Over het restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

100% biologisch dineren

Logisch om hier neer te strijken voor een diner? Waarom dan? Nou, dat is simpel. Alles is hier namelijk biologisch en dat maakt een wereld van verschil. Elk seizoen wordt er door de koks een nieuw menu samengesteld, met de producten die op dat moment groeien. Deze culinaire sensaties vinden plaats in een prachtig (en duurzaam) gerestaureerd rijksmonument aan de Leidse gracht. Overtuigd om hier een keertje te gaan eten? Waarschijnlijk wel!

Meer informatie over restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Biologisch Café-Restaurant Logica

frank D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Tja, dan kun je nog biologisch en veganistisch zijn, maar daar wordt het eten niet vanzelf lekker van. Logica heeft een mooie zaak met fijne huiskamersfeer en vriendelijke bediening, maar schiet tekort op het belangrijkste criterium: het eten. Vrij vlak van smaak en niet om over naar huis te schrijven. Jammer.
Roland D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Was hier met m'n twee dochters: een met notenallergie, de ander veganist. We hebben hier alle drie erg lekker kunnen eten. Plezierige ervaring. Kom hier zeker nog 'ns terug.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk eerlijk eten! Één van de weinige plekken in Leiden waar je vegan kunt eten en met echt lekkere gerechten van biologische producten.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Prima in alle opzichten
Joris W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten, mooie ruimte en prima personeel.
Beperkte diner kaart maar wel een smaakvolle.
Bediening was vriendelijk en prettig.
Zal het restaurant zeker aanbevelen bij vrienden en familie.
Lida V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
We zaten buiten, in de zon; bediening okay, eten heerlijk. Als vegetariër kan ik niet overal terecht. Hier weet ik dat ik eerlijke en lekkere gerechten kan bestellen (lunch i.i.g.).
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Als vegan kun je hier goed terecht. Als voorafje hebben we de groentebitterballen genomen. Echt superlekker. Het bijbehorende dipje had wel iets pittiger gemogen. Daarna de Logica Trio genomen. Met soep van de dag (ditmaal een wortelsoep) een broodje met burger en een salade. De soep was heerlijk fris, de salade ook erg lekker, de burger had wel iets meer gekruid mogen zijn en eventueel met een schijfje augurk om het wat frisser te maken. De bediening is echt super en vind het zo ie zo heel fijn dat er zoveel vegan opties zijn. Daar kunnen andere restaurants echt nog wat van leren. Wij komen zeker terug!!
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Leuke lunchkaart, ruime opzet van restaurant, vriendelijke bediening. Aanrader voor wie eens vegetarisch wil lunchen. Waarom moet ik per ze minstens 120 tekens gebruiken? Vorige zinnen leken me helder genoeg, Iens.
Uitetenenzo .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Ik had al wel een aantal keer gelunched bij Logica, maar gisteravond ook heerlijk gedineerd in dit fijne restaurant. Een van mijn favorieten in Leiden!
jasmijn S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
mensen met hart voor de zaak, prettige servicegerichte bediening, gerechten waren uitermate goed, rustgevende inrichting. Hier ga ik sowieso nog eens dineren
Thijs E.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Als niet-vegetariër hier gereserveerd, omdat vrienden dat wel zijn.
Ik had de Logica trio (lunch). Juist omdat er geen vlees aan te pas kwam, had ik verwacht dat het eten veel hoger op smaak zou zijn. Dit viel mij wat tegen. De pittige mosterd vond ik allesbehalve pittig en de sla wat saai. Het soepje was redelijk, maar ook dat had hoger op smaak kunnen zijn.

De andere gerechten (boordje Seitan en broodje notenroomkaas) bleken erg goed te zijn, dus wellicht had ik ook net het verkeerde gerecht gekozen.

De dame die ons bediende had wat mij betreft iets enthousiaster gemogen, verder goed. Locatie buiten op het terras aan het water is natuurlijk geweldig in het mooie Leiden.
tastytilda .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Sfeervol genoten van een heerlijk en duurzaam drie-gangendiner. Olijfjes van het huis op tafel, heerlijk knapperig brood bij het voorgerecht, vriendelijke bediening die alles duidelijk toelichtte. Mijn tafelgenoot wist bijvoorbeeld niet wat seitan is - nu wel. Hij koos vis, maar er waren ook maar liefst TWEE fantastische vegan opties bij de hoofdgerechten, waarvan ik die met seitan koos. We hebben gesmuld.
Brenda T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk biologisch gegeten. Goede kwaliteit producten. Super lekkere vis. Verrassende smaak in het voorgerecht. De vegan gerechten zijn verrassend. Het is mooi om te ervaren dat je een heerlijk gerecht kan maken zonder dierlijke producten. Sapjes en limonades zonder toegevoegde suiker of e-nummers. ????De vegan truffels zijn een aanrader om bij een kopje thee/koffie te bestellen.
Fijne akoestiek in het restaurant. Leuk om te zien dat het biologische /duurzaamheid doorgevoerd is in verschillende facetten in het restaurant. De houten stoelen zaten na een uurtje niet meer zo lekker. Verder waren onze eerste drankjes niet erg koud. Maar goed, wat puntjes ter verbetering ????
Wij komen graag een keertje terug hier.
Chaim H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Lekker gegeten op mooie locatie . Vriendelijke en adequate bediening. Lekker en gezonde voeding.
Jolanda_vd_Hoek .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Hoewel de menukaart beperkt is, zijn alle gerechten allemaal even bijzonder en lekker. De bediening is zeer vriendelijk en vlot. We vonden de muren wat kaal (we misten wat kunst aan de muur) en maar verder is het interieur erg mooi.
Dit was ons eerste bezoek en we waren zeer tevreden. Hier komen we zeker nog een keer terug.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Weer heerlijk vegetarisch (en biologisch) gegeten bij Logica. Altijd een fijne sfeer. Aanrader.
Arianne R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was lekker eten en van goede kwaliteit. We hadden aan tafel alle vegetarische varianten gekozen zodat we van elkaar konden proeven. Het was allemaal prima; de lasagne had alleen wat warmer gekund. Voor ons kind werd een speciaal gerecht gemaakt. We vonden alleen dat het wat aan de prijzige kant was. Natuurlijk is het allemaal biologisch etc., maar de gerechten waren redelijk klein.
Leuk was ook dat er een speelhoek voor kinderen was. Hierdoor was onze stuiterbal a.k.a. peuter helemaal blij. Hij mocht ook in de keuken kijken, maar dat vond hij een beetje eng.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Rustige plek om gezellig te lunchen of iets te drinken met vriendinnen. Je kunt hier ook makkelijk je baby meenemen. Sfeer is gemoedelijk, lekkere vegetarische gerechten en goede service.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Derde bezoek inmiddels.
Het ging even mis bij het voorgerecht waarbij we een niet besteld gerechtje kregen. Ik vond eerder het eten bij Logica wat volumineus en ook wat saai en makkelijk. Maar het hoofdgerecht - een met kaas en kiemen gevulde halve geroosterde pompoen - was bijzonder smakelijk. Dat gold ook voor de rest van dit gerecht. Prettig gekruid en in goede smakverhoudingen.
Prima toetje ook. Het is geen Michelin, geen Bib, maar wat mij betreft een aanwinst voor Leiden. En tel daar vooral ook de meer dan voortreffelijke bediening bij op.
G D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Erg vriendelijke en behulpzame bediening, fantastisch!!