Bistro Bonne Femme

Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Lourens W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gezellig restaurant waar we lekker gegeten hebben. Prijs van de dranken aan de hoge kant. Vriendelijk personeel soms een beetje TE amicaal.We komen zeker nog een keer terug.
Corianne V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk gegeten bij Bonne Femme! Goede service en heerlijke rose! De Pinot Noir uit 2015 was nog wat te jong om te drinken naar onze smaak. Maar smaken verschillen ;-) Zeker Voor herhaling vatbaar!
Wietske E.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten, een perfect bistro menu. Fijne sfeer en bediening is zeer adrem en attent.
Nadi D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Heerlijk gegeten in deze gezellige bistro. De bediening is erg gastvrij. Wat ik leuk vind is dat de keuken open is, zo kan je zien dat je eten vers bereid wordt. Echt een aanrader!!
Leonie L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten, met een vriendelijke en gastvrije bediening. Een fijn restaurant, met een prachtige uitstraling! Zeker een aanrader!
Dini H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
(H)eerlijk eten! Lekkere wijnen, gevarieerde kaart met veel keus, ook buiten de kaart om gerechten verkrijgbaar, prima sfeer. Zeker de moeite waard, aanrader!
Arnold J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Alles hier is heerlijk. de wijnen de heerlijke bistro gerechten de bediening. alle ingrediënten voor een avond vol vermaak en vertier!
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wat een heerlijke avond hebben we hier gehad. De aankleding met oog voor detail zorgde ervoor dat het leek alsof we in een echte bistro zaten ergens in Frankrijk.
De bediening is vriendelijk en service gericht.
Ons voorgerecht was een samenstelling van kleine porties van de voorgerechten. Met een heerlijk glas witte wijn was dit super. Lekkere, warme en romige mostersoep, frisse en smaakvolle carpaccio en vers stokbrood met een lekkere dipsaus.
Als hoofdgerecht had ik een entrecote. Lekker sappig en een fijne kruiden/knoflookboter erbij. De zelfgemaakte frieten waren heerlijk krokant wn goed gekruid. Tafelgenoot had de kalfslever. Na een hap geproefd te hebben kom ik het met hem eens zijn: een stuk smeuïge en smaakvolle lever. Ook hierbij een lekkere rode wijn bij geserveerd.
Voor het dessert hadden we eigenlijk echt geen ruimte meer. Manlief had toch graag twee bolletjes ijs gehad en dit was gewoon mogelijk.
Dit was onze eerste kennismaking met deze bistro, maar zeker niet de laatste keer.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Meegenomen door een kennis naar deze bistro in Zwolle, vroeger zijn stambistro in de stad en nu al een tijd niet meer gegeten. Er heerst bij binnenkomst een gemoedelijke sfeer, de gastvrouw is vriendelijk en geeft een welkom gevoel. De inrichting is wat donker en gedateerd, de sfeer van de bistro's in de jaren negentig, komt wat rommelig over. De kaart is traditioneel bistro, veel vlees en wat vis in bekende gerechten. Vooraf eten we een vleesplankje met daarop zacht buikspek die smelt op de tong, maar ook twee vleeswaren die wat droog zijn en minder indruk maken. Het hoofdgerecht is lam in bier-karamel jus. Het vlees is goed gaar, wel wat vlak van smaak en het mist de typische smaak dat lamsvlees juist zo aantrekkelijk maakt. De jus is wat zoutig, het bier en de Karamel komen niet duidelijk in de smaak naar voren, juist die combinatie had me wel aantrekkelijk geleken.

We concluderen na deze avond dat je nog steeds aardig kan een bij Bonne Femme, maar dat het, vanavond althans voor ons er niet bovenuit sprong. De basis is goed, de details mogen wat mij betreft her en der wat aangescherpt worden.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We waren met een groep van 11 personen en werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw die ons de hele avond voorzag van alles wat wij wensten. Het eten was goed, verder niet hoogstaand. De voorgerechten waren prima en een van de voorgerechten (het vleesplankje (plankje van de IKEA) ) was ook prima. De hoofdgerechten zijn behoorlijk karig opgemaakt. Niemand van de groep verwacht een vol bord, maar als het bord een beetje leuk opgemaakt wordt, geeft dat net even het gevoel dat er echt aandacht aan besteed is. De salades waren heel basic en er zat goed gezouten friet bij. De dessert waren heerlijk, maar meer ook niet.

Een van de gasten van onze groep had gebakken paling besteld, maar dit was niet naar wens bereid. Zonder problemen ontving de persoon in kwestie een nieuw gerecht, een saté. Dit is natuurlijk een hele fijne service.
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Een kleine bistro, mooie tegelwand achterin, een hartelijke luidruchtige ontvangst en een keuze uit de tafeltjes voor 2. Ik zit voor de counter met een stoel van een andere tafelopstelling vlak achter mij. Nogal dicht op elkaar. Gelukkig kwam er niemand zitten. De 1e gang: uiensoep, goed op smaak, traditioneel bereid met grote stukken spek uit de buurt en een laurierblad (prima bij het koken, mag er wel uit voordat het op tafel komt). Het hoofdgerecht: tournedos met spaarzame lauwe wijnsaus en een gegrilde gemsla. Erbij rijkelijk gevulde salade. Jammer dat die niet helemaal vers was, sommige slablaadjes waren al snotterig. En op verzoek zoutloze friet met mayonaise. Niks bijzonders. Een beetje extra saus die nu wel goed warm was, maakte mijn tournedos perfect. De Carmenere mijn favoriet, was lekker, maar te koud en kraanwater geen probleem.
Het geheel afgesloten met een sterke espresso. Het was gezellig.
Marija B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteren spontaan uit eten in Zwolle. Na 7 restaurants gebeld te hebben om te horen "Nee we zitten vol!" verwezen naar Bonne Femme. Hier hebben de gastvrouwen met liefde plaats voor ons gemaakt. Dank dames!

Het is een fijne Bistro. Ondanks de drukte was er ook plek voor binnenkomers als men wilde wachten aan de bar.

Voor ons een plek terug te komen. Geen pretentieuze gerechten. Goede kwaliteit voor een normale prijs. De spareribs zijn met mes en vork te eten. Het broodje met olijfolie vooraf wordt leuk geserveerd. Voor het toetje kom ik zeker nog een keer terug. Lekker biertje van de tap en prima koffie. Ik zeg een dikke 8 waard gemiddeld. Tot snel!
Mariette D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Genoten van een heerlijk Valentijns verrassingsmenu dat bestond uit een proeverij van voor- hoofd- en nagerechten. Verzorgde opmaak van de borden. Mals vlees, mooi vol van smaak. Heerlijke frieten. Bediening gastvrij en gemoedelijk, top! Mooie entourage, verlichting prima. Eerlijk eten voor een goede prijs. Heerlijke bijpassende wijnen.
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Met een groep van tien hebben we gegeten rond een vierkante tafel, op de bovenverdieping van dit restaurant. Dat was een prima manier om af en toe met de mensen om je heen en af en toe met de hele groep een gesprek te houden, veel prettiger dan een lange tafel. Wij hadden verschillende gerechten van de kaart, die doen denken aan Hollandse en Franse pot uit oma's tijd: bloedworst, paling en griesmeel. Absolute topper is Dini, la bonne femme van dit restaurant. Onnavolgbaar in haar anekdotes, gastvrij met haar leesbril en net iets te laat met de brandende sterretjes (het dessert was al op) voor de jarige. Desalniettemin werd ze met applaus verwelkomd en hebben we er hartelijk om kunnen lachen. Zo'n avond vergeten we niet snel!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Dit restaurant probeert een ouderwetse bistro te zijn en slaagt daar goed in. Dat heeft zijn voordelen, maar ook nadelen. Verwacht geen hoogstandjes van de keuken. Ik kom hier (altijd) voor de (rauwe) steak tartaar, en die is prima.
Drankjes mogen wel wat goedkoper, zowel bier als wijn. 4 euro voor een glas huiswijn, die dat inkoop per fles kost vind ik veel. Fijn om hier buiten te eten, binnen vind ik het zelf te donker, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat juist de charme van dit restaurant vinden,
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
gezellig restaurant. Eten was lekker, alleen geen uitgebreide menukaart. De salade (bijgerecht) is erg saai/eenvoudig, daar moet echt iets aan gebeuren.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
heerlijk gegeten, werden in tegenstelling tot de rest van de restaurants in Zwolle niet weggestuurd maar mochten even aan de bar wachten op een tafeltje voor 2. de tournedos was perfect, allebeo zoals gevraagd, de friet zelfgemaakt en lekker gekruid, salade ook prima, de meegebakken halve knoflook en de warme kleine tomaatje maakten het af, de cappuccino kan beter( veel beter ) en ik hou persoonlijk niet van Pepsi max als alternatief voor een cola light.

we gaan hier zeker als we in de buurt zijn terugkomen.

bediening top, prijzen normaal
8023CZ57 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
De gebakken paling was weer uitstekend. Dat gold ook voor de gebakken kalfslever van mijn partner. We komen zeker terug.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Voorafgaand aan ons theaterbezoek heerlijk gegeten bij Bonne Femme.
Vooral de varkenswang in bokbier was heerlijk. Daarbij lekkere knapperige frietjes
en een aangename rode huiswijn. Dit alles niet heel goedkoop voor een eenvoudige bistro.
Maar prima services ,dus een restaurant om vaker te bezoeken.