Bistoria

Arnhemse Bovenweg 31 3708 AA Zeist Nederland Kaart

Over restaurant Bistoria

De brasserie van kasteel Kerckebosch

Deze rustiek ingerichte Bistoria is een mix tussen een Italiaanse trattoria, een Franse bistro en alles wat daar culinair tussen in te vinden is. De keukenbrigade serveert hier pure gerechten met een Mediterrane touch. Door de open keuken krijg je een ultiem huiskamergevoel, een gevoel met in je achterhoofd de natuur maakt een perfecte middag of avond!

Meer informatie over restaurant Bistoria

Maandag 17:30 - 20:30
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 20:30
JennekeVriens .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Teleurstellende ervaring. Locatie is leuk. Weinig keus. Slechte bediening, moesten telkens erg lang wachten. Wijn werd pas tijdens voorgerecht geserveerd. Eten was niet bijzonder. Mijn zoon kreeg kippenpoot met steelpan op tafel met bruine bonen. Voor 4 personen, 1 klein bakje frites en 1 klein bakje geroosterde groenten om te delen. Erg duur voor wat je krijgt.
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Bij een overnachting in Kasteel Kerckebosch zal een diner bij Bistoria inbegrepen. Omdat het om een inbegrepen diner ging hadden we alleen de keuze uit vlees of vis voor het hoofdgerecht. Dat was wel een beetje jammer. Als voorgerecht kregen we een plankje met verschillende vleeswaren, olijfjes etc. Als hoofdgerecht kozen we beide voor de bavette. Het eten was prima op smaak. Er liep maar 1 iemand in de bediening wat er voor zorgde dat we af en toe wat lang moesten wachten. Als onderdeel van het arrangement was het prima eten, maar had graag wat meer keuze gekregen.
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ten eerste, je kan hier niet je Iens Cadobon verzilveren? Het smaakten allemaal wel, maar niet byzonder en de keuze is ook beperkt, voldoende maar geen byzondere dingen. Jammer.
Saskia T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Lekker eten, goede prijs kwaliteit verhouding. Hele mooie omgeving. Iets meer toetjes op de kaart zou fijn zijn. Beste gerecht gebraden lam.
Restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Leuk gedaan met de mogelijkheid in de keuken te kijken, maar ziet net niet wat er wordt gedaan.
Op de menu kaart was niet zo veel keus maar het krijtbord bood wel een goede keus aan gerechten. De pasta gerechten van de kaart waren prima maar niet echt veel voor een wat grotere eter gelukkig was er brood geserveerd. De gerechten van het krijtbord waren mooi en lekker maar ook wel iets duurder. Er werd een mooi glas wijn bij het gerecht aanbevolen.
Marja T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Bij Bistoria wordt echt goed gekookt. Wij hadden diverse voor- en hoofdgerechten en deze waren stuk voor stuk uitstekend bereid. Het personeel is heel gastvrij en speelt in op de gasten. Zo mochten wij een paar verschillende wijnen proberen vanuit onze interesse en liet de chef ons een paar fijne stukjes hert proeven als extra. De prijs is wel aan de hoge kant aangezien wij met 2 volwassenen en 2 grote kinderen voor 2 gangen + koffie/thee 182 EUR afrekenden.
Tomarion .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Zowel de ontvangst (bij Kerckebosch) als de entourage, de sfeer (mooie bistoria!, een verstopt pareltje), de bediening (kundig, vriendelijk en attent!) en wat we genoten hebben was absoluut goed!!!
RHteZ .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Gisteren voor mijn verjaardag hier gaan eten. We waren met 3 personen. Al onze gerechten waren echt heerlijk. Ook voor kinderen leuke opties. Echt een aanrader

AdB1975 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Bediening niet nederlandstalig waardoor moeizaam bestellen. Eten goed maar aan de prijzige kant voor niet heel bijzonder gerechten. Ambiance heel erg goed.
Nora I.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Niets heerlijker dan als moeder door je zoon mee uit eten genomen te worden. En dat nog wel in de Bistoria van het prachtig gelegen Kasteel Kerckenbosch wat recentelijk op de begane grond een grote verbouwing/renovatie heeft ondergaan waarbij de oude aspecten smaakvol gecombineerd zijn met moderne accenten wat tot een mooie, evenwichtige menging van stijlen heeft geleid. Bezoek van het restaurant hebben we bewaard voor later en we zijn neergestreken in de Bistoria, gelegen aan de voorzijde, iets minder op chique en daardoor laagdrempelig om ook na een lange wandeling of fietstocht even wat te gaan eten. Dit eveneens nieuwe gedeelte heeft een open karakter gekregen wat geaccentueerd wordt door de open keuken waar chef Ali de hoofdgerechten voor zijn gasten bereidt.
De ruimte ziet er fris en leuk uit, waarbij vooral de planken met verschillende kookboeken die de gasten kunnen lezen en de leuke glazen potten met ingemaakt lekkers een lust voor het oog zijn. We worden gastvrij ontvangen door de professionele bediening die ons verder soepel in de watten legt
Als verrassing komt er een mixed Bistoria plank vergezeld met brood en verrukkelijke boter (er zit een vleugje citroen in en dat maakt het heerlijk fris). Deze plank is een absolute aanrader: onder andere buffelmozzarella met rucolapesto, pickles, kaasstengels, oude Prosciutto, jonge Pancetta en heerlijk klaargemaakte knabbelgroentes maken deze plank een feestje, zowel om te zien als om te eten. Helaas moest ik mezelf een glas wijn dat daar natuurlijk uitstekend bij past, ontzeggen met de auto die op de parkeerplaats op me wacht.
De kaart biedt keus aan iedereen, van maaltijdsalades tot entrecotes, en als hoofdgerecht kies ik de luchtige gnocchi met schaal- en schelpdieren in een tomatensaus vergezeld van zeekraal. De met inktvisinkt gekleurde dus zwarte gnocchi zorgen samen met het groen en rood voor een speels kleurenpalet op je bord en de smaak is heerlijk. Ook de krokant op de huidgebakken vis van de dag met dikke gefrituurde aardappelparten en verse groenten smaakt uitstekend. Desserts staan natuurlijk op de kaart maar wij kiezen tevreden voor enkel een kopje koffie en laten alle geproefde smaken nog even in gedachten over onze tong gaan. Een heerlijke avond en ik verheug me er nu al op een keer in het Restaurant te gaan eten (met chauffeur voor die avond).