Bistro Bij de Plas Pannenkoeken

Kuilpad 1 1509 AS Zaandam Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Bistro Bij de Plas Pannenkoeken

Je hebt pannenkoeken en pannenkoeken maar in dit restaurant draait echt alles om dit gerecht. Hier verheffen ze dit zó Hollandse gerecht tot een culinaire smaaksensatie. Alles kan, alles mag en alle combinaties van zoet en hartig zijn mogelijk. Zolang het maar op een pannenkoek past. En als het mooi weer is hoef je niet binnen te blijven want het grote terras is een prima plek om te genieten van het mooie weer en een goed gevuld bordje. Laat je verrassen door de koekenbakkers bij de Plas!

Meer informatie over restaurant Bistro Bij de Plas Pannenkoeken

Te bereiken van Zaandam station met bus 69 halte sportvelden en met buslijn 391 en 395 halte borgerdiep
  • : gratis parkeren voor de deur

Woensdag t/m vrijdag 10.30 - 20.00 uur
Zaterdag en zondag 10.30 - 21.00 uur
Maandag en dinsdag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Bistro Bij de Plas Pannenkoeken

Willie V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Eten is niet denderend maar dat kan ook niet voor die prijs. Personeel super vriendelijk.
We waren met 2 kinderen en het wachten duurde erg lang. We waren er 17.30 en pas een uur later het voorgerecht. Dat is met kinderen echt te lang. Jammer
Verder een goede locatie voor een etentje met kids.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Wist nooit dat er zoveel pannenkoeken warern en allemaal erg lekker. Speelruimte voor kind van 3 jaar aaanwezig. Parkeerplaats voor de deur.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Alles ging naar wens we komen weer terug , afgelopen zomer zijn we buiten bij u geweest dat was ook prima
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Van buiten lijkt het erg groot, maar van binnen valt het erg mee. Menukaart is uitgebreid met genoeg keuze. Kwa prijs zit je er erg goed en is absoluut niet duur. Kwaliteit van eten was goed en lekker. Super gegeten en leuke mensen. Gaan er zeker nog een keer heen
arjo.terveer .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Veel keuze bij de gerechten. Smakelijk opgediend en prima kwaliteit. De wachttijd tussen de gangen was prima. Vlotte bediening , maar niet te snel.
Vriendelijk personeel en ongedwongen sfeer.
Aandachtspuntje: de stoelen kunnen niet goed bij de tafel aangeschoven worden waardoor je iets te ver van de tafel blijft zitten of je moet meer voorop de stoel gaan zitten
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wat een vondst, hier op fietsafstand van ons huis ! Eigenlijk kwamen we hier alleen omdat we nog even snel gebruik wilden maken van onze AH restaurantcheque. We hadden anders nooit bedacht om hier heen te gaan omdat het een pannenkoekenrestaurant is en het lijkt alsof de bistro er slechts 'bij' is. Gelukkig kwamen we hier dus via de AH actie terecht, want het is echt een heerlijk restaurant !! De aankleding is gezellig en de ruimte tussen de tafels is royaal (wat tegenwoordig ook niet vanzelfsprekend is). Het eten is lekker, vers en mooi opgemaakt. Mijn man had een steak en heeft nog niet eerder een steak gegeten die zo perfect - naar wens -
gebakken was! Zelf had ik een roodbaars die erg lekker was, maar ik was vooral ook enthousiast over de groenten. Die zijn hier niet het buitenbeentje van het gerecht, maar er is hier echt aandacht aan besteed. Verse groenten, smaakvol en lekker (subtiel) gekruid. Buiten het eten maakt het personeel echter hét grote verschil met andere gelegenheden. Ze zijn hier professioneel, maar tegelijkertijd heel vriendelijk en betrokken. Ik moet sinds kort om medische reden met dieet voorschriften rekening houden en ben hier nog een beetje onzeker over in een restaurant. Ze gingen hier echt heel goed mee om en niks was een probleem ! Ook spraken we mensen die hier al jaren twee keer per week komen. Zij gaven aan dat de kwaliteit (sinds anderhalf jaar geleden de nieuwe eigenaar hier kwam) constant is. Een aanrader !!
grelie .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
we werden bij binnenkomst netjes ontvangen en konden zelf een plekje uitzoeken. Het was fijn dat we van de kaart mochten uitkiezen. De gerechten werden netjes geserveerd en er was genoeg tijd tussen. Bij het afrekenen bood de serveerster aan om voor mij het vegetarisch kerstmenu uit te printen, na onze belangstelling hier voor.
Een aanrader.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gezellig restaurant, veel ruimte tussen de tafels. We kwamen met een rolstoel, de deur werd netjes opengehouden. Een fijne ontvangst, we voelden ons welkom. Lekker gegeten.
marianne D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heerlijk gegeten met mijn kinderen. Genoeg keus. Gezellige bediening. Zeker een aanrader. Prijs / kwaliteit is gewoon goed.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Met de AH actie gegeten. We konden gewoon van de kaart kiezen en dat is prettig.
Heerlijk gegeten en snelle service. Voor herhaling vatbaar.
Thelma S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Waren er nog nooit geweest en kwamen via de AH actie er terecht. Voor ieder wat wils en ons hele gezelschap heeft heerlijk gegeten. Wel apart dat je los de patat en zo besteld maar het eten was er niet minder om.
HHSS S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Met AH-actie met ons eetclubje hier gegeten. De diverse gerechten waren prima, alleen de varkenssaté was
bremzout. Jammer dat, nadat dit uiteindelijk is doorgegeven aan de kok, deze hier niet echt goed op heeft gereageerd : dan zou de satésaus wel te zout zijn geweest!!!
Gemiste kans. Bediening was goed en vriendelijk.
Als we terugkomen dan zeker geen sate meer.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Met ons eetclubje (7 person.) Gegeten met ah bonnen. Bediening is aller vriendelijkst en het restaurant gezellig. Alles groot en ruim. Voorafje was heerlijk maar de hoofdschotel viel heel erg tegen.
Brem en brem zoute sate. Sommige van ons groepje stonden op het punt de schotel terug te sturen. De bediening op de hoogte gebracht en die zouden het de kok mededelen. Nee dus. Later weer gemeld en toen kwam er een shitverhaal van de kok. Het kwam door de satesaus die bij het vlees kwam. Gewoon het zout laten vallen was de reden. Verders werd er totaal niets ondernomen. Jammer......maar deze deur loopt ons eetclubje waarschijnlijk in het vervolg voorbij.
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij vonden het eten redelijk. In verhouding tot andere restaurants matig.
Wij hebben het eten niet vers ervaren, kwam uit de vriezer?
Bediening was goed.
CarlaWP .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
We kwamen omdat we goede berichten hadden gehoord over de pannenkoeken, maar bestelden een bistro gerecht en het weekmenu, heerlijk gegeten. Helaas zaten we in de buurt van een tafel met 4 personen die op alles wat aan te merken hadden en dit net iets te luid met elkaar bespraken, dit beinvloedde namelijk ook onze sfeer, erg onprettig. Hulde aan de bediening die met engelengeduld het deze mensen naar de zin probeerde te maken, en ons vriendelijk en vlot hielpen. Wij komen graag terug.
Sipke D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Via de AH-restaurant aktie (2de 3-gangen menu gratis) hier terechtgekomen. Het was dichtbij en er waren positieve recensies.
De verwelkoming was aardig, we waren een half uur eerder dan afgesproken, maar dit was geen enkel probleem.
Het aangeboden broodplankje was slecht! Verdroogd brood en een smakeloze tapenade en een weinig interessante kruidencreme. Broodplankje kwam gewoon op de rekening (leek eerst aangeboden van het huis).
De uiensoep was fantasieloos; veel ui, een zeer slappe bouillon, een stuk brood met wat gesmolten (niet gegratineerde) jonge draderige kaas.
De hoofdgerechten zijn goedkoop, sommige zelfs onder de 10 euro. Dit komt vooral door het extra laten bestellen van Patat, gebakken aardappeltjes, Champignons, uitjes en sauzen. Deze vallen buiten de ah-actie!
Vanalles ging mis met de bijbestellingen. Champignons en uitjes waren vergeten of op een verkeerd bord terechtgekomen, aardappeltjes werden voor 1 persoon op tafel gezet i.p.v. voor 2. Helemaal slecht was de bestelde zak patat die totaal afgekoeld op tafel kwam. Dat merk je als klant maar toch ook als bediende?
E.e.a. is wel hersteld door bedienend personeel maar de sfeer leed er wel onder.
Het dessert heeft verder niet veel goed kunnen maken.
Een serveerster bood nog een koffie van het huis aan. Aanvankelijk wilden sommigen dat wel, maar toen iets later een andere serveerster kwam met de vraag "kan ik verder nog iets voor u betekenen" hebben we de rekening gevraagd.
De rekening moest worden gecorrigeerd vanwege de ah-korting. Die korting bedroeg uiteindelijk 40 euro met z'n vieren omdat alleen de 2 goedkoopste voor-, hoofd en nagerechten gratis zijn en omdat de prijs van de hoofdgerechten laag zijn gehouden door patat en/of aardappeltjes als extra's te zien.

Gemiste kans voor dit restaurant. Geen aanrader.
Sita B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Zeer goede biefstuk geserveerd op een warm bord waardoor de naastgelegen salade ook warm was. De bijbestelde pepersaus was niet lekker. De Roseval aardappeltjes wel. Zeer vriendelijke bediening!
Karin A.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Bij ons ontvangst prettig en informeel ontvangen, Fijne, stille en rustige ruimte (geen kippenhok). Heel veel keus betreffende drank en eetkaart. Pannenkoeken waren TOP. Zalm was goed. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Honden zijn ook welkom. Komen zeker nog een keer terug met hond.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten.Het personeel nam alle tijd voor ons en bleef zelfs na sluitingstijd om ons nog van een heerlijk dessert te laten genieten.
Hoideboi .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
We waren hier voor het eerst via de AH-restaurantactie. De recensies die wij lazen waren positief, dus wij wilden dit weleens proberen.
Het was donderdagavond en erg rustig in het grote restaurant. Later begrepen wij dat dit punt de aandacht heeft en dat daar aan gewerkt wordt.
Over het eten kunnen wij alleen maar positief zijn. Goede kwaliteit, goede prijs en vriendelijke mensen in de bediening. Wij aten de soep van de dag; courgettesoep, 3 slibtongen met wokgroenten en een zak friet. Als dessert kaneelijs met marsepein en yoghurtijs met sinaasappel en coulis van aardbeien. Alles in royale porties.
Wij komen hier nog wel eens terug.