Bird Rotterdam

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Bird Rotterdam

Pim O.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
​Prima sfeervolle plek om te borrelen - en anders is een pizza wellicht het hoogst haalbare.
Met acht personen op een doordeweekse dag hier wezen eten (op reservering). Bij de menukaart (gedrukt op een placemat die je vervolgens wel in moest leveren; ook al zoiets) viel het ons op dat er verschillende wisselende daggerechten waren. Het lukte pas bij het opnemen van de bestelling om uitgelegd te krijgen wat deze gerechten vandaag ​​inhielden. Vervolgens bleken meerdere gerechten van de kaart niet voorradig te zijn. Toch allemaal een voor- en hoofdgerecht besteld. De omschrijvingen/ ingrediënten van de pizza’s staan in het Italiaans op de kaart, super handig als je Italiaans spreekt.
Ruim tien minuten na het opnemen van de bestelling komt de vriendelijke maar onervaren serveerster terug dat er maar één gebakken tempé over is (vier mensen hadden dit voorgerecht besteld). Ze wist kennelijk niet meer wie, dus ging de tafel af en de eerste drie die ze tegenkwam moesten maar uit de drie andere voorgerechten kiezen. Drankjes moesten we de hele avond om blijven vragen, en de eerste twee keren kwam niet alles wat er besteld was daadwerkelijk op tafel (gewoon bij 6 van de 8 een drankje neerzetten en dan snel weglopen). Karaffen water werden wel zonder vragen aangevuld.
Mijn voorgerecht (tonijn, 14€) was niet op smaak en de rauwe tonijn had duidelijk een tijd in de vriezer gelegen - vrij hard en droog. Het beetje garnering wat erbij lag rechtvaardigde het geheel ook niet. Bij de rest van de tafel was het niet veel beter, en m'n tafelgenoot die gereserveerd had begon zich spontaan te verontschuldigen - hij dacht gehoord te hebben dat dit een prima tent was.
Hoofdgerecht duurde even, en was in mijn geval (zwaardvis, 22€) nog teleurstellender. De vis lag op een dun bedje van pasta met een waterige spinaziesaus, en daar moest je de keiharde vis echt vanaf halen om het te snijden, anders duwde je de pasta alle kanten op. De vis had qua structuur veel weg van een te lang gebakken karbonade, merkte mijn buurman op. Daarnaast was het allemaal erg weinig - je moet blijkbaar echt een bakje friet bijbestellen, al zei de serveerster vooraf uit zichzelf dat het bij de zwaardvis niet nodig was. Gelukkig schoof een tafelgenoot me uit medelijden een punt van zijn vrij zoute maar wel smakelijke pizza toe.
Borden werden weer rap afgehaald door een jongen die een lichte paniek in zijn ogen had (later sprintte hij langs onze tafel richting uitgang). Vervolgens kregen we de vraag of we koffie of thee wilden; een dessert bleek toch ook een optie toen we de kaart vroegen (placemats weer terug op tafel). Van de vier opties was er één niet beschikbaar. Toen de serveerster de bestelling op kwam nemen zei ze dat de kok helaas al naar huis (!) was en dat ze nog wel een soort variant op één van de desserts konden maken, maar dat er verder niks mogelijk was. Ze leek deze gang van zaken zelf niet heel raar te vinden.
Nog wel een dubbele espresso gedronken, en die was ok. Ondertussen begon het aardig vol te stromen voor de livemuziek die kort daarna begon. Toen ik naar de WC ging zat daar inmiddels een dame die om geld vroeg - ik heb haar uitgelegd dat ik hier uit eten was en dus niet van plan was te betalen, maar daar had ze geen boodschap aan want ‘iedereen moet gewoon betalen dus jij ook’. Dan maar niet naar de WC.
Rekening was ook niet mild, dus hier komen we nooit meer. Wel veel gelachen, ook om de ongemakkelijkheid van deze hele vertoning. Ze zouden er goed aan doen om de kaart te beperken tot pizza's, en dan proberen er een goede beleving van te maken - de sfeer is in ieder geval prima.
bregje R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Zeer teleurstellend! Inderdaad een supergezellige Rotterdamse tent, waarschijnlijk heerlijk om een pizza te eten maar ik vond het shared dine menu veel te duur, veel te fantasieloos en veel te weinig. Uiteindelijk is onze maag gevuld door het brood dat we erbij kregen en gingen we met trek weer weg.
Gastheer is erg gezellig maar zo’n gebrek aan kwaliteit op culinair niveau maak je daarmee helaas niet goed.
An-79 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Het eten was matig en te duur in verhouding tot wat je ervoor krijgt. Frietjes bij het gerecht besteld, want dat krijg je er niet bij en kreeg een schaaltje diepvries Franse frietjes. Teleurstellend... Ik geef liever de voorkeur aan dikkere patatten of liever nog verse patat. Ook groente erbij besteld. Mixed greens staat er op de kaart maar zeg maar gewoon gemixte sla wat je in een zakje bij de supermarkt kan kopen. Maar wel voor 6,5 euro!!! Met als bonus, een grote houtsplinter ertussen waar ik wel door had kunnen stikken! Eerlijk alles verteld aan t eind van de rit maar daar werd niet op ingespeeld. Uiteindelijk zelf maar om een compensatie gevraagd en toen gingen er 2 drankjes vanaf. Ik kom in ieder geval niet meer terug!
W H J N.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Het is hier erg gezellig, leuke inrichting, zeer vriendelijke personeel, lekkere, pittig geprijsde wijn maar je moet hier niet komen om te eten, wat een afgang voor die prijs. Verrassingsmenu!!! Vooraf gebakken groene asperges met erop, fantasieloos, een gebakken ei, meer niet. Kraak nog smaak. Hoofdgerecht een Bistecca bedolven onder een berg ("half pond?"), smakeloze, grote rauwe tomaten (waterbommen) in kwart partjes gesneden met wat snippers bieslook, hoe kan je een delicaat gerecht zo verzieken. Iets van aardappeltjes erbij, kon er niet van af. Als toetje in een klein glazen potje mascarpone met daarop een handje zwarte bessen. Dit alles voor Eu 35, hoe durf je.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijke pizza's uit de steenoven, en daarna genieten van topmuziek of een leuke clubavond. Een echte urban aanrader!!!
Eline K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Vanavond bij Bird gegeten. Was alweer twee jaar geleden. Maar, wat viel het tegen...het eten (chefs menu) was erg flauw. Het hoofdgerecht hebben we niet eens opgegeten. Daarnaast moesten we bij het tussengerecht en hoofdgerecht zelf meerdere keren contact zoeken met de bediening om nog een bijpassende wijn te krijgen. De omschrijving van de rode wijn was: 3 maanden geselecteerd dus rode vruchten en kruiden. Kortom, dit sloeg nergens op. En tja, als je dan 120 euro met zn tweeen moet betalen is dat een hoop geld voor matig eten en slechte service. Jammer want het was ooit veel beter!
Simonproeft .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Op 28 december zijn we met z'n tweeën gaan eten bij Bird. Een leuk ogende, informele tent, bekend van de betere jazz-concerten. Het was behoorlijk druk en daar was door de bedrijfsleider van dienst duidelijk geen rekening mee gehouden; de 2 obers liepen de benen uit hun achterste om iedereen te kunnen helpen. Complimenten zijn dan ook op z'n plaats, want dat lukte hen keurig.
Die complimenten kunnen niet gegeven worden voor de witte huiswijn, de Sauvignon Blanc. Een wat saaie bedoeling, waarvoor we maar liefst 25,50 mochten neerleggen. Op de kaart stond deze fles overigens voor 23 euro, maar dat zagen we later pas. Beter van kwaliteit waren de hoofdgerechten; 2 pizza's. Een met champignons en pompoen, de andere met ansjovis. Goed smaakvol met een mooie, dunne bodem. Het toetje was dan weer een minpunt. De 'ontlede Winner Taco' was prima van smaak. Maar E7,50 voor een hoorntje, een bolletje ijs, fudge en caramelsaus is best prijzig. Ook de Panna Cotta met bosvruchten was E7,50 en dat was gezien de hoeveelheid en smakeloosheid van het geheel ronduit duur.
Kortom; leuke locatie, prima bediening, het eten & drinken een krappe 6,5 en de prijs-kwaliteitverhouding niet helemaal in balans. Maar Bird is sympathiek en verdient zeker nog een 2e kans. Er zit muziek in deze tent.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Jammer, jammer, jammer. Dacht ik eindelijk een plek gevonden te hebben in Rotterdam die me goed eten voor een betaalbare prijs in een inspirerende niet te commerciele omgeving gaf. Nee, dus. Wat een desillusie. We werden heel spontaan en warm ontvangen in een vibrerende en ontspannen omgeving. Goede muziek, relaxte jonge vriendelijke mensen. We kregen een uitleg over een 3 gangen menu.
Ongeveer €36 per persoon. Best prijzig natuurlijk maar we zouden alleen maar vis krijgen want we eten eigenlijk nooit vlees. Lekker eten hoor. O, ja en we hadden ook nog groenten a €8,- erbij. Moet kunnen. Is vrijdagavond, zoals 1 van de obers zei. 3 biertjes voor mij, 2 wijntjes voor mijn vrouw. Goed voorgerecht. Lekker hoofdgerecht. En een goed toetje. Nieuwe smaken geproefd. Uiteindelijk kwam er een rekening van €111,60. Was als een koude douche. We hadden echt een leuke avond gehad maar zoveel geld was het niet waard. Nog even met de ober gesproken over de hoge rekening. "Dat kwam omdat we alleen maar vis wilden, daardoor was de prijs van het 3 gangenmenu verhoogd". Had hij toch wel even eerder kunnen zeggen. Ik voel me weer genaaid. Jammer. Ik weet niet of ik nog terug ga. Cafe Lisboa, kom terug! Waar kan ik in Rotterdam eens goed en origineel eten voor een normale prijs. Zonder verneukeratieve constructies met menu's waar niemand iets van begrijpt.
Tony R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Leuke ambiance, maar de Chef's Table heeft mij niet kunnen verrassen. De gerechten waren wel origineel bedacht, maar de smaken waren niet onderscheidend. Daarnaast kregen we allebei iets anders en moesten we halverwege van bord ruilen. Misschien nog wel aardig voor een stel, maar niet als je met 2 kerels gaat eten, vind ik. Bediening was overigens wel prima hoor.
José S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gisterenavond hier gegeten met mijn man. Het restaurant zag er heel sfeervol uit. We hadden niet veel tijd, anderhalf uur, maar de serveerster zei dat dat geen probleem was voor onze keuze: de driegangen variant van de Chef’s Table. We wilden graag vegetarisch eten en dat was geen probleem. We kregen van-de-zaak drie broodjes met olijfolie als appetizer. Waarom 3 voor 2 personen? En ze waren nogal klef ook. Maar goed, de olie was lekker. Als eerste gerecht kregen we een plakje pompoen gedrenkt in gestampte noten. Het was erg licht gekruid; veel smaak zat er niet aan. Op de tweede gang hebben we drie kwartier gewacht en toen zaten we um al behoorlijk te knijpen omdat we bijna weg moesten. Deze gang bestond uit een kleine portie risotto met paddenstoelen en wat geraspte kaas. Erg smaakvol, maar dat was het dan ook. Erg weinig voor een hoofdgerecht en geen bijgerechten. We hadden een ‘bijpassende wijn’ besteld, maar waar die bij paste wisten wij niet, in ieder geval niet bij deze risotto. Als toetje kregen we allebei iets anders, wat ik heel leuk vond. Ook nu kleine porties: een chocoladecakeje en een citroenijsje. Misschien maar goed ook, want nu moesten we toch echt dringend weg, ondanks dat onze magen nog niet echt gevuld waren. De prijs van deze Chef’s Table? € 33,50 per persoon, wat wij nogal exorbitant vonden voor het gebodene. Omdat vegetarische ingrediënten in het algemeen veel goedkoper zijn hadden ze er echt wel wat meer van kunnen maken. In het kort: goede uitstraling, maar inhoudelijk niet waargemaakt.
Raelie .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Op een heerlijke zomeravond genoten op het terras van Bird, het lag nog tot 's avonds perfect in de zon. Setting is erg gaaf, met de treinen die (langzaam) langs rijden. De wijn was heerlijk, de pizza's waren okay. Het was wel even wachten op een tafel (45 min) en de bediening daarna was ook niet super snel. Wel hangt er een relaxte sfeer, dus kom hier voor chill avond, maar niet als je snel iets wil eten.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Tijdens een mooie zomeravond heerlijk genoten op het zonnige terras van Bird. Eten was prima; vooral de salade met lamsvlees bood een mooie combi van goed uitgebalanceerde smaken. Prettige bediening draagt bij aan de goede vibe die er hangt. Ik kom graag nog eens terug hier!
Nina H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
BIRD is BIRD. Een super gezellige sfeer en super lekkere simpele gerechten die elke dag vers worden bedacht. BIRD heeft geen kaart maar werkt met het sharing diner principe. Kleine gerechten die je met elkaar deelt. De gerechten worden elke dag vers geleverd van de lokale leveranciers. En dat proef je. Door de echte Italianen die in de keuken staan wordt heerlijk gekookt. De rauwe tonijn was heerlijk vers en goed van smaak en de pepronata was ook geweldig. Ik sloot af met een meloensoep met vers fruit en een passionfruit bolletje ijs erin. Heerlijk. Ook de Napolitaanse pizza die mijn partner had was heerlijk. Hij werd gemaakt in de houtoven door een pizzabakker Simone die zelf uit Napels komt en vanaf jongs af in de keuken staat. Daarna kun je er genieten van een band of een clubavond. Voor jong en oud een hele belevenis. Ik zou zeggen gaan!!
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Net buiten het stadscentrum zit dit hippe restaurant. De inrichting is urban met een goede inkijk in de keuken. De verschillende opties van pizza's en kleinere gerechten is leuk nu je deze met een groep kunt delen. Het enige minpunt was de beperkte keuze aan desserts, slechts 2. Deze desserts waren net als het overige eten wel erg lekker!
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wij gingen vrijdagavond met vrienden wat eten en voor het eerst naar Bird. Omdat het lekker weer was gekozen voor het terras. Helaas konden we daar allen hapjes of een pizza bestellen en niet van de hele kaart. Raar maar ach de zon scheen dus dan een pizza. Helaas wist de ober de ingredienten van 1 pizza niet. Waardoor wij niet wisten of het de goede was. Hij heeft er vijf minuten mee rondgelopen voordat duidelijk was dat het toch klopte. Een van onze pizzas kwam helemaal niet. De ober had dit niet opgemerkt en we moesten zelf aan de bel trekken dat er iets niet klopte. Deze pizza kwam dus toen de anderen hun eten al op hadden. We kregen geen servetten, een serveerster haalde de lege glazen maar ook een half vol glas weg. Echt een bedrovende service. Toen we de rekening kregen stond daar niet onze koffie en thee op. Maar er werd niet verteld of dit was om het goed te maken. Daardoor blijf je met het gevoel zitten dat dit ook net zo goed een fout kan zijn. Het eten was goed maar wij komen hier nooit meer.
M.C.C B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Op het bord stond het menu met verschillende porties. Lamsvlees voor 16,50€ genomen. Helaas bleef het ook bij lamsvlees in veel tomatensaus. Geen groenten , geen koolhydraten erbij. Erg armoedig om zo een hoofdgerecht te presenteren. Lamsvlees zelf was oké.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Bird is gewoonweg een lekker ruig jazzpodium en vertoont een grote gelijkenis met poptempels van het 1e uur in Amsterdam, maar dan met een uitgebreide en goede keuken. We hadden het genoegen dat de USA soulband die zou optreden, vooraf uitgebreid aan het tafelen was, waardoor de sfeer alleen maar toenam. Het eten is eenvoudig en goed, de bediening rent zich rot en blijft aardig en de entourage onder deze 3 Hofbogen is zeker de moeite waard.
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Prachtplek.
Prima eten..vooral de kwartel is subliem en dat alles met een superservice met heerlijke muziek.
Toptent. Doen.
ronaldfotograaf .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
By far de beste pizza's van Rotterdam,simpele maar uiterst smaakvolle cimbinaties.
Wij hadden ricotta pancetta en de pescatore,oktopus vooraf .
Uitleg wijnen was ietwat summier .
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Onduidelijke kaart: diverse gerechten op een schoolbord maar zijn het voor- of hoofdgerechten? Het zouden hoofdgerechten zijn maar de twee keuzes die wij maakten waren karig en er zat geen bijgerecht als groente, aardappels of frietjes bij. De wijn werd in en naast het glas geplonst. Het nagerecht had een bijzondere naam maar het was een schep yoghurtijs met verse aardbeien mét kroontje. Erg teleurstellend. De bediening moest op een briefje kijken wat met welk gerecht bedoeld werd en de service was minimaal, op het lompe af. Ik kom hier niet weer.