Bistro Bij ons

Prinsengracht 287 1016 GW Amsterdam Nederland Kaart
31-206279016

Over het restaurant Bistro Bij ons

Ouderwets gezellig!

Laat je verrassen met de heerlijkste gerechten uit grootmoeders tijd. Oud Hollandsche gezelligheid bij Bistro Bij Ons! Kom binnen in een knusse huiskamersfeer en zing mee met Amsterdamse smartlappen. In de gerechten vind je Hollandse bekendheid terug, niet alleen de smaken maar ook de namen zijn fantastisch. Ouderwetse gezelligheid op de Prinsengracht!

Meer informatie over restaurant Bistro Bij ons

Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Gezellige bistro, gezellig Jordaans aangekleed.
Het eten was heerlijk.
De mensen in de bediening en in de keuken vormen een gezellig team samen, waardoor je je zeer welkom voelt. Dank jullie wel.Zeker een aanrader.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Lekker gegeten. Het duurde alleen wel erg lang voordat het eten op tafel stond.
Patricia O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gezellige sfeer, lieve bediening en fantastisch eten.
Raymond K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heel erg leuk en lekker. Hoewel ook leuk voor toeristen, toch een goede kwaliteit.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gezellig restaurant goede sfeer en leuke bediening en het eten is heerlijk
romano V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
we hebben heerlijk gegeten en service was top we komen zeker terug
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Absolute aanrader dit restaurant. Ontzettend gezellig en goed eten. Vorige week zaterdag heb ik hier gegeten met wat vrienden. We kwamen hier na een tip van iemand. Wat een leuk restaurant. Het is misschien even wennen, want dit is een restaurant dat anders is dan alle andere die je gewend bent. Gedurende de avond gaat bijvoorbeeld af en toe de muziek lekker hard aan, met echte Hollandse liedjes. De hele zaak zong mee.

En juist daarom is het zo leuk. De eigenaren zijn lekker gek, maar hebben de zaak keurig op orde. Het eten is Hollands en erg lekker. Wij hadden de stamppot met bal gehakt en de boeren biefstuk. Ook hebben we ons laten verrassen met een drop tampeloeris, dat is een borreltje die ze zelf laten maken.

Kortom, dit restaurant is ons echt goed bevallen, daarom raden we het iedereen aan.
frans.kiestra .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
17 mei 2016 bij Ons gegeten met een groep van 8 personen. Anderhalve week van tevoren gereserveerd via IENS. Op de dag zelf nog even telefonisch gecontroleerd of onze reserevering bekend was. DAT WAS DUS NIET HET GEVAL. Het probleem werd gelukkig creatief opgelost door de eigenaar. WE WAREN WELKOM. In total met 8 personen gezellig en goed gegeten. Personeel doet erg z'n best.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten bij dit super gezellige restaurant. We zijn zoals altijd weer heel gastvrij ontvangen. Komen hier al jaren en het is altijd een feestje! Bedankt Carla voor de gezellige avond!
aartvermeij .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
We hadden gereserveerd, maar volgens de bediening was dat niet zo???
Voor de rest was alles goed en de prijs was ook redelijk
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Na een eenvoudige reservering via de Iens App, heerlijk gegeten. Mijn vriendin heeft genoten van het draadjesvlees en de biefstuk die ik heb gegeten was uitstekend. De heerlijke Jordaanse sfeer in het restaurant is van grote klasse. Enig minpunt is dat door de ligging van het restaurant de aanloop zo enorm is dat er om de minuut mensen binnenkomen om te vragen of er plaats is. Niet fijn als je bij de ingang zit. Tip! Hang een bordje buiten op met Complet of wat dan ook. Voor de rest; een topper qua prijs/prestatie!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Al een paar keer hebben we vergeefs getracht te reserveren, dus toen het gisteren uiteindelijk wel lukte gingen we met hooggespannen verwachtingen naar dit goed aangeschreven restaurant. Bij binnenkomst ging het direct al mis; de ontzettend vriendelijk kijkende (niet dus) jongen uit de bediening zei dat ze vol zaten. Toen wij aangaven gereserveerd te hebben, verwees hij ons naar het naastgelegen Kalkhoven. Nadat we daar een half uurtje hadden zitten borrelen, kwam de jongen ons halen en konden we aan tafel plaatsnemen. Er liepen 2 jongens in de bediening die beiden duidelijk lieten merken geen zin in hun werk te hebben. Daarnaast gingen ze regelmatig even roken, wat goed te ruiken was als ze naast je tafel stonden om een bestelling op te nemen. Het eten was belabberd; veel te zoute frites, droge taaie biefstuk en een nietszeggende kipschnitzel. Het nagerecht was inspiratieloos en duidelijk even opgewarmd in de magnetron. De avond was een grote teleurstelling; De prijs is totaal niet in verhouding met de kwaliteit van het eten en de bediening is slecht. Voor hetgeen we moesten afrekenen, kun je veel beter eten en heb je een veel betere bediening bij andere restaurants in de buurt. Dit is een typisch geval van een slecht toeristisch restaurant waar het ze duidelijk niet uitmaakt of je terug komt of niet.
annelies.willems .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We waren met mijn familie uit de USA en wilden graag iets nederlands laten zien.
Dat is gelukt heerlijk stampot gegeten met draadjes vlees en daarna een koffie met Eigen gemaakte likeur.
Gezellig, vriendelijk en leuk.
Marnix_Gijssen .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Eenvoudig en lekker gegeten. Snelle bediening. Eenvoudige entourage maar voldoende voor een eetcafé. Reservering was niet doorgekomen maar er was voldoende plek. Leuk was het meedenken hoe de verjaardag van mij vrouw te vieren. Met verjaardags muziek kon het hele restaurant meezingen (moet je wel van houden - wij vonden het leuk)
Loissy .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Zondag lekker wezen eten bij bistro bij ons.
Bij binnenkomst een lekker koud biertje, snelle service meteen de kaart op tafel.
We hadden zin in ff snel een hapje, een varksenshaassaté met dikke frieten en een lekkere salade.
Dit is een goed plate gerecht!
Daarna een heerlijke proeverij van desserts en mijn partner had een flensje met aardbeien.
Het word vers bereid en de liefde die proef je.
Ook de Jordaan likeurtjes zijn aanraders.
Ons werd verteld dat het restaurant van twee dames is, maar geen dame te bekennen. Tip uit ervaring:
Wees elke dag aanwezig al is t alleen even om je gezicht te laten zien.
Marion2015 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Vandaag heerlijk gegeten in dit gezellige restaurantje. Aangeraden door vrienden dus moesten we dat wel ervaren. Heel gezellig bij binnenkomst. Warm onthaal. Heerlijke muziek en gezellige sfeer. Menukaart was al een feestje.. Eten was precies wat je verwacht in deze zaak...prima!!! ik raad het nu ook andere aan en kom snel weer terug..
Paulus75 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Na uren in de kou te hebben gestaan besloten we na een tip van vrienden om naar Bistro bij ons, aan de overkant bij het Anne Frank huis, te gaan. Toen we binnen kwamen was het alsof we net bij oma naar binnen stapten. Die heerlijke geuren van suddervlees en wat een gezellige warme sfeer! De vrienden die we bij ons hadden, uit Frankrijk, keken hun ogen uit en hebben geweldig genoten! De verse tomatensoep van mijn vrouw was heerlijk. Precies op smaak. Onze vrienden hadden een Hollandse proeverij met daarna allebei een verschillende stampot. Heerlijk en zo leuk en mooi geserveerd! ik heb een katermenu genomen...wauw....wat een spectakel.
Een echte aanrader. Ze hebben een zeer uitgebreide lunchkaart met voor elk wat wils. We hebben ook nog even naar de avondkaart gekeken en die deed ons watertanden dus ...er staat al een reservering voor volgende week klaar.Want behalve het suddervlees ruiken wil ik het ook proeven!
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Bij binnenkomst bleek de reservering niet te zijn doorgekomen maar dat gebeurde volgens de dame in de bediening wel vaker. Uiteindelijk de tafel bij de ingang gekregen wat geen pretje is. Wanneer de deur opengaat (en dat is doorlopend) zit je in de kou en de rook van de rokers buiten waait naar binnen. Bediening te gehaast vanwege drukte. Gasten na ons werd onvriendelijk de deur gewezen. Eten is standaard maar niet speciaal. De kleine glaasjes bier ziten vol met vettige vegen maar opmerkingen daarover worden genegeerd. Voor toeristen wellicht een interessant concept maar voor ons een enorme teleurstelling. Hier komen we niet meer terug.
cindysp .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Mijn vriendin uit Trinidad wilde echt Hollandse stamppot eten. Gerecht was smakelijk, ondanks iets te veel zout toegevoegd. De achtergrondmuziek was in stijl, André Hazes.
Nooit eerder meegemaakt: op de vraag naar Suiker werd er een suikerklontje met de vingers gepakt en naar ons toegebracht. In de open keuken zat de serveerster gewoon op het aanrecht....misschien waren wij te vroeg, 18:00 uur.
Aanrader : neen
Anna1956 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wat een lekker "fout" Amsterdams tentje! Geweldige inrichting met zoveel bijzondere Amsterdamse items. Lekker geluncht en zeker om te onthouden!