Bistro Bis

Kleine Houtstraat 4 2011 DM Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Bistro Bis

Toegankelijke bistro middenin het gezellige Haarlem. Een plek waar je even op adem komt met een supervers kopje koffie of waar je uitgebreid gaat eten. Het kan hier allemaal. Het is een informele plaats waar je je helemaal thuis kunt voelen. Leuke plek, originele gerechten, goed belegde broodjes of een diner waar je de meest geweldige gerechten krijgt geserveerd. Kom genieten in Haarlem!

Halve fles mineraalwater

Zondag 13:00 - 17:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Bistro Bis

gaude1 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een betere uitstraling (van binnen) en ietsje warmer had het geheel compleet gemaakt. Eten was super, een echte aanrader
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
De sfeer binnen had wat beter gekund, zeker als je 's avonds uit eten gaat.
Ben ervan bewust dat het meer een lunchroom/eetcafe is, maar voor 's avonds wat meer sfeer zou niet verkeerd zijn
M K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Via kidsproof Haarlem kwam ik bij deze tent uit, reclame makende met het hebben van een speelkamer dacht ik een leuke plek gevonden te hebben om met mijn twee peuters en een vriend een hapje te eten.

Bij binnenkomst vond ik het al opmerkelijk dat de speelkamer een speelkelder bleek te zijn.. Waar je via een bakstenen trap kan komen.. Mijn inziens niet echt geschikt voor twee peuters om zelfstandig te gaan spelen dus.
Tijdens het plaatsnemen pikten we direct al meerdere signalen op waardoor we niet echt het idee kregen welkom te zijn met kinderen.. Eerst werden de kids - bij het opnemen van de drankjes - prompt overgeslagen, er kwam vanuit de gastvrouw geen enkele poging tot contact met de kids. Opmerkelijk voor een tent die zich online promoot als kindvriendelijk. Ook oogde de gastvrouw wat nerveus onder de aanwezigheid van (mijn) kinderen. Dat werd bevestigd toen mij werd verzocht om mijn twee jarige niet met zn flesje drinken op tafel te laten tikken vanwege het otstaan van 'putjes in de tafel'. Toen ik daar verbouwereerd op reageerde en met grote verbazing duidelijk maakte dat ik het een heel vreemde benadering vond voor een gastvrouw van een tentje dat 'kindvriendelijk' prendeerd te zijn.. griste de dame in kwestie pardoes het flesje uit de handen van mijn 2 jaar oude jongste.. zonder schaamte! Volkomen onbeschaafd! En zij merkte ook nog even op dat wij te gast waren en wij ons als gasten diende te gedragen.
Deze dame komt overduidelijk niet uit de horeca en heeft kennelijk geen idee wat gastvrijheid in deze tak van sport inhoudt! Om nog maar niet te spreken over kind(on)vriendelijkheid.

Ons advies: ga hier alleen heen als uw peuters net kleine volwassenen zijn, en enkel boekjes lezen en ja knikken want dat wordt er bij deze tent van ze verwacht..

Van eten is het hier niet meer gekomen, wij voelden ons niet welkom en zijn vertrokken naar een tent waar de kids wel welkom zijn. Die zijn er gelukkig genoeg in Haarlem en wij hebben uiteindelijk een geslaagd etentje gehad bij De Beren.
Wilma K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Vooral de vers gebakken taarten zijn overheerlijk. Een aanrader,komen zeker weer terug.
sturkjes S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten bij dit restaurant ! Prijzen zijn zeer redelijk te noemen en zeker met de zomeractie van 25% korting op de totale rekening. Vriendelijke gastvrouw en een prima kok.
We raden dit restaurant van harte aan!
Ms J G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Het was ons inziens wel oké maar niet bijzonder. Als lunch bestelde ik een panini ham kaas, mijn tafelgenoot een broodje zalm. Het brood kon beter (bijv Italiaanse panini met kruiden). Een paar blaadjes sla met kappertjes als salade ernaast.

Er wordt Giraffe koffie geserveerd, koffie uit Rotterdam. Ik bestelde gewone koffie. De smaak van de koffie vond ik erg zuur. Of dit door de grove maling van de koffie over de verhouding water en koffie komt, durf ik niet te zeggen.

Mooie inrichting van de zaak, voornamelijk pastelkleuren. Wel is het vrij tam, er mag best een eye catcher of een grappig element bij. Bijzonder is dat je door de vloer kunt kijken naar de kelder waar zich een ruimte bevindt waar kinderen zich kunnen vermaken.

Overigens vind ik het merkwaardig dat de recensies van deze zaak opvallend positief zijn (alleen maar tienen voor eten, service en decor), voornamelijk van mensen die slechts 1 recensie hebben geschreven.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het oogt als een lunchcafé (is het overdag ook), maar hier wordt 's avonds in het weekend verrassend goed gekookt. De kaart is klein maar de kwaliteit laat niets te wensen over. De ingredienten zijn origineel, met zorg samengesteld en mooi uitgevoerd. Een verademing vergeleken met de gemiddelde bistro. Alles is vers en wordt mooi gaar en op temperatuur opgediend, zoals een flinke portie zelfgemaakte friet, kabeljauw op broccoli en parelhoen met asperges. Ook het kaasplankje is origineel en uitgebalanceerd. Kortom een zaak waar wordt nagedacht voordat er iets op je bord belandt. De bediening is uitermate vriendelijk. Een adresje om te onthouden.
John E.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Eenvoudige kaart, voortreffelijk bereid. Erg lekker allemaal, ook naar het oordeel van mijn twee tafeldames, die beiden wat anders hadden. Attente bediening, opgewekt en kundig maar niet opdringerig. Een aanrader!!
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in Bistro Bis. Smaakvolle, frisse inrichting en gerechten perfect bereid. Zeer vriendelijke eigenaar, die aan alles denkt en alles doet om het je naar de zin te maken. En het belangrijkste, heerlijke gerechten geweldig bereid. Aanwinst in Haarlem, nog niet ontdekt door het brede publiek.
fred m. .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Wat een leuke zaak en een aanwinst voor Haarlem! Super enthousiast stel, Arnoud en Sukarna, staan garant voor persoonlijke bediening en zeer smaakvolle gerechten. Enorm plus punt van deze zaak is de fijne speelkelder voor de kids! Kortom heerlijk verblijven in dit restaurant in dit hippe en upcoming gedeelte van Haarlem.
Linsey H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een top restaurant, waar je heerlijk kunt eten. Vriendelijk personeel, en ook zeker een aanrader om met kinderen naar toe te gaan. Mocht je in Haarlem komen, neem dan absoluut een bezoekje!
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijke koffie en zalige taartjes! En niet te vergeten twee hele fijne eigenaren die je een welkom gevoel geven. Heb er laatst voor het eerst gedineerd en ook dat was HEEL lekker. Puur en zonder te veel bombarie.