Bis

Lijnmarkt 26 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Bis

Genieten in hartje Utrecht

In een monumentaal pand aan de lijnmarkt in hartje Utrecht vind je het gastvrije Bis. Met een prachtig uitzicht op de Oudegracht en domtoren zit je hier helemaal goed. De chef kookt de lekkerste klassiekers uit de Franse Keuken, puur genieten dit! De ontzettend gastvrije bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Bis

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag & zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vandaag hier tapas gegeten . Vanuit buiten zag het er heel gezellig uit en waar je van dacht hier worden lekkere gerechten gemaakt en is alles top ! We hebben een gemende tapas plank besteld en duurde best lang voor we het eten kregen , de vis Tappassen was echt niet lekker gewoon smerig ! De rest was wel oké allen voor 28€ niet echt de moeite waard! Het bier was echt dood en niet geschonken zoals het hoort ! Daarna gingen we weg en toen kon ik de keuken in kijken en snapte wel waarom het niet super was ! De keuken was echt heel maar ook heel vies ..
J. V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Blijft aardig om weer eens langs te gaan. Deze keer wel wat aan te merken (wisseling keuken?). Chip van het bord af (scherp) en onduidelijk wanneer gebeurd. Rouille bij de bouillon koelkast koud en smakeloos. Maaltijdsalade als gebruikelijk goede en verse kwaliteit,,maar in tegenstelling tot anders geen aandacht besteed aan de opmaak.
Jammer.
let's wait and see...
Anoukvane .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gewoonweg een heerlijke avond gehad bij Bis! Driegangen gekozen waar we ook een wijnarrangement bij konden krijgen en dat was echt een aanrader. De gastvrouw was professioneel en toch amicaal en had interessante info over de wijn. Stond ook open voor onze nieuwsgierige vragen. Als voorgerecht de eend en de vis van het driegangenmenu, heerlijk! Hoofdgerecht de parelhoen en poon met fantastische bijpassende wijnen. Tot aan de puree heerlijke smaken. Hoeveelheden waren top, hoofdgerecht zelf iets teveel. Als toetje de chocoladeganache en de cheesecake met cognac en dessertwijn. Ganache was vrij machtig. Al met al dus een heerlijke avond, kijkend naar alle bootjes die voorbij kwamen in de gracht.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prima gegeten bij Bis. Bediening was vriendelijk, de gerechten werden snel opgediend (het was ook redelijk rustig moet ik zeggen) en een mooie tafel met uitzicht op de gracht. Voorgerecht pangebakken coquilles, hoofdgerecht zeewolf met mossels, schuim van kreeft en aardappelpuree met lekker veel groenten. Grand dessert toe. Alle gerechten zagen er mooi uit en waren zeer smakelijk. Mijn favoriet was het hoofdgerecht; mooi gebakken, sappige vis. Enige tip wellicht wellicht dat de schuim/saus en de puree nogal hoog op smaak was (zout). Zelf hou ik daar wel van (beter dan te flauw) maar misschien voor sommigen wat te veel.
Maaike-remko .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
De verwachtingen waren hoog, maar het viel ons tegen. Carpaccio vooraf was weinig smaakvol. Het hoofdgerecht Gambas met paëlla werd na te lang wachten geserveerd. De rijst leek wel plastic en de saus bij gambas stond al enige tijd getuige het bruine droge laagje aan de randen. Hoewel het bord heet was waren de gambas lauw. Jammer, we hadden er meer van verwacht.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Zoals eerder opgemerkt door mij, de bediening hier laat soms toch nog te wensen over. Verder is er veel verbeterd. De hamburger voor de lunch is werkelijk fantastisch. Deze hamburger behoort in mijn top 3 hamburgers die ik mijn leven gegeten heb. Tijd om ook andere gerechten te gaan proberen..
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Eenvoudige lunch gegeten bij Bis, op een zonnige middag. We konden buiten zitten aan de winkelstraat, wat behalve sfeervol ook enigszins druk is. De bediening was correct, het eten kwam snel en was prima. Waarom er bij belegde broodjes ook Pringles geserveerd worden is me echter een raadsel...
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Goede kaart, goede wijn. En een tafeltje bij het raam achterin de zaak op een mooie zomeravond, geeft mooi uitzicht op de gracht en alle bootjes die voorbij komen. Goede sfeer.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vanavond heb ik met een vriend bij restaurant Bis gegeten. We kozen allebei voor het viergangenmenu a 39,50 euro. We kregen een schaaltje met brood en boter (8). Later nog twee keer een schaaltje met geroosterd brood (9). Bij het eten dronk ik een glas versgeperste jus d'orange (10) en een stuk of 5 glazen gratis kraanwater. De ene serveerster deed steeds een schijfje citroen in het water wat erg lekker was, de andere vond dat blijkbaar teveel moeite.
Het wachten duurde lang, pas na 25 minuten kwam het voorgerecht, een salade met koude asperges en een half ei (7). Na nog eens 25 minuten kwam het tussengerecht, een erg lekkere aspergesoep met stukjes gerookte zalm waarin helaas geen stukken asperge dreven (9). Gelukkig kwam het hoofdgerecht vrij snel: 2 op de huid gebakken pietermannen, met gebakken aardappeltjes en een garnering van puree, asperges, wortel en witlof (9). Voor toetje kozen we in plaats van de cheesecake die bij het diner hoorde een grand dessert voor 2 euro extra. Het grand dessert was erg lekker en bestond uit een bolletje walnootijs, een stukje cheesecake, iets wat leek op flan, chocolademousse en een chocoladecakeje dat nog zacht van binnen was (9). Al met al hebben we erg lekker gegeten, maar vooral in het begin had het eten wat sneller geserveerd mogen worden (wij begonnen al grapjes te maken over de traagheid van de bediening).
SimoneBlonk .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
De bediening was zeer vriendelijk, werden ook goed ontvangen. De wijn was perfect en het eten was uitstekend! Ik had de duo van eend en mijn gezelschap had de kabeljauw. Beiden waren perfect bereid en als dessert hadden wij beiden de Vanille Panna cotta. Dit was een zeer fijne afsluiter van deze avond. We zullen dit restaurant zeker vaker bezoeken als we weer in de buurt zijn.
Dint112 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Coquilles waren erg lekker klaar gemaakt, de combinatie van smaken was erg goed.
Had als hoofdgerecht een kwartel, die ook erg goed van smaak en texture was.
Na hadden we het grand dessert, smikkelen!!

Bediening was erg prettig en gezellig. Kortom een top avond.
Marijke .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Het was heerlijk! Tijdens de restaurantweek hebben wij genoten van een driegangenmenu dat met veel zorg bereidt was. Alle smaken klopten bij elkaar. We hebben er een wijnarrangement bijgenomen en dat is ook een dikke aanrader! Nogmaals: heerlijk!
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant. We hadden het 3 gangenmenu van de restaurantweek met bijpassende wijnen. Smakelijke gerechten en mooie porties. Top.
Hilde M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gezellige zaak maar het eten viel ons erg tegen. Gambas OK, risotto matig ( weinog smaak en papperig) en de zeewier niet te eten zo zout. Graag een kopje koffie van het huis gehad ter compensatie maar dit werd genegeerd. Extra risotto kom wel, maar ja daar hadden we geen trek in.....jammer.
Miriam W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het leek wel of de mosselen op de vissalade uit de vriezer kwamen. Geen smaak en droog. Ook de vis van de dag was net iets te lang gegaard. Weinig aardappeltjes. De opmaak van het hoofdgerecht was mooi, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Kortom het leek alsof er niet met verse producten wordt gekookt. We vinden het dan ook geen aanrader om hier te eten. Op het bord buiten staat dat je tapas kunt eten, maar dat is maar tot 1700 uur, kwamen wij achter toen we de wijn al hadden besteld.
Wilhelmus H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk eten op een ongedwongen manier!
Elke keer worden wij blij als wij hier komen. Is 1 van de weinige restaurants in Utrecht waar wij steeds terug komen om iets te vieren.
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Fijne zaak om te lunchen in Utrecht. Het brood is smaakvol, de ingrediënten vers. De Biquini van de plaat met seranoham en pesto was verrassend lekker. De kleine salade erbij maakt het af. Het broodje met zalm miste evenwicht, erg veel brood voor de kleine plak zalm, waardoor je zelf creatief moet zijn om voldoende te proeven. Een 8 en een 6, levert een 7 op voor het eten. De bediening is vriendelijk en de toiletten waren schoon. Deze zaak gaan we vaker bezoeken, want een hoger cijfer zit er zeker nog in.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gezellige avond gehad. Eten was goed, bediening vlot en decor normaal, toilet mag wat schoner. Al met al prima zaak op een happie te eten.
Jannepoel .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Een gezellig restaurant waar je in ongedwongen sfeer kunt genieten van heerlijk eten. De tapas zijn wat mij betreft favoriet. Heel divers, warm en koud, super!! De bediening is deskundig en erg vriendelijk. Prijs/kwaliteit is goed.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
De adviezen voor wijn bij de gerechten waren prima. De bietenrisotto was een verrassend gerecht was er mooi uit zag en heerlijk smaakt.