Bistro Bonjour

Keizersgracht 770 1017 EB Amsterdam Nederland Kaart
31-206266040

Over het restaurant Bistro Bonjour

Bistro Bonjour is gevestigd aan de Keizersgracht 770 in Amsterdam sinds 1972. Het restaurant heeft een gezellige ambiance en een uitgebreide menukaart die wisselt per seizoen. s ‘Avonds kun je romantisch dineren met kaarslicht in het restaurant en in de zomer kun je plaatsnemen op het terras met uitzicht op de Keizersgracht. Door de centrale ligging (nabij Koninklijk Theater Carré, de Kleine Komedie, de Stopera en diverse bioscopen) is Bistro Bonjour de ideale gelegenheid voor een avondje uit in de gezellige Utrechtsestraat. Wanneer je ergens op een bepaalde tijd wordt verwacht zullen zij ervoor zorgen dat je op tijd klaar bent met dineren.

Meer informatie over restaurant Bistro Bonjour

Maandag en Dinsdag 17:00 - 23:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras

Jouw recensie over het restaurant Bistro Bonjour

tineke H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
De sfeer was ontspannen en rustig, de bediening snel en to the point,

het eten was van een goede kwaliteit en smakelijk, tineke hoogenkamp
Jonne B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten, sfeervol en gezellig. Vriendelijke prijzen. Zal zeker nog eens terug komen. Ook ideaal zo vlak bij theater Carré.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Waar vind je nog zo’n gezellig restauranr
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Enige tijd geleden waren we hier al uit eten geweest. Eten was erg goed, maar meneer in de bediening viel erg tegen.
Enkele weken van te voren per mail gereserveerd; zeer vriendelijke en gezellige ontvangst bij de deur (!!) door eigenaar die direct wist dat we op tijd weg wilden om naar Carre te gaan!!
Erg sfeervolle bistro, eigenaar is een perfecte gastheer die heel gezellig en met veel humor het heerlijke eten serveert. Zijn vrouwelijke compagnon was ook heel plezierig.
Mijn vrouw genoot vooraf van haar garnalencocktail, mijn carpaccio was lekker maar niet bijzonder.
We wilden allebei ossenhaas en kozen voor de Chateaubriand voor twee personen maar de eigenaar adviseerde ieder apart de Filet de Boeuf te nemen omdat dat de echte ossenhaas was.
Deze was inderdaad om te smullen, botermals en precies gegrild zoals we gevraagd hadden!
De groente viel erg tegen: wat stronkjes bloemkool in een schaaltje zonder saus, wel een lekkere gemengde salade en de krokante frietjes waren erg lekker.
Mijn vrouw smulde van haar Dame Blanche en het bord waarop mijn flensje met vanille ijs en slagroom en geflambeerd met Grand Marnier werd geserveerd heb ik met mijn vingers leeggemaakt, veel te lekker!!!
Heel gezellig en relaxed gegeten, ruim op tijd voor de geweldige show van Hans Klok en met ieder twee glazen wijn en koffie na € 108,- afrekenen was ook qua prijs-kwaliteit dit etentje helemaal geweldig!!
Het restaurant liep langzamerhand vrijwel helemaal vol en dat op een gewone woensdagavond, dat zegt genoeg!
Volgende keer Carre weten we nu al waar we gaan eten!!
Olga S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
heel tevreden, zeer gezellig, het eten uitstekend ,bediening uitstekend .kort om zeer geslaagde avond
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Snelle en sympathieke bediening, op tijd voor het theater.
jora .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Voor de tweede maal gegeten bij Bistro Bonjour. Enthousiast over het eten de vorige keer en de leuke vriendelijke bediening. Deze keer was de bediening een afknapper, deze man hoort duidelijk niet in de bediening. Vraagt nog net of het gesmaakt heeft maar verder niets. Wij hadden het gevoel dat alles wat wij vroegen te veel voor hem was. En dat terwijl er drie tafels bezet waren. Het eten was gelukkig wel zoals wij gehoopt hadden, de ossenhaas was perfect klaar gemaakt. Een beetje weinig friet geserveerd. Het voorgerecht was lekker, maar nauwelijks pittig te noemen zoals de mosselen aangeduid waren. Ik vind de prijs wat aan de hoge kant en dan met name de voor en nagerechten.
Jammer dat de bediening zo weinig klantgericht was, de combi met het lekkere eten maakte dat dit een favoriet restaurant voor ons had kunnen worden. Zeker als je met lekker weer op het terras kunt zitten.
alberdien H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk eten lekker frans. Veel keus. Muziekje uitstekend niet te hard niet te zacht. Goede wijnen.Beetje propperig aan tafel met veel oud bruin.
Net P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gezellig ingericht restaurant, met lekker eten voor een gunstige prijs. Men houdt er ook rekening mee als je nog naar een voorstelling gaat.
Luc H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Bistro Bonjour is goed gelegen aan de Keizersgracht. Gezellig voor een dinertje bij candlelight.
De ontvangst is hartelijk, de bediening soms wat warrig, maar ze doen hun uiterste best. Het eten is niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk. De verhouding prijs-kwaliteit is in orde.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Zaterdag 1 april (oeps!) hier met een Social Deal een 4-gangen menu gegeten. Hiervan lag alleen de tussengang (uiensoep) vast, de overige gangen waren à la (jubileum) carte.
Het restaurant was een typisch grachtenpand, met de ingang verlaagd ten opzichte van de weg (Keizersgracht). De bar bevond zich helemaal voorin, de keuken achterin. Langs de wanden hingen paardenhoofdstellen met daarin kandelaars en aan het plafond karrenwielen. Verder bevonden zich grote spiegels aan de muren met donkerbruine lambrisering, evenals (waarschijnlijk replica’s van) moderne schilderijen en nog meer kandelaars. Op de tafels stonden echte kaarsen. Die gaven het interieur een sfeervol aanzien, maar zelf heb ik nogal een kijkje op het gebruik van echte kaarsen, vanwege het potentiële brandgevaar. In het geval van brand, is volgens mij de voordeur de enige uitgang.
Bij het bestellen van het drankje vooraf, bleek helaas dat men hier (nog) geen speciaal bier heeft, dus maar voor een witbiertje gekozen. Mijn partner bestelde een zoete witte wijn met bruiswater. Dat water werd even vergeten, dus maar even gevraagd waar het bleef. Als extraatje kregen we lekker warm brood met kruidenboter.
Mijn lief en ik kozen beiden hetzelfde voorgerecht: carpaccio. Deze was goed maar eenvoudig, met kappertjes, Parmezaanse kaas en 2 slasoorten: rode en frisée.
De uiensoep als tussengerecht was gewoon prima, met niet te grove stukken ui en gegratineerd brood.
Het hoofdgerecht van mijn disgenote was de gebakken gamba’s (5 stuks) met knoflook, peterselie, gepofte aardappel en een fris zure salade met o.a. wortel. Hierbij kregen we apart voortreffelijk krokant gebakken frites geserveerd, evenals broccoli. Mijn prinses vond de gamba’s heerlijk, maar de warme salade wat (te) rouw. Als hoofdgerecht bestelde ik de ossenhaas met eveneens de salade (vond ik wel heel lekker) en gepofte aardappel met – denk ik - mayonaise. Hoewel de ossenhaas zeer goed van smaak was (vol en krachtig) en op zich ook mals, moet je het vlees wel kunnen snijden. Helaas werd dit een flinke opgave, aangezien mijn mes uitzonderlijk bot was. Het was ook niet een echt vleesmes. Dat is jammer, want daardoor lijkt het alsof de kwaliteit van het vlees te wensen overlaat en dat was beslist niet het geval.
Als dessert nam mijn partner een flensje geflambeerd met Grand Manier met vanille-ijs maar zonder slagroom (op haar uitdrukkelijk verzoek). Zelf opteerde ik voor de crème brûlée gemaakt met koffielikeur. De desserts waren eenvoudig van opmaak, maar gewoon wel lekker.
Tot besluit namen we nog een verse muntthee.
Tot slot nog een woord over de bediening. Deze bestond in principe uit twee personen: een jongedame en een man waarvan ik vermoed dat hij de eigenaar is. Veruit het leeuwendeel van het bedieningswerk werd door het meisje verricht. Aangezien het restaurant helemaal vol was (en redelijk groot), moest zij zich het vuur uit de sloffen lopen. Daarbij kon zij onmogelijk alles in de gaten houden, waardoor het moeilijk was de aandacht te trekken. Ik had graag nog een biertje besteld, maar ze was in haar eentje zó druk bezig met het bedienen van alle gasten dat zij onmogelijk alles tegelijk kon doen. Ik had oprecht met haar te doen, want ze was zichtbaar zeer gehaast, hetgeen ook bleek uit de verkeerde rekening die we gepresenteerd kregen (van een andere tafel waarschijnlijk, want er klopte aanvankelijk niets van). Later kregen we de (bijna) juiste – alleen de fles bruiswater van mijn gezellin stond er niet op. Daarop antwoordde de jongedame dat we die van haar kregen. Het zou immers nog meer tijd kosten om opnieuw de rekening te corrigeren. Helaas kan ik voor de service daarom geen hoog cijfer geven, terwijl ironisch genoeg zij dat eigenlijk wel verdiende. Je kunt tenslotte geen ijzer met handen breken.
Alexander W.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Heel lekker gegeten en de bediening is (meer dan) aardig. Lekkere wijnen die passen bij de gerechten. OK het is geen ster maar dat kan je ook niet verwachten... Prijs - kwaliteit HEEL goed in evenwicht! Gewoon GOED!
Stephany H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Bij binnen komt aangenaam verrast door de sfeervolle en romantische interieur. De ober was erg vriendelijk, behulpzaam en gastvrij.
Het eten was erg lekker en wij hebben er van genoten.
Het brood en zelfgemaakte kruidenboter smaakte erg lekker.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Er werd te veel druk uitgeoefend om op tijd op te stappen. Ander half uur is er uitgetrokken en dat is te weinig.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wij hebben er van genoten, hele leuke en vriendelijk bediening en prima eten. Een aanrader als je daarna nog naar bijvoorbeeld Carré gaat, lekker dicht bij elkaar en een gezellige goed ingericht restaurant.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten voor een lage prijs!
Joke O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Houden rekening met theater bezoek!
Prima gegeten!
Gerrit Jan B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
gezellige ambiance met vlotte bediening. Eten was heerlijk.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gezellig restaurant op een mooie locatie. We hebben heerlijk gegeten van een 'traditioneel' menu (geen hippe of experimentele dingen hier).

Het personeel was heel vriendelijk en attent want ze vroegen of wij op een bepaalde tijd bij Carré (wat er vlakbij ligt) moesten zijn, zodat ze daar rekening mee konden houden.

Aanrader!
suusdick N.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
lang wachten voor het hoofdgerecht waarvan achteraf niet het juiste was van 1 persoon
de frites en de bijgerechten waren koud toen het hoofdgerecht kwam. we hebben wel warme frites gehad.
de koffie stond niet op de rekening en dat hebben we gemeld. de volgende keer zal het zeker beter gaan, het was ineens erg druk, losse klanten.