Over restaurant Bistro aan het Bos

Culinaire hoogstandjes in Rolde-Schoonloo

In Bistro aan het Bos, gelegen in Rolde-Schoonloo, kan je genieten van gerechtjes bereidt met lokale ingrediënten. De ambachtelijke keuken van Bistro aan het Bos is dus zeker een aanrader. Bistro aan het Bos haalt al zijn ingrediënten van lokale producenten en dit levert lekkere verse gerechten op. De prijzen in Bistro aan het Bos zijn ook heel betaalbaar, waardoor iedereen kan genieten van hun culinaire hoogstandjes. De Bistro serveert ook heel wat lekkere wijnen, dus wijnliefhebbers kunnen hier ook terecht!

Meer informatie over restaurant Bistro aan het Bos

- Bar vanaf 10:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
7,1
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Gewoon altijd lekker. Zijn er nu met wisselende samenstellingen geweest. Verrassende gerechten met heerlijke bijpassende wijnen. Verdient meer aandacht dit pareltje in Drenthe.
MartenKoen .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Tijdens een fietstocht met zijn vieren bij deze Bistro afgestapt voor de lunch. Ongeïnteresseerd personeel, dat vlot goede koffie serveerde en lang daarna uiteindelijk op ons verzoek de bestelling kwam opnemen.
De op zich goede kroketten werden met mosterd, maar verder onversierd uitgeserveerd: geen sla, rauwkost, augurk of tomaat erbij. De prijs was even hoog als in goede tenten in de zo veel duurdere Randstad.
Tenslotte kregen wij een rekening aangeboden, waarin ook de drankjes vande naastliggende tafel waren opgenomen.
Treurig dat deze zeer matige uitspanning zich bistro durft te noemen.
Fb130 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteravond met dinercheque van de Intratuin daar gegeten. Verrassend lekker!
En wat een gezellige knusse ambiance, zo gewoon..heerlijk vuur dat brand, goede bediening en zelfs de kok kwam steeds langs en vertelde over de producten.
We gaan hier zeker vaker naar toe.
Echt een aanrader!
Leon en Nelly Clemens
JosPostma .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Een aantal weken geleden hier weer lekker gegeten. Het was weer want we komen telkens terug. We hebben het aan de kok overgelaten om ons te verrassen. Het was wederom een heerlijk menu en een goed glas wijn. Het eten is er van constante kwaliteit. We blijven hier toch komen omdat eten prima is en voelen ons er thuis.
Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Na een heerlijke dag buiten te zijn geweest, was het weer thuiskomen bij Bistro aan het Bos. Aan ons "eigen" tafeltje bij het raam, genieten we van een glas heerlijke witte wijn. Een echte aanrader. De kok kwam bij ons om te vragen wat we wilden eten. We lieten ons graag verrassen! En verrassen deed hij ons! Eerst een amuse: een pompoensoep, Daarna een heerlijke salade van rode biet, witlof en geitenkaas. Als verrassing tussendoor kregen we een heerlijke pan met mosselen en friet. Om gezellig samen uit te eten zei de kok.
Ons hoofdgerecht bestond uit een heerlijk stuk rundvlees. Een nagerecht lukte ons niet meer. We hebben de avond afgesloten met een kop koffie en thee.
We hebben weer een hele gezellige avond gehad, en we komen zeker gauw weer!
Een leuke eetgelegenheid met een goede keuken, met een jonge kok die veel ambities heeft!!
Arnaud B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Knus bij het haardvuur, lekker bokbiertje van de tap, met een gezelschap van 8 personen. Je voelt je hier snel thuis. Gerechten zijn goed, daarbij aangetekend dat als je niet van een zoet toetje houdt, je dan om een kaasplankje moet vragen. Het totaal plaatje klopt. Helaas hadden we niet meer tijd om nog wat te blijven "plakken" en nog een koffie (met digestief) te nemen. Doen we de volgende keer.
Trix.uw .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Heerlijk gegeten!!! De eigenaar belde van te voren met een open uitleg waarom het restaurant gestopt is met de AH actie. Wel had hij een tegemoetkoming die heel redelijk was. We hebben een prima 3 gangen menu gehad met eerlijke produkten uit de omgeving. De bediening was attent. De kachel snorde.
Nu nog een gezellige bos bloemen op de stamtafel en een enkel te fel lampje dimmen en je hebt een perfect restaurant!
Bdolfing .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Fantastische avond gehad. Leuke bediening, maar vooral het uitserveren van het hoofdmenu door de chefkok én de drankjes na afloop was een waar genoegen. Leuke enthourage met een gepassioneerde chefkok.
Vierhoven .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
een hele leuke bediening, al het eten was van zelfgemaakte producten, praatje na de tijd met de kok, gewoon een hele leuke avond gehad.
JoopenSusan .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
We hebben genoten van een heerlijke maaltijd. Vriendelijke bediening, ondanks ziekte van de eigenaresse, heeft haar echtgenoot zijn uiterste best gedaan om het ons naar de zin te maken. Dit is echt een aanrader n wij komen zeker terug. Tip: de uiensoep vooraf, kunnen ze in Frankrijk nog wat van leren, super. We komen zeker en binnekort terug. Een pareltje in Drenthe.
Bertstevens .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten met z'n tweeën. Qua aankleding van het geheel zouden wij iets meer hebben gedaan omdat het iets gehorig met elkaar is.
Verder is het een aanrader.
Dekritischegast .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
De bediening was matig, ik had na een consumptie nog wat te drinken gevraagd maar heb dat niet gekregen,vergeten......
Mijn moeder van 90 kon haar eigen jas gaan ophangen, dat werd niet even gedaan...
Na de 2de gang was het lang wachten op het toetje, dit duurde zo lang dat we hadden besloten weg te gaan, toen kwam de kok er nog aan.....
Toen maar weer gaan zitten.....en daarna snel weg zonder koffie
Kaart was onduidelijk, we gingen er van uit dat het 3-gangen menu 17,50 kostte maar bleek 35 te zijn pp?
Salade was redelijk, de soep niet veel soeps..
Zalm was goed maar de procureur bleek een matig stukje vlees
Al met al niet iets waar je 35 euro pp voor over hebt, dus geen fooi gegeven wat ik anders wel doe.
Als de volgende ervaring net zo is gaan de bonnen bij het oud papier.....
Jerden2001 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij werden uiterst vriendelijk en professioneel ontvangen door de gastvrouw. Het tafeltje waar we zaten was gezellig met een mooi vrij uitzicht. De tijd tussen de gangen was precies goed.
De gastvrouw gaf voldoende ruimte voor feedback mocht je ergens ontevreden over zijn of aanvullende wensen hebben.
Wij vinden het een pre dat er gewerkt wordt met verse streek gerechten. Hier wordt de kaart op aangepast, met voor ieder wat wils. We hebben heerlijk gegeten en na afloop nog gezellig een drankje gedaan aan de bar.
Jkoningtezeven .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Eten was prima, we hebben lekker gegeten. Bestek en glas was niet helemaal schoon.
Entourage is sober maar voldoet wel aan de voorwaarden voor een restaurant.
Paize33 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Gezellig, leuke bediening en heerlijk eten. Wel behoorlijk prijzig. Maar voor karaf water met verse munt werd niets berekend. Wij komen nog eens terug om mee te eten.
Cindy1985 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Bij verblijf op het Hof van Saksen hebben we het bord zien staan van deze bistro. We kwamen samen met de kinderen en werden goed ontvangen door de eigenaresse. De eendenborst was erg lekker en mals en de chocolAde fondant na was hemels. De biologische huiswijn is ook een echte aanrader en we zullen zeker terugkomen als we weer in de buurt zijn
Poppetjeblauw .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
We hebben een verrassend menu gegeten. Er werden alledaagse groente en gerechten gecombineerd met niet alledaagse groente en gerechten. Goede keuzes in de 2 aangeboden menu's. Wij hebben alle gerechten gekozen (in totaal 6) en waren zeer tevreden over de smaak en de hoeveelheid. De vragen die wij stelden over het pand, de inrichting en het eten werden uitgebreid en goed beantwoord. Dit jonge stel is op de goede weg!
Wij raden haar nog graag aan iets meer te leren over de do's en don'ts voor de bediening zodat ze nog meer succes hebben en nog meer rendement uit hun onderneming halen.
Het restaurant heeft een knusse huiskamer uitstraling. Maar niet alleen de gasten verdienen aandacht, ook de bloemen en planten ????. We misten nog iets meer decoratie die het geheel helemaal afmaakt. Een aanrader!
Annelies103 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Huiskamertent. Benauwd.
Bediening was OK, maar kleding van bediening laat te wensen over. Wambuis van kok verwassen en verkreukeld.
Papillon1961 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Het verraste me eigenlijk dat er maar keuze was uit 2 menu's. Er was een aparte kaart met AH menu's.
Ik had als hoofdgerecht het mosselpannetje met Franse frietjes, enige minpuntje vond ik de 2 soorten sausjes bij de mosselen, (brander)mayo en ketjup. Beetje saai, ik had wat spectaculairders verwacht. Verder niks dan lof voor het voorgerecht, de risotto met rode biet en geitenkaas en het nagerecht de citroentaart met aardbeien.
AnnyBennie .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Eten goed,keuze beperkt in het arrangement.We snappen dat het een actie is maar zou je ook kunnen aangrijpen om te laten zien wat je in huis hebt.Bediening prima en vlot.