Bis

Lijnmarkt 26 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Bis

Genieten in hartje Utrecht

In een monumentaal pand aan de lijnmarkt in hartje Utrecht vind je het gastvrije Bis. Met een prachtig uitzicht op de Oudegracht en domtoren zit je hier helemaal goed. De chef kookt de lekkerste klassiekers uit de Franse Keuken, puur genieten dit! De ontzettend gastvrije bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Bis

• : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag & zondag

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
virginia S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Gisteren mijn vriendin getrakteerd op een High tea ivm haar 50ste verjaardag. De bediening was prima. De high tea teleurstellend. De eerste gang bestond uit 3 mini sandwiches van wit brood, de 2e gang met verschillende zoetigheden. Niets was echt bijzonder lekker. En het zag er ook niet feestelijk uit. Daar bij zaten we boven de keuken. De zittingen werden af en toe heel eeg warm. En terwijl wij aan onze high tea zaten ging dat vergezeld met geuren uit de keuken voor het avondeten. De hele sfeer in het restaurant was matig. Een beetje vergane glorie. Een high tea zou ik hier nooit meer doen. Ik ga hier überhaupt niet meer eten.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heel lekker gegeten; verassingsmenu met bijpassend wijnarrgangement. Vooral de bediening was zeer vriendelijk. Enig minpuntje is af en toe de geur en warmte die uit de spoelkeuken komt.
Geertruid V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
De reservering verliep moeiteloos, het was fijn dat ik mijn hond mocht meenemen. Het is een sfeervolle plek, leuk ingericht. De high tea was samengesteld uit producten die duidelijk niet zelfgemaakt waren en ook weinig origineel waren. We moesten lang wachten tussen de twee plateaus, terwijl het niet druk was in het restaurant. De bediening was weinig toeschietelijk. We voelden ons niet echt op ons gemak.
Onno F.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Lekker gegeten in dit gezellige restaurant!
galois .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Zeer klein hoofdgerecht... maar het was wel erg lekker. Ik had de dagvangst en was heerlijk. Vooral de 'dingetjes erbij' waren erg smaakvol. Mijn voorgerecht (salade caprese) was ook al erg bijzonder. De mozzarella was tot een soort van mousse gemaakt, wat een bijzondere smaaksensatie was.

Het toetje (combinatie van zoetigheden) viel wat tegen. Lekkere dingetjes bij elkaar gelegd (panna cotta, ijs, kruimel, ...) die eigenlijk helemaal niet zo lekker waren (maar zeker wel voldoende!).
D. S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Wat een super restaurant. Heerlijk gegeten, terrine van eend als voor, was echt verrukkelijk. hoofd de lamschouder, hemels! ik vond het echt super! hoofd duurde wel wat langer, maar daar hebben ze excusses voor aangeboden, super netjes.
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Lekker eten, fijne bediening, leuke locatie
willem D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Aangenaam verrast op alle fronten.
marleneke .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Prima! Heerlijk gegeten, fijne bediening.
Begonnen met oesters, ende coquilles en fazant waren zeer lekker. Goede wijnen erbij.
Waren hier nu voor de derde keer en concludeerden wederom: prettige tent!
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vandaag hier tapas gegeten . Vanuit buiten zag het er heel gezellig uit en waar je van dacht hier worden lekkere gerechten gemaakt en is alles top ! We hebben een gemende tapas plank besteld en duurde best lang voor we het eten kregen , de vis Tappassen was echt niet lekker gewoon smerig ! De rest was wel oké allen voor 28€ niet echt de moeite waard! Het bier was echt dood en niet geschonken zoals het hoort ! Daarna gingen we weg en toen kon ik de keuken in kijken en snapte wel waarom het niet super was ! De keuken was echt heel maar ook heel vies ..
J. V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Blijft aardig om weer eens langs te gaan. Deze keer wel wat aan te merken (wisseling keuken?). Chip van het bord af (scherp) en onduidelijk wanneer gebeurd. Rouille bij de bouillon koelkast koud en smakeloos. Maaltijdsalade als gebruikelijk goede en verse kwaliteit,,maar in tegenstelling tot anders geen aandacht besteed aan de opmaak.
Jammer.
let's wait and see...
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gewoonweg een heerlijke avond gehad bij Bis! Driegangen gekozen waar we ook een wijnarrangement bij konden krijgen en dat was echt een aanrader. De gastvrouw was professioneel en toch amicaal en had interessante info over de wijn. Stond ook open voor onze nieuwsgierige vragen. Als voorgerecht de eend en de vis van het driegangenmenu, heerlijk! Hoofdgerecht de parelhoen en poon met fantastische bijpassende wijnen. Tot aan de puree heerlijke smaken. Hoeveelheden waren top, hoofdgerecht zelf iets teveel. Als toetje de chocoladeganache en de cheesecake met cognac en dessertwijn. Ganache was vrij machtig. Al met al dus een heerlijke avond, kijkend naar alle bootjes die voorbij kwamen in de gracht.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prima gegeten bij Bis. Bediening was vriendelijk, de gerechten werden snel opgediend (het was ook redelijk rustig moet ik zeggen) en een mooie tafel met uitzicht op de gracht. Voorgerecht pangebakken coquilles, hoofdgerecht zeewolf met mossels, schuim van kreeft en aardappelpuree met lekker veel groenten. Grand dessert toe. Alle gerechten zagen er mooi uit en waren zeer smakelijk. Mijn favoriet was het hoofdgerecht; mooi gebakken, sappige vis. Enige tip wellicht wellicht dat de schuim/saus en de puree nogal hoog op smaak was (zout). Zelf hou ik daar wel van (beter dan te flauw) maar misschien voor sommigen wat te veel.
maaike-remko .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
De verwachtingen waren hoog, maar het viel ons tegen. Carpaccio vooraf was weinig smaakvol. Het hoofdgerecht Gambas met paëlla werd na te lang wachten geserveerd. De rijst leek wel plastic en de saus bij gambas stond al enige tijd getuige het bruine droge laagje aan de randen. Hoewel het bord heet was waren de gambas lauw. Jammer, we hadden er meer van verwacht.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Zoals eerder opgemerkt door mij, de bediening hier laat soms toch nog te wensen over. Verder is er veel verbeterd. De hamburger voor de lunch is werkelijk fantastisch. Deze hamburger behoort in mijn top 3 hamburgers die ik mijn leven gegeten heb. Tijd om ook andere gerechten te gaan proberen..
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Eenvoudige lunch gegeten bij Bis, op een zonnige middag. We konden buiten zitten aan de winkelstraat, wat behalve sfeervol ook enigszins druk is. De bediening was correct, het eten kwam snel en was prima. Waarom er bij belegde broodjes ook Pringles geserveerd worden is me echter een raadsel...
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Goede kaart, goede wijn. En een tafeltje bij het raam achterin de zaak op een mooie zomeravond, geeft mooi uitzicht op de gracht en alle bootjes die voorbij komen. Goede sfeer.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vanavond heb ik met een vriend bij restaurant Bis gegeten. We kozen allebei voor het viergangenmenu a 39,50 euro. We kregen een schaaltje met brood en boter (8). Later nog twee keer een schaaltje met geroosterd brood (9). Bij het eten dronk ik een glas versgeperste jus d'orange (10) en een stuk of 5 glazen gratis kraanwater. De ene serveerster deed steeds een schijfje citroen in het water wat erg lekker was, de andere vond dat blijkbaar teveel moeite.
Het wachten duurde lang, pas na 25 minuten kwam het voorgerecht, een salade met koude asperges en een half ei (7). Na nog eens 25 minuten kwam het tussengerecht, een erg lekkere aspergesoep met stukjes gerookte zalm waarin helaas geen stukken asperge dreven (9). Gelukkig kwam het hoofdgerecht vrij snel: 2 op de huid gebakken pietermannen, met gebakken aardappeltjes en een garnering van puree, asperges, wortel en witlof (9). Voor toetje kozen we in plaats van de cheesecake die bij het diner hoorde een grand dessert voor 2 euro extra. Het grand dessert was erg lekker en bestond uit een bolletje walnootijs, een stukje cheesecake, iets wat leek op flan, chocolademousse en een chocoladecakeje dat nog zacht van binnen was (9). Al met al hebben we erg lekker gegeten, maar vooral in het begin had het eten wat sneller geserveerd mogen worden (wij begonnen al grapjes te maken over de traagheid van de bediening).
SimoneBlonk .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
De bediening was zeer vriendelijk, werden ook goed ontvangen. De wijn was perfect en het eten was uitstekend! Ik had de duo van eend en mijn gezelschap had de kabeljauw. Beiden waren perfect bereid en als dessert hadden wij beiden de Vanille Panna cotta. Dit was een zeer fijne afsluiter van deze avond. We zullen dit restaurant zeker vaker bezoeken als we weer in de buurt zijn.
Dint112 V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Coquilles waren erg lekker klaar gemaakt, de combinatie van smaken was erg goed.
Had als hoofdgerecht een kwartel, die ook erg goed van smaak en texture was.
Na hadden we het grand dessert, smikkelen!!

Bediening was erg prettig en gezellig. Kortom een top avond.