die daarbij werd geschonken. Als gerecht helemaal mooi maar te exclusief van smaak tegenover de wijn die wat boers van smaak bleek, terwijl hij door de ober werd vergeleken met een wijn gevinificeerd als een mooie Bourgogne.

De wilde eend als hoofd was mooi bereid maar de portie was minimaal. Vooral nog geen eetlepel snijbonen en twee flinterdunne schijfjes rode kool is een beetje jammer. Zeker daar waar de groente zo belangrijk wordt gevonden in ons huidige voedingspatroon. Ook nu liet de combinatie met de wijn te wensen over. Het lijkt erop dat er voor iets mindere wijnen is gekozen om de prijs van het wijnarrangement schappelijk te houden en dat is niet altijd de beste keuze. Zulke prachtige gerechten verdienen ook heerlijke wijnen.

Het nagerecht van peer met een mooi glas Monbazillac was een mooie afsluiting. Een tafelgenoot sloot af met kaas waarbij een glas Madeira werd geschonken. Op zich een prima glas maar niet goed combinerend met de betreffende kazen.

Dus als we een tip mogen geven: zoek verder naar de mogelijkheid om de wijn-spijscombinaties spannend te maken want de prachtig gekookte gerechten verdienen een meer uitdagende wisselwerking met de geserveerde wijn!

De bediening bij Bord'o is populair getint verder wel prima in orde. Wel correct maar verder geen tijd voor een praatje aan tafel. De chef is ook niet langsgeweest, maar dat deed hij bij geen enkele andere tafel. Wel jammer, ik had hem graag mijn complimenten gegeven. Bij deze dus!
Talus . Gastronoom (11 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Gisteren het jaarlijkse etentje met werk gehad. Één van de collega's had goede berichten gehoord over dit kleine restaurant op een geweldige plek in het historische Leiden.
Geweldig is het enige woord wat onze ervaring kan beschrijven.
We hadden een vijf gangen verrassings diner. A la carte met acht mensen bleek niet mogelijk, er wordt op een vriendelijke manier verteld dat de gewenste kwaliteit dan niet gewaarborgd kan worden.
Dus ...... Verrassen maar. Twee van de collega's zijn geen wijn liefhebbers en namen een niet alcoholisch arrangement.
Ze en wij ook, mochten af en toe proeven, vonden het heerlijk en ook echt bijpassend.
Helaas kan ik niet meer aangeven wat we precies allemaal gegeten hebben.
De bijpassende wijnen waren goed, aparte vermelding voor de eerste château tour de Calens, geweldig met het voorgerecht.
Een belevenis apart was de laatste gang, één van de koks kwam met een kaasplank aanzetten waar meer dan 20 soorten op stonden.
Koffie na en toen weer op de fiets naar huis aan het einde van een heerlijke en gezellige avond. Wij komen terug.
Monique B. Fijnproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Menu en wijnarrangement genomen. Een 1 woord fantastisch! Mooi opgemaakte borden, smaakvolle gerechten en complentaire wijnen. Goede uitleg, fijne bediening, mag soms iets meer in gesprek gaan.
Echt een topper!
Suikerbuikje . Gastronoom (48 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Ik was hier laatst met twee vienden, lekker gegeten.
Wij namen allemaal het 3 gangen menu, voor hoofd en tussen. Voor mij was het hoofdgerecht iets minder omdat het vlees nogal rood was, voor en tussen waren heerlijk.
Zeer vriendelijke bediening.
Lekkor E. Gastronoom (37 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Wederom gegeten in veruit het beste restaurant van Leiden. Wat een ervaring blijft het om hier te eten, het voelt echt als thuis komen! Aangezien ik hier al een aantal keer heb gegeten en elke keer geweldig was een kleine lofzang voor het totale oeuvre.

Waar veel restaurants van dit niveau vast blijven houden aan culinaire regels en etiquette, kiezen ze bij Bord'o echt voor een eigen weg.Van de mooie houten tafels (zonder tafel linnen!) tot de 'servetten' die als lamp fungeren, over alles is nagedacht en het draagt allemaal bij aan de ongedwongen sfeer in het restaurant. Maar ook buiten is het in de zomer goed toeven op het terras.

Echter staat dit alles nog altijd in dienst van het eten wat nog altijd centraal staat bij Bord'o. Wat de koks in die kleine keuken allemaal voor creaties op het bord leggen is echt een vak apart. De smaken zijn altijd raak en de opmaak is vaak geniaal mooi. Maar naast al die kleine kunstwerkjes zijn er ook genoeg no-nonsense bistro-achtige gerechten op de kaart te vinden. Juist de combinatie van die pareltjes uit de Franse keuken en de 'gastronomische' hoogstandjes zorgen voor een perfect uitgebalanceerde kaart.

En ook de wijnkaart is mooi samengesteld en voor iedere portemonnee staat er wat moois op; van een Chateau Montrose 1995 voor 185,- euro tot de Jade Sauvignon Blanc voor 18,50 euro. Maar de bediening helpt je graag aan een bijpassend wijntje per gerecht die ook zorgvuldig lijken samengesteld.

De bediening is sowieso vriendelijk en informeel maar toch van hoog niveau, ze weten de gasten precies goed aan te voelen en passen de hoeveelheid aandacht hier automatisch op aan. Juist dit 'automatisme' mis ik bij veel restaurants uit het hogere segment. Het vasthouden aan etiquette en regels zorgt vaak voor een te stijve bedoeling. Mijn tip aan die restaurants is dan ook; kom een keer eten bij Bistro Bord'o. Misschien leer je er nog wat van maar misschien heb je wel gewoon een heerlijke avond!
Cleo E. Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Met 2 vrienden hier gegeten. Locatie leuk aan een Leids grachtje, terras voor het pand (helaas te koud om daar te dineren) en interieur gezellig met lekkere stoelen. Eten was super, we zijn voor het viergangen "Menu Bord'o" gegaan, absoluut geen spijt van! Heerlijk gegeten, verrassende combinaties, zeer smakelijk. Mijn tafelgenoten hadden een passend wijnarrangement erbij; volgens hen was dat ook zeer goed met goede wijnen die uitstekend pasten bij de verschillende gangen. Dan de bediening.... ronduit slecht en absoluut niet beleefd! Bij binnenkomst pas na een minuut of 10 vragen of je wat wilt drinken; ik was wat later aangekomen maar men had mij echt gezien. Tot 3 keer toe met het bord tegen je aan stoten, 2x met leeg bord bij het afhalen maar zelfs ook met een nieuwe gang met het bord tegen de armen op tafel aanstoten! Geen "sorry" of excuses. Borden werden sowieso op tafel gekwakt. We hebben diverse keren moeten vragen of we nog wat konden drinken. De dame in de bediening kwam met rollende ogen bij een andere tafel vandaan, geen idee wat er daar gezegd was maar madame was er zeer duidelijk niet van gecharmeerd. Ook werden ijsblokjes met de hand uit de ijsemmer gepakt in plaats van met de ijstang die op de emmer lag. Dat kan in een bruine kroeg, niet hier. Toen bleek dat we de rekening van 184 euro afgerond hadden naar 190 euro (sorry keuken, lag ab-so-luut niet aan jullie!) werd er ook niet meer "bedankt" of "Goedenavond" gewenst. Ons advies: Gastvrije, vriendelijke bediening, dan is het een toptent!