Bistro âld Lemmer

Meer informatie over restaurant Bistro âld Lemmer

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 21:00
Vrijdag t/m Zondag 16:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin
  • Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
6,6
6,7
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vorig jaar hier met een hele groep heerlijk gegeten. Dit jaar een flinke tegenvaller. 2 gerechten kwamen te laat. De rest had het al bijna op. Vlees nog rauw van binnen en smaakloze spare ribs. Helaas moeten terug sturen naar de keuken. Hierdooor hadden we genoeg gegeten en gedronken. Volgend jaar een andere tent opzoeken
Jurisdictie13 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ach, wanneer je op de braderie terecht komt en wat wilt lunchen zoek je een ook een leuk plekje. Dat lukte. Aan een smal watertje bij de sluis op het terras waar het ene grote jacht in het niet valt bij het volgende.
We moeten heeel erg lang wachten op de bestelde kroketten met bruinbrood, maar het ‘het is lunchtijd”!? Het leek of de keuken niet in de buurt was het terras.
De kroket was goed heet, met glimmend ragout en redelijk lichtbruin, maar gelukkig geen bijsmaak van vet. De smaak van de kroket had desondanks beter gekund, ook weinig rundvlees gezien/geproefd. Bruinbrood had steviger gemogen maar het bestek was in orde: geen puntmes. Geen spoor van dressing op de sober uitgevoerde, droge garnering en zachte mosterd in plastic verpakking.
TinekeK .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Als voorgerecht Zalm Tataar en als hoofdgerecht Tournedos, heerlijk! Het restaurant is gezellig en sfeervol ingericht! Ook de bediening was vriendelijk, hier komen wij zeker vaker genieten!
Mhoekstra1 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Afgelopen zaterdag bij Bistro Ald Lemmer gegeten! Hele mooi restaurant met een open keuken. Het eten was erg lekker. Het eten is van goede en verse kwaliteit. Bediening was aardig en erg attent.
Wij komen weer terug!!
Lars S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Leuk ingericht, maar dat was ook het enige pluspunt. Bediening nors en eten onder de maat.
Droog vlees en smakeloze groenten en aardappelen. Terwijl het er best lekker uitzag. Wel hete schaaltjes vd groenten, maar koude borden. Ok, het was druk in lemmer, maar dat mag geen excuus zijn. Gezien de eerdere recensies is dit kennelijk geen uitzondering.
Geen aanrader!
Helja .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Na 'n lange dag op het water gingen we hongerig op pad om 'lekker' te eten.
Dit viel vies tegen. Mosterdsoep met droge worst vooraf. Smakeloze en veel teveelngebonden soep die gelukkig nig wat smaak kreeg door de pittige plakjes worst. Een erg kllein en dan ook nog maar ruim half gevuld soepkopje.
Mijn man koos de varkenshaasspies die helaas teveel doorbakken dus droog was.
Ik koos het vistrio bestaand uit zalm, kabeljauw en schol. 3 x Smakeloos en weinig. Piepkleine stukjes ook nog met de huid, die ik natuurlijk niet opeet. Dus wat er aan eetbaars overbleef was te weinig voor een normale maaltijd. Toch zeker niet voor deze prijs.
Hierbij wat smakeloze groenten, beetje sla, friet en gebakken aardappelen en dan tot overmaat van ramp werd het beetje mayonaise voor bij de friet extra berekend.
Aan een toetje zijn we niet eens meer begonnen.
Wij komen hier nooit meer terug!
Silvia F.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Na een dagje aan het Lemmerse strand gelegen te hebben belandden we bij Bistro Ald Lemmer omdat vooral het decor ons aantrok. We namen eerst een drankje en we hadden drie kinderen bij ons, een van negen, een van zeven en een van drie jaar. De oudste kinderen hebben alleen maar frier en wat groente/salade gegeten want de kibling vonden ze niet lekker en er zaten maar zes stukjes op het bord terwijl de ober zei dat twee kinderen hier heel makkelijk van konden eten. Een van ons had de kipsalade besteld en hierin zat geen pasta en de bedoeling was dat net kind van 3 jaar de pasta van haar kon eten, dus niet. De vistrio was heel weinig, drie hele kleine stukjes vis voor een hoge prijs en dan de friet, aardappelen, groente en salade die wij erbij kregen was voldoende voor twee personene terwijl wij vijf hoofdgerechten hadden besteld! Dus veel te weinig en veel te veel betaald. Na onze klacht hebben we wel een rondje drinken gratis gekregen. Wel jammer maar er moet meer attentie gegeven worden aan de klant.
Voskowiets .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Een gezellige tent voor een grijze en koude dag. Prima en vriendelijke bediening maar wij vonden het eten niet bijzonder en fantasieloos. Een beetje gedateerd zelfs, met als garnituur gekookte prei en bietjes. De kipsaté was plofkip kwaliteit met een zeer bescheiden bakje saus, de spare ribs goed maar niet te veel. Ook vonden wij de prijs te hoog voor het gebodene.
Gum29 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Vorige week hier even gegeten, het is een leuk en knus restaurant met open keuken. Alles prima tot wij het eten kregen. De biefstuk aan de spies was koud van binnen en moest weer opgewarmd worden. Ook de witlof met ham en kaas was niet warm! Dan het toetje, er wordt ons eerst verteld dat de wafel die op de kaart stond er niet meer was, mijn man vroeg toen om kletskoek, ook die hadden ze niet meer, toen ik nog vroeg om een dame blanch werd er gezegd dat ze ook geen vanille ijs meer hadden! Wat slecht! Dat is volgens mij iets wat je toch altijd in je keuken moet hebben. Het enigste wat we konden krijgen was een bolletje citroen of aardbeien ijs. Hier komen wij niet weer!
Thea B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij bistro âld lemmer, ik zelf had het galgenmaal heerlijke malse biefstuk met garnituur en op een leuke manier geserveerd.
De bediening is ontzettend vriendelijk!
hier komen we zeker weten vaker.
Klaske57 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij Bistro Ald Lemmer. Het is er gezellig ingericht, mooie verlichting en een schitterend wandpaneel met beelden van oud Lemmer.

De biefstuk was werkelijk voortreffelijk, geserveerd met verse groente, salade en lekker gekruide gebakken aardappeltjes. Complimenten voor de kok!
Als nagerecht een Dame Blanche met echte slagroom.
Een vlotte en zeer vriendelijke bediening.

Kortom... een echte aanrader.

Bolex .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Na een pittig dagje op het water waren we toe aan wat lekker eten. Snel even gekeken op iens.nl en bij dit tentje belandt. De verwachting was groot bij het aanzien van de kaart en het 'decor'. Als voorgerecht hadden we gamba's en carpaccio. Ik kreeg 5 garnalen op wat oude rucola gegooid en toast. De garnalen waren gebakken in..? Zelf maar zout over gestrooid want smaakte nergens naar. Waardeloos en veel te duur naar wat je krijgt. Carpaccio had zo uit een pakje kunnen komen. Helaas, voorgerecht was een echte domper. Hoofd hadden we allebei een 'galgenmaal', dat klonk goed na de zware dag. Het galgenmaal bestaat uit wat droge stukjes bief, paprika, spek en 1 stukje ui. Klein potje pepersaus erbij (wederom 'pakjes-kwaliteit'). De bijgeserveerde boontjes hebben we niet eens aangeraakt, slap, futloos en bleek. Patatjes met mayo (waarvan de mayo nog het lekkerste van alles was) hebben ons maar gevuld. Zaten nog wat kleffe aardappelpartjes bij en dat was het. Prima eten mits je potjes-voer gewend bent. Prijs-kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Nee, wij komen hier nooit weer.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Na een dagje uit met 11 personen neergestreken bij bistro âld Lemmer in Lemmer. Eerst van een lekker drankje genoten op het gezellig terrasje aan het water. Daarna binnen genoten van gerechten van de kaart. Naast de vaste gerechten was er als voorgerecht lekkere gerookte paling te verkrijgen. Heerlijk. Met dit gezelschap hebben we aardig wat verschillende gerechten gegeten. Als voorgerecht naast de genoemde paling, nog de broodzak en gerookte visduo. Als hoofdgerecht oa. de ribeye, slibtong en schol. De bijgerechten, naast de traditionele frites, ook gebakken aardappelen, appeltjes met kaneel, rode bietjes en prei. De begeleidende huiswijnen, Chileense chardonnay en cabernet sauvignon en Franse merlot en sauvignon blanc waren van goede kwaliteit. Niets op aan te merken dus. Nou ja, mijn ribeye was wat dik en kon malser maar dat is de kok niet te verwijten. Als ik kok was zou ik even aan de tafel komen vragen of iedereen tevreden was, maar we moesten het doen met de overigens prima bediening. Na een reeks nagerechten, koffies en likeurtjes gingen we tevreden huiswaarts.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Sinds deze maand na een verbouwing weer open, nieuwe inrichting , nieuwe kaart .
Leuke Bistro gerechten , de mannen aten Rib Eye deze viel erg goed in de smaak, goed vlees en juist bereid. De dames scholfilet en Ijsselmeer baars ook deze erg lekker. Goede wijnen, waaronder de populaire Salentein. De inrichting is erg gezellig, met elementen van de geschiedenis van Lemmer, mooie foto wand en de stamtafel met oude kranteknipsels .
Een aanwinst voor Lemmer.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Laatst hier weer gegeten, gevraagd aan de chef wat er werd aanbevolen, dat bleek de scholfilet te zijn, heerlijk gebakken in de boter. Erbij geserveerd o.a. prei met een vleugje kerrie , gebakken aardappel en lekkere stoofpeertjes. Goede chardonnay erbij, aardige bediening, een lekkere verwennerij .
EenH .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Exact twee jaar geleden hadden we hier met veel voldoening gegeten. Hoge kwaliteit destijds. Nu geheel anders. De mosterdsoep met ‘spekjes’ ( kleine plakjes zwarte bacon) was lauw en aan de ‘waterige’ kant. De aardappelschijfjes waren gedeeltelijk zwartgebakken terwijl deze ook niet warm (koud) waren. Na verzoek zijn deze door warme en goedgebakken aardappelschijfjes vervangen. Aangezien we kozen voor snoekbaars als hoofdgerecht verwachtten we op z’n minst deze weer te herkennen wanneer deze op ons bord zou verschijnen. Helaas. Zwaar gepaneerd, droog en met een aangekoekt sausje daarover werd deze geserveerd. De smaak was net zo. De (te) grootte maakte dit niet goed, integendeel. Als garnituur misten we direct al de salade terwijl de worteltjes erg glazig waren ( misschien uit de vriezer..). De bloemkool leek gezien de kleur te lang te zijn doorgekookt, aan de smaak was dat gelukkig niet te merken. De gestoofde appeltjes waren ‘sponzig’ maar ook te zoet en te gekleurd. Van a la carte mag je volgens ons meer verwachten. Voor de zekerheid maar cappuccino als nagerecht genomen. Deze was prima net als de locatie.
Roebri .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Op 3 augustus gegeten bij Het Vooronder. Ieder jaar een graag bezochte plek. Dit jaar een grote teleurstelling. De chardonney was prima, maar achteraf als huiswijn voor 34 euro per fles ook goed betaald. De op de kaart vermelde mosterdsoep was er niet meer, de Friese uiensoep en de garnalenspies waren ok?. In plaats van de mosterdsoep werd voor een niet bijzondere tomatensoep gekozen. Van de gewokte mosselen was een derde niet goed, de smaak was redelijk.Groot minpunt was dat er ruim een uur gewacht moest worden op het voorgerecht, zonder dat er ook maar een stukje brood werd geserveerd. Helemaal vervelend was dat er daarna nog weer ruim een uur gewacht moest worden op het hoofdgerecht. Dodelijk voor de trek maar dat was niet de enige reden dat het hoofdgerecht niet meer smaakte. De tournedos was goed hoewel men niet van te voren had gevraagd hoe die gebakken moest worden. De Afrikaanse wijnsaus bij de tournedos was teleurstellend, te ver ingekookt en vreemd van smaak. De gebakken paling was klein in portie en werd droog op het bord geserveerd. Een teleurstelling vergeleken met vorige jaren. De porties snoekbaars waren gigantisch maar smakeloos. De erbij geserveerde mosselsaus had een goede smaak maar een glazige structuur en had voor het serveren al zo lang op de vis gelegen dat het een vel over de vis geworden was. De kleur was dezelfde als van de vis en het duurde dan ook even voordat ik de saus ontdekt had. Het garnituur was triest. De wortelen leken niet vers maar glazig met een vliesje. De stoofperen leken bevroren geweest. De 'gebakken' aardappelen waren vochtig en smakeloos. De puur gekookte bloemkool en broccoli scoorden een voldoende. De op het bord geserveerde wortelpuree was lijmachtig en had voor een smakelijk aanzicht beter weg kunnen blijven. Ronduit op de tournedos na, slecht. Het was door de veel te lange wachttijd en de teleurstellende hoofdgerechten was een dusdanig slechte ervaring dat we onze frustratie ook hebben gedeeld. De reactie daarop was ook teleurstellend. De nota bedroeg, inclusief twee flessen huiswijn 194 euro. Conclusie , wij komen niet meer. Het terras buiten met plateservice vraagt blijkbaar teveel van de keuken om het a la carte gedeelte op niveau te houden.
Nomnomnom17 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Het eten was perfect! Zelden zo'n goede ossenhaas op, met heerlijke mosterdsaus. Ook de carpaccio en tomatensoep waren super! Heel goed bediend en op de juiste manier. Restaurant ziet er sfeervol uit van binnen met mooi gedekte tafels.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Heerlijke mosselen gegeten bediening is vriendelijk, "service with a smile". Het interieur is onlangs aangepast. De Friese getinte gerechten zijn ook erg lekker. Prijs / kwaliteit verhouding is goed.