Bistro Bonjour

Keizersgracht 770 1017 EB Amsterdam Nederland Kaart
31-206266040

Over het restaurant Bistro Bonjour

Restaurant Bonjour is sinds 1972 gevestigd aan de Keizersgracht 770 in Amsterdam. Het gezellige restaurant heeft een sfeervolle ambiance en een uitgebreide menukaart die wisselt per seizoen. Hierdoor word je telkens weer verrast met nieuwe gerechten.

’s Avonds romantisch dineren bij kaarslicht, terwijl je uitkijkt over de typisch Amsterdamse gracht, is een bijzondere ervaring.

Door de centrale ligging (nabij Carré en de Stopera) een ideale gelegenheid voor een avondje uit in de gezellige Utrechtsestraat. En in de zomer kun je bij Bistro Bonjour heerlijk plaats nemen op het terras met uitzicht op de Keizersgracht.

Meer informatie over restaurant Bistro Bonjour

• Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Lekker eten
Myrthe V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Hier op een dinsdag avond gegeten met social deal. Het restaurant speciaal uitgekozen voor het terras (het zou namelijk die dag 27 graden worden) . Dit ook bij de reservering aangegeven en hierop gewoon een bevestiging ontvangen. Bij aankomst kregen we echter van een vriendelijke maar zenuwachtige ober te horen dat gasten via social deal niet op het terras mogen eten. Toen hij onze verbouwereerde gezichten zag, kregen wij als uitleg dat zijn baas dat gewoon liever niet heeft. Uiteindelijk mochten we toch op het terras eten, onder voorbehoud dat we naar binnen zouden verhuizen als ze de tafel nodig hebben voor een normaal betalende gast (binnen was het helemaal leeg door de warmte en op het terras waren er maar 2 van de 10 tafeltjes bezet). Wij waren blij dat wij buiten mochten eten maar de sfeer was hierdoor goed verpest. Het eten was verder prima maar niet spectaculair. Uiteindelijk waren we alsnog in totaal (incl. social deal prijs) 95 euro met z’n tweeën kwijt. Je zou verwachten dat je voor zo’n prijs gewoon zonder gedoe op een terras zou mogen eten..
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Wij hebben hier al vaker gegeten, deze keer met social deal. Het eten was erg lekker, vooraf de zalm, carpaccio, en tussen de bruchette (mogen iets minder vet) erg lekker. Ook de kalfsoester was goed klaar gemaakt. Wat deze keer opviel was de bediening. De vorige keren waren wij erg gecharmeerd van de eigenaar (denk ik) vriendelijk en klant gericht. Alles kon gevraagd worden. Deze avond liepen er twee mensen, een denk ik vanuit de keuken , die enkel serveren, er kon geen woord extra van af, niet even een uitleg wat er geserveerd werd. Een houding alsof het heel druk was, terwijl zo vol zat de zaak niet. Wij wilde een kleine aanpassing in het menu en daarvoor bij betalen, dit hadden wij al eerder gedaan. En omdat wij er vaker gegeten hebben vond onze zoon de ossenhaas zo lekker. Dit was niet mogelijk want het viel niet in het menu....Erg jammer de houding van het personeel is wat ons betreft net zo belangrijk als het goed bereiden van het eten.
Het tempo van de eerste drie gangen is wel heel erg snel.
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Super sfeervol en relaxed. Geniale bediening. Heerlijk gegeten.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Prima gegeten voorafgaand aan een bezoek aan Carré.
Goede witte wijn en een mandje met warm brood met lekkere en smeerbare kruidenboter. Daarna beide de gemarineerde zalm als voorafje. Prima op smaak. Het hoofdgerecht Tournedos Henry IV met een prima roquefort saus en voor mijn partner de Magret de canard met een sinaasappel portsaus. De garnituur bestond uit lekkere frietjes, salade van ruccola en wortel en een schaaltje broccoli die perfect gegaard was. Niet tot moes gekookt zoals je het nog wel eens krijgt voorgeschoteld.
Alles prima verzorgd. Daarna nog twee espresso. Inclusief 5 glazen witte wijn waren we €84 kwijt. Dus waar voor je geld. Als je dit aangeeft houdt de kok rekening met het feit dat je op tijd klaar wilt zijn voor een bezoek aan het theater.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ik heb hier gegeten tijdens de restaurant week. Service was goed, de inrichting is sfeervol en het eten was goed. Ik had vooraf de slakken, als hoofdgerecht biefstuk met gorgonzola saus en als nagerecht de profiteroles.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Deniz,
Het was weer fantastisch. We waren uit en toch een beetje thuis. Zeker tot ziens.
Han & Margreet
Marita H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Alleen de kip was te zout maar het voorgerecht en bijgerechten en toetje waren erg lekker!
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Op weg naar Carré even op Internet gekeken waar we in de buurt een hapje zouden kunnen eten. Redelijk ‘in the blind’ gereserveerd bij ‘Bonjour’. Moet geweldig zijn om in de zomer op de stoep, aan de gracht een hapje te eten. Nu was het winter en machtig koud. Zo’n temperatuur waarbij elke zaak waar de kachel brandt goed is. Met onze stap in het smalle souterrain, waren we terug in de negentiger jaren. Donkere inrichting, schemerig licht, krappe ruimten.
De ontvangst was even hartelijk als rommelig, het restaurant (om half zes) nog leeg. Uiteindelijk zouden in de tijd die wij er waren, vijf tafeltjes bezet raken. We kregen, nog voor we goed en wel zaten, een wat smoezelig A-viertje voorgelegd met het menu. De bestelde drankjes kwamen snel als ook een vervangende, veel uitgebreidere spijskaart. Dit keer wel met prijzen. We maakten onze keuze en verbaasden ons over de meer dan vriendelijke prijzen (een dikke twintig Euro voor drie gangen). Het tempo kwam en bleef er goed in. In verband met de voorstelling wilden we graag om half acht klaar zijn en dat lukte meer dan. De carpacio was eenvoudig en wat te koud om smaakvol te kunnen zijn. De steak, één van de twee hoofdgerechten, was goed geprtioneerd en mooi rosé gebakken. De zalm kwam wat rommelig en vochtig uit de oven. De nagerechten waren eenvoudig en wat slordig.
Voor ‘een hapje eten’ net goed genoeg. En een volgende keer opnieuw maar even surfen op het net.
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Een sfeervol romantisch restaurant
De service was uitstekend
Er werd discreet gevraagd of we naar theater gingen want dan hielden ze er rekening mee.
Het eten was ook heerlijk.
Komen vast eens terug
Hilana K.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Mooi op elkaar afgestemde gerechten die prettig geserveerd werden in een gezellige sfeer!! Aanrader en we gaan zeker terugkomen!
Pierre Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Prima kip en kalfsvlees, matige uiensoep.
Angela H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Prima keuken, gezellige aankleding.
Tip: iets te veel slagroom bij het nagerecht: soesjes met vanille-ijs en warme chocoladesaus.
Niels P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijke hertenbiefstuk! Eén verbeterpuntje: vervang slagroom uit een bus door echte slagroom. Dit maakt het desert nog lekkerder.
tineke H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
De sfeer was ontspannen en rustig, de bediening snel en to the point,

het eten was van een goede kwaliteit en smakelijk, tineke hoogenkamp
Jonne B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten, sfeervol en gezellig. Vriendelijke prijzen. Zal zeker nog eens terug komen. Ook ideaal zo vlak bij theater Carré.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Waar vind je nog zo’n gezellig restauranr
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Enige tijd geleden waren we hier al uit eten geweest. Eten was erg goed, maar meneer in de bediening viel erg tegen.
Enkele weken van te voren per mail gereserveerd; zeer vriendelijke en gezellige ontvangst bij de deur (!!) door eigenaar die direct wist dat we op tijd weg wilden om naar Carre te gaan!!
Erg sfeervolle bistro, eigenaar is een perfecte gastheer die heel gezellig en met veel humor het heerlijke eten serveert. Zijn vrouwelijke compagnon was ook heel plezierig.
Mijn vrouw genoot vooraf van haar garnalencocktail, mijn carpaccio was lekker maar niet bijzonder.
We wilden allebei ossenhaas en kozen voor de Chateaubriand voor twee personen maar de eigenaar adviseerde ieder apart de Filet de Boeuf te nemen omdat dat de echte ossenhaas was.
Deze was inderdaad om te smullen, botermals en precies gegrild zoals we gevraagd hadden!
De groente viel erg tegen: wat stronkjes bloemkool in een schaaltje zonder saus, wel een lekkere gemengde salade en de krokante frietjes waren erg lekker.
Mijn vrouw smulde van haar Dame Blanche en het bord waarop mijn flensje met vanille ijs en slagroom en geflambeerd met Grand Marnier werd geserveerd heb ik met mijn vingers leeggemaakt, veel te lekker!!!
Heel gezellig en relaxed gegeten, ruim op tijd voor de geweldige show van Hans Klok en met ieder twee glazen wijn en koffie na € 108,- afrekenen was ook qua prijs-kwaliteit dit etentje helemaal geweldig!!
Het restaurant liep langzamerhand vrijwel helemaal vol en dat op een gewone woensdagavond, dat zegt genoeg!
Volgende keer Carre weten we nu al waar we gaan eten!!
Olga S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
heel tevreden, zeer gezellig, het eten uitstekend ,bediening uitstekend .kort om zeer geslaagde avond