Bird Rotterdam

6,7
Duur
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Jammer, jammer, jammer. Dacht ik eindelijk een plek gevonden te hebben in Rotterdam die me goed eten voor een betaalbare prijs in een inspirerende niet te commerciele omgeving gaf. Nee, dus. Wat een desillusie. We werden heel spontaan en warm ontvangen in een vibrerende en ontspannen omgeving. Goede muziek, relaxte jonge vriendelijke mensen. We kregen een uitleg over een 3 gangen menu.
Ongeveer €36 per persoon. Best prijzig natuurlijk maar we zouden alleen maar vis krijgen want we eten eigenlijk nooit vlees. Lekker eten hoor. O, ja en we hadden ook nog groenten a €8,- erbij. Moet kunnen. Is vrijdagavond, zoals 1 van de obers zei. 3 biertjes voor mij, 2 wijntjes voor mijn vrouw. Goed voorgerecht. Lekker hoofdgerecht. En een goed toetje. Nieuwe smaken geproefd. Uiteindelijk kwam er een rekening van €111,60. Was als een koude douche. We hadden echt een leuke avond gehad maar zoveel geld was het niet waard. Nog even met de ober gesproken over de hoge rekening. "Dat kwam omdat we alleen maar vis wilden, daardoor was de prijs van het 3 gangenmenu verhoogd". Had hij toch wel even eerder kunnen zeggen. Ik voel me weer genaaid. Jammer. Ik weet niet of ik nog terug ga. Cafe Lisboa, kom terug! Waar kan ik in Rotterdam eens goed en origineel eten voor een normale prijs. Zonder verneukeratieve constructies met menu's waar niemand iets van begrijpt.
Tony R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Leuke ambiance, maar de Chef's Table heeft mij niet kunnen verrassen. De gerechten waren wel origineel bedacht, maar de smaken waren niet onderscheidend. Daarnaast kregen we allebei iets anders en moesten we halverwege van bord ruilen. Misschien nog wel aardig voor een stel, maar niet als je met 2 kerels gaat eten, vind ik. Bediening was overigens wel prima hoor.
José S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gisterenavond hier gegeten met mijn man. Het restaurant zag er heel sfeervol uit. We hadden niet veel tijd, anderhalf uur, maar de serveerster zei dat dat geen probleem was voor onze keuze: de driegangen variant van de Chef’s Table. We wilden graag vegetarisch eten en dat was geen probleem. We kregen van-de-zaak drie broodjes met olijfolie als appetizer. Waarom 3 voor 2 personen? En ze waren nogal klef ook. Maar goed, de olie was lekker. Als eerste gerecht kregen we een plakje pompoen gedrenkt in gestampte noten. Het was erg licht gekruid; veel smaak zat er niet aan. Op de tweede gang hebben we drie kwartier gewacht en toen zaten we um al behoorlijk te knijpen omdat we bijna weg moesten. Deze gang bestond uit een kleine portie risotto met paddenstoelen en wat geraspte kaas. Erg smaakvol, maar dat was het dan ook. Erg weinig voor een hoofdgerecht en geen bijgerechten. We hadden een ‘bijpassende wijn’ besteld, maar waar die bij paste wisten wij niet, in ieder geval niet bij deze risotto. Als toetje kregen we allebei iets anders, wat ik heel leuk vond. Ook nu kleine porties: een chocoladecakeje en een citroenijsje. Misschien maar goed ook, want nu moesten we toch echt dringend weg, ondanks dat onze magen nog niet echt gevuld waren. De prijs van deze Chef’s Table? € 33,50 per persoon, wat wij nogal exorbitant vonden voor het gebodene. Omdat vegetarische ingrediënten in het algemeen veel goedkoper zijn hadden ze er echt wel wat meer van kunnen maken. In het kort: goede uitstraling, maar inhoudelijk niet waargemaakt.
Raelie .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Op een heerlijke zomeravond genoten op het terras van Bird, het lag nog tot 's avonds perfect in de zon. Setting is erg gaaf, met de treinen die (langzaam) langs rijden. De wijn was heerlijk, de pizza's waren okay. Het was wel even wachten op een tafel (45 min) en de bediening daarna was ook niet super snel. Wel hangt er een relaxte sfeer, dus kom hier voor chill avond, maar niet als je snel iets wil eten.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Tijdens een mooie zomeravond heerlijk genoten op het zonnige terras van Bird. Eten was prima; vooral de salade met lamsvlees bood een mooie combi van goed uitgebalanceerde smaken. Prettige bediening draagt bij aan de goede vibe die er hangt. Ik kom graag nog eens terug hier!
X X.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
BIRD is BIRD. Een super gezellige sfeer en super lekkere simpele gerechten die elke dag vers worden bedacht. BIRD heeft geen kaart maar werkt met het sharing diner principe. Kleine gerechten die je met elkaar deelt. De gerechten worden elke dag vers geleverd van de lokale leveranciers. En dat proef je. Door de echte Italianen die in de keuken staan wordt heerlijk gekookt. De rauwe tonijn was heerlijk vers en goed van smaak en de pepronata was ook geweldig. Ik sloot af met een meloensoep met vers fruit en een passionfruit bolletje ijs erin. Heerlijk. Ook de Napolitaanse pizza die mijn partner had was heerlijk. Hij werd gemaakt in de houtoven door een pizzabakker Simone die zelf uit Napels komt en vanaf jongs af in de keuken staat. Daarna kun je er genieten van een band of een clubavond. Voor jong en oud een hele belevenis. Ik zou zeggen gaan!!
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Net buiten het stadscentrum zit dit hippe restaurant. De inrichting is urban met een goede inkijk in de keuken. De verschillende opties van pizza's en kleinere gerechten is leuk nu je deze met een groep kunt delen. Het enige minpunt was de beperkte keuze aan desserts, slechts 2. Deze desserts waren net als het overige eten wel erg lekker!
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wij gingen vrijdagavond met vrienden wat eten en voor het eerst naar Bird. Omdat het lekker weer was gekozen voor het terras. Helaas konden we daar allen hapjes of een pizza bestellen en niet van de hele kaart. Raar maar ach de zon scheen dus dan een pizza. Helaas wist de ober de ingredienten van 1 pizza niet. Waardoor wij niet wisten of het de goede was. Hij heeft er vijf minuten mee rondgelopen voordat duidelijk was dat het toch klopte. Een van onze pizzas kwam helemaal niet. De ober had dit niet opgemerkt en we moesten zelf aan de bel trekken dat er iets niet klopte. Deze pizza kwam dus toen de anderen hun eten al op hadden. We kregen geen servetten, een serveerster haalde de lege glazen maar ook een half vol glas weg. Echt een bedrovende service. Toen we de rekening kregen stond daar niet onze koffie en thee op. Maar er werd niet verteld of dit was om het goed te maken. Daardoor blijf je met het gevoel zitten dat dit ook net zo goed een fout kan zijn. Het eten was goed maar wij komen hier nooit meer.
M.C.C B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Op het bord stond het menu met verschillende porties. Lamsvlees voor 16,50€ genomen. Helaas bleef het ook bij lamsvlees in veel tomatensaus. Geen groenten , geen koolhydraten erbij. Erg armoedig om zo een hoofdgerecht te presenteren. Lamsvlees zelf was oké.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Bird is gewoonweg een lekker ruig jazzpodium en vertoont een grote gelijkenis met poptempels van het 1e uur in Amsterdam, maar dan met een uitgebreide en goede keuken. We hadden het genoegen dat de USA soulband die zou optreden, vooraf uitgebreid aan het tafelen was, waardoor de sfeer alleen maar toenam. Het eten is eenvoudig en goed, de bediening rent zich rot en blijft aardig en de entourage onder deze 3 Hofbogen is zeker de moeite waard.
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Prachtplek.
Prima eten..vooral de kwartel is subliem en dat alles met een superservice met heerlijke muziek.
Toptent. Doen.
Ronaldfotograaf .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
By far de beste pizza's van Rotterdam,simpele maar uiterst smaakvolle cimbinaties.
Wij hadden ricotta pancetta en de pescatore,oktopus vooraf .
Uitleg wijnen was ietwat summier .
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Onduidelijke kaart: diverse gerechten op een schoolbord maar zijn het voor- of hoofdgerechten? Het zouden hoofdgerechten zijn maar de twee keuzes die wij maakten waren karig en er zat geen bijgerecht als groente, aardappels of frietjes bij. De wijn werd in en naast het glas geplonst. Het nagerecht had een bijzondere naam maar het was een schep yoghurtijs met verse aardbeien mét kroontje. Erg teleurstellend. De bediening moest op een briefje kijken wat met welk gerecht bedoeld werd en de service was minimaal, op het lompe af. Ik kom hier niet weer.
Lc020010 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Het restaurant is gezellig ingericht met mooie tafels, sfeervolle verlichting en een grote open keuken. Echt knus! Toen we binnenkwamen was ik heel blij met onze keuze om bij Bird te gaan eten.

Wij vonden de kaart onduidelijk. We kregen een pizza kaart en werden verteld dat er ook losse gerechten waren op het bord (waarvan de eerste drie groot, de middelste drie klein en de laatste drie weer groot??) Wij kregen geen wijn- of drankkaart en geen uitleg over de chef's table vast menu die ze blijkbaar ook aanbieden (kwamen we later achter). Ja, dit vind ik gewoon echt slordig. We hebben 3 gerechten besteld om te delen, plus frietjes.
-De mosselen en vongole waren lekker, maar niet bijzonder. Bovendien was een groot aantal schelpen leeg of gebroken.
-De dorade was taai en totaal niet op smaak gebracht, evenals de salade die erbij werd geserveerd--slappe stukjes geroosterde courgette (for real, Bird?) met flauwe parelcouscous. Niet te doen.
-De garnalen zagen er echt heerlijk uit, maar ook dit gerecht was echt totaal niet op smaak gebracht. Het smaakte nergens naar. Dit stond overigens op het bord als "klein gerecht", maar ik vond het de formaat hebben van een flink hoofdgerecht.
De friet was goed gelukt-----daar hebben we nog het meest van genoten. Geen van de bestelde gerechten is opgegaan. Dat gebeurt mij niet vaak.
Als nagerecht was er 1 optie: een citroentaart. Ik vind het ongelooflijk dat er zo een ruime open keuken is, met 3 koks aan het werk en dat ze maar één keuze aanbieden als dessert. Inspiratieloos.

De bediening gedurende de avond vond ik matig. Niet mega traag, maar totaal niet vlot. Niet onaardig, maar ook niet warm of heel vriendelijk. Een beetje niksig... een beetje vrijblijvend. Grijs.

Ik ben echt teleurgesteld in het eten en de service op deze avond. Zelf heb ik jarenlang in restaurants gewerkt met keukens vijf keer zo klein als die van Bird, maar waar het eten zo veel smaakvoller werd geserveerd. Koken hoort gepaard te gaan met liefde en passie voor smaak en voor ingrediënten. Je ziet en proeft het als een gerecht aandachtig is bereid. Bedienen in een restaurant hoort gepaard te gaan met gastvrijheid en duidelijkheid, plezier in het werk wat je doet. Dit alles was ver te zoeken.

Ik hoop dat ik pech heb gehad en dat er op andere avonden beter eten wordt geserveerd. Misschien kom ik over een tijdje terug om een pizza te proeven. Ik wil deze plek zo graag leuk vinden!
Daan K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Ik eet bijna wekelijks in Bird en vind het absoluut value for money. De pizza's zijn wat off beat en maar heel goed van smaak, met name de pizza met pompoen en eekhoorntjesbrood vind ik persoonlijk heel lekker. Maar ook de gerechten van de kaart zijn over het algemeen goed van kwaliteit. De wijnen zijn helaas niet echt heel bijzonder maar daar zijn de prijzen ook naar.
De bediening is aardig en je hebt het gevoel dat mensen er met plezier werken, de eerste fles gratis mineraal water is een aardige geste. Zowel het restaurant als het bar gedeelte is leuk om te zitten, de tafels staan ver genoeg uit elkaar zodat je nooit last van anderen hebt. Bird is een absolute aanrader als je niet te veel geld wil uitgeven, lekker wil eten in een leuke ongedwongen sfeer.
Justjolie .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Tijdje terug hier een pizza gegeten. Zij claimen op de website de 'Napolitaanse' variant te verkopen. Dus ik met mijn Napolitaanse vriend hier gaan eten, maar helaas... deze 'pizza' heeft niks te maken met de Napolitaanse variant. Pizza was niet lekker, weinig smaak helaas.

Bediening liet lang op zich wachten, de rode wijn was oke, maar niet echt lekker, erg standaard.
Milea T.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Vorige week hier lekker gegeten!
Het pand en de inrichting er van is erg mooi! Het menu was wat verwarrend, sommige gerechten konden worden gedeeld, andere konden als voorgerecht / hoofdgerecht besteld worden. Hierbij was het voor ons met name onduidelijk hoe groot de porties waren en welke gerechten dan groot genoeg waren om te delen en welke niet.
Verder hebben we een heerlijke avond gehad!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Gisteren als vanouds genoten van een heerlijke maaltijd in het altijd sfeervolle BIRD! (Ik ben blij dat er na een schrale zomer, weer een uitgebreider menu is).

We hebben de keuze aan de chef overgelaten, die voor twee personen een vier-gangenmenu met combinaties en ingrediënten van de dag samenstelde. Bij het voor- en nagerecht kregen we beiden iets anders, leuk om te delen. De gerechten zijn 'eenvoudig', maar daarom niet minder smaakvol. Onder andere pittige kokkels (verrassend), rauwe zalm in wodka, een smakelijke rode poon, langoustines, spinazie (met behoorlijk wat knoflook), scroppino van bloedsinaasappel en een kweeperentaart. De hoeveelheid was goed, ook zijn voldoende groenten in de gerechten verwerkt, het tempo ook (niet te snel). Het was erg druk, maar over het algemeen werden we goed in de gaten gehouden en zeer vriendelijk geholpen. De muziek ging van bossanova naar jazz klassiekers.

Het enige jammere is dat je als je om water vraagt, automatisch de vraag 'plat' of 'bruisend' volgt. Kennelijk kan een spontane karaf kraanwater er ook hier niet vanaf.
Enfin, we zullen een volgend bezoek daarom zeker niet laten :)
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Op de mooie locatie onder de hofbogen vrijdagavond met 4 personen hier gegeten. Het was druk dus we konden aan de bar een drankje drinken en wachten tot er een tafeltje vrij kwam. Onbegrijpelijk wel, dat we zeker 20 minuten naar 2 vrije tafels hebben staan kijken, waar we heel uitdrukkelijk niet mochten gaan zitten... Ook was de bediening niet bepaald snel. Het eten uiteindelijk was vrij goed, maar voldeed echt niet aan de naam die Bird op dat gebied inmiddels toch wel heeft én niet aan de verwachtingen van een tafelgenoot die hier al eerder at. Misschien een nieuwe kok sinds die tijd? Wij namen 4 gerechten om te delen. De papadelle met eend was echt verrukkelijk; zeker een aanrader. De melanzane was ook erg goed, maar de kwartel en de rode poon waren niet erg bijzonder. De poon zat bovendien vol met grote stukken bot. Tot slot een kweeperentoetje waarvan we hebben geconcludeerd dat die gewoon mislukt was: een stuk niet gaar deeg met mierzoete perenjam ertussen. Navraag bij de keuken leerde dat het deeg wel gaar was, maar dat het niet gaar léék doordat de vulling erg nat was. Tja... De wijnen waren dan wel weer heerlijk!
Sjaak-Hendriks .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Bij Bird kwamen wij graag voor de pizza. Nu gingen we voor de kaart. Een Rib eye voor €21 is niet goedkoop maar we hadden het er voor over. Na anderhalf uur kwam de Rib eye... alleen de rib eye. Er zat geen bijgerecht bij als friet, aardappels, salade of groente. De aardappels waren niet besteld, de bestelling met brood was niet goed gegaan en de salade was op. De Rib Eye proefde zo zuur, alsof het net uit het vacuum kwam. Dit was een domper op de afsluiter in de mooie havenstad.