Bis

Lijnmarkt 26 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bis

Genieten in hartje Utrecht

In een monumentaal pand aan de lijnmarkt in hartje Utrecht vind je het gastvrije Bis. Met een prachtig uitzicht op de Oudegracht en domtoren zit je hier helemaal goed. De chef kookt de lekkerste klassiekers uit de Franse Keuken, puur genieten dit! De ontzettend gastvrije bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Bis

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag & zondag

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Bis

Hendrik D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Ontzettend lekker gegeten. Een aanrader!
Andres V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Heerlijk eten in een fijne sfeer!
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Uitstekende menu- en wijnkaart, Leuke locatiel
jjmgroot G.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Voor ons jaarlijkse uitje van de museum club ± 15 à 20 leden gaan wij altijd op zoek naar een leuke locatie om te lunchen.Dit jaar was de keus op Utrecht gevallen.Zoals gewoonlijk gaan wij dan eerst het programma in de plaats in elkaar zetten : musea bezoeken,koffie locatie bekijken en een leuk restaurant bespreken voor ± 15 personen. Uiteindelijk kwamen we terecht bij Bis en nadat we er wat gegeten hadden ( wat niet slecht was) besloten wij te reserveren: 15 personen lunch voor 17 april om ± 13.00 uur. LET WEL dat was op 7 februari 2018 terwijl er toen nog geen andere reserveringen in het boek stonden !!( met eigen ogen gezien)
Op vrijdag 30 maart werden wij gebeld door Anna Jurna met de mededeling dat zij plotseling een partij van 65 mensen hadden geboekt op de zelfde dag en de plaatsen aan het raam die voor ons gereserveerd waren moesten ook veranderd worden. "Anders moet u toch maar even komen kijken ". Gedwongen door de situatie togen wij op 6 april nogmaals naar Utrecht . Wij werden ontvangen in een leugenachtige ,gespannen sfeer en de 2 tafels die voor ons over waren waren 2 4tjes waar "met enige moeite 15 mensen wel kunnen lunchen". Maar zij Anna wij hebben nog een restaurant wat jullie ook wel leuk zullen vinden en nog dichterbij het catharijne convent nl in de zakkenvullersteeg. Wij praten dus over 75 tot 80ers die niet meer in staat zijn de vierdaagse te lopen na een museum bezoek. Die steeg konden wij niet vinden en navraag leerde ons dat het ± 10 - 15 minuten lopen zou zijn. Uiteindelijk hebben we een ander leuk restaurant gevonden wat ons wel een extra dag en reiskosten gekost heeft. Door deze handelwijze bezorgt mevr Jurna al die aardige en hardwerkende mensen in de horeca een rotnaam , echter de meeste zijn gelukkig niet zo. Ik hoop dat mevr.Jurna ooit zal beseffen dat zakendoen niet alleen betekent vlug zijn en schrapen maar dat het opbouwen en bewaren van een goede en betrouwbare naam onbetaalbaar is.
Jolande V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Leuke, inventieve en gevarieerde kaart.
Diana S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Fantastisch goed gegeten met vriendelijke en zeer gastvrije bediening! Het restaurant ligt midden in de stad en heeft uitzicht op de grachten en de Domtoren! Gezellige, romantische, maar ook zakelijke sfeer,dus voor een ieder toegankelijk! Ik ga hier absoluut terug en zal restaurant Bis ook zeker aanbevelen bij familie, vrienden en collega's!
Enige verbeterpuntje: Tussen de lunch en het diner de open rieten mand met gebruikte papieren handdoekjes naast de wasbakken op het toilet legen. Ik was de eerste gast en de mand was voor de helft gevuld. Verder alleen maar lof!
Mirjam K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Heerlijke geconfijte eend en hert gegeten. Aardige bediening. Snel en veakkundig. Niks op aan te merken (behalve geen fanta of sprite voor de kinderen, alleen spa groen)
Dit was derde keer dat we hier aten... en wederom heerlijk en gezellig
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Vriendelijk medewerkers en heerlijke maaltijden!
linda J.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk gegeten, en heel fijn advies gekregen ivm wijnkeuze. Proef de Californische wijn Carnivor...
Voorgerecht ( gerookte eend met artisjok) en hoofdgerecht (duo van biefstuk) allebei om je vingers bij af te likken; creme brulée speculoos niet opmerkelijk (creme brulée wordt warm opgediend,of niet? Deze was koel)
Wij zouden zeker nog terugkomen.
Nog een tip, zoek interieurtrucjes om rumoer van de gesprekken te dempen.
Puck S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Genoten van de high tea. Fijne sandwiches en daarna heerlijke zoetigheden. Veel thee en ook alle tijd om uitgebreid bij te kletsen met vriendin.
Ewout M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
prima gegeten, wel wat karige porties
Johannes A.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Half uurtje te laat: geen probleem, flexibel opgepakt
Omdat alle verschillende hoofdgerechten tegelijk opgediend werden (keurig) was een van de gerechten wat overgaar (warm gehouden)
Christianne H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Hoofdgerecht matig, te droog en niet op temperatuur.
corry B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten , Top komen zeker een keertje terug .
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Aardige ontvangst, gezellige ongedwongen sfeer.
Heerlijk gegeten met uitzicht op de Oudegracht!
Aanrader.
virginia S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Gisteren mijn vriendin getrakteerd op een High tea ivm haar 50ste verjaardag. De bediening was prima. De high tea teleurstellend. De eerste gang bestond uit 3 mini sandwiches van wit brood, de 2e gang met verschillende zoetigheden. Niets was echt bijzonder lekker. En het zag er ook niet feestelijk uit. Daar bij zaten we boven de keuken. De zittingen werden af en toe heel eeg warm. En terwijl wij aan onze high tea zaten ging dat vergezeld met geuren uit de keuken voor het avondeten. De hele sfeer in het restaurant was matig. Een beetje vergane glorie. Een high tea zou ik hier nooit meer doen. Ik ga hier überhaupt niet meer eten.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heel lekker gegeten; verassingsmenu met bijpassend wijnarrgangement. Vooral de bediening was zeer vriendelijk. Enig minpuntje is af en toe de geur en warmte die uit de spoelkeuken komt.
Geertruid V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
De reservering verliep moeiteloos, het was fijn dat ik mijn hond mocht meenemen. Het is een sfeervolle plek, leuk ingericht. De high tea was samengesteld uit producten die duidelijk niet zelfgemaakt waren en ook weinig origineel waren. We moesten lang wachten tussen de twee plateaus, terwijl het niet druk was in het restaurant. De bediening was weinig toeschietelijk. We voelden ons niet echt op ons gemak.
Onno F.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Lekker gegeten in dit gezellige restaurant!
galois .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Zeer klein hoofdgerecht... maar het was wel erg lekker. Ik had de dagvangst en was heerlijk. Vooral de 'dingetjes erbij' waren erg smaakvol. Mijn voorgerecht (salade caprese) was ook al erg bijzonder. De mozzarella was tot een soort van mousse gemaakt, wat een bijzondere smaaksensatie was.

Het toetje (combinatie van zoetigheden) viel wat tegen. Lekkere dingetjes bij elkaar gelegd (panna cotta, ijs, kruimel, ...) die eigenlijk helemaal niet zo lekker waren (maar zeker wel voldoende!).