Over het restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

100% biologisch dineren

Logisch om hier neer te strijken voor een diner? Waarom dan? Nou, dat is simpel. Alles is hier namelijk biologisch en dat maakt een wereld van verschil. Elk seizoen wordt er door de koks een nieuw menu samengesteld, met de producten die op dat moment groeien. Deze culinaire sensaties vinden plaats in een prachtig (en duurzaam) gerestaureerd rijksmonument aan de Leidse gracht. Overtuigd om hier een keertje te gaan eten? Waarschijnlijk wel!

Meer informatie over restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

Simone V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Als vegan kun je hier goed terecht. Als voorafje hebben we de groentebitterballen genomen. Echt superlekker. Het bijbehorende dipje had wel iets pittiger gemogen. Daarna de Logica Trio genomen. Met soep van de dag (ditmaal een wortelsoep) een broodje met burger en een salade. De soep was heerlijk fris, de salade ook erg lekker, de burger had wel iets meer gekruid mogen zijn en eventueel met een schijfje augurk om het wat frisser te maken. De bediening is echt super en vind het zo ie zo heel fijn dat er zoveel vegan opties zijn. Daar kunnen andere restaurants echt nog wat van leren. Wij komen zeker terug!!
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Leuke lunchkaart, ruime opzet van restaurant, vriendelijke bediening. Aanrader voor wie eens vegetarisch wil lunchen. Waarom moet ik per ze minstens 120 tekens gebruiken? Vorige zinnen leken me helder genoeg, Iens.
Uitetenenzo .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Ik had al wel een aantal keer gelunched bij Logica, maar gisteravond ook heerlijk gedineerd in dit fijne restaurant. Een van mijn favorieten in Leiden!
jasmijn S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
mensen met hart voor de zaak, prettige servicegerichte bediening, gerechten waren uitermate goed, rustgevende inrichting. Hier ga ik sowieso nog eens dineren
Thijs E.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Als niet-vegetariër hier gereserveerd, omdat vrienden dat wel zijn.
Ik had de Logica trio (lunch). Juist omdat er geen vlees aan te pas kwam, had ik verwacht dat het eten veel hoger op smaak zou zijn. Dit viel mij wat tegen. De pittige mosterd vond ik allesbehalve pittig en de sla wat saai. Het soepje was redelijk, maar ook dat had hoger op smaak kunnen zijn.

De andere gerechten (boordje Seitan en broodje notenroomkaas) bleken erg goed te zijn, dus wellicht had ik ook net het verkeerde gerecht gekozen.

De dame die ons bediende had wat mij betreft iets enthousiaster gemogen, verder goed. Locatie buiten op het terras aan het water is natuurlijk geweldig in het mooie Leiden.
tastytilda .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Sfeervol genoten van een heerlijk en duurzaam drie-gangendiner. Olijfjes van het huis op tafel, heerlijk knapperig brood bij het voorgerecht, vriendelijke bediening die alles duidelijk toelichtte. Mijn tafelgenoot wist bijvoorbeeld niet wat seitan is - nu wel. Hij koos vis, maar er waren ook maar liefst TWEE fantastische vegan opties bij de hoofdgerechten, waarvan ik die met seitan koos. We hebben gesmuld.
Brenda T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk biologisch gegeten. Goede kwaliteit producten. Super lekkere vis. Verrassende smaak in het voorgerecht. De vegan gerechten zijn verrassend. Het is mooi om te ervaren dat je een heerlijk gerecht kan maken zonder dierlijke producten. Sapjes en limonades zonder toegevoegde suiker of e-nummers. ????De vegan truffels zijn een aanrader om bij een kopje thee/koffie te bestellen.
Fijne akoestiek in het restaurant. Leuk om te zien dat het biologische /duurzaamheid doorgevoerd is in verschillende facetten in het restaurant. De houten stoelen zaten na een uurtje niet meer zo lekker. Verder waren onze eerste drankjes niet erg koud. Maar goed, wat puntjes ter verbetering ????
Wij komen graag een keertje terug hier.
Chaim H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Lekker gegeten op mooie locatie . Vriendelijke en adequate bediening. Lekker en gezonde voeding.
Jolanda_vd_Hoek .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Hoewel de menukaart beperkt is, zijn alle gerechten allemaal even bijzonder en lekker. De bediening is zeer vriendelijk en vlot. We vonden de muren wat kaal (we misten wat kunst aan de muur) en maar verder is het interieur erg mooi.
Dit was ons eerste bezoek en we waren zeer tevreden. Hier komen we zeker nog een keer terug.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Weer heerlijk vegetarisch (en biologisch) gegeten bij Logica. Altijd een fijne sfeer. Aanrader.
Arianne R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was lekker eten en van goede kwaliteit. We hadden aan tafel alle vegetarische varianten gekozen zodat we van elkaar konden proeven. Het was allemaal prima; de lasagne had alleen wat warmer gekund. Voor ons kind werd een speciaal gerecht gemaakt. We vonden alleen dat het wat aan de prijzige kant was. Natuurlijk is het allemaal biologisch etc., maar de gerechten waren redelijk klein.
Leuk was ook dat er een speelhoek voor kinderen was. Hierdoor was onze stuiterbal a.k.a. peuter helemaal blij. Hij mocht ook in de keuken kijken, maar dat vond hij een beetje eng.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Rustige plek om gezellig te lunchen of iets te drinken met vriendinnen. Je kunt hier ook makkelijk je baby meenemen. Sfeer is gemoedelijk, lekkere vegetarische gerechten en goede service.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Derde bezoek inmiddels.
Het ging even mis bij het voorgerecht waarbij we een niet besteld gerechtje kregen. Ik vond eerder het eten bij Logica wat volumineus en ook wat saai en makkelijk. Maar het hoofdgerecht - een met kaas en kiemen gevulde halve geroosterde pompoen - was bijzonder smakelijk. Dat gold ook voor de rest van dit gerecht. Prettig gekruid en in goede smakverhoudingen.
Prima toetje ook. Het is geen Michelin, geen Bib, maar wat mij betreft een aanwinst voor Leiden. En tel daar vooral ook de meer dan voortreffelijke bediening bij op.
G D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Erg vriendelijke en behulpzame bediening, fantastisch!!
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Gewoon lekker!
Goeie samenstelling van combinaties.
Sfeer prettig en sfeervol.
Passend bij "eerlijk" eten.
Stephaniezh .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteravond heerlijk met een vriendin gegeten bij Logica! We zaten buiten onder de klimop, sfeervol naar de grachten te kijken. De bediening was echt heel behulpzaam en niets was te veel moeite. We hadden het vegetarisch verrassingsmenu genomen. Echt heerlijk en fris, aangepast aan het warme weer en het seizoen, met heerlijke smaken. Ik heb inspiratie opgedaan voor thuis! De avond afgesloten met een heerlijke echte chai latte. Een top avond!
Michiel01 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij komen regelmatig bij Logica met de kinderen en het is een fijne locatie met betrokken eigenaren en leuk personeel. Zelfgemaakt gebak en dat proef je! Heerlijke lekker pittige koffie. Ook voor lunch leuke combinaties met goede smaken waarbij speciale wensen geen probleem zijn.
Speelhoek voor de kinderen met speelgoed, boekjes en spelletjes zodat je zelf kunt genieten en ontspannen. Schitterende locatie middenin Leiden.
Eric L.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen zaterdag hebben mijn partner en ik heerlijk gegeten bij Logica. Van te voren had ik al wat alergenen opgegeven en daar werd prima rekening mee gehouden. Ik had het vis voorgerecht en hoofdgerecht en dit was heerlijk bereid. Mijn partner had een vaga voorgerecht en een heerlijke salade. Voor herhaling vatbaar.
penlvanaalst .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
nou, matig, kon alleen maar kiezen tussen 'duurzame'roodbaars of falafel met wat sla. karig.
pompoensoep lekker. te beperkt. dacht lekker vegan te gaan eten...
mijn man nodigde mij uit, eet zelfs nauwlijks nog vlees, dus vegetarisch.
at maar mee, maar 1/4. Jammer, want ik vind juist de inzet van mijn man zo goed, om vegetarisch te eten. kwamen van een koude kermis thuis.

Erg jammer dat u achteraf toch vindt dat het niet aan uw verwachtingen voldeed, ondanks dat er toch wel meerdere keren aan u gevraagd is of alles naar wens was en u daar wel degelijk zeer positief op reageerde.
Wij hebben voor het diner bewust voor een kleine kaart gekozen met daarop naast een gerecht met duurzame vis altijd vegetarische en veganistische keuzes, ook deze avond stonden er drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en twee nagerechten op de kaart. Alleen het hoofdgerecht met Roodbaars (volgens de viswijzer groen dus duurzaam gevangen) was niet aan te passen maar de overige gerechten konden we gewoon serveren, u heeft gekozen voor de falafel met couscous, verse groente en salsa, de salade was van het huis, een prima keuze die dan ook vaak besteld wordt naar volle tevredenheid.
Nogmaals, we vinden het erg jammer dat het blijkbaar niet aan uw verwachtingen voldeed, misschien een herkansing?
Hilde P.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Logica gegeten. We kozen voor de Spaanse witte droge huiswijn, die inderdaad zeer droog en goed op temperatuur was. Vervolgens namen we verschillende voorgerechten. Mijn gast nam een paprika tomatensoep met desembrood. Ik nam een groene salade met wilde perzik, noten en gefrituurde tempeh. De presentatie en de smaak van beide gerechten was prima.
Vervolgens namen we beiden hetzelfde, eveneens vegetarische, hoofdgerecht: ratatouille van seizoensgroenten met zadziki en bulgur. Aan de presentatie van dit gerecht mag wel meer worden gedaan. Het was niet opgemaakt, maar naar mijn smaak iets te veel op het bord 'gekwakt'. En heel veel bulgur. Smaak was goed, maar het oog wil ook wat.
De bediening was zeer vriendelijk, het interieur rustig. Wij hadden een leuke tafel aan het raam.