Biologisch Café-Restaurant Logica

Stille Rijn 11 2312 DE Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

100% biologisch dineren

Logisch om hier neer te strijken voor een diner? Waarom dan? Nou, dat is simpel. Alles is hier namelijk biologisch en dat maakt een wereld van verschil. Elk seizoen wordt er door de koks een nieuw menu samengesteld, met de producten die op dat moment groeien. Deze culinaire sensaties vinden plaats in een prachtig (en duurzaam) gerestaureerd rijksmonument aan de Leidse gracht. Overtuigd om hier een keertje te gaan eten? Waarschijnlijk wel!

Meer informatie over restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

Dinsdag en Woensdag 10:00 - 18:00
- Ontbijt 10:00 - 16:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 22:00
- Ontbijt 10:00 - 16:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Rustige plek om gezellig te lunchen of iets te drinken met vriendinnen. Je kunt hier ook makkelijk je baby meenemen. Sfeer is gemoedelijk, lekkere vegetarische gerechten en goede service.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Derde bezoek inmiddels.
Het ging even mis bij het voorgerecht waarbij we een niet besteld gerechtje kregen. Ik vond eerder het eten bij Logica wat volumineus en ook wat saai en makkelijk. Maar het hoofdgerecht - een met kaas en kiemen gevulde halve geroosterde pompoen - was bijzonder smakelijk. Dat gold ook voor de rest van dit gerecht. Prettig gekruid en in goede smakverhoudingen.
Prima toetje ook. Het is geen Michelin, geen Bib, maar wat mij betreft een aanwinst voor Leiden. En tel daar vooral ook de meer dan voortreffelijke bediening bij op.
G D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Erg vriendelijke en behulpzame bediening, fantastisch!!
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Gewoon lekker!
Goeie samenstelling van combinaties.
Sfeer prettig en sfeervol.
Passend bij "eerlijk" eten.
Stephaniezh .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Gisteravond heerlijk met een vriendin gegeten bij Logica! We zaten buiten onder de klimop, sfeervol naar de grachten te kijken. De bediening was echt heel behulpzaam en niets was te veel moeite. We hadden het vegetarisch verrassingsmenu genomen. Echt heerlijk en fris, aangepast aan het warme weer en het seizoen, met heerlijke smaken. Ik heb inspiratie opgedaan voor thuis! De avond afgesloten met een heerlijke echte chai latte. Een top avond!
Michiel01 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij komen regelmatig bij Logica met de kinderen en het is een fijne locatie met betrokken eigenaren en leuk personeel. Zelfgemaakt gebak en dat proef je! Heerlijke lekker pittige koffie. Ook voor lunch leuke combinaties met goede smaken waarbij speciale wensen geen probleem zijn.
Speelhoek voor de kinderen met speelgoed, boekjes en spelletjes zodat je zelf kunt genieten en ontspannen. Schitterende locatie middenin Leiden.
Eric L.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen zaterdag hebben mijn partner en ik heerlijk gegeten bij Logica. Van te voren had ik al wat alergenen opgegeven en daar werd prima rekening mee gehouden. Ik had het vis voorgerecht en hoofdgerecht en dit was heerlijk bereid. Mijn partner had een vaga voorgerecht en een heerlijke salade. Voor herhaling vatbaar.
Penlvanaalst .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
nou, matig, kon alleen maar kiezen tussen 'duurzame'roodbaars of falafel met wat sla. karig.
pompoensoep lekker. te beperkt. dacht lekker vegan te gaan eten...
mijn man nodigde mij uit, eet zelfs nauwlijks nog vlees, dus vegetarisch.
at maar mee, maar 1/4. Jammer, want ik vind juist de inzet van mijn man zo goed, om vegetarisch te eten. kwamen van een koude kermis thuis.

Erg jammer dat u achteraf toch vindt dat het niet aan uw verwachtingen voldeed, ondanks dat er toch wel meerdere keren aan u gevraagd is of alles naar wens was en u daar wel degelijk zeer positief op reageerde.
Wij hebben voor het diner bewust voor een kleine kaart gekozen met daarop naast een gerecht met duurzame vis altijd vegetarische en veganistische keuzes, ook deze avond stonden er drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en twee nagerechten op de kaart. Alleen het hoofdgerecht met Roodbaars (volgens de viswijzer groen dus duurzaam gevangen) was niet aan te passen maar de overige gerechten konden we gewoon serveren, u heeft gekozen voor de falafel met couscous, verse groente en salsa, de salade was van het huis, een prima keuze die dan ook vaak besteld wordt naar volle tevredenheid.
Nogmaals, we vinden het erg jammer dat het blijkbaar niet aan uw verwachtingen voldeed, misschien een herkansing?
Hilde P.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Logica gegeten. We kozen voor de Spaanse witte droge huiswijn, die inderdaad zeer droog en goed op temperatuur was. Vervolgens namen we verschillende voorgerechten. Mijn gast nam een paprika tomatensoep met desembrood. Ik nam een groene salade met wilde perzik, noten en gefrituurde tempeh. De presentatie en de smaak van beide gerechten was prima.
Vervolgens namen we beiden hetzelfde, eveneens vegetarische, hoofdgerecht: ratatouille van seizoensgroenten met zadziki en bulgur. Aan de presentatie van dit gerecht mag wel meer worden gedaan. Het was niet opgemaakt, maar naar mijn smaak iets te veel op het bord 'gekwakt'. En heel veel bulgur. Smaak was goed, maar het oog wil ook wat.
De bediening was zeer vriendelijk, het interieur rustig. Wij hadden een leuke tafel aan het raam.
Caroline F.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
De heerlijke lunchgerechten bij Logica kenden we al. Deze keer waren we in de gelegenheid om een keer op donderdagavond het diner te gebruiken. Het eten was kleurig, heel lekker en, heel belangrijk, van het het seizoen. Alles met liefde en aandacht klaargemaakt door de kokkin en dat proef je! De bediening was vriendelijk en vlot. Kortom een aanrader voor als je een keer heerlijk gezond en biologisch wilt eten!
Elsrvgleiden .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in rustige omgeving
Fijne bediening
Vriendelijke benadering
Ongedwongen atmosfeer
Mooie inrichting
Kortom ga eer eens eten
Midwestern .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wat fijn dat je nu in Leiden lekker en gezond biologisch kan eten! Wat was de vis vers, en precies goed [geen seconde te lang] gebakken.
Gertjancornel .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wij hebben ivm het afstuderen van onze oudste zoon met zijn vijven heerlijk gegeten. Vegetarische gerechten en ook de andere waren smaakvol. De heerlijke Gulpener bieren en Siciliaanse Nero D'Avolo waren er perfect bij.

Mar10tien .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
moderne inrichting in een sfeervol historisch pand. goede vriendelijke bediening en lekker eten. op een koude, winderige avond is het aan te raden om een trui aan te trekken
Marie-Christine G.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Logica ligt heel mooi aan de Stille Rijn. De ruimte is sfeervol en mooi. Het eten: een driegangen keuzemenu. Eén vis- en twee vegetarische gerechten. Er zijn niet veel restaurants waar vegetarisch eten de norm is, dat pleit voor Logica. Het eten zelf is, hoewel met liefde klaargemaakt, niet spectaculair. Vooraf gebakken biologische garnalen: 5 kleintjes, met weinig smaak, in een groene salade. De vis van het hoofdgerecht was goed. De groentelasagne wel lekker, maar had iets uitgesprokener van smaak mogen zijn. We hebben geen dessert genomen want het duurde lang voordat we onze gerechten kregen. Verder was de bediening vriendelijk en attent. Kortom: een prettig restaurant, maar niet bijzonder.
MariaE .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lekkere gerechten, attente bediening en een heel prettige, rustige sfeer. Vooral de bloemkoolsoep met kokos, het nagerecht van perencake met ijs en de fruitige witte huiswijn sprongen eruit. Het duurde wat langer dan anders (kennelijk was er een nieuwe kok) maar dat werd ruimschoots gecompenseerd met een gratis drankje en heerlijk brood met humus en tapenade.
Jettyh .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
heerlijk gegeten, vriendelijke mensen. Niet een heel uitgebreid menu, maar wel voldoende variatie in de keus.
En ook prima om met een kleintje heen te gaan, vanwege de speelhoek!
Angelique S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij vonden het helaas een beetje tegenvallen, want we hebben juist voor biologisch/vegetarisch gekozen. Misschien door de kou? De quiche was wel lekker, maar een beetje flauw van smaak en niet echt heel warm. De appelcompote was bijzonder weinig. Wel veel sla, maar niet bijzonder. Wat wel echt heel goed was, was het schaaltje met warme groenten erbij. We vonden het wat weinig, maar er was geen bijgerecht mogelijk. We hebben onze bevindingen aan de kok doorgegeven en hopen dat het restaurant zich doorontwikkelt.
Leoniesmits .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Leuke plek. Zeer vriendelijke bediening. Perfecte kaart (zeker voor vegetariërs) en lekker en verzorgd eten. Het was heerlijk!
Dorienverkleij .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten! De wortel/pastinaaksoep was perfect en de smaken van de gefrituurde aubergine met geitenkaas uitgebalanceerd. Beide hoofdgerechten waren heerlijk. De roodbaarsfilet precies mooi gaar en de vegetarische wellington was een verassing. Het was meer dan genoeg.
Alleen de tafel waar we aan zaten zat aan het raam maar een beetje in een uithoek en dus wat eenzaam plekje. De overige tafels in de andere ruimte wat iets gezelliger is en niet te dicht op elkaar!
Al met al een aanrader.