Bistro 52

Dorpsstraat 52 5051 CL Goirle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bistro 52

Marion En Jos K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Gezellige sfeer, fantastisch eten, gevarieerde keuze, voor ieder wat wils. Klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel. Kortom, we gaan zeker terug!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
redelijke keuze maar het was het allemaal net niet
geen enkel gerecht was echt lekker
bediening straalde geen enthousiasme uit. Toen we een gerecht lieten staan omdat het echt niet lekker was werd er niet eens op gereageerd
Jeanne223 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Met een aanbieding gegeten bij Bistro 52. Diverse gerechten op de kaart waar je onbeperkt uit kunt kiezen. Goede kwaliteit eten, vers en erg lekker. Daarnaast ook wat seizoensgebonden producten op de kaart (bitterballen van asperge, couscous met asperge etc). Vriendelijke bediening.
Enige minpuntje is dat de tafeltjes toch wel erg dicht op elkaar staan (30 cm tussenruimte) en hierdoor de privacy ontbreekt.
Ing A.A.M V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk veel keuze,goed warm en zeer fijn verzorgt.
Goede bediening,fijn systeem met product lijstje.
Zeer alert op je lijstje geen lange wacht tijd voor volgende gerecht.
Een aanrader en zeker voor mensen die van kleine portie,s houden
Wij gaan zeker terug en zullen er nog veel plezier beleven.
Chrismerkx .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Leuk idee. Tapas maar dan anders. Je mag tien verschillende (kwalitatieve) gerechten kiezen gedurende de avond voor een vaste prijs. Je bent daardoor de hele avond actief met je menukeuze bezig. keerzijde is wel dat je na 2 of drie bezoeken de hele lijst gehad hebt. We hebben het idee dat ieder schaaltje apart en individueel gemaakt wordt en niet zo uit de koelkast komt. kleine finetuning aan de presentatie. Het komt op een groot dienblad op tafel, waarbij geregeld de bordjes doorgegeven moeten worden.
Kelly V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wij hebben hier vandaag een drie gangen menu a la carte via social deal gegeten. wat zijn we verwend! Eerst een amuse daarna een heerlijk voorgerecht op waar we gratis brood met boter en tapenade kregen. Daarna weer een amuse. Toen een heerlijk voorgerecht met lekkere groente en ruim voldoende. Daarna nog een lekker nagerecht en alle borden erg mooi opgemaakt.we zaten bomvol en ook de drankjes waren maar 2.20 per stuk. Echt een aanrader waar we zeker nog eens terug zullen komen :)
Erna61 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Bistro 52. Het overtrof onze verwachtingen ruimschoots.
De gerechten waren heerlijk en mooi opgediend. Voorgerecht iberico ham was zeer smakelijk en de bavet van wagyu was botermals met een heerlijke saus. Het lamstrio van mijn man was ook verrukkelijk.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar en wij gaan dan ook zeker terug.
Dit restaurant zou eigenlijk op een betere locatie moeten zitten.
Sara H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Ter gelegenheid van ons 25 jarig huwelijk hebben wij gegeten bij Bistro 52. De lokatie zelf ziet er erg gezellig uit, de bediening was voortreffelijk en het eten helemaal top! We hebben allemaal genoten en een super gezellige avond gehad. Bedankt en jullie zien ons zeker terug!!!!!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Wij hebben hier met een aantal vrienden heerlijk gegeten.
De bediening was heel ongedwongen en leuk; het eten was perfect!!!!
Een echte aanrader dus daarom weer een nieuwe reservering gemaakt. We kijken er weer naar uit.......
Ila87 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Gisteren gingen we eten bij Bistro52. Na positieve reacties op Iens over de kwaliteit van het eten, waren we nieuwsgierig geworden. Het duurde even voor er iemand naar ons toe kwam om ons naar de tafel te brengen, maar mijn jas werd wel netjes aangenomen.

We namen plaats op een heel fijne stoel en kregen al snel een amuse voorgeschoteld: een hoorntje met eendenleverpaté. Nu ben ik daar geen enorme fan van, maar het smaakte wel prima. We kozen voor een driegangenmenu en ik begon met het schaaldierendrieluik. De bisque was prima, zoals een bisque hoort te zijn al ben ik ook daar geen enorme fan van. De Hollandse garnalen ingepakt in gerookte zalm waren redelijk eenvoudig. Gewoon garnalen in zalm. Maar het kreeftenkroketje dat erbij zat, was heerlijk. Het brood dat erbij zat was lekker, evenals de hartige muffin.

Tot dusver best oké gegeten. Daarna werd het naar mijn mening nog een stuk beter. We kregen nog een amuse: een klein aspergesoepje. Hierna het hoofdgerecht. Ik had het lamstrio gekozen: lamsfilet, lamskoteletje en een lamsstoofpotje. Het bord rook heerlijk toen het voor mijn neus gezet werd en het smaakte verrukkelijk. Alle bereidingen van lam waren even smaakvol en de saus die erbij zat, maakte het gerecht helemaal af. Bovenaan het bord lagen verschillende groenten, zoals babywortels, gekarameliseerde witlof en een asperge/aardappelkroket. Allemaal erg lekker en de hoeveelheid was prima. De eendenborstfilet die mijn dinerpartner had was ook erg smaakvol.

De toetjeskaart staat vol lekkere gerechten dus het was nog moeilijk kiezen. Ik koos uiteindelijk voor de crème brulée met yoghurtijs en meringue. Een heel goede keuze, want het was werkelijk heerlijk. De lekkerste crème brulée die ik ooit op heb. Wederom een mooi opgemaakt bordje en een bijzonder huisgemaakt vanillekoekje dat in het ijs stond. Het plankje met lekkernijen dat mijn overbuurman had gekozen, zag er ook erg smaakvol uit. Vooral de huisgemaakt nougat was super.

Al met al een heerlijk diner gehad, waarbij het hoofd- en nagerecht er voor mij echt uitsprongen. Een aanrader!
Koenstrooper .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Bistro 52. Het eten was uitmuntend. Al was de vis bij het hoofdgerecht niet helemaal goed op temperatuur. De porties waren goed. Opmaak erg netjes. De wijn vonden wij niet goed, maar dat is natuurlijk heel subjectief. De service was daarentegen ver onder de maat. Erg onvriendelijk. Na de amuses werd niet gevraagd of we iets wilden drinken. Vervolgens werd de fles wijn vergeten, kwam pas na de voorgerechten. Mijn echtgenote had vegetarisch besteld, vooraf per e-mail al gemeld, ook aangegeven dat ze geen paddestoelen wilde hebben. Wat werd er als hoofdgerecht geserveerd, juist paddestoelen. Het bord werd chagrijnig weggehaald. Zonder enige vorm van excuus. Wat er voor in de plaats kwam was niet al te best. Jammer voor de kok. Hij kan verschrikkelijk goed koken, maar dit wordt teniet gedaan door de waardeloze service en houding van de gastvrouw.
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gisteren hier met 8 man 3-gangen à la carte gegeten met 2 amuses van het huis en koffie/thee na. Tempo van serveren was op het dessert na (dat liet op zich wachten) prima, mede dankzij de amuses. Ook de portionenring was prima in orde voor het gehele menu, zij het dat daarmee het hoofdgerecht alléén wel stevig aan de prijs was in verhouding tot hoeveel je kreeg - al worden er tegenwoordig (naar aanleiding van opmerkingen van klanten?!?) wel frietjes bij geserveerd.
De kwaliteit van het eten was goed - waarvan ikzelf vooral het cupje met eendenleverpaté en compote waanzinnig lekker vond en van mijn tafelgenoot begreep ik dat de kreeftenkroketjes ook een feestje waren. Het B52 ijs-dessert is ook een echte aanrader: 3 verschillende soorten huisgemaakt ijs met een heerlijke garnering.
Mijn grootste punt van kritiek waren de bijgerechten van het hoofdgerecht - slappe frietjes, smaakloze groente, flauwe puree en een opmaak die mij totaal niet aansprak, maar goed ik had "entrecote met huisgemaakte piccalilly' besteld en die waren dan allebei weer prima.
Bediening was correct, niet bijzonder vriendelijk, dit in tegenstelling tot de gastvrouw zelf, die bij het afscheid juist vol belangstelling was.
Ik ben zelf in dubio of ik de prijs-kwaliteit in orde vond, maar aangezien ik de rekening niet persoonlijk heb hoeven betalen geef ik ze daarin het voordeel van de twijfel.
Dirkje97 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Heerlijk gegeten! Na voorgerecht en amuses tussendoor echter al bijna genoeg gegeten dus herken me niet in eerdere recensies dat de porties te klein zouden zijn. Prijs/kwaliteit is goed. Weinig over aan te merken eigenlijk. Toch voelde we ons niet echt thuis; publiek was bijna allemaal 60+ en hoewel bediening niet onaardig toch ook niet heel gastvrij/ gezellig. Leuk om een keer gegeten te hebben, was zeker lekker maar hebben andere voorkeur in Goirle.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Met ons eetgenootschap HeLeRoDeHaVer neergestreken in dit restaurant. wij genoten van een 15 gangen menu met bij passende wijnen. Een heel leuk idee en uitstekend van smaak. Betekent wel een hoog tempo van uitserveren, maar dat deed de bediening uitstekend. Heerlijke wijnen bij het eten en een zeer vriendelijke bediening. Vooral het iberico varken en de truffel smaak blijven ons bij. Continue heerlijke verse groenten maakte het een zeer geslaagde avond. Bij vertrek kregen we nog een mooi boek over patisserie, waarin de chef ook zijn creatie beschrijft. Een aanrader.
Chris en Ineke Dekker
WhoCarez .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Eten is super alleen porties zijn wat klein voor de prijs. Je kan met de kok ook dingen afstemmen als er dingen in een gerecht zitten die je niet lust om deze weg te laten of te vervangen. Bij de koffie compleet kregen wij in tegenstelling tot andere wel vaak huisgemaakte lekkernijen zoals ijsjes zelf gemaakt, koekjes, madeleines, mouse, panna cotta wafeltjes e.d.
Jammer is dat er standaard geen friet/aardappelen bij een gerecht zitten. Wel een klein aardappel garnituurtje. Kom graag bij de Bistro voor de uitstekende service en gezelligheid daar. Je voelt je er welkom ook als je er al een hele tijd niet bent geweest. Helaas is er een tafel in de zaak die tegenover de ingang geplaatst is ivm de ruimte waardoor het daar trekt.
Pientje24 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Prima restaurant wat ondergewaardeerd wordt. Hier staat een kok met hart voor zijn vak.
Alles met veel zorg klaargemaakt en erg lekker. Als toetje een palet met 7 verschillende ijssmaken, zelfgemaakt. Rode kool ijs, vijgenijs e.d. Heerlijk.
Christiaaan .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Vorige week vrijdag bij bistro 52 gegeten borden waren perfect opgemaakt met kleine verassingen. De tussen amuse pasten perfect bij onze keuze en het toetje was verrukkelijk. De service was perfect en heeft ons goed geholpen bij de keuze van onze wijn
Impuls .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Afgelopen weekend gegeten bij Bistro 52. Zowel mijn partner al ik waren aangenaam verrast. Mooi opgemaakte borden, vooral van de voorgerechten en de desserts. Alles goed op smaak, en met zorg bereid.
Een amuse vooraf en een tussen-amuse in de vorm van een klein kopje soep maakten de verrassing compleet.
De service was ook prima, we voelden ons meer dan welkom.
Marjolein013 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Wij bezoeken regelmatig bistro 52. Wat ons opvalt is de passie die Eric, de kok, voor zijn vak heeft . Steeds weer op zoek naar nieuwe ideeën, smaken en technieken. De borden zijn prachtig opgemaakt met verschillende groenten die op verschillende manieren zijn klaar gemaakt. De sfeer in het restaurant is erg goed, met hartelijke bediening.
Gool .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Bistro 52 bestaat nu ongeveer een jaar en in die tijd kwamen wij er 3 keer. De laatste keer bestelden wij een tournedos ossenhaas met saus van sechuanpeper. De ossenhaas was van goede kwaliteit en zoals gevraagd medium gebakken, de saus erbij smakelijk. Wat echter afbreuk deed aan het geheel was het groentenpalet : 2 slappe asperges, een handje doorgekookte haricots verts en een totaal niet bij de ossenhaas passend rolletje zuurkool omwikkeld met een spekje. De koffie met lekkernijen bleek evenmin een succes : niets uit eigen keuken en toch stevig geprijsd. Het kan en moet beter op dit adres !